- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- iPhone topik
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Computex 2024: Itt az új ROG Ally
ph Az ígéreteknek – és a kiszivárgott információknak megfelelően – az ASUS bemutatta kézikonzoljának X-szel jelölt változatát.
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz rover45 #1837 üzenetére
Szia. Először is jézus úr isten!!!
Na szóval ez gáz. Ha 2009 óta 15 max 30 ezret ment akkor semmi pánik. Ha 100+ ezret akkor emelem kalapom a Multijet előtt és még nagyobb respect az enyémnek is!
Tehát térjünk a tárgyra:
1.Motorolaj csere: Nem kell méregdrága olajat venni bele, jó kis középkategóriás kell. Literára a 4 literes kiszerelésnek ne legyen több 2 ezer forintnál. Castrol nálam a befutó. Gépkönyvébe elő van írva a pontos típusszám (viszkozitás) 10W-40 pl vagy 5W-40 ideális lehet.
15 ezres periódusban illik olajat cserélni szűrővel együtt. 80-100 ezrenként illik üzemanyagszűrőt cserélni légszűrővel együtt. 250 ezerig "hiteles" a vezérműlánc és a vezérlés. Ott már az adagolóra is érdemes ránézni. Ha klímás akkor évente pollenszűrő csere és klímafolyadék nyomás próba. Havonta guminyomás ellenőrzés, gumi barázdák vizsgálata. Havonta vagy nagyobb utak előtt olajszint ellenőrzése és a hűtővíz illetve fékfolyadék ellenőrzése. Hűtőfolyadékot illik 2 évente kicserélni és a fékfolyadékot pedig 4 év után. Természetesen minden tél előtt le kell csekkolni kúton a hűtőfolyadék fagyálló képességét.2.Hibakód: Persze, fű alatt Katinéni a piacon kiüti eze'öcca'ze'!
Keress egy megbízható szerelőt (akit évek alatt sok tapasztalat és pénz útján fogsz megtalálni) aki kiolvassa a hibakódot és tudja elemezni, hogy mi lehet a baj amit aztán kiértékel és kiderül mi lehet; teljesség igényessége nélkül lehet:
-hibás üzemanyag befecskendezés
-katalizátor probléma
-turbo
stb...3.Kormány: Itt aztán bármi lehet... az is lehet, hogy csak lapos a gumid. Vagy toronycsapágy, kerékcsapágy, felfüggesztésben lévő szilentek vagy a kutyacsontnál a szilentek, lengéscsillapító gatya. Ezek főleg akkor valószínűek a ha feketén van műszakiztatva, mert ott ezek kiderülnek. Esetleg asszony fogott vele egy padkát 30-nál akkor a felsoroltak egyszerre+görbe felni! Úgyszint autószerelő...felrakja padra és megnézi speciális futómű beállító műszerekkel, hogy mi lehet. Kerékösszetartás ha mákod van, ha nem akkor a felsoroltak valamelyike.
4.Hang: Ha egy benzines Skoda 1.1-hez képest hangos vagy egy 0.8-as Smarthoz képest akkor semmi baja, ez a dízel hang komám.
Ha olyan nyers mint ha a turmixgépbe beledobtál volna két marék szeget meg három marék kavicsot akkor rossz hírem van. Főleg ha tényleg nem volt olaj cserélve 100+ ezer alatt. Akkor tulajdonképpen lehet, hogy már csak a mókusok tekernek belül. Húz még a picike? Vagy már csak olyan mint egy lomha 1,6-os Daewo Tachoma? Lehet már olaj sincs benne elég és fém a fémen megy.Reméljük a legjobbakat! Első utad egy tisztességes szerelőhöz vezessen!
Gumi fákat és olcsó üzemanyagot mindenkinek!
-
rover45
senior tag
válasz rover45 #1837 üzenetére
Sziasztok, ritkán írok, de akkor legalább mindig gondom van
A saját korábbi hozzászólásomra válaszolok, csak, hogy elmondhassam:
- olajcsere megvolt
- a check engine már nem világít
- azt mondták a kocsi láncos, ergo kimondott vezérléscserére nincs szüksége (ez igaz?)
- műszakin nem találtak semmi problémátMa azonban ugyanezzel az autóval mentem cirka 320km-t és vettem észre dolgokat:
- nekem egy 14 éves SEAT Cordobám van és ahhoz képest ennek a váltója kő keményen jár és kimondottan nehéz vele a váltás, mit nézessek meg rajta, minek lehet gondja?
- a szellőztető ventilátor/motornak nagyon bántó búgó hangja van, gyakorlatilag 3-as fokozatban elnyomja a motor hangot!!! Komolyan féltem használni.
- ezzel nem tudom mennyire függ össze, hogy a műszerfal tetején (vagyis a szélvédő alatti részén) van valami nagyon apró szemcsés, kemény, semleges ízű sárga por. Olyan érzésem volt, mintha a szellőzőrendszerből hozná fel a légáram. Lehetséges, hogy valamit darál a motor?
- apróság, de nem szól a jobb első ajtóban a hangszóró, a fejegység mögött vagy az ajtóban kezdjem a hiba keresését? Hátha valami széria hiba :-)Előre is köszönöm a válaszokat
-
mokus1
addikt
válasz rover45 #2264 üzenetére
Szia!
A láncos motorban is kell vezérlést cserélni, csak sokkal ritkábban mint egy szíjasban. Az is megnyúlik...
Hatalmas bullshit hogy nem kell de sokan ezt hiszik. ( kb.200ekm a csere intervallum) Szerviz könyvbe nézz bele.- Minden autó más és más nem biztos hogy baja van. Egy váltó olajcsere viszont időszerű lehet ha még nem cserélted.
- Meg fog dögleni a fűtőmotorod, valószínűleg majd cserélni kell, vagy csapágyas.
- Tényleg megkóstoltad? Erre nem tudok válaszolni, bármi lehet nem tudom milyen egy punto fűtésrendszere.
- Első körben ellenőrizd hogy rendesen csatlakozik mindenhol, mérd meg hogy megy-e rajta valami. Ezt a kábel elején és végén is tedd meg hogy tudd törve van-e. Ha megy jel nézd meg egy másik hangszóróval -
Geller72
veterán
válasz rover45 #2264 üzenetére
A ventim nekem már második fokozatban búg, mint egy kombájn. Ez ennyi idősen nem meglepő. De két évvel ezelőtt pont így szólt, szal nem aggódom. Egyesen is bőven elég, meg lehet dögleni, ha megy a fűtés. A sárga pr tippem alapján a műszerfal habos anyaga, ami gyakorlatilag morzsolható egy idő után. Ezt hozza be a venti. A fűtés szétszedése atom szopás, nekem most volt radi csere, két nap ment rá, műszerfal ki, meg ilyenek. Nagyon szar, szal akkor állj neki ilyennek, ha nagyon sok időd van... A váltó nekem is néha nehezen jár, de legtöbbször akkor van ez, ha nagyon nincs szinkronban a két kerék fordulata, vagy ha a kuplungod nem igazán jól van beállítva, akkor is szokott szarakodni. Ha megfigyeled, akkor szinte csak visszaváltásnál rosszabb váltani vele, felfele nem olyan ramaty. Én kétszer cseréltem a váltóban már olajat, azután is ilyen maradt. Nem az a vaj váltó, de meg lehet szokni. De igaz az, amit a kolléga mondott, hogy ha nem cserélted még le, akkor cseréld le, hátha jobb lesz, de hibázni nem hibázol vele.
-
hroberto
veterán
válasz rover45 #2264 üzenetére
A szellőztető motor hangjához fűznék hozzá annyit, hogy nekem is volt bajom ezzel. Igaz Grande Puntóm volt, de két alkalommal is szét kellett szedetnem mert falevelet szívott be, és ezért volt hangos.
És jelenleg az Alfámnak is hangosabb a fűtőmotorja a kelleténél, úgyhogy ezt is meg kell néznem...Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Geller72
veterán
válasz rover45 #2326 üzenetére
Utastérben elől nem látni szivárgást, nedvesedést a padlózaton? A szélvédő párásodás, nulla fűtés nálam fűtő radiátor cserét jelentett.Megnézném, hogy a hideg/meleg "kapcsoló" nyit e valójában. Igaz, hogy el nem zárja a radit, de a zsalut igen. Meleg motornál nézd meg, hogy a fűtőradi meleg e? Kezdésnek.
-
hroberto
veterán
-
nyogo83
senior tag
válasz rover45 #2934 üzenetére
Mindenkepp [link] ehhez hasonlot ajanlanek, aminel kiemelik hogy megy Fiat/Alfa Can-Bus rendszerrel.
Van olcsobban is ELM327, de sok esetben sajat magadnak forrasztgatni kell, hogy menjen az ujabb CAN-BUS-os protokollal. Volt nekem kb 8 ugyanolyan (klasszik kek/narancssarga) BT-s EML327, amibol 1 ment alapbol CAN-BUS-os rendszerrel.Itt legalabb megvan a penzvisszafizetesi lehetoseg, ha megse menne, de az ertekelesei alapjan nem hiszem hogy baj lenne.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz rover45 #2940 üzenetére
Altalaban adni szoktak hozza CD-t amin a driverek vannak, azokon szokott neha lenni hozza progi is, de ne foglalkozz vele.
Innen letoltod a MultiEcuScan ingyenes verziot es orulsz . Ami korlatozas van benne, boven belefer otthoni felhasznalasra (hibakod olvasas, torles)
De ha meg akarod venni, akkor se egy egetvero 50Eur-s ara van, es fullos, folyamatosan frissulo progid lesz. -
hroberto
veterán
válasz rover45 #3152 üzenetére
Én a váltóban nem cseréltem olajat.
A motorban volt többféle nekem. A Castrolt, a Mobil1-et csipegette. A Selenia-t és a Liqui Molit nem. Csak a Selenia rohadt drága.
Nekem az a véleményem, hogy gyakorlatilag ha a normális márkák közül választasz, és az előírásoknak megfelelőt teszel bele, akkor mindegy milyen márka. De nem szabad betartani a gyári előírásokat. 10-15 ezrenként cseréld le, és nem lesz gond!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rover45 #3676 üzenetére
Be sem szabad indítani. Leszívni a tank teljes tartalmát, kicserélni a szűrőt, feltölteni 10 liter gázolajjal,m ajd azt megint leszívni. Utána teli tank gázolaj mehet. Akkor nem lesz baja. Amúgy besülhet a magasnyomású szivattyú meg az összes befecskendező. Egy tank nyál ára miatt nem éri meg a kockázatot, mivel a fent említett elemeket a gázolaj keni, de a benzin nem. Kis mennyiségű benzin is károsítja a befecskendező rendszer elemeit.
[ Szerkesztve ]
-
ANDROID???
addikt
válasz rover45 #3764 üzenetére
Gyári méret, vagy annak váltómérete... Amennyiben a gyári méretek ezek, akkor télre nyugodtan veheted a 175-öst, pl, Nokian WR D3 (-D4)
Van leírásotok az autóhoz?Ez alapján, jó rá mind a kettő méret, de ez nem gyári leírás..
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz rover45 #4267 üzenetére
@rover45 & hroberto
Népbetegség...pont úgy, mint a kétévente szétpattanó szélvédőfűtő-rostély, vagy az osztódással szaporodó gyári generátor; t.i. hónapokig jártam a szakihoz, hogy valami fémesen zörög a motortérben, közölték, hogy ott minden egyben van, majd egy kellemes szemptemberi estén elindulás után iszonyatosan csikorogni kezdett; kb. 200m után hatalmas csattanás és töltéshiba bejelez. Akksiról még hazaértem (20km), de sötétben, egy olyan kocsiban, amiben majd' minden elektromos ez nem volt túl vicces...na jó, de...olyan Monty Python jelleggel. A generátor két darabban jött ki + apró.
Egy másik krónikus dolog a leömlő rögzítése, legalábbis 1.2 és 1.4 benzineseknél (nem csak GP, más egykori típusoknál is, ha ezekkel szerelték); túl gyenge csavarokat használtak, amik az évek alatt elpattannak. Árban nem egetrengetően húzós mutatvány orvosolni, de körülményes meló és nem szívesen vállalják be; leömlő le, beszakadt csavarokat kifúrni, síkbacsiszolni, etc.
Én a GP-mat újonnan vettem 10 éve, és mivel lelkiismeretesen állok a karbantartáshoz (legalábbis szeretem ezt hinni... ), így vélelmezem, hogy a 'baromságai' nem a rugdosásból/elhanyagoltságból fakadnak, hanem 'konstrukciós gyengeségek'.
@SLYM
Sok sikert.
Én novemberben vettem egy Alfa GT-t (2.0 JTS), hogy Ő lesz majd a hobbiautóm és jól kipimpelem. Eddig a 700k-ban van rendbetétel (értsd: semmi, de semmi extra, csak napiszintű használatra alkalmas legyen), de most is épp' egy szerelőnél dekkol (jelenleg folyik el az olaj, hét közepén várom a legújabb számlát...) és eddig összesen nem tettem bele 1000km-t. Mondjuk ebből a 700-ból 500 volt a kötelező kör (vezérlés, folyadékok, gumik, futómű, stb.), 200 pedig a 'balfax' faktor.
Ezek után még: váltózár, szélvédőcsere, klíma gyengélkeséi, bőrőzés felújítása, kormánymű, fényezés rendberakása, lámpák (elől/hátul)...pff...és majd csak ezek után olyan úri huncutságok, mint hifi, carpc, a belső aktualizálása és társaik. Ráadásul valahova a sor elejére még illene beszúrni egy vezérlésmódosító cserét és a zizegő fojtószelep közelebbi inspekcióját; előbbihez baxtak hozzányúlni vezérléscserekor, utóbbi meg most jött elő, coz giggles&shit.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
hacki87
senior tag
válasz rover45 #4478 üzenetére
Elv a sarga es piros vezeteket ha kozosited akkor addig aram alatt lesz meg az akkumulatort ki nem szereled. Legalabbis eddig az osszes autonknal igy mukodott. Egyik az egy kapcsolo szal ha jol mondom azaz amikor a kulcsot elforditod akkor lesz aram alatt a piros meg a sima poz tapja szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Arni9010
aktív tag
válasz rover45 #4478 üzenetére
Hát könnyen sehogy
Egy autóvillamosságis talán meg tudja oldani, de a képen levő kábelekkel vagy így marad, vagy kézzel kapcsolgatod a rádiót.
Stiloban úgy van, hogy ha kiveszem a kulcsot, bekapcsolja a belső világítást, talán ezzel meg lehet valahogy vezérelni egy relét, és azzal megoldani...de én nem szórakoznék ezzel -
!Overdose!
őstag
válasz rover45 #4478 üzenetére
Átalakítás nélkül nem megoldható.
PDC téma: az ülés alatt nincs és a B oszlop burkolat mögött sem. Pedig nagyon erről a környékről jön a hang. Azt már tudom, hogy 147-esben és GT-ben hol van, de hogy 156/2-ben arra egyszerűen nincs válasz az interneten.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Cartmenn
tag
válasz rover45 #4478 üzenetére
Nálam az 1es bravoban két vezetéket kellett megcserélni mikor a blaupunkt mp36-t kellett bekötni mert ugyanez volt ----az "A" 4es 7est kellett átcserélni,mert akkor nem volt hozzá semmi külön kábel,de a mostani JVC hez hasonló van mint a képeden,szerintem a sárgát meg kell cserélni a pirossal ott ahol szét lehet szedni.
-
rover45
senior tag
válasz rover45 #4422 üzenetére
Kezdem feladni a csomagtérvilágítás megoldását.
Az itt található módon szétszedtem a zárat. A csatlakozó zöldre oxidált volt, ezt letakarítottam róla (apáról és anyáról is), a kapcsolót kimértem, multiméter szerint tökéletes. Az izzó kicserélve, de előtte a kábelen már nincs áram.
Biztosítékok is rendben.
Nem értem.
Valakinek ötlete? -
hroberto
veterán
válasz rover45 #4618 üzenetére
Az örökös az hülyeség. Ez már nem Lada.
Elég sok szakadt láncról szóló történet kering az interneten, ezért lenne jó tudni. 105000 van a motorban, most lesz olajcsere, gondolkodom, hogy cseréltessem-e, vagy ráér a következő olajcserekor.Szerk: Köszi, ezek szerint 120-ig nyugodtan mehet.
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- OLED TV topic
- czundermák: Retro PC vol. #3 abit IP35 Pro-XE és a körítés
- Milyen SSD-t vegyek?
- Windows 11
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Apple notebookok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs