Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz csongi #13161 üzenetére

    nem hát

    a csapagyzasnak nem szokott gondot okozni, ha nem ég meg es nem higul vizzé az olaj, mert van vizkozitasa, es a kenokepessege meg a nyomasa megmarad
    pont azert kell a nagyobb olajhuto is, hogy beszabalyozza az idealis homerseklet savba a nagyobb terheles mellett is, ahol az "mukodik"
    a nagyobb huto nagyobb holeado kepesseget is jelent, foleg ha jol eri a menetszel is
    mi ~3x akkora olajhutot hasznaltunk, mint a gyari, meg kb 5-6x akkora intercoolert, ami raadasul nem side mounted volt az elso lokharito oldalaban az elso kerek elotti zugban, ahol alig eri vmi menetszel, hanem front u.n "FMIC" az elso-also legbeomlobe biggyesztve, ahogy kell ;]
    ugy mar nem 80-90fokos volt a toltolevego novemberi 10-12fokban, mint a kis gyarival, hanem a nyari 35 fokban sem ment 50fok fole 2bar-n fujva se

    140-160fokos olaj az nem az, amire szukseg van, 90-105fok kozott az idealis....
    ha 1x megmelegszik 125-130 fole is, akkor azt az olajat le is lehet dobni egybol, ha jol akarsz aludni

    ha az elogyujtas nincs tul aggresszivre veve, akkor a gyari dugo is eleg sokaig elbirja a kikepzest, a Fiat-k gyari hajtokarja is eleg jonak szamit, egy szupertunner jakuza motor pl elobb kidol

    de ahogy no az rpm egyre nagyobb elogyujtas kell, ahogy no a toltonyomas meg egyre kisebb
    ezek valos idoben egymas ellen dolgozva ugy kell kijojjon az eredo elogyujtasi ertek, hogy a terjeszkedes az FHP utanra essen, es ne elé
    ha szegeny a keverek gyorsul az égés adott rpm-nel, ha dus, akkor lassul, ez szinten beleszol ebbe de a szegeny keverek egyben a kopogasi hajlomot is noveli...a dus meg csokkenti :DDD
    ha FHP elé esik a terjeszkedes, a dugattyu meg jobban osszenyomja a mar terjeszkedni kivano gazt, es akkora lesz a hengernyomas, hogy megemeli a hengerfejet, egy pillanatra megszunik a csavarok leszorito ereje
    tipikus jele ennek az, amikor a hengerfejtomitest vmerre oldalra benyomja a vizterbe, es ovalis lesz

    nyilvan ez a mapper dolga, aki megirja az ECU-t

    mi sem egybol tanultuk ezt meg a PuntoGT-nel, allitgattuk a VEMS standalone ECU-t benne a notirol menet kozben, aztan jaaa beszart, mert rossz iranyba mentunk...

    volt amikor egy nap 2x volt hengerfejes, meg egy heten 4x, meg par blokkot is elrepesztettunk, mert sok lett az elogyujtas es "bekopogott" :DDD

    de minden autora vannak bejaratott setup-k, egy olyat kell lemasolni

    amugy rohejes, hogy kb 10 eve voltunk egy gorgospados meresen, ott ahol a Göbi-ék meg a TC-s korában is merettek az autokat az Erőmérőben a 16ker-ben
    volt ott 19 masik auto, azok mind dizelek voltak, 1.9TDI-k meg par 2.5 V6 TDI is
    20 autora volt kedvezmenyes a meres, de az egyik jargany 3 nappal elotte lekotlott, az helyett ugrottunk be, hogy a 20 auto meglegyen

    vartunk ott a sorunkra, kozben nezegettek ott a Punto-t, hogy aaa ez csak 1.4...mennyit tud ez igy tunnerolva, 120lo?
    baaastya, ez 131 alapbol
    erre a masik: aaa ezek 150 lonal mind szetesnek, kikonyokol a blokkbol a hajtokar
    uhm...de
    na jott a meres, 1.6bar-n volt akkor ott 249lo meg 336Nm
    a 20 autobol a 3. legkarajabb volt, pedig "csak 1.4"

    meg sem mertek nyikkkanni sem erre ;] ;]

    [ Szerkesztve ]

    több drón kell ;P

Új hozzászólás Aktív témák