Mercedes EQC menetpróba

Még egy elektromos hajtású SUV, ami nem lesz tömegautó, de a Mercedes is megmutatja, hogy miképp képzeli el a közeljövőt.

Használat

Ha akarjuk, akkor a Mercedes EQC segít kiszállni és beülni azzal, hogy hátratolja az ülést és magához húzza a kormányt, de előtte megvilágítja a kilincseket is fehérrel. Ha beültünk és elindítjuk az autót, akkor pedig visszaállítja a korábbi pozícióba a dolgokat, majd kiszállásnál ismét előzékenykedik. A tesztautóban masszázs is volt, mintha egy gyerek rugdosná az ülést üzemesen hátulról, de némi tökölés után meg lehet találni az ideális helyzetet, bár kicsit kagylósítottabb az első ülés, mint ami mindenkinek ideális. De ha elhelyezkedtünk, akkor onnantól baromi jól fogjuk érezni magunkat, mert az EQC-val közlekedni jó.


[+]

Egyrészt ebben az autóban tényleg magasan ülünk. Jó a kilátás előre, de nem mindig látszik jól a fejünk fölé lógatott közlekedési lámpa, viszont ilyenkor a kijelzőre kidobja az első kamera képét a rendszer, ami széles látószögű és azon biztosan látni fogjuk. Ez elég jó ötlet. Az oldalsó radarok érzékenysége viszont kissé túlzó, már 15 centis távolságból úgy sípol, mintha épp végig akarnánk karistolni a kocsi oldalát. Nyilván ki lehet kapcsolni, ha valaki már hozzászokott az EQC méreteihez.


[+]

A rugózási komfort nem annyira jó, mint vártam. Az e-tron olyan fölényesen gurul át az úthibákon, hogy azokat szinte észre sem venni, az EQC kevésbé ringat, feszesebb, de nem ütnek fel a kerekek még durva kátyúknál sem. Viszont elég ciki, hogy az amúgy mindenféle trükkel (kettős üvegezés) hangszigetelt autóban valami irgalmatlanul nyiszog hátul, ez bizony a kalaptartó, amit átraktak a GLC-ből, de nagyon ostoba ötlet volt, mert nem sikerült fixen illeszteni. Úgy hallottuk, hogy ezt javítják majd, mert amúgy az EQC is egy hangtalan tank, ami 5,1 másodperc alatt van 100-on, a végét pedig 180 km/h-ban húzták meg. 100 felett egyébként már nem ugrik olyan irgalmatlan nagyot, talán a fogyasztás optimalizálása miatt.


[+]

És a fogyasztás az mindig egy nagy kérdés (a hatótáv és töltési idő mellett), ebben egész ügyes az autó. Ugyanis ötféle erősségű visszatáplálási opciónk akad, amelyeket a kormány mögötti váltófülekkel, akár menet közben is állíthatunk. A középérték az alapértelmezett, ilyenkor csak enyhén lassul az autó, ha lelépünk a pedálról, van még enyhébb mód és egyáltalán nem lassuló fokozat (ez D++ néven játszik), a másik irányban pedig egészen erős a fékhatás, ilyenkor konkrétan nem lehet kigurulni a lámpáig, mert amint lelépünk a pedálról, a kocsi kisvártatva megáll. Van viszont egy spéci üzemmód (D AUTO), amihez hosszan magunk felé kell húzni a jobb oldali váltófület, ez az első radarok alapján megsaccolja, hogy mennyire kell lassítani ahhoz, hogy ideális legyen a visszanyerés, meglepően ügyes, de mondjuk az Istenhegyi úton eléggé zavarba jött lefelé, hol elengedi a kocsit, hogy masszívan a sebességhatáron is túllépve guruljon, a kanyar előtt viszont beleáll a fékbe (igazából nem, csak maximumra állítja a visszatáplálást), de ez sem mindig sikerül. A megoldás? Kapcsoljunk tempomatot a városban is! Ez ugyanis kiválóan működik, a városi araszolgatásnál nullára megáll, majd magától elindul, ha az előttünk levő is megmozdul, igen kényelmes így a dugóban is lépésben haladni.

Nálam ennyi áramot tudott maximum magához venni a termék
Nálam ennyi áramot tudott maximum magához venni a termék [+]

Városban amúgy is praktikusabb egy elektromos autó (csak oda felesleges egy ekkora jármű), simán lehet 20 kWh/100 km alatt tartani a fogyasztást, pályán azért már inkább kettessel kezdődnek a számok. És előbb-utóbb eljön a pillanat, hogy tölteni kell. Az EQC papíron 110 kW-tal tud áramot felvenni, ami nem hangzik rosszul, de ezzel két baj is van. Egyrészt ilyen képességű töltőállomásból nem sok van, AC-n viszont 11 órányi töltési idővel kell számolni (7,2 kW). Otthon ez ennek a háromszorosa. De persze érdekelt, hogy a megadott, 110 kW-os töltés összejön-e, úgyhogy leautóztam az M7-es melletti Ionity oszlophoz, hogy aztán 2560 forint kipengetése után, 30%-kal odaállva a kúthoz 40 perc elteltével 92%-kal távozzak. Ez nem is tűnik rossznak, csak az a ciki, hogy ennél sokkal jobb kellett volna legyen, mert az EQC 68 kW-tal vett fel áramot maximum, ami messze van a 110 kW-tól. De véletlenül pont dumáltunk Handrással a minap, neki sikerült ugyanebből az autóból kipréselnie a megadott értéket, mondjuk ő 10%-os töltöttséggel állt oda.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • A Mercedes A-osztály fedélzeti rendszere

    A fiatalosabb célcsoportnak szánt A-osztály kapta meg a Mercedes megújult fedélzeti rendszerét először, amely tényleg teljesen más alapokra került, mint a korábbi megoldás. És elég jó is lett.

  • A Mercedes E-osztály fedélzeti rendszere

    Érintőkijelző nélkül igyekszik a német cég infotainment rendszert nyújtani, ami nagyon átgondolt és biztonságos addig a pontig, amíg telefont nem csatlakoztatunk hozzá.

Hirdetés