Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • JagdPanther

    aktív tag

    válasz SzalaiG #2629 üzenetére

    szerintem is jó volt csak kissé röhelyes ahogy a konvolyt ide-oda rendelgették meg amikor lelőtték az egyik helikoptert akkor engedték a többit ottmaradni. amugy ha eltalálják a hátsó rotort akkor enm kéne egyből elkezdenie pörögni ezerrel és földbecsapódni de nagyon gyorsan?

  • #65675776

    törölt tag

    válasz SzalaiG #2629 üzenetére

    Jó film, kitűnő megvalósítás. Még a legapróbb részletekre is odafigyeltek.

    Ha érdekel a német oldal: Das Boot (A tengeralattjáró), Stalingrad.


    JagdPanther: Röhejes, vagy sem: ez történt a valóságban. Nem gondolták, hogy lesz komoly ellenállás a városban. Beszopták. Egyébként a szokásosak voltak a kudarc okai.

    1. Nem megfelelő politikai támogatás, a politikusok nem igazán tudták mit akarnak Emiatt nem nyertek az amerikaiak Vietnam-ban. Nem is volt tervük arra nézve hogyan nyerhetnék meg a háborút. Megtiltották az Észak-vietnami repterek, kikötők, olajfinomítók támadását!!! És mindez mikor derült ki? Amikor Johnson leköszönt. Amikor Nixon kiadta a parancsot a Linebacker elindítására egyből lehetett eredményeket elérni. Néhány nap alatt teljesen megbénították az Észak-vietnami gazdaságot. Mit tesz a határozottság. És ugyan ezeket a hibákat követték el Szomáliában is. Kezdetben ott volt 20000 tengerészgyalogos. Addig rend is volt. Meg lett volna a lehetőség a lázadóvezérek kiiktatására. De nem tették meg. Ahogy kivonták a bőrnyakúakat alszabadult a pokol.

    2. Amikor volt elhatározás, akkor viszont kapkodtak. Pedig lett volna alkalmuk előre megtervezni az akciót, összegyűjteni a szükséges eszközöket. Nem tették meg. Előre látható volt a kudarc.

    3. Lebecsülték az ellenfelüket. A lehető legnagyobb hiba!

    Csak abban az esetben ha leáll, vagy leszakad a farokrotor. Akkor sem ész nélkül. Jelen esetben nem ez történt. ''Csak'' megsérült a transzmissziós rendszer. Amíg forog a farokrotor, addig termel ellennyomatékot, ami kiegyenlítse a főrotor nyomatékát.
    És egy érdekesség ezzel kapcsolatban: ha megnézed egy Mi-24 farokrészét, azt látod, hogy a faroktartó el van csavarva. Ennek köszönhetően a farokrészen 200km/h sebesség felett kellő mennyiségű ellennyomaték ébred a főrotor nyomatékának semlegesítésére. Persze lebegésben ez sem segít.


    szicsu: A témáról figyelmedbe ajánlott könyvet ajánlom beszerezni (ha be lehet egyáltalán. Tavaly novemberben jelent meg,de egy ismerősöm idén már nem tudta megvenni, még csak meg se tudják rendelni a kereskedők!), eléggé részletes. A lengyelek (igazából mindössze néhány matematikus) teljes egészében matematikai úton törték fel az Enigmát (nem kis teljesítmény!) és felismerték a gyengeségeit. Ezen eredmények alapján rekonstruálni tudták a gépet (több példányt is építettek)! Mindezt átadták az angoloknak, akik nem a nulláról kezdték a feltörést! Ráadásul sokkal komolyabb háttérrel. Nekik alapjában már csak a változásokat kellett követniük és alkalmazkodni hozzájuk.

Új hozzászólás Aktív témák