Hivatalos: itt a Xiaomi első autója

A Köles Sebesség Ultra 7 a Valósítsd Meg Az Álmaid akkumulátora helyett a Kortárs Amperex telepeivel készül az állami autógyárban.

2021 márciusában jelentette be a Xiaomi, hogy autót fog gyártani (bár már korábban is lehetett tudni, hogy erre készülnek), kettő és fél évvel később pedig hivatalosan is bemutatkozott az SU7 (ahol az SU a Speed Ultra rövidítése, ezen vajon mennyit gondolkodtak?), márpedig ilyen rövid idő alatt az autóiparban a nulláról nemigen ütnek össze piacképes termékeket. 10 milliárd jüant toltak bele cégszinten a projektbe, 2021-ben azt ígérték, hogy 5-10 éven belül Xiaomi autók lesznek az utcákon, ehhez képest rekordgyorsan készült el az SU7, de egyelőre a kínai utcákon fogjuk látni. Mármint nem mi, hanem azok, akik arra járnak.


[+]

A gyártást a BAIC intézi (ez az állami tulajdonú autógyártó), évi 200 ezer darabbal indulhat a termelés 2024-ben, de exportról egyelőre nincs szó, sőt: az autó ára sem ismert. Ezzel kapcsolatban azért egy félmondat erejéig elhangzott, hogy nem lesz túl olcsó a benne levő technológia miatt. Fontos látni, hogy ez egy Xiaomi autó: nem Redmi, nem Poco, itt egyáltalán nem az a filozófia, mint amit a gyártó az okostelefonos piac meghódítása érdekében követett, nem cél tömegeknek népautót készíteni, az SU7 egy presztízstermék, ennek megfelelő technológiai és árképzési stratégiával.


[+]

Az SU7 egy nagy sportlimuzin, a Tesla Model S és a Porsche Taycan osztálya, 3 milliméter híján 5 méter hosszú, 1963 mm széles, de csak 1455 mm magas, légellenállási együtthatója a gyártó szerint 0,195, ami iszonyú alacsony, de ezt úgy mérték, hogy nem volt rajta a tetőn az LiDAR, ami az önvezető funkciókat segíti. Majd. Motorikusan két verzió lesz majd, a sima SU7 mellett SU7 Max néven lesz elérhető a durvított kivitel. Sikerült jó érzékkel a motorokat V6-nak nevezni, de ez ne tévesszen meg senkit: elektromos meghajtású autókról van szó, ahol az akkumulátorokat a CATL szállítja be (korábbi hírek még a BYD közreműködéséről szóltak) a csúcsmodell esetén 800 voltos feszültséggel és úgynevezett CTB (Cell To Body) megoldással, vagyis az akkucsomag a padlólemez integráns része.


[+]

Az olcsóbbik modell hátsókerekes, a maximális teljesítmény 299 lóerő, az akkumulátor pedig 73,6 kWh-s, ezzel a kínai szabványok szerint (CLTC) 668 kilométeres hatótávot ígér, az erősebb változat összkerekes és 578 lóerőt képvisel két motort használva, itt az akkumulátor már 101 kWh-s, amivel 800 kilométeres hatótávot hozhat, ráadásul 2025-ben jön majd a 150 kWh-s opció is 1200 kilométernyi töltés nélküli autózás ígéretével. A végsebességet 210 és 265 km/h-ban korlátozza az elektronika, a gyorsulási értékek is impozánsak, az SU7 Maxnál 2,78 másodperc kell a 100 km/h-s tempó eléréshez, 200-ra pedig 10,67 másodperc alatt katapultál. A töltési sebességről nem kW-ban beszéltek, hanem annyit közöltek, hogy a megfelelő töltőn 10 perc alatt 390 kilométernyi hatótávot tud magába szippantani az autó.


[+]

Láthatóan az SU7 tervezésénél abszolút arra fókuszáltak, hogy egy tágas, minőségi és kizárólag elektromos meghajtással gyártott limuzint készítsenek. Elöl több mint 100 literes a frunk (az első csomagtér), belül pedig a Xiaomi technológiája dominál Hyper OS alapú kezelőfelülettel, amely egy 16,1 inches, 3K felbontású központi kijelzőn jelenik meg, de az utasoknak is jut két 7,1 inches kijelző az első ülések háttámlájába építve, a navigáció pedig egy 56 inches HUD-on is megjelenhet, remélhetőleg úgy, hogy nem takarja ki az igazi világot teljesen. A hardvert a Qualcomm Snapdragon 8295 köré építik, az önvezető funkciókhoz pedig egy Nvidia Orin-X chipet használnak, de egyelőre ennél többet nem lehet tudni sem a szoftverről, sem pedig a vezetéstámogató képességekről.


[+]

A Xiaomi 15-20 éven belül szeretne a top 5 gyártó közé bekerülni az autóiparban. Ehhez persze az is kell, hogy ne csak a prémium kategóriában legyenek jelen, no meg azt sem árt figyelembe venni, hogy nem csak a Xiaomi az, amely pont most készül Kínából indulva nagyot ugrani, a BYD-nak jelenleg erre jóval nagyobb az esélye és van némi előnyük is, de mindenesetre a Xiaomi tényleg csinált egy autót 1000 nap alatt, jó kérdés, hogy mikor lesz majd elérhető ez, vagy egy másik modell Kínán kívül.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés