Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz szicsu #1911 üzenetére

    Nos a Type XXI tengeralattjáró ''csak'' annyira volt forradalmi kialakítású, hogy a könycsepp alakú test megjelenéséig (AGSS-569 USS Albacore-on alkalmazták először) minden tengeralattjáró ilyen testtel készült! Viszont a Walther-féle peroxid-os turbinát a későbbiekben csak kísérleti célokra alkalmazták. A schnorke (amit tudtommal schnorkel-nek neveztek a valóságban) nem radar, hanem légzőperiszkóp volt. Arra szolgált, hogy a tengó periszkópmélységben haladva is tudja üzemeltetni a dízeljeit, ezáltal jelentősen megnőtt a hatótávolsága, illetve periszkópmélységben a sebessége. Az #1905-ben én is említettem.

    De ne mindig higgy a szemednek:
    A Maus nem annyira csodafegyver, mint inkább pénz-, és nyersanyagpazarlás volt.
    A Phanter IIG infra gondolom Pz VG Panther infra lett volna.
    A rail gun esetén hamár rájöttek, hogy az akkori technológiai szinten megvalósíthatatlan. Még ma is csak kísérleti eszközként létezik.
    A V-1 nem rakétafegyver, hanem a mai robotrepülőgépek elődje. A V-2-nek semmi köze hozzá! Teljesen más elven működött a kettő.
    Falk U-boot: Na ez igen hamar bebukott, a tengók legjobb védekezése a repülőgépekkel szemben a vészmerülés volt. A felszínen légvédelmi ágyúkkal harcoló tengeralattjárók csak kezdetben okoztak meglepetést, a későbbiekben halálra voltak ítélve.
    A Schwalbe (vagy ahogy ő kisbetűvel(!) írja fecske) Tényleg kitűnő fegyver lehetett volna, ha nem aprózzák el a mennyiséget, hanem koncentráltan vetik be. Helyesírni nem tud a szerző: Fw-190D 'dora', a valóságban FW-190 Dora, Me-109K 'Küstün' esetén nem tudom honnan vette a Küstün nevet, ismereteim szerint Kurfürst volt.
    Arado AR-234 Blitz: Hasonlóan forradalmi, mint a 262-es, csakhát ez is későn jött és kevés volt belőle.
    Junker Ju-287: Az ott írtakkal ellentétben nem hátra, hanem előrenyilazottak a szárnyai. A szerző elfelejti, hogy nem vált sohasem bevethetővé, mivel a német mérnökök nem tudták megoldani az elcsavarodó szárnyvég problémáját. Emiatt a gép a levvegőben kiszámíthatatlanul viselkedett minden kicsit is komolyabb manőver során. Ez a mai napig igen komoly probléma, az X-29 is azért lett csak akkora amekkora, mert ebben a méretben tudták garantálni a kontrollálhatóságát. A legnagyobb használható előrenyilazott szárnyú gép az S-47 Berkut, ennek a szárnyszerkezete azonban kb1,5-szeres tömegű a szabvány Szu-27-éhez viszonyítva, miközben kisebb a felülete. Szép elmélet, csak nem éri meg erőt fordítani a megvalósítására.
    A Go-229 csak prototípus volt, csodafegyvernek nevezni bizony ''csúsztatás''.
    A Me-264 alig tudott többet az 1940-ben már rendszeresen használt FW-200 Condortól.
    Heinke 162 (salamander): (már megint kisbetű) A sebesség nem minden, az csak egy nagyon kis része a harcnak.
    Hogy a függőlegesen felszálló vadászgépeknek mi köze van az Osprey-hoz (ami konvertiplan, semmi köze sincs a vadászgépekhez, sokkal inkább a helikopterekhez), azt végképp nem tudom. Az oldal szerzője valószínűleg hallott valamit a Natter-ről, de a nevét már nem.
    Az F-117, típusjele ellenére, nem vadászgép, a rá vonatkozó kijelentés erősen összeesküvéselmélet szagú. A Night Hawk esetén alkalmazott sárkányépítési módszer alapjait egy orosz tudós írta le!
    Ami még tetszett: ballisztikus atombombák, bozzóka.
    A ''szerző'' elég sok félimformációból dolgozik.

    Ezzel már érdemesebb foglalkozni: Ian V. Hogg: A II. világháború német titkos fegyverei (Hajja & Fiai, 1999)

Új hozzászólás Aktív témák