Hirdetés

Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt

Okostelefonos csatlakoztatás, multimédia

A képernyő tetején a legtöbb esetben ki van írva az aktuális külső hőmérséklet, a pontos idő, valamint látszik, hogy a klíma milyen hőmérsékletre van állítva, kétzónás megoldás esetén ez nyilván két külön értéket is jelenthet. Amennyiben Bluetooth segítségével okostelefon is van csatlakoztatva, a térerő is látszik a jobb felső sarokban, míg balra egy házikót lehet látni, amelyet megnyomva egy kombinált kezdőképernyőre jutunk. Itt nem fogunk túl sokat időzni, mert a fél képernyőt a navigációs ablak tölti ki, a másik fele pedig az épp játszott zeneszám címén, a csatlakoztatott készülék nevén (amit a biztonság kedvéért kétszer is kiír a rendszer), annak töltöttségén, a térerőn (ami a jobb felső sarokkal együtt szintén duplán van), valamint az ülésfűtés beállításain osztozik, teljesen feleslegesen, hiszen ezek érdektelen információk és máshonnan is leolvashatók; az ülésfűtés fizikai gombjai mellett is vannak ledek, látszik, hogy melyik oldal hányas fokozaton van.


[+]

A zenelejátszó egy sokkal izgalmasabb dolog, mert bár nem túl szép, nagyon is jól funkcionál. Az összes általunk próbált telefonról képes volt áthúzni a zenei listát, magyarul a 8 hüvelykes képernyőről tudtuk kiválasztani, hogy mit tudunk játszani; sok más rendszernél kizárólag számléptetésre van lehetőség, de a lista nem jön át. Az albumborítók is megjelennek, hiány esetén a SYNC 3 maga is tud letölteni borítót az internetről a Gracenote segítségével, ami mondjuk közel sem 100 százalékos, néha teljesen más előadók jelentek meg, de az ötlet ettől függetlenül értékelendő. A hangszínszabályzó is megfelel az átlagos elvárásoknak, a mély-, közép- és magas tartomány erősségét külön lehet álltani, illetve van adaptív hangerő is, amelynek erőssége szintén szabályozható.


[+]

A telefonos rész is szuper, minden adat átjött a tesztelt készülékekről, hívásnaplók, SMS-ek: utóbbiakat fel is tudja olvasni a rendszer, de a magyar üzenetek angol motorral történő kiejtése nem produkál értelmezhető eredményt. A navigációs rész kellemes, a címbevitelnél elég hasznos, hogy nem feltétlenül kell az ékezetekkel bajlódnunk, ugyanakkor gépelés közben nem szürkülnek ki azok a betűk, amelyek nem használhatók. Persze okostelefonos felhasználóként a beépített navigációkra mi inkább vészmegoldásként szeretünk tekinteni, az internetes adatbázisokból dolgozó szoftverek sokkal pontosabbak, de a beépített navigációs rendszerek között a Ford megoldása nem rossz; igaz, nem is kimagaslóan jó.

Az okostelefonos kommunikációs lehetőségeknek ezzel még nincs végük, a SYNC 3 kezeli az iOS-szel és Androiddal szerelt eszközöket is, előbbiekkel az Apple CarPlay, utóbbiakkal az Android Auto érhető el, MirrorLink tehát nincs. Túl sokat ezekről a megoldásokról már nem tudunk írni, hiszen korábban már alaposan bemutattuk őket, a Ford kapcsán az az egyedüli említésre méltó dolog, hogy minden kipróbált tesztkészülékkel problémamentesen, folyamatosan élt a kapcsolat. Ezek alapján pedig nagyjából valószínűleg ki is alakult az összkép az olvasókban: a SYNC 3 egy jó rendszer, korrekt iparosmunkának is lehetne nevezni. Nem túl szép, nem lehet személyre szabni, ellenben átgondolt, könnyedén kezelhető, gyors, és nem utolsó sorban minden olyan funkciót stabilan tud, amit kell is neki. Lehetne még apróságokról beszélni, mert vannak kellemes funkciók, például a WiFi-n keresztül történő rendszerfrissítés (az autó fel tud csatlakozni hotspotokra, és onnan le tudja húzni magának a frissítést), vagy a SYNC AppLink technológia, amelynek segítségével a sofőrök számos okostelefonos alkalmazást vezérelhetnek hangutasítással, például a Spotify-t. De ezeknél sokkal fontosabb, hogy ez a rendszer tényleg működik. Tetszett is nekünk.

Ford SYNC 3

Bocha

A cikk elkészítését a Telenor Hipernet Blog támogatta, ahol további mobilos érdekességekről lehet olvasni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Ford

Azóta történt

Előzmények

  • A Seat Ibiza (2017) fullos infotainment rendszere

    Az ötödik generációját élő szériáról talán senkinek sem a luxus jut eszébe, tesztautónk azonban minden földi jóval fel van szerelve. A fedélzeti rendszerét néztük meg alaposabban!

  • A Seat Ibiza (2017) fedélzeti rendszere

    A konszern első MQB-s kisautója rendkívül fejlett, közelségérzékelős kijelzővel szerelt infotainment megoldással is rendelhető, mi az olcsóbb, egyszerűbb rendszert próbáltuk ki.

  • A Suzuki Swift fedélzeti rendszere

    A friss, 2017-es modell új infotainment rendszert is kapott. Annyiban nincs meglepetés, hogy az SX4-ben is hasonlót találunk, de a funkcionalitás bővült.

  • A Volkswagen Arteon fedélzeti rendszere

    Hannoverben jártunk, ahol a hazai premier előtt próbálhattuk ki a Volkswagen legújabb limuzinjának infotainment rendszerét.

Hirdetés