Hirdetés

Xiaomi M365 elektromos roller teszt

A jármű, amire első alkalommal kicsit mindenki szkeptikusan néz, mégis csak fülig érő mosollyal lehet róla leszállni, és még közlekedési alternatívaként is releváns.

Bevezető, első élmények

Manapság már nagyon csukott szemmel kell járni ahhoz, hogy ne vegyük észre a Xiaomi egyre durvább, világszintű térhódítását, és ami a mobilokat illeti, egyértelműen mondhatjuk, hogy a siker nem is érdemtelen. A semmiből hatalmasra nőtt cég azonban nem elégszik meg azzal, hogy elismert telefongyártóként tartsa őket számon a világ, ennél többre gyúr: márkanevüket megtalálhatjuk laptopoktól kezdve TV-ken és audio-kütyükön át az okosotthonos kiegészítőkig, legyen szó akár szónikus fogkeféről, légtisztítóról vagy WC-ülőkéről.

Nem csak szórakoztat, valós közlekedési alternatívát nyújt
Nem csak szórakoztat, valós közlekedési alternatívát nyújt [+]

Természetesen nem mindent maguk gyártanak, de tapasztalataink alapján ez aligha jelent bármi negatívumot, az általunk kipróbált termékek egytől egyig teljesítették azt, amit ígértek. A roller pedig nem csak simán teljesítette, amit szigorúan véve kellett neki, hanem egy egészen különleges közlekedési látásmódot és egyben élményt adott nekünk Budapest útjain.


[+]

Sokféle járművel közlekedtem az utóbbi években, de a roller tartósabban sosem szerepelt az életemben, mindig úgy tekintettem rájuk, hogy közlekedőeszköznek nem elég praktikusak, szórakozásra pedig vannak sokkal jobb alternatívák, és ez a véleményem nem is változott meg – egészen addig, amíg ezt a különleges tesztkészüléket ki nem próbáltam. Az elektromos hajtás egyszerre tette használhatóvá és élményszerűvé a rollerezést számomra, és a környezetemben lévők is hasonló visszajelzéseket adtak: a szkeptikus, már-már lesajnáló kérdéseket kipróbálás követte, és általában az egy körből mindig még egy lett, aztán még egy, és megint még egy. Mindez ebben a hidegben.

Mínuszokban lefagy a mosoly az ember arcáról
Mínuszokban lefagy a mosoly az ember arcáról [+]

Ami az első pillanatban feltűnt, hogy ez egy olyan elektromos roller, aminek bár az elméleti hatótávja nem rossz, összességében tényleg az utolsó mérföld leküzdéséről szól, tehát: vagy olyan helyekre juthatunk el vele könnyen, amiért autóba, motorra, tömegközlekedési eszközre vagy biciklire nem ülnénk, viszont gyalog elindulni már sok lenne, vagy használhatjuk kiegészítőként is, feldobhatjuk a metróra, könnyedén betehetjük egy autó csomagtartójába, és így tovább. Ebből adódik, hogy nagyon egyszerű összecsukni, hogy műanyag a fékkarja, hogy nincs rugózása és hogy az igazán kényelmes városi rollerekhez képest egészen picik a kerekei.

A legnagyobb ütőkártya: a hordozhatóság
A legnagyobb ütőkártya: a hordozhatóság [+]

Akinek a komfort, az úttartás és a kiemelkedő minőségérzet számít, válasszon mást, de szerintem jó kompromisszum, hogy cserébe csak 12,5 kilót kell megemelni, ha a hónunk alá akarunk csapni egy elektromos járművet, ami elméletileg akár 30 km-t is képes menni alattunk. Papíron egyébként 100 kilogramm a maximális terhelhetősége, szerintem én téli öltözetben, hátizsákkal meg is haladtam ezt az értéket, tehát mondhatni, éles volt a teszt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények