- Google Pixel 6/7/8 topik
- Mobil flották
- Új HMD modell bukant fel
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Telekom mobilszolgáltatások
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Huawei Watch 3 Pro - óraátállítás
Hirdetés
-
Indiában gyárt Google Pixel mobilokat a Foxconn
it A Foxconn gyártja majd India déli részén a Google Pixel mobiljait, mondják a jól értesült források.
-
2 nm-en készülhet az Exynos 2600
ma A 3 nm-es node kész a tömeggyártásra, a következő fejezetre fókuszál a Samsung.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Nagy tudatlanság, sok kérdés, előre is elnézést
2004 utáni S40 és S60 modellekről szeretnék többet megtudni. Vagyis igazából mindenre kíváncsi vagyok
- a típusok gyártásával,
- jó/rossz motorjaival,
- megbízhatóságával, fenntartási költségeivel kapcsolatban.Még pár kérdés:
- Napi városi használatban mennyire érződik batárnak az S60 a szemre sokkal kisebb S40 ellenében?
- Hosszabb utazásoknál mennyivel szűkösebb az S40?
- A sorötös (szívó) motorváltozatok tényleg annyira királyak és megbízhatók?
- Felszereltségben mit gondoltok fontosnak és mi az, amire ennyi idősen már inkább ne izguljak?Hasonló árban lévő Accord-dal és Avensis-szel összehasonlítva mit mondanátok az S40-re és S60-ra?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Köszönöm mindkettőtöknek!
Az S40-et muszáj lesz kipróbálnom személyesen is, mert bár külsőre az jön be jobban, tényleg Focus-platformon van, ami a szedán formával eléggé behatárolja a méreteit... :/
BigBlackDog-nak külön kösz a blog linkjét, nagyon részletes. Ami elsőre feltűnt, hogy a hangrendszer elég ellentmondásos. Jó is, meg nem is, de igazából tök jó, viszont akkor mégse. Szintén magamnak kell meghallgatni
A használat egy elég érdekes kérdés. Őszintén legjobb lenne egy kis benzines és egy nagy dízel, de két kocsit nem tudunk fenntartani. Szóval alapvetően az idő nagy részében városban használnánk (mióta közelebb költöztünk a munkahelyhez már nem is kell minden nap autóval járnunk, jó időben simán lehet bicajozni), emiatt a dízelt élből elvetettem. Viszont kb. 2 havonta letolunk egy Németország-Magyarország vagy Kelet-Német-Nyugat-Német távot, ami után nem mosott fosként akarunk kiszállni a kocsiból. Meg nem bánnánk, ha a buszok szélárnyéka nélkül is könnyen suhanna a hajó [mérges tekintet a jelenlegi F Astrára].
Tehát maga a felhasználás nem indokolná feltétlenül az S60-at, de ugyanúgy az S40 sem all-round jobb annál. Röviden összefoglalom magamnak, aztán javítsatok bele:
- minőség mindkettőnél fasza
- kényelem S40-nél fasza, de az S60 még faszább akár a mindennapokban is
- kisebb méret, mozgékony felépítés miatt az S40 városba tökéletes(ebb)
- bálna méret, nagyobb kényelem miatt S60 hosszú utakra jobb
- mindkettő szervizelése költséges (eddig Lexus IS 250-re pályáztam mielőtt meglódultak a költözésünk költségei, szóval ezen a ponton nem akadok fenn )Ja igen, 6000 euróig keresek kocsit Ha meg sokáig döntésképtelen leszek, akkor visszatelik a malacpersely és jöhet újra a Lexus-vadászat
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz molnarpeter #9095 üzenetére
Ah, tényleg! Köszi, rejtély megoldva
Szerk: őőő ez nem tudom miért maradt itt, hiszen ezt a kommentet szerkesztettem és úgy született a felső. Ha jár erre moderátor, törölheti.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz molnarpeter #9095 üzenetére
(#9095) molnarpeter: Ah, tényleg! Köszi, rejtély megoldva
Általános elméleti kérdés:
HA veszek egy 2.4i S60-ast 5500 euróért, igazolt 150ezer kilométerrel, 1. német tulajtól, mekkora összeget tegyek félre a vásárlás utáni szervizre (kopóalkatrészek, folyadékok, stb)? Mondjuk, hogy minden pöpecül működik benne, tehát funkciójában hibátlan.- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #9098 üzenetére
Akkor hát összességében egy jól megépített autóról van szó és saját tapasztalatotok alapján is erősen ajánlott a megvétele, így van? Külön öröm, hogy tényleg nincs szó olyan típusbetegségekről, amik a német prémium trió tulajait álmukból is felébresztik. A leírt dolgok meg korral és használattal járnak, szóval max. a szervizköltségben van eltérés
Ehhez hozzáadva a használtpiaci árakat (4000 eurótól már nem széthajtott, 5000-től pedig tényleg szép példányokat listáz a mobile), attól tartok nem sok kihívója van a szegmensben az S40/S60 párosnak. Bocsi, hogy összevonom a kettőt a megfogalmazásban, de a nyilvánvaló különbségek ellenére valahogy nekem mégis egymást kiegészítő kétpetéjű ikreknek tűnnek.
Vagy mi az, ami nektek elsőre beugrik mint rivális? Amibe nekem, mint márkára nem érzékeny vásárlónak, érdemes lenne időt fektetnem, hogy megismerjem? Accord? Avensis?
Mazda6Mondeo?- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #9105 üzenetére
"Avensisnél sokan panaszkodnak a beltér minőségére és az unalmasságra. S60-ból talán IS250-be ülnék át szívesen"
Mintha tök egy kaptafára járna az eszünk és/vagy egyezik az ízlésünk. És ez tök jó, mert nálam tapasztaltabb vagy, így könnyen át tudod adni a pont nekem érdekes infókat
Mondeo-ról jut eszembe: nem igazán találok infót S60 szabad hasmagasságról, pontosabban terepszögről. Most ezen nevethetünk, de tényleg az érdekelne engem
Helyzet ugyanis az, hogy a mélygarázsba levezető út a garázskapuig egyenesen és állandó lejtéssel halad, majd ott hirtelen ráfordul jobbra a kapura, ami miatt az ív belső fele sokkalta meredekebben csatlakozik a garázsszinthez. (Nyekken is az Astra a csavarodástól minden alkalommal mikor lefordulok). Hétvégén voltak nálunk asszonypajtás szülei a Mk5-ös Mondeo kombival. Azt úgy tudták berakni a mélygarázsba, hogy talán egy centi sem maradt elöl, se hátul a padlóig a manőver közben. S60 2.5T-ről most olvastam Népítéletben, hogy elég alacsonyan ül, a többi nem R-változat is alacsonyabb egy Mondeo-nál?
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9107 üzenetére
A történeten jót röhögtem, köszi
S40<S60<S80<XC relációt köszönöm. Kár, hogy Mondeo-val nem tudod összehasonlítani, keresek netről valami stock photo galériát, amiben oldalról vannak fotózva, aztán AutoCAD-ben csekkolom a hasmagasság kérdését
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Atomgeszi #9110 üzenetére
Na ja, az még egy erős menet lesz apámékkal elfogadtatni, hogy miért költök "ilyen sokat" autóra. Mondani fogják akkor is, ha Volvo, akkor is, ha dupla olyan drága Lexus. Dehát nekik ami mozog az autó, a többi csak felesleges sallang, ezért sem kell több 60 lóerőnél. Meg fogyasszon keveset. 2-es dízel Golf rulez
Nos, mély szomorúsággal konstatálom, hogy a következő években nem fogok tudni Lexus-t vásárolni, vagy legalábbis nem fogok tudni vele beállni a mélygarázsba
Szerk.: Mondjuk a szomszéd utcában egy lakó is hasonló gondokkal küzd. Nem tudja berakni a Nissan GT-R-t a mélygarázsba, ezért bérelt a ház mellett egy kb. így kinéző helyet egy garázssoron
Az S40 még megér egy próbát, mert jó lehet, az S60 sima ügy. Abból indultam ki, hogy a Mondeo tényleg szinte karcolta a padlót.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9115 üzenetére
Csacsi öreg F Astra: 750 km két-három kötelező megállóval, máshogy nem lehet bírni. 2000 km-t szerintem csak négy nap alatt tudnánk megtenni
Panaszlista: beállt hát, fájó nyak, bizsergő bal felkar, beállt jobb váll (mert ugye a kormány nem középen van, így nem is lehet szimmetrikusan fogni... ), elzsibbadt bal boka, fájó jobb talp és beállt jobb vádli. De legalább nem alszik el az ember, akkora a szélzaj. És ezt oda, meg vissza évi 5-6-szor.Szóval igen, kéne már egy új kocsi...
Már értem apám miért volt annyira fáradt és miért kért folyton masszírozást mikor jó 7-8 éve Nagykanizsára mentünk bátyám diplomaosztójára a kocsival Csak ugye aki nem próbálja, az nem tudja, hogy lehet ennél jobb is.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9117 üzenetére
Köszönöm a leírást! Keresnem, találnom, majd kipróbálnom kell egy S60-at, hogy kiderüljön számomra ténylegesen mennyire használható városban. Eddig elég meggyőző a kocsi minden tekintetben. Amit saját élmény és képek alapján esetleg kifogásolnék az a középkonzol gombrengetegje és látványa, de ezt még nem volt időm alaposabban "beszippantani".
Apropó: németországi autóbiztosításban van valakinek tapasztalata? Épp az imént írtam a "Kötelező gépjármű felelősségbiztosítás" topikba ezzel kapcsolatban.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #9122 üzenetére
Annyira bejött, hogy a G Astrában is megtartották ezt a feature-t
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
A C70 az alapjaiban kvázi az S60 csak két ajtóval és esetenként lenyitható tetővel? Eléggé csábító, de két dolog miatt mégsem ideális:
1) jó 100-200 kilóval nehezebb még az S60-nál is -> minimum 170 lovas motor kéne bele -> (szerk) ugyanolyan motorral sem megy akkorát, cserébe többet eszik (pedig a kabrió feeling nagyon adná, sőt a kupé feeling is )
2) az áraik már bőven 7000 euró fölé érnek, onnan meg már elérhető közelségben vannak a Lexus-ok, ami mégis csak a szívem csücske[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz r.levente75 #9137 üzenetére
Igen, csak tudod mikor az ember találkozni a "Hősével" akkor az néha nem tud felérni a várakozásokhoz és csalódást okoz. Egy dolog látni, kipróbálni és egy másik együtt élni vele hosszú távon. Szerk.: Hiszen mégsem egy E60-as M5-ös BMW-ről, Honda NSX-ről vagy Mustang Boss-ról van szó, amik megállás nélkül az arcodba tolják, hogy mekkora nagy érték/ritkaság van a kezeid között, hanem egy visszafogottabb, relatíve tömeggyártott felső-középkategóriás szedánról, aminek nincs akkora rózsaszín köde, hogy minden hibájáról rögvest megfeledkezz.
A Volvo lenne az ésszerű, de nagyon is király kompromisszum. Hiszen megy, megbízható, jelentősen olcsóbb (évjárat függő) és van egyfajta férfias stílusa. Röviden: bejön Lehet csak félek még meglépni a vásárlást, ezért keresem a folytonos önigazolást, vagy a kedvezőbb árú alternatívákat. De majd kinövöm
(#9136) xEon1337: Köszi, akkor ezt benéztem. Így viszont érthető pár másik dolog is, amire felfigyeltem a típussal kapcsolatban
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9140 üzenetére
Turbó és Haldex-AWD? Áhh, ez már szembe menne a fő filozófiámmal, miszerint a szerelőmet nem akarom gyakrabban látni a fogorvosomnál. Nomeg az R ugyanúgy túl alacsony a mélygarázsomhoz, mint az IS250 (már kajakra ez kezd lenni az egyik legnagyobb bajom )
Ha szabad kérdeznem, milyen licites oldalon nézelődsz? Onnan jött a korábban mesélt Mazda 6, Lagúna, etc. is?
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9154 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek! Akkor szinte csak apróságok, nem annyira quality of life változás, hogy kizárólag 2004 utániakat keressek (persze a fiatalabb kor miatt mégis ez a cél).
Az új váltó csak az R-be került? Nem találok túl sok infót se Wiki-n, se a hirdetések között erről a változtatásról.
Kicsit sajnálom, hogy a manuális csak 5 fokozatú, nem hiányzik belőle a 6. nektek?- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9140 üzenetére
Akkor S60/V70 R kell neked.
Basszus, elültetted a bogarat a fülemben...
Sajnos felénk Németországban ez nagyon ritka, összesen 6 db van fent mobilén, amiből ár, állapot és futás alapján 2 játszik. A bibi, hogy ez már bőven az az árkategória, amiért Lexus-t vennék/vettem volna korábban, ergo még pár hónapot mindenképp gyűjteni kellene rá. Na meglátjuk mi lesz...- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Kíváncsi vagyok a véleményedre, kifejtenéd?
IS250-eket néztem 2007-2009 körüli évjáratban. Eredetileg nem volt szó róla, hogy eközül a kettő közül akarnék választani, ezért is lehet, hogy nem egy liga.
Ami nyilvánvaló eltérés, hogy a Lexus "csak" 208 ló, hátul kapar, hátsó ülés jóval szűkösebb, a formaterve sokkal modernebb (nekem tetszetősebb), a belső tér szintén modernebb (nekem). Szívó V6 mozgatja és bár sportosnak van beállítva, elmarad a hasonló képességű pl. BMW-ktől dinamikában, cserébe kiemelkedő kényelmet, minőséget és megbízhatóságot kínál. A szervizszámla meg márkához méltó: érdeklődésemre egy márkaszerviz írta, hogy pl. két első lengéscsillapító 440 EUR-tól, vízpumpa 200 EUR-tól, első fékek betéttel 270 EUR, hátsó 220 EUR.
A Volvo-ról a külsőségek nem mondhatók el (bár ez szubjektív), ami viszont mindenképp igaz, hogy nincs semmilyen felsőbbrendű, vagy "béemvés" megítélése még a 300 lovas R változatnak sem (ami amúgy kifejezetten a sleeper kategória véleményem szerint és ez kurvára tetszik benne ). A fotelek az összes hallott vélemény alapján fejedelmi kényelmet adnak, a belső tér tágas(abb), az ergonómia kiemelkedő, a csomagtartó nagyobb, a biztonság kiemelkedő, a sorötös motorokról meg legendákat zengenek. Amivel még nem vagyok megbékélve az a múltszázadot idéző műszerfal és középkonzol, illetve minden támogatás ellenére kicsit ódzkodom a turbó-AWD-automata váltó triótól (a manuális még ritkább).
A Lexushoz hasonlóan ezzel sem fogok szerelőhöz járni kéthavonta, ellenben homlokegyenest más az üzenete egy S60-nak, mint egy IS250-nek. Az S60 a saját és ismerőseim szemében stabilitást, biztonságot és egoizmust sugall (elvégre a tényleges értékét és kényelmét csak benne ülve érti meg az ember), az IS pedig kifinomultságot, perfekcionizmust és burkolt extravaganciát.
Nomeg az IS eleje leérne a mélygarázs bejárójánál, még mindig ezen pörgök
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9167 üzenetére
Ne aggódj, a Sorosvolvo főnöktől megkapod a 10%-ot, ha tényleg Volvo-m lesz
Nem is kérdés, hogy az S60/V70 dinamikusabb. Ahogy említettem is, a Lexus-t a hasonló teljesítményű kocsikhoz képest többen is lomhának tartják, ezt még a tulajok is elismerik (főleg, ha van összehasonlítási alap, mint ugye nálad).
A közeljövőben próbálok beszervezni egy-két próbautat mindkettővel. Elég aktív a helyi Facebook fan klub mindkét márkához. Mivel a kereskedőknél nemigen akadnak ezek a modellek, azt hiszem ott fogok érdeklődni, hogy valaki odaadná-e egy körre
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9167 üzenetére
A beltérben melyek a kritikus részek, amiket nagyon meg kell nézni vásárlás előtt? Könyöklő, ülés, kormány az alap (ezekből már jól felmérhető az általános állapot), ezen kívül valami?
Illetve ha találnék egy műszakilag tip-top kocsit széthasznált belsővel, akkor valahogyan tudom javítani az állagát?- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #9170 üzenetére
Atya ég de hívogatóan jól néznek ki az ülések A képek valamilyen esemény előtt / eseményhez készültek talán? Kiállítótermi tisztaságot vélek felfedezni rajtuk Nagyon jól néz ki.
Ha nem megterhelő hálás lennék az említett fotókért. Már csak az is támpontot tud adni, hogy fejben egymás mellé rakom a képet és a "kicsit kiszakadt egy ponton" meg hasonló kifejezéseket, mert embere válogatja mi számít kicsinek vagy kicsit kopottnak.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #9175 üzenetére
Köszönöm a képeket!
180 ezer km nem a világ egy ilyen kocsinak (főleg a dízelnek), de azért látszik már a használat. Kicsit szomorú vagyok amiatt, hogy az általam nézett más típusokhoz képest (IS250, Accord, Avensis) könnyebben koszolódik és jobban fárad a belső tér. Legalábbis feltételezve, hogy te és a korábbi gazdája/gazdái is vigyáztak rá.Nagy szerencse azonban, hogy ez pont olyan "hiba", ami egy autó megnézésénél egyből szembeötlik. Itt nem lehet úgy kamuzni, mint a mechanikus alkatrészeknél, mert ránéz az ember és látja, hogy jó-e vagy nem jó-e.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Az ülés oldalsó műanyag bizbasza nálad bírta, vagy idő közben cserélted?
A gondozást biztosan megadnám neki, de ugye én is csak hozott anyagból dolgozhatok A bontókban ki tudja milyen állapotúak az elemek, de B-tervnek tökéletes.
A családban csak bátyámnak volt egy darabig bőrüléses E46-osa, de azon elég hamar túladott. Majd utána kell néznem mik a legjobb módszerek, ami lehetőleg idővel és pénzzel is spórol
A mostani Astrám belső csinosítgatásáról már régesrég lemondtam. Motorikusan még mindig kiváló (1.6 16v EcoTec), de az ülések romokban, a huzat szakadt, az ajtókárpitok örökfoltosak, a műanyagok karcoltak, váltószoknya már kvázi nincs. Az utasoldali ablak házibarkácsban villanyosítva lett egy korábbi tulajnál, ennek a kézifék mögött van a kapcsolója ami kilóg és kontakthibás. A vezetőoldalinak csak a kapcsolója van meg, de nincs bekötve, így kézzel kell tekerni, de a sok szétszedés miatt az is lötyög ezerrel.
Mindennek a tetejébe egy időben kabrió is volt már a kocsi Nem viccelek, rácsúszott a hó egy háztetőről Pesten és összes ablak ki, teljes megrogyás. Le kellett vágni az egész tetőt és másikat odahegeszteni, valahonnan azóta is befolyik a víz a csomagtartóba
Ha én vettem volna, kétszer is eladtam volna már, de örököltem (még mindig apám nevén van), így inkább tűröm[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok ismét!
Olyan kevés az eladó S60 a környéken (értsd: 100 kilométeres körön belül, amiket egy hétvége alatt bejárhatnánk), hogy megfordult a fejemben az S40 is, esetleg V50 (az még nem akkora batár) mint alternatíva. Nagyrészt ketten használnánk csak, így a belső tér mérete nem akkora kritérium.
Szem előtt tartva, hogy az S60-at már elejétől a végéig részletekbe menően kiveséztük, milyen különbségeket tudnátok kiemelni a kettő között, amik fontosak?
Az S40/V50-et csak öthengeres benzinessel venném. Tetszik a lebegő konzol, de nálam hasonló szinten van az S60 masszív, hatalmas középkonzolával. Hátra be tud ülni két ember rendesen? A Focus-alapok miatt vannak hátrányai/előnyei az S60-hoz képest? Zajszigetelés, útfekvés, fotelek milyen szinten vannak hozzá képest?[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz r.levente75 #9227 üzenetére
Köszi FeRRaR1! Mikor visszaolvastam, valahogy elsiklottam a komment felett, pedig elég nagy lett
Most amúgy ismét nagy dilemmában vagyok. Tegnap az áruház mélygarázsában beállt mellém egy IS250, mire végeztem a bevásárlással. Mondhatom, elég vicces látvány volt egy '97-es, koszos, szakadt F Astra, mellette egy gyöngyház fehér, napfénytetős-navis-mindenes Lexus akkora fékekkel, mint az Astra majdnem egész felnije. Egy szó mint száz, lehet akármilyen rideg és hátul szűkös, plusz az erősebb Volvo-khoz képest lomha, újra fellángolt a szerelem.
Végeredmény: tolom a vásárlást pár hónappal és több pénzért választok. Vagy IS250-et, vagy minimum S60 T5-öt, jobb esetben S60 R-t.
Hogy miért? A Lexus egyszerűen megregulázott. De ha találok egy másfélszer olyan erős, fejedelmi kényelemmel bíró Volvo-t, akkor lemondok a "kompakt" hátsókerekes szedánról és inkább a megfontolt sleeper mellett döntök. Hálás vagyok nektek, amiért megmutattátok a Volvo-k valódi énjét és nem hülyegyerekhondába kell ülnöm, ami egészen addig a szempontrendszerem miatt a toplista második helyén állt.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Johnny_vT #9228 üzenetére
Lábjegyzet: poén, hogy a német biztosítási oldalakon az S60 R nem is kifejezetten drága. A miheztartás végett néhány változat éves díja (300 euró részleges casco önrésszel):
S60 2.4 - 750 EUR
S60 2.4i - 730 EUR
S60 2.5T - 720 EUR
S60 R - 730 EUR
IS250 - 780 EUR
E90 325i - 820 EUR- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Na sikerült leszerveznem egy próbautat kollégám 2003-as D5-ös V70-ével. Jövő héten kerül rá sor. Olyan kevés az eladó S60/V70 a környéken (a legközelebbi Chemnitz-ben 80 km-re), hogy ez a legkézenfekvőbb megoldás
Beszélgettünk kicsitKifaggattam a kocsijáról. Most 260e km van benne, ő első tulajtól vette 2012-ben. Az öt (hat) év alatt eddig hátsó lengéscsillapítót kellett cserélni és egyszer kontakthibás lett az üzemanyag szintjelző tank felőli csatlakozója. EnnyiArra mindenképp jó lesz a próbaút, hogy az útfekvést, a kocsi méreteit, a belső berendezések működését megtapasztaljam.
OFF: Reggel munkába menet megint szembejött egy IS250. Ezt a grafitszürke példányt már kétszer láttam, mindig itt megy át az irodánk melletti hídon. Ahogy egyre jobban hajlok a Volvo felé, úgy próbál egyre jobban visszacsábítani a Lexus
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #9233 üzenetére
A rend kedvéért azért megejtem a hátsó üléspróbát is, hogy legyen mihez tartani. Nekem nem lenne ellenemre a kombi, de barátnőm szerint nagyon halottaskocsi feeling (bár ő az S204-re is ezt mondja, ha fekete).
Egyszer ez a kolléga vitt munkába, mert az Opel szervizben volt. Nagyon jól karbantartott, komolyan patika állapotú példányról van szó volvós sötétkék színben (olyan lopakodós, amit észre se vesz az ember). Szóval befordult a sarkon, nézem nagyon, hogy tényleg ő-e? Laikus szemmel a színe miatt olyan ősöregnek és lepukkantnam tűnt, hogy nem értettem miért áradozott egyszer régebben ebédnél a típusról.
Aztán kinyílt az a vastag ajtó, behuppantam a jobb első fotelra és mint az anyaméhben. Csak több bőrrel. Teljesen bézs belsőtér, minden puha tapintású, minden a szemnek (is) kívánatos. Becsuktam az ajtót és néma csend. Az addigi kb 15 km-en gondolom bemelegedett a nagy dízel, de akkor is valami földöntúli élmény volt ahhoz képest, ami első pillantásra megfordult a fejemben.
Emiatt is írtam pár nappal korábban, hogy a Volvo egoista. Kívülről csak egy átlagos, formás, férfias alkatú szedán/kombi, de belül minden rólad szól.- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9226 üzenetére
Urak, ahogy említettem (most már harmadszor) az elérhető S60-ak alacsony száma miatt lehet, hogy nem csak lefelé S40/V50 irányába, de felfelé S80 irányába is bővíteném a keresést.
Ez már nagyobb vas, méretben is inkább 5er/E-Klasse/A6 áll hozzá közelebb és a súlya -> fogyasztása is magasabb azonos körülmények között azonos motorral.
Kérdésem, hogy S80-ban már kényelmesen elfér 4 (esetleg kevésbé kényelmesen 5) felnőtt? Konstrukcióját tekintve mik a főbb eltérések az S60-hoz képest? Mármint azon kívül, ami Wikipédián is fent van Pénztárcámból kifolyólag 2006-2009 között érdekelne, tehát 2. generáció FL előtt.- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9238 üzenetére
Továbbra is benzin. Nem szeretem a dízelhangot (még ez a melegen szépen szóló sorötös sem üti meg a lécet), illetve elég keveset futnék vele ahhoz, hogy ne zavarjon a fogyasztás
A motorválaszték az S60-hoz képest elég bő, melyiket kerüljem mindenképpen?
Illetve a 2. helyett az 1. generációs S80 is ajánlott darabnak számít? A formája (még?) nem igen jön be, de ahogy írtam ínséges időket élünk, senki nem akarja eladni a Volvo-ját
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Az Astra szótól egyre jobban ráz a hideg. Ma reggel a szar idő miatt kocsival jöttem dolgozni és 5 km alatt úgy megfájdult a lapockám mellett a hátam, hogy azóta is érzem. Pedig akárhogy nézzük, ezt még haza kell juttatnom saját lábon, ami kellemes 700 km lesz
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #9250 üzenetére
Az a pötty kopás nem olyan, mintha echt hasított bőrből lenne az ülés.
Kéne nekem egy kis felvolágosítás. Az autóiparban, amelyik ülésre azt mondják, hogy bőr, az kivétel nélkül valódi marha/sertés/bálnapénisz bőrből kell, hogy legyen? Vagy árnyaltabb ennél a kép és pl. textilbőrre (kvázi műbőr) is rámondhatják, hogy bőr? (Az alcantarával tisztában vagyok, azt most nem kell idekeverni )
Volvo-k esetében milyen anyagról beszélünk bőr, illetve félbőr belső esetén?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Atomgeszi #9275 üzenetére
Ugyanebben a cipőben járok, csak benzinest keresve
Én már úgy csinálom, hogy csak az S60-at, a benzint, meg a 160+ lóerőt jelölöm be (a 140 lovas alapmotort nem szeretném). Eredményből így sincs olyan sok, hogy ne venném észre, ha egyik napról a másikra újat tennének fel (meg hát írja is a kép felső sarkán, hogy Neu!). Szóval már lemondtam arról, hogy kiválasztom alapos részletességgel mire vágyom és egy kattintás múlva meg is van a tökéletes példány
Sajnos az extralistát tök felesleges jelölgetni a keresésnél. Volt olyan kocsi, aminek az első hirdetési képén telibe látszott a napfénytető, de a listában nem jelölték. Volt olyan is, ahol 120 ezer kilométer futást írtak, de a Scheckheft "elveszett" és a belső képek szerint vagy 2-3 kilométerenként ki-be szállt a sofőr, vagy 500 ezret futott a kocsi A kedvencem meg mikor nagybetűkkel írja, hogy GEPFLEGT (jól karbantartott, jó állapotú), de a gyári rádió helyére valami kínai fost gányoltak be, a hátsó ülésekre meg a csomagtartó felől fel van b***va egy bazinagy mélynyomó úgy, hogy az ülést nem lehet már lehajtani a kábelezés miatt
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Ezzel szemezgetek már egy kis ideje.
T5, facelift, elég kevés kilométer és ahhoz képest nagyon jó ár. A leírás alapján korábban beletolatott egy betonpóznába, ami betörte a hátsó lámpát és sérült a csomagtartó is. Ezeket javította, aztán kevéssel utána valahogy durván összekarcolta a frissen fényezett csomagtartót. Meg valahova elvesztette a szervizkönyvet, de állítja, hogy az előző tulajjal össze tud kötni, hogy az előéletét lekérdezzem.
Egyrészről elég necces a sztori, másrészről meg németesen őszinte és részletesen taglalt. Nem tudom melyik az igaz Mit gondoltok róla?
Az ország másik felén van, így min. 200 euró lenne csak az utazási költség, ha odamennék. Szórakozásból ennyit nem adok ki, ahhoz komoly elhatározás kell. Most csak a kocsi állapotáról kérdezem a véleményeteket- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Újabb nap, újabb bővítés a keresési feltételeken.
Most az érdekelne, hogy a 2006-tól gyártott (még nem kínai) S80 fenntartása a motort kivéve mennyivel költségesebb egy hasonló korú S60-nál?
Illetve ebben már a motorkínálat is eléggé elburjánzott. Megvan a szeretett és megbízható soröt, de bejöttek a sorhatosok is (nomeg a V8, amiből 9000 euró környékén többet is kínálnak épp ). A sorhat mennyire jó konstrukció? Illetve melyik a kellemesebb karakter a kasznihoz, az i5 vagy az i6? (A V8-at már végképp nem indokolná a felhasználási mód, 200 lóerő fölé is csak azért megyek, mert így hozta a kínálat )
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz haxxika #9282 üzenetére
Ennek is akkora a fordulóköre, mint a Hold? Illetve a belső tér már jobban bírja a kopást, mint a korábbi S60-nál? Egyébként azt cseréltétek erre, vagy még szintén megvan? Érdekelne, hogy belső tér kényelmét, illetve (ritka) városi használatot tekintve mekkora a különbség a kettő között.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz haxxika #9286 üzenetére
Értem, akkor összességében picit mindenben jobb és nagyobb, nomeg fiatalabb is. A hossza engem is aggaszt, még mindig nem mértem le a(z emelős) mélygarázsban a helyem méretét, de maga a városi manőverezés nem probléma.
Köszi az összefoglalót, tetszik amit írtál.- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #9288 üzenetére
Épp most volt róla egy új Népítélet TC-n, igaz dízel változatban. Röviden azt írja, hogy 130-nál nincs szinte semmi motorzaj, a váltója kiemelkedően jó, a belső tér viszont japánosan passzentos (egyeseknek szűkös, nem csak hátul). A tartósságról személy szerint csak jót olvastam/hallottam eddig (kivéve a 2.4-es benzinest, azokkal a 8. gennél problémák adódhatnak).
A válasz azért van OFF-ban, mert személyes tapasztalatom nincs
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Az S60 2.4 literes motorjának 140 lóerős és 170 lóerős változata alkatrészek tekintetében teljesen megegyező? Már azon is gondolkodom, hogy veszek egy 140-es alapmodellt és felchipeltetem (ez egy szó? ) 170 körülire. Aztán műszaki előtt mindig vissza, vagy nemtom, de 140 lóerő egy ekkora bódéhoz tényleg csak haladásra elég szerintem.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Nem a 140/170 vonalon nézegetek, egyszerűen ennyire kopár a kínálat
Mondjuk épp tegnap este bukkant fel egy patika állapotú T5 tőlem 300 km-re igencsak baráti áron. Ezt leszámítva nem sok értelmes alternatíva van, mert vagy túlárazott, vagy alulmotorizált a kínálat szinte egésze. (Vagy annyit futott már, hogy 4-5 év múlva, miután beletettem a saját kilométereimet tuti aprópénzért tudnám csak továbbadni.)
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Urak, kicsit belezavarodtam a sebességváltó témakörébe. 6-os kézit mikortól és mely modellek kaptak? Illetve 6-os automata csak a D5, T5, R változatokhoz járt?
Szubjektív kérdés: akinek 5-össel van szerelve a Volvo-ja, az hiányolja belőle a 6. fokozatot?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz xEon1337 #9318 üzenetére
A C30 a Focus II platformon ül, így nem csoda a különbség. Talán ha konkrétan a Focus II-höz hasonlítanánk, akkor érezhető lenne a skandináv prémiumsága, de ennyi év távlatából az lenne a meglepő, ha az alsó-közép kategória nem ugraná meg a szintet
Hétvégén mentem (volna) egy arany színű S60-at nézni Freital-ba 130e km futással, 2001-ből. Elég bizalmatlan vagyok a vevővel, mert mobilén 7500-ért hirdeti a kocsit, a helyi apróhirdetési oldalon meg 5500-ért, ráadásul korábban még 156 lóerős (?) teljesítménnyel volt fent a kocsi, most meg ezt eltüntette és sehol sem derül ki milyen motor van benne. De gondoltam teszek egy próbát, a rossz tapasztalat is tapasztalat.
Nos, szerintem a héten nyerhetett lottón az illető, mert annyira nem kell neki a pénz, hogy péntek óta a megerősítésére várok, mehetek-e vasárnap reggel 10-re megnézni a kocsit
Erről lenne szó, esetleg a fotók alapján valaki meg tudná tippelni, hogy melyik motorváltozattal gyárottták? Az ülések meglepően jó állapotúnak tűnnek, az is lehet, hogy újrahúzták...BigBlackDog: hálás köszönet a remek összefoglalóért!
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #9320 üzenetére
Nem Geartronic, sima ötös. Bár ezt is csak a képekről lestem le, mert egy hét alatt egyetlen válaszüzenetet kaptam az eladótól és abban pont nem erre válaszolt
Szerk.: Ennyi pénzért, ha valós a futás (itt németeknél is van aki tekeri, de ritkább + ez magáneladó), akkor is megfontolandó az évjárat miatt. Ezért akarnám megnézni mindenképp élőben.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest