Az App Store nem jelent nagy hasznot

Már az App Store beindításakor is egyértelmű volt, hogy az Apple nem várt hatalmas bevételt az online bolttól, sokkal inkább egy közösséget akart létrehozni, mely megnöveli a cég termékei iránti keresletet. Az iPod és iTunes esetén is jól működő stratégia úgy tűnik, hogy a telefonok esetén is bevált, hiszen csak 2008-ban 14 millió iPhone talált gazdára, de emellett természetesen az alkalmazások elérésre alkalmas iPod Touch iránt is komoly volt a kereslet. Jeremy Liew, a Lightspeed Venture Partners elemzője azonban rávilágított, hogy a letöltött egymilliárd alkalmazás mindössze 20-45 millió dollár bevételt jelenthetett csak az Apple számára, mely nem egy kiemelkedően nagy érték. Liew felmérése szerint az egymilliárd letöltött alkalmazás közül csak 25-60 millió volt pénzért vásárolható, melyek átlagára az eladóktól származó adatok szerint 2,65 dollár lehetett. A teljes pénzforgalom tehát 70-160 millió dollár között mozoghat, mely 30 százaléka az Apple zsebében landolt. A maradék 50-115 millió dolláron pedig rengeteg fejlesztő osztozott, így aztán felmerülhet a kérdés, hogy miért éri meg egyes cégeknek kizárólag iPhone alkalmazásokat fejleszteni? A válasz roppant egyszerű: a reklámok miatt. Az App Store számos alkalmazása tartalmaz különböző reklámokat, illetve az összes letöltött tartalom 25 százalékát kitevő játékokban is megtalálhatóak jól ismert márkák reklámjai. Idén a mobiltelefonokon történő reklámokra körülbelül 100 millió dollárt fognak fordítani a cégek, ez pedig igen komoly bevételt jelenthet, akár az ingyenes szoftverek gyártóinak is.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés