- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- DIGI Mobil
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
-
Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5522-es, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít
-
Konzolokra is megjelenik a The Glass Staircase
gp Alig néhány nap múlva PlayStationre, Xbox-ra és Nintendo Switch-re is elérhető lesz a program.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
válasz Gyantusz #2819 üzenetére
Bah. A Tu-22 csak kéthajtóműves! Abból viszont elég extrém.
Viszont a Lockheed Tristar [link], a McDonnell Douglas/Boeing DC-10 család [link], a Trident [link], Yak-40 [link]. Na ezek három hajtóművesek. És egy érdekes típus: Martin XB-51 [link]
Miért szégyen a mindössze három kép? A többi esetén egyáltalán nem a gyártó oldaláról linkeltél!
A Skytrain és az Ar 232 fajlagos teljesítménye közel azonos volt. A terhelésük is. Csakhát a Skytrain esetében ehhez jóval alacsonyabb max felszállótömeg társult. Az amerikaiak már akkor is tudtak jó teheremelőképességű gépeket építeni. Ezt a szokásukat mai napig megőrízték (minden kategóriában).
Sztálingrád esetén csak akkor álltak át a németek a teherdobásra, amikor az oroszok már lényegében az összes repteret elfoglalták a katlanban. Addig bizony leszálltak. Az Ar 232 faroktartója nem hinném, hogy bírta volna a nagy tömegű dobással járó dinamikus terhelést. Egyébként napjainkban is csak végső esetben folyamodnak a leszállás nélküli teherszállításhoz. Ekkor ugyanis nem használható ki a maximális kapacitás.
Fogyasztás/gazdaságosság: Egy M62 sorozatú mozdonyban 1472kW (ha jobban tetszik 2000LE) teljesítményű motor van [link]. Nem okoz számára problémát egy 1500-2000t tömegű szerelvény elhúzása. És ez diesel motor, aminek a hatásfoka 30% körüli. (A gázturbinák is elérhetik ezt a hatásfokot, viszont fajlagos fogyasztásuk jóval nagyobb. Egy bizonyos teljesítményhatár felett repülőgépek esetén érdemesebb a légcsavaros gázturbinákat alkalmazni magas teljesítmény/tömeg arányuk miatt.) Szárazföldi szállítás esetén a vasúti pályának a legkisebb a közegellenállása. A mozdony maximális sebessége 100km/h maximális terhelés mellett is. (Fogyasztása jóval nagyobb, mint egy korszerű dieselmozdonyé, de még az M61-énél is.) Fogyasztásra még így is jobb, mint egy repülőgép.
V63: 3575kW (4862LE) [link] Ez mondjuk villanymozdony, ami máris kb 3x-ra növeli a hatásfokot. Fogyasztásra sokkal jobb emiatt, viszont a felsővezeték miatt sérülékenyebb. Maximális sebessége (áttételezés függő) 120/140km/h (és gyorsul mint az állat).
Pontos adatokat eddig nem találtam fogyasztásra vonatkozóan. A vasúttal kapcsolatban nincs egy normális oldal ebben az országban! Mind csak korlátozott mennyiségű adatot tartalmaz (ha tartalmaz egyáltalán). Bezzeg ha repülőgépről keres az ember!
Új hozzászólás Aktív témák
- LENOVO 15,6",7.gen.core i5,8GB DDR4 RAM,512GB SSD,Új töltő,jó akku, szép állapot
- Silicon Power UD90 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 5000-4800 MBs - Eladó!
- Ej-ha Lenovo Thinkpad X1 Carbon Profi Laptop 14" -50% i7-8565U 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- Dell vostro 15 3000 FULL HD
- PowerColor RX 5700 XT 8GB GDDR6 Red Dragon Eladó! 55.000.-
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest