Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mityku

    aktív tag

    válasz td #2075 üzenetére

    Ez amolyan költői kérdés volt ugye??
    Gondolom ott ''nagyon fent'' úgy gondolták (gondolta) valaki, hogy ez nem jó ötlet! :((

    daa-raa: 1500 gép/hó! :Y
    Az szép mennyiség lett volna!

    Egyébként lenne egy kérdésem! A németek a háború utolsó éveiben (1944 őszén) az üzemanyaghiányt úgy próbálták enyhíteni, hogy előállítottak ''műbenzint'' és így az előállító üzemek (''műbenzin'' előállíásával foglalkozó) ontották a szintetikus hajtóanyagokat. Erről tudsz valami bővebb infót mondani? Egyébként az e havi Aranysas-ban említették meg egy cikk kapcsán.

    Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

  • #65675776

    törölt tag

    válasz td #2075 üzenetére

    Volt ''fent'' két ember, aki nem igazán értett semmihez, és rengeteg rossz döntést hozott. Mellesleg a bombázók voltak a rögeszméik középpontjában. És erre jött egy ember (Dietrich Peltz), aki korábban Stuka és bombázópilóta volt. A Bodenplatte az ő ötlete volt, és mivel támadó hadművelet, a két ''fenti'' ''ember'' szívében azonnal láng gyúlt. És a november közepére összegyűlt kb 3000(!) vadászgépet ezen hadművelet végrehajtására csoprtosították át. Ez a két ''ember'' Göring (műkincsrabló) és Hitler (piktor) volt. Akik nem igazán szerették ekkoriban Gallandot. Neki ugyanis meg volt az a szokása, hogy kimondja a véleményét, akár a piktornak is. Nem is csoda, hogy a végén letartóztatták.

    Aki nem ismerné: Norman Franks: A Bodenplatte hadművelet (Hajja & Fiai, 1998) Egy tévedés van a könyvben, a szerző Göring-nek tulajdonítja az 1000 gépes bombázók elleni támadás ötletét, holott Galland az ötletgazda.

    A rendelkezésre álló időben nem terveztek komoly hadműveleteket a németek, inkább erő és erőforrásgyűjtésre használták volna. Tehát fel tudtak volna halmozni néhány hónapra elegendő üzemanyagot.

Új hozzászólás Aktív témák