- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
gp Hamarosan vége a várakozásnak, reméljük a fejlesztők tartják magukat az ígéretükhöz.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rover45
senior tag
Sziasztok. Teljesen új vagyok itt, a barátnőm révén kerestem rátok
Van egy 2005-ös Puntoja, 1,3 Multijet 55kW motorral. Szombaton vezettem először.
A barátnőm 2009ben vette, azóta nem emlékszik rá, hogy volt-e vezérlés vagy egyáltalán olaj cserélve-e benne. A sárga motorjel világít, a kormány erősen jobbra húz és valami kopogás néha jön a futómű felől is. Most cirka 170ezer km van benne, de a motornak olyan nyers fémes kopogó hangja van ...
A kérdéseim:
1, Milyen sűrűn kell olajat, vezérlést, szűrőket ... ezt-azt cserélni benne?
2, A sárga motorjelet elvileg bármelyik szervizben kitudják nekem olvasni, hogy miért világít? (esetleg létezik valami háztáji módszer rá, milyen kábelre van szükség hozzá?)
3, Mi lehet az oka, hogy a kormány erősen húz jobbra?
4, Természetes ez a nyers, fémes kopogó motorhang? -
rover45
senior tag
válasz Stylewars_kp #1838 üzenetére
Köszönöm a részletes válaszod
Ezt most 2 példányban kinyomtatom, egyiket az íróasztalára teszem, másikat a műszerfalára.
Aztán keresek egy tisztességes szerelőt -
rover45
senior tag
válasz rover45 #1837 üzenetére
Sziasztok, ritkán írok, de akkor legalább mindig gondom van
A saját korábbi hozzászólásomra válaszolok, csak, hogy elmondhassam:
- olajcsere megvolt
- a check engine már nem világít
- azt mondták a kocsi láncos, ergo kimondott vezérléscserére nincs szüksége (ez igaz?)
- műszakin nem találtak semmi problémátMa azonban ugyanezzel az autóval mentem cirka 320km-t és vettem észre dolgokat:
- nekem egy 14 éves SEAT Cordobám van és ahhoz képest ennek a váltója kő keményen jár és kimondottan nehéz vele a váltás, mit nézessek meg rajta, minek lehet gondja?
- a szellőztető ventilátor/motornak nagyon bántó búgó hangja van, gyakorlatilag 3-as fokozatban elnyomja a motor hangot!!! Komolyan féltem használni.
- ezzel nem tudom mennyire függ össze, hogy a műszerfal tetején (vagyis a szélvédő alatti részén) van valami nagyon apró szemcsés, kemény, semleges ízű sárga por. Olyan érzésem volt, mintha a szellőzőrendszerből hozná fel a légáram. Lehetséges, hogy valamit darál a motor?
- apróság, de nem szól a jobb első ajtóban a hangszóró, a fejegység mögött vagy az ajtóban kezdjem a hiba keresését? Hátha valami széria hiba :-)Előre is köszönöm a válaszokat
-
rover45
senior tag
válasz Geller72 #2266 üzenetére
és mokus1: Nagyon köszönöm a válaszokat
A láncos vezérlés csere mivel jár? Miket kell kicseréltetni?
A váltóolajat le fogom cseréltetni illetve azért megnézetem minden rendben van-e vele.
A műszerfalat eszem ágában sincs kivenni barátnőm autója, csak az a tipikus női autó .... aztán így, hogy tegnap használtam többet, vettem észre ezeket a dolgokat. Tényleg csak a saját kocsimhoz tudtam viszonyítaniÉs igen, megkóstoltam
-
rover45
senior tag
Sziasztok Ismét a párom Grande Puntojával vannak észrevételeim.
1.3 Multijet, Érden szilvesztereztük és az M7en jöttünk haza Fonyódig (ez kb. 120-130km) még hajnalban. Olyan cirka -10°C-ban állt az autó előtte a szabadban. 130km/h-val jöttünk hazáig a pályán, a fűtés 3-ason ment végig és full melegre volt állítva. Siófokra érve tűnt el az összes pára az első szélvédő belső oldaláról, de Fonyódra érve is kabátban ültünk a kocsiban, mert egyszerűen nem melegedett át az autó, hideg volt bent 130km után is. A műszerfal felől (a szellőzőket kivéve) szabályosan áramlik be a hideg levegő. A kesztyűtartóban szerintem maximum 5°C lehetett hazaérve, mintha hűtött lenne. És egyformán hideg huzat van az első és a hátsó lábtérben is. Gyakorlatilag olyan érzés, mintha a menetszél egy az egyben bejönne az utastérbe.
Sajnos nincs egyéb dízel tapasztalatom, de szerintem ez így nincs rendben. Csak a saját benzines Cordobámhoz tudok viszonyítani, amiben jelenleg csak a vezető ülés van. Ki kellett vennem a szőnyeget, zajszigeteléseket az alvázról, valamint az ajtókárpitokat és a hátsó üléseket is...gyakorlatilag egy üres konzervdoboz, de ugyanilyen körülmények között 8-10km alatt elviselhetetlen meleget csinál.
Merre induljak a hibakereséssel? -
rover45
senior tag
sagesz93, Geller_1972, mokus1: Köszönöm a válaszokat
A belső párásodás nem beázás miatt van, egyszerűen csak mert öten beültünk és kileheltük, de mondom, Siófoknál jártunk mire eltűnt a szélvédő felső sávjából.
Csak kamilláztam ma az autósboltban (a saját kocsimhoz viszonyítottam ismét, amihez a drágább termosztát volt 5400,-Ft ehhez meg) 20900,-FtVégre örülök, hogy találtam egy normális nőt magam mellé, erre a kocsijára többet költök lassan, mint a sajátomra
[ Szerkesztve ]
-
rover45
senior tag
Sziasztok. Tudna valaki küldeni egy fényképet egy Grande Punto tűzfalának a motor felőli oldaláról? Arra lennék kíváncsi, hogy van-e a tűzfalon valamiféle szigetelés? Meggyőződésem, hogy a miénkről ez hiányzik menet közben konkrétan huzat van az utastérben. Legjobb lenne egy 1,3 Multijet-é, de gyakorlatilag bármelyik megteszi.
-
rover45
senior tag
Sziasztok. Aki képben van a Grande Punto motordiagnosztikájával, megtenné, hogy dob rám egy privát üzenetet? Köszönöm!
-
rover45
senior tag
Srácok, Grande Puntohoz kell vennem két első dobbetétet. Tudtok olyan bontót Budapesten, ahol nem futok ezzel lyukra? Egyáltalán mennyibe kerülhet az új hozzá?
-
rover45
senior tag
Srácok, a párom Grande Puntojában van egy ezer éves fejegység, amit szeretnék kicserélni, de egyszerűen képtelen vagyok kivenni a helyéről a régit...
Van ennek valami trükkje? -
rover45
senior tag
Sziasztok.
Azt szeretném megkérdezni, hogy Grande Punto 1,3 Multijetbe mennyi és milyen váltóolaj kell?
Illetve motorolajból mi a legjobb választás hozzá? -
rover45
senior tag
válasz alázógyík #3254 üzenetére
Párommal cirka 1 éve vagyunk együtt. Elmesélte, hogy mikor autót kellett vennie 2010 környékén, akkoriban épp volt egy szép rozsdavörös Grande az egyik kereskedés utcafrontján. Bement, ott meggyőzték és már száguldottak is ...
szerk: Gyakorlatilag ahogy egy nő paradicsomot vesz, hmm ez szép piros, kérem...
[ Szerkesztve ]
-
rover45
senior tag
Sziasztok, egy 2005-ös Grande Punto-ra szeretnék vásárolni 4 db gyári alu vagy acél felnit 4x100 osztással 15"-os méretben, gumi nélkül.
-
rover45
senior tag
válasz dellfanboy #3658 üzenetére
Jogos
Akinek esetleg van otthon elfekvőben, vagy tervezi eladni, az keressen meg feltétlen -
rover45
senior tag
válasz hroberto #3661 üzenetére
Párom autója, ő eddig évente kétszer gumiztatta le és fel a gyári lemezfelniket ... női autó ... azt hiszem ezzel elmondtam mindent.
Nem szeretnék rá nagyobb kereket (pedig gyönyörűek a gyári nagyok), mert akkor arra nagy gumi is ... örülök, hogy egyáltalán ebbe beleegyezett -
rover45
senior tag
Srácok, csináltam egy kis butaságot.
1.3 Multijet Grande, véletlenül tankoltam bele 8,5L Mol Evo Neo benzint.
Félig volt a tank, tele akartam tankolni és 8,5L-nél vettem észre, hogy a benzin folyik. Azonnal megszakítottam, majd teletöltöttem gázolajjal.
Így most a 40-45L-es tankban van 8,5L benzin, a többi gázolaj. Lehet ebből bajom?
Vagy használjam és mindig tankoljak rá, hogy híguljon? -
rover45
senior tag
Sziasztok. Párom 2005-ös Grande Puntojára kellene téli gumikat vennem, több helyen is utánanéztem a neten, szinte mindenhol a 175/65 R15-t és a 185/65 R15-t mondják rá.
Elvileg mindegy melyiket veszem? -
rover45
senior tag
válasz ANDROID??? #3765 üzenetére
Igen, megvan a leírása, abban meg sem néztem
De akkor valószínű, hogy ez a méret lesz, köszönöm -
rover45
senior tag
Sziasztok.
Egy 2010-es Grande Punto Evo-ban szeretném kivenni a gyári rádió alatti fűtéskapcsoló panelt, mert egyik műszerfalizzó sem világít már benne...
Hogy kezdjek hozzá szerintetek? -
rover45
senior tag
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni abban, hogy a párom Grande Puntojára vehetek-e olyan acélfelnit aminek az agyátmérője 60mm a gyári 56,6mm helyett? Fel szabad ezt szerelni csak így simán, vagy kell az agyara egy gyűrű, "tehermentesítő"?
-
rover45
senior tag
Akkor kérdezek én is. Grande Punto csomagtartójában nincs világítás. Egy másik fórumban olvastam, hogy a zár mellett van egy elektronika, és az adja meg magát.
Valaki csinált már ilyet, mekkora macera?szerk: [link]
[ Szerkesztve ]
-
rover45
senior tag
válasz hacki87 #4479 üzenetére
Szia, nagyon köszönöm.
Ha közösítem a pirosat és a sárgát, akkor gyújtásra kapcsol, de ha leveszem a gyújtást és kihúzom a kulcsot, akkor tovább működik, míg manuálisan ki nem kapcsolom.
A gyári leírás alapján:GYÚJTÁSKAPCSOLÓ
Az indítókulcs 3 különböző pozícióba fordítható
STOP: a motor kikapcsolva, a kulcs kihúzható, a kormányzár reteszelve. Egyes elektromos berendezések (pl. autórádió, ajtók központi zárása, elektronikus riasztó, stb.) működtethetők.
MAR: haladási helyzet. Minden elektromos berendezés működtethető.
AVV: a motor indításaVagyis ha ezt jól értelmezem, akkor a rádió addig működtethető, míg a gyújtáslevétel után a kulcs STOP állásban marad.
-
rover45
senior tag
válasz Arni9010 #4480 üzenetére
Szia, köszönöm, ettől féltem
Az az igazság, van egy Cordoba is a családban és ott, miután közösítettem a két vezetéket, úgy működik, hogy a kulcs kivételéig működik a fej, ha meg kihúzom a kulcsot, akkor kikapcsol. Azt hittem ez csak bekötés kérdése, de akkor ezek szerint a kábelköteg másik végén is van valami különbség. -
rover45
senior tag
válasz Cartmenn #4509 üzenetére
Cartmenn és alázógyík:
Köszönöm a válaszokat!
Én is úgy tudtam, hogy csak ennyi lenne. Ahogy írtam is korábban, a család egyik másik autójában is csak ennyi volt, ezért sem értem, itt miért nem működik. Természetesen kipróbáltam már.
Gyakorlatilag bármilyen kombinációban csak addig van a rádió áram alatt, míg rajt a gyújtás.
A fejegység egy Pioneer MVH-X380BT (videó), már azon is gondolkoztam, hogy esetleg a hozzá kapott Y kábel (ami ugye az autó ISO csatlakozója és a fejegység között van), nincs rendben.szerk: Gyújtáskapcsolóval lehetne valami gond esetleg? Vagy legalábbis azzal az állásával?
[ Szerkesztve ]
-
rover45
senior tag
válasz rover45 #4422 üzenetére
Kezdem feladni a csomagtérvilágítás megoldását.
Az itt található módon szétszedtem a zárat. A csatlakozó zöldre oxidált volt, ezt letakarítottam róla (apáról és anyáról is), a kapcsolót kimértem, multiméter szerint tökéletes. Az izzó kicserélve, de előtte a kábelen már nincs áram.
Biztosítékok is rendben.
Nem értem.
Valakinek ötlete? -
rover45
senior tag
válasz roseane2004 #4718 üzenetére
Az fbs tökéletes erre! Nekem 7-8 éve tartja össze
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen