- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Netfone
- Xiaomi 13 Lite - dögös vagy, Civi
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- DIGI Mobil
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Smart Band 8 Pro - pro és kontra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
ph Az új Vivobook S 15 ráadásul az első ilyen, hazánkban is elérhető PC lehet, és már júniusban megvásárolható lesz.
-
Konzolokra is megjelenik a The Glass Staircase
gp Alig néhány nap múlva PlayStationre, Xbox-ra és Nintendo Switch-re is elérhető lesz a program.
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kyklops
csendes tag
''Ejha, nem is tudtam, hogy voltak ejtőernyőseink. Mondjuk nagyon nem vethették be őket, mert a visszacsatolt területekre bevonultunk, a Don-kanyarnál meg mi ellen mentek volna''
Ezt a könyvet olvasd el:
HUSZÁR János -
Honvéd ejtőernyősök Pápán, 1939-1945
A Magyar Királyi ''vitéz Bertalan Árpád''
Honvéd Ejtőernyős Ezred története / Írta és szerk. Huszár János. - Pápa Jókai Kör : Jókai Mór Városi Könyvtár, 1999. - 190 p., 79 t. : ill. - (A pápai Jókai Kör kiadványa ; 7) 68.481Véhicule Blindé Léger
-
kyklops
csendes tag
''Sztálingrádot nem láttam''
Pedig meg kell nézni, alapmű. (és a németek forgatták, nem amerikánszkij)
Csak könyvet olvastam róla! (az is tetszett)
Melyik könyvet, mert van egy pár?
Könyvek a csatáról:
Adam : Nehéz elhatározás
Beevor : Sztálingrád
Craig : Enemy at the gates
Cuanov : Sztálingrád 162
Cuanov : Sztálingrádi napló
Cujkov : Az évszázad ütközete
Douglas : Sztálingrád
Eremenko : Stalingrad
Knopp : Entshceidung Stalingrad
Knopp : Sztálingrád
Rooney : The fortunes of war
Samsonov : Stalingradskaa bitva
Schröter : Stalingrad
Walsh : Sztálingrád
Wieder : A volgai katasztrófaVéhicule Blindé Léger
-
kyklops
csendes tag
-
kyklops
csendes tag
Pápa városi könyvtár:
E-mail címén: jmvk@jmvk.compunet.hu
Levélben: Jókai Mór Városi Könyvtár, 8501. Pápa, pf. 173.
Telefonon: 00-36-89/324-406, 00-36-89/310-588
Faxon: 00-36-89/324-406.
Itt biztosan megvan, hívd fel telefonon.
Bővebben: linkVéhicule Blindé Léger
-
kyklops
csendes tag
Itt meg is van.
kiadták 1992,1994,1999 -ben is.
Nekem 94-es kiadás van meg
Eötvös Károly megyei könyvtár, Veszprém
Elérhetőség
Cím:8200 Veszprém, Komakút tér 3.
Központi telefonszámok:88/424-011, 88/560-610, 88/560-620, 88/442-440
Központi fax:88/560-610, 329-560 és minden fővonalról a 105-ös mellékén
Központi e-mail: ekmk@ekmk.huVéhicule Blindé Léger
-
kyklops
csendes tag
''
melyik páncélosparancsnok csinálta ugyanezt egy angol gépesített egységgel? Nem jut eszembe most neve, csak annyit tudok, hogy 20 db füstölgő roncs maradt az úton (mind angol volt ) Persze az illető parancsnok egy Tigris-sel szórta őket!
''
A megoldás :Michael Wittmann
forrás:
Bővebben: link
idézet:
Június 13-án 8.00-kor az ellenséges harckocsik - a 3. Country of London Yeomanry (az angol 22. harckocsidandár egy harckocsizó és egy gépesített lövészzászlóalja) - egy Cromwell, Stuart harckocsikkal és négy Sherman Firefly páncélossal felszerelt osztaga haladt felfelé az úton. Wittmann elhatározta, hogy felderíti a helyzetet és az ellenséget megkerülve behatol a faluba. Majdnem azonnal beleütközött három ellenséges harckocsiba négy közül, és ki is lőtte azokat 88 mm-es lövegével. A negyedik angol pácélos az útról befarolt egy gyümölcsösbe, és a parancsnok, Pat Dyas százados, illetve tüzére kénytelen volt tétlenül végignézni, ahogy Wittmann Tigere, amelynek oldala ilyen távolságból sebezhető lett volna, elhalad mellettük.
Wittmann a falu központjába tartott, ahol összecsapott a ''B'' osztag ott állomásozó harckocsijaival, és legalább egy találatot kapott egy Sherman Fireflytól. ( Megjegyzés: A Sherman Firefly 17 fontos ágyújával képes volt megsemmisíteni egy Tigert, akár szemből is. ) Ekkor hátramenetbe kapcsolt, és egyenesen Dyas harckocsija felé vette az irányt, amely kétszer (sikertelenül) rálőtt 75-mm-es lövegével, mielőtt a Tiger végleg elintézte volna.
Wittmann lefordult az útról, és elindult visszafelé a domboldalon. Először kilőtt egy, az oszlop hadtápját szállító féllánctalpast, majd figyelmét az ''A'' osztag Firefly harckocsijai felé fordította. Ekkor lépett színre az osztag többi páncélosa. Wittmann lassan végighaladt az oszlop mentén, miközben kilőtte mind a 25 járművet, majd visszafordult a faluba, ekkor már két további Tiger és egy PzKpfw. IV.-es társaságában. Ekkor azonban csapdába került, és bal oldali lánctalpa páncéltörő-találatot kapott a szűk utcákon.
Wittmann és a kezelőszemélyzet többi tagja otthagyta a sérült harckocsit. Az SS-Obersturmführer felismerte, hogy ebben a szektorban lehetőség van az angol támadás megállítására, így gyalog elindult a Panzer Lehr hadosztály mintegy 6 km-re lévő főhadiszállásának irányába. Egy század PzKpfw.IV.-essel tért vissza, melyeket Möbius Tigereivel erősített meg. A falut kisebb veszteségek árán visszafoglalták, és mintegy 100 foglyot ejtettek.
''Véhicule Blindé Léger
-
kyklops
csendes tag
Wittmann és harcostársainak sírja a normandiai De La Cambe-ban van..
Michael Wittmann (parancsnok) -- élt 30 évet
Karl Wagner (megfigyelő) -- élt 24 évet
Günther Weber (töltő-kezelő) -- élt 20 évet
Henrich Reimers (harckocsi vezető) -- élt 20 évet
Rudolf Hirschel (rádiós) -- élt 20 évetVéhicule Blindé Léger
-
kyklops
csendes tag
Hegyivadászokról:
Bővebben: link
A havasigyopárral kapcsolatban, azon gondolkoztam, mit akart szimbolizálni a gomblyukba tűzött virág a német ejtőernyősnél?
Előzőleg hegyekben vetették be az egységeiket, innen származik a virág?(elég frissnek nézett ki).
[Szerkesztve]Véhicule Blindé Léger
-
kyklops
csendes tag
-
kyklops
csendes tag
válasz Ráczkölke #1193 üzenetére
Itt be tudod azonosítani :
Bővebben: link
[Szerkesztve]Véhicule Blindé Léger
-
kyklops
csendes tag
válasz Ráczkölke #1206 üzenetére
Itt néztem,de ilyen jelölést nem találtam:
Bővebben: linkVéhicule Blindé Léger
-
kyklops
csendes tag
válasz _Volkovy_ #1274 üzenetére
Rengeteg nyersanyagot szállított, a német (hadi)ipar számára, Sztálin.
Érdemes elolvasni:
Bővebben: linkVéhicule Blindé Léger
-
kyklops
csendes tag
idézet:
''Filmek terén ugyanazt tudom mondani mint daa-raa!
Das Boot + Stalingrad
''
Ehhez még annyit tennék hozzá, hogy érdemes megnézni még :
Elem Klimov: Jöjj és lásd
kritika:
Jöjj és lásd
Háború és háború
Faragó Vilmos
„...a fasiszták legszörnyűbb tetteinek egyike nemcsak az, hogy ölték, irtották a mieinket, hanem az is, hogy bennünket ölni, irtani kényszerítettek.”
(Kuzma Csornij, belorusz író)
Ha Napóleon oroszországi hadjáratának epikai ábrázolásában átugorhatatlan mércévé vált a Háború és béke, akkor Hitler oroszországi hadjáratának filmes ábrázolásában ugyanilyen mércévé válhat a Jöjj és lásd!. Grandiózus alkotás, a filmművészet csúcsteljesítménye. Ez persze lapos reklámmondat, s még laposabb mondatokat toldanék hozzá, ha a két mű mérceazonosságának tételezése után a két mű tárgyi, műfaji, ábrázolásbeli különbségeinek iskolás sorolásába kezdenék. Egyetlen tárgyi különbségtevést mégis megkockáztatok, noha iskolás evidencia ez is: amit a tolsztoji nagyepika összemarkol, az egy korszaktörténet totalitása, az orosz élet teljessége, halállal és születéssel, munkával és szerelemmel, tragédiával és idillel, csatatérrel és bálteremmel, vagyis valóban háború és béke. Amit a klimovi mű összemarkol, az csak egyetlen korhelyzet totalitása, itt az emberölés a munka, itt vérrel fröcskölődik a szerelem, itt az idill is tragikus, itt minden helyszín csatatér, ez tehát háború és háború.
Miért kell nekem ez az evidencia? Ugrópontul, hogy egy újabb evidenciához jussak. Ahhoz ugyanis, hogy Elem Klimov műve, a filmes műfajbesorolás szerint, háborús film. Nyomasztóan nagy előzményekkel. Nyomasztóan nagy: ezen mennyiséget is értek, a szovjet és a nemzetközi filmgyártás termékeinek ezernyi darabját, épp eleget ahhoz, hogy a téma és a műfaj összes lehetőségét kiaknázva higgyük, s a túltelített néző csömörétől tartsunk. És a zsánerváltozatok sokaságát is értem rajta, a honvédő-patetikus szovjet zsánert, az érzelmes-önironikus angolt, a naturalizmusában is jólfésült, a hollywoodizmus alapbetegségeitől szabadulni nem tudó monstre-amerikait, a patentra készülő partizán-jugoszlávot – s mintha ezek a zsánerek is kiüresedtek volna. De a jó teljesítmények sokaságát is értem rajta, mert persze készültek jó amerikai–angol–jugoszláv háborús filmek, az óriási szovjet kínálatban pedig remekművek is, amilyen az Emberi sors vagy a Ballada a katonáról például – már-már a túlhaladhatatlanság, sőt az utolérhetetlenség benyomását keltve. Elem Klimov előtt az a kérdés állt: lehet-e még háborús filmet készíteni?
A Jöjj és lásd!-dal válaszolt a kérdésre. Olyan filmmel, amelyet a szemlélet, a szándék újdonsága és a művészi tökély tesz lenyűgöző válasszá.
A forgatókönyvíró Alesz Adamovics és Elem Klimov ugyanis a legszörnyűbb realitásában mutatja be a háborút; olyan irtózat mered ránk a vászonról, amelyet az Apokalipszis, most, ez az „élethű hadijáték” (ahogy Klimov nevezi egy interjúban) sem tudott felidézni, de a bennünk keltett hatás az, hogy a háborút – éppen ezért – nem fogadjuk el realitásnak. Kamaszhősével poklokat járat meg, a poklokban emberhúst égetnek a háború ördögei, az elviselhetetlenségig fokozott iszonyra a kamaszfiú hatalmassá tágult pupilláin át tekintünk, kamaszos arcát öregemberivé ráncosítja, amit végigél, mert Adamovics és Klimov ezt kutatja: „mi is az ember, micsoda tartalékai lehetnek erkölcsi és más tulajdonságainak”, ha ilyen kegyetlen próbára tétetik, de a bennünk keltett hatás az, hogy a háborút – éppen ezért – nem fogadjuk el emberi állapotnak. A háború realitás, túl a realitáson. A háború emberi, túl az emberin. „Pusztán a háború borzalmait ábrázolni, emlékeztetőül – bizonyára ennek is van értelme. De a művészet fő küldetését akkor nem teljesítettük” – nyilatkozta Klimov. A Jöjj és lásd! háborús film a háború ellen. Vagy másképpen: maga is háború, a humanitás háborúja a totális dehumanizálódás veszélye ellen. Akik a legnagyobb terheit viselték a második világháborúnak, nem csoda, hogy mindenkinél ők érzik legmélyebben a fölénk magasodó harmadik fenyegetését. Coppola Apokalipszis, mostja azért „élethű és sikkes színház” – mondja Klimov, bántó él vagy szakmai gőg nélkül –, mert „a rendezőt magát nem gyötörte meg ez a háború. Nem érzi, mi a háború valójában, és akaratlanul is megtéveszti az embereket, hamis képzeteket keltve bennük a háború iszonyatáról”. Aki érzi, az előérez. A Jöjj és lásd! ezért több emlékeztetésnél, ezért figyelmeztetés.
Mindettől persze még rossz film is lehetne. „Ezért a stílus kérdése – alapvető kérdés” –nyilatkozta a rendező. És itt most olyan filmszakmai elemzésnek kellene következnie, amelyben illetékességem csődjét jobb eleve bevallani. Profik dolga, hogy ezt az elemzést, tanulságul a szakma számára, elvégezzék. Legyen elég néhány átlagnézői reflexió:
„A stílus kérdése.” Milyen stílus is ez? Azé a kemény realizmusé, amely a tapinthatóságig valóságos tárgyi világot a rémlátomás szférájába emeli. Mintha az ébrenlétben láthatónál is elevenebb álomvízió átélői volnánk. Olyan erős érzelmi sugárzás hatása alá kerülünk, mintha nem is csak részesei volnánk a történetnek, hanem azonosak volnánk szereplőivel; mintha mi magunk emelnénk fegyvert egy gyűlöletes arcképre, s mi eresztenénk le tétován e kép csecsemőváltozata láttán; mintha a tárgyak is mi volnánk, a lángoló faházak, a bombaszilánktól roppanó fenyőfák, a fűszálak is, melyeknek hegyén ott borzong a közeledő iszony előérzete. Nincs olyan jelenetsor, sőt kocka, amely ne súlyosulna tartalommal. Itt minden jelent valamit: a szó, a zörej, a látvány. Mert tökéletes egységben erősítik egymást, s akkora a hitelük, hogy noha konstrukciós mestermunkáról van szó, konstruálás helyett in statu nascendit érzékelünk: minden itt és így és most történik előttünk, benne vagyunk a történésben, és semmi sem történhet másként.
De semmi sem történhet itt és így és most – csak filmben történhet. A Jöjj és lásd! minden ízében film. Ez persze ostobán hangzik, ha nem teszem hozzá: most is ritka még, hogy egy film minden ízében film legyen. A Jöjj és lásd! ritka bizonyítéka annak, hová juthat ez a fiatal művészet, ha egyszer nagykorú lesz.
Forrás:filmvilág.huVéhicule Blindé Léger
Új hozzászólás Aktív témák
- Hisense LCD és LED TV-k
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EAFC 24
- Dacia topic
- Milyen NAS-t vegyek?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen processzort vegyek?
- Melyik okostelefont vegyem? OFF topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen