Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vati

    senior tag

    válasz Fryskitt #278 üzenetére

    Szerintem ez a topik a rossz boltokról kellen szóljon mint neve is mutatja, (ki, melyik boltban, hogyan járt, miért rossz az adott bolt) nem általános egyéni sirámokról a világ állapotáról.

    Papírdoboz-zacskó mint garancia feltétele: ha velem eljátsszák ezt, azonnal perrel fenyegetnék, törvényben előírt jótállási kötelezettség nem teljesítése miatt. Aztán majd meglátjuk, a magyar bíróság is a termék részének gondolja-e a nejlonzacskót.

    Semmi nem válik jogszabállyá attól, hogy valami kis szervizes gyökér kitalálja mert a boltnak úgy jó - még akkor sem, ha elkeresztelik ''Szerződési feltételek''-nek. Joggal ellentétes szerződési feltételek semmisek (ha aláírod akkor is), szerződési kitételeket visszamenőleges hatállyal is megsemmisíthet a bíróság.

    A kérdésem is arra vonatkozott: létezik-e olyan jogszabály amiből (egyesek szerint) levezethető, hogy a csomagolóanyag a termék része? Illetve, van-e ítélkezési gyakorlat a témában, a jog hol húzza meg a határt a kettő között.
    (Az én értelmezésem szerint, ami a termék rendeltetésszerű használatához nem szükséges, az nem a termék része. Vonatkozik ez a bundle-ban adott ''önállóan nem árusítható'' szirszarokra is, mint játék, dvd-sütő sw, hasonlók amit vidkártyák vagy ODDk mellé adnak.)

    Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."

  • Ariadne

    őstag

    válasz Fryskitt #278 üzenetére

    Hát, szerintem én több garanciális ügyintézéssel találkoztam már nálad, lásd az adatlapomon lévő linket... És jelenleg is perelek egy céget egy saját ügyem miatt - bár nem nagy öröm, de több tízezer forintot nem hagyok veszni csak úgy. Szóval ha érdekel, pontosan elmondhatom, mit és hogyan érdemes tenni-mondani, ha kérik a csomagolóanyagot. ;) A jelenlegi elfajult helyzet a számtech kiskereknél szvsz annak is köszönhető, hogy legtöbben 100 Ft-tal óccsóbb cuccért bárhová elmennek, a garancia csak akkor érdekli őket, ha már baj van, és a nagy többség (tisztelet a kivételnek) szó nélkül belemegy a csökkentett áron levásárlásba mondjuk, ami abszolút jogellenes egyébként. A kisker meg látja, hogy megteheti, és meg is teszi, hülye lenne betartani a szabályokat, ha a vásárló sem ismeri és nem követeli meg tőle a betartatását...

    A hús meg a parkolás más azért. Vagy legalábbis a fogyasztóvédelem nekem mindig kicsit eltér más problémáktól, mert azért vannak ott eszközök, csak az emberek 90%-a sajnos nem ismeri, mit hogyan kellene tenni ha gond van, és állam bácsira vár, meg a fogyasztóvédelemre, hogy az büntessen, ez egy rossz beidegződés. Azt viszont elismerem, hogy elég gázos az a helyzet, hogy gyakorlatilag nem elérhetőek a jogszabályok, és én biztos oktatnék némi jogot a középiskolásoknak, hogy legalább alapvető fogalmaik legyenek pár dologról, és ne lehessen átvágni őket olyan könnyen...

    Na de off, tudom, max privátban folytathatjuk. :)


    Vati: Nem tudok olyan jogszabályról, amiből levezethető lenne. Magát a terméket és az alkatrészeit, tartozékait (ezeknek van jogi fogalma a Ptk-ban) persze vissza kell vinni, de a doboz csak csomagolóanyag, nem része a terméknek. Jelzem ''szerintem''. A zacskós dvd íróhoz sem kérik a zacskót vissza, akkor az alaplap meg a monitor dobozával se tegyék ezt... Bírói gyakorlatról nem tudok ezzel kapcsolatban (hány fogyasztó megy bíróságra ilyen miatt ebben az országban? ;) ), meg egyébként sem mérvadó, ugyanis nem kötelez senkit semmire, minden bíró a saját belátása szerint dönt.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Új hozzászólás Aktív témák