- Vodafone mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Mobil flották
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
it A török hatóságok letartóztattak egy diákot, amiért egy egyetem felvételi vizsgáján AI segítségével válaszolt a kérdésekre.
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tozso
tag
Nem igazán az a lényeg, hogy rossz lesz az élet, de elvesztheti vezető szerepét és befolyását.
Példa. amerikában az olcsó kínában gyártott termékek terjednek amik nem túl jó minőségüek, míg európában, japánban a mérföédekkel jobb termékek. Ez tényleg csak egy kis példa a könyvből.Ha minden kötél szakad akkor ne félj az akasztófától.
-
Bash
őstag
Ebben igazad van, nagyon sok az olcsó ázsiai termék, de van rá megoldás. Meg kell venni a drágábbat. Még az is sokkal olcsóbb a fizetésekhez képest.
De szerintem erről ne vitázzunk. Kinek a pap, kinek a papné.
Az a lényeg, hogy mindenki törekedjen az álmai megvalósítására, legyen az bármi.http://bashtravel.com/
-
Den
veterán
Amerikában azért van sok benzintemető kocsi, mert olcsó a benzin (és ezért nem nyitnak ott topicot a magas benzinárról )
A wankel nagyon jó, de már nem fog elterjedni sajnos. Egyébként a wankel egyik rossz tuléajdonsága a magas fogyasztás és a rossz hatásfok.www.simson4t.hu
-
artesz
tag
Egy apró észrevétel:
Az OTTO-motorok hengerében általában égés zajlik! Ha már a keverék robban, akkor nem beszélhetünk normális üzemállapotról, ezt hívják kopogásnak! Kopogás létrejöttekor a hengerben található keverék már nem a szikra miatt gyullad meg, hanem a henger bizonyos területein öngyulladás következik be.
üdv: artesz
u.i.: gondolom CTRL+C, CTRL-V történt, ezért pusztán megjegyzésnek szántam, bántotta a szememKérlek privit írj, e-mailt ritkán nézem....
-
Den
veterán
frankó motor az csak anno mikor megjelent a dugattyús motor már túl fejlet volt és nem érte meg a gyártóknak pénzt ölni az új technológia fejlesztésébe.
http://travel.howstuffworks.com/rotary-engine1.htm
http://www.howstuffworks.com/rotary-engine3.htm
http://travel.howstuffworks.com/rotary-engine4.htmwww.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz GhanBuri Ghan #102 üzenetére
minden nagy autógyár megvette a wankel liszenszt
www.simson4t.hu
-
GhanBuri Ghan
őstag
-
rog
addikt
válasz GhanBuri Ghan #113 üzenetére
elleniranyban?!
-
tozso
tag
válasz GhanBuri Ghan #113 üzenetére
Sajna személyes tapasztalatom nincs/bár szívesen kiprobálnám/, de biztos figyeltek mindenre és nemhiába kaptak díjat érte.
Ha minden kötél szakad akkor ne félj az akasztófától.
-
rog
addikt
-
artesz
tag
Minden megoldható, de felesleges tömeg-, méretnövekedést okozna, vmint bonyolultabb szerkezetet eredményez.
Mivel jóval kisebb az ''alternáló'' mozgást végző tömeg, ezért jóval kisebb a rezgés is, amit mint a dugmotoroknál csökkentenek (tárcsa tengely, stb).
üdv arteszKérlek privit írj, e-mailt ritkán nézem....
-
artesz
tag
nem, mind a kettő 1 irányban forog, de ha valakinek úgy gondolja, hony neki ellenirányban forgó kell, akkor meg lehet oldani. Fent az okok, hogy miért nem használják.
Ha a rezgés mint szempont fontosabb lenne mint a többi, akkor minden autóban boxermotor lenne, ill Wankel, de mégis sima soros a legtöbb.Kérlek privit írj, e-mailt ritkán nézem....
-
Den
veterán
válasz GhanBuri Ghan #113 üzenetére
A wankeles mazdákban semmilyen rezonanciát nem érezni. Én ültem rx7-esben, megdöbbentően simán jár, mintha villanymotor vagy turbina hajtaná a kocsit. Nagy fordulaton is teljesen rezgésmentes,és nagyon érdekes hangja van.
A wankelben a dugattyúnak nagyon kicsi az alternáló mozgása, és két egymáshoz képest 180 fokkal ''elékelt'' tárcsával teljesen kiegyenlíthetők a tömegerők, ellentétben a dugattyús motorral ahol sok alkatrész végez nagy amlítúdójú alternáló mozgást.www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz GhanBuri Ghan #112 üzenetére
Anno a wankel nagy durranásnak számított mindenki óriási lehetőségeket látot benne, vették is megfele a licencet, nem csak autógyárak. A nagy gyárak mind elkezték fejleszteni, csináltak kisérleti autókat (mercinek volt egy gyönyörű wankeles verdája). De a kezdeti problémák miatt leáltak a fejlesztéssel. Tömítési problémák, magas fogyasztás, gyors kopás, és a legfontosabb, az emberek nem vették. probléma volt hogy ha elromlott, nem tudták egy átlagos szervízben megjavítani, márpedig gyakran romlott el. Egyébként az autó iparon kívül alkalmazzák sok helyen, például kompresszorokban, generátorokban (több ezer lóerősekben is). kress rá egy keresőben sok érdekes dolgot fogsz találni.
www.simson4t.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ahogy Den nagyon helyesen leirta: a Wankel motor egy benzintemető, ezenkivül meglehetősen környezetszennyező is. Csak nagy teljesitményű katalizátorral lehet ''szalonképessé'' tenni.
Hibáinak fő oka az égéstér kedvezőtlen alakja, valamint a nem kellően ''hirtelen'' nyitó-záró résvezérlés. (ez utóbbi hasonló a kétütemű motorokhoz is egy kicsit)
Ha valakit érdekel, és antikváriumban be tudja szerezni:
Dr.Hörömpöly Imre-Dr. Kurutz Károly: Különleges autómotorok cimű könyvét ajánlanám figyelmébe.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
tozso
tag
válasz Bogyó bá' #124 üzenetére
Annak idején a diesel motort is úgy lehuzták hogy büdös, lassú és sosem lesz olyan jó hatásfoka mint egy benzinesnek. Viszont ma már talán jobb is a korszerű diesel mint a benzines.
Sokkal jobban kéne fejlesztgetni.
Egyébként olyan sok hibája nem lehet a Wankelnek, mert nem ítélték volna oda a díjat neki, legalábbis én így gondolom.Ha minden kötél szakad akkor ne félj az akasztófától.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem SOK hibája van, csak néhány, de ezek az 1973-as olajválság óta nem teszik igazán versenyképessé.
Ha nem volna az a pár hibája, ma minden benzines autóban Wankel-motor pörögne.
Én nem nézem le, hatalmas mérnöki teljesitménynek tartom, de egyszerüen manapság gazdaságilag nem versenyképes. (Sajnos)
A diesel-motornak a termikus hatásfoka mindig is jobb volt az Otto-motorénál.
A dieselnek a telejitményegységre eső tömegével volt baj, a korszerű turbófeltöltők, és az elektronikusan vezérelt befecskendezés tömeges elterjedéséig. Ez a jövő útja, pedig én szvsz nem szeretem a dieselt.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
neduddki
nagyúr
HI!
nem tom leirta-e vki, de akkor mar 1967-es ev autoaj ha jol tevedek /max egy ket evet/ es NSU RO80 az elso!!! /legalabbis szeriaban/
udv
neduddkihttps://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
HI!
nehany apro adat!
langfront sebessegek otto motor egestereben
normal eges 15-20m/s
kopogasos eges 100-200m/s!
robbanasos eges 1000-2000m/s!!!!
forras autotechniksi tankonyv a 80-as evekbol
udv
neduddkihttps://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
mzperx
aktív tag
Fogadok, hogy autógépész a kolega...
Befecsi I. első előadás... első mondat....
egyébiránt kihagytad az idegen gyújtás esetét... nem csak és kizárólag az öngyulladás.... lehet a kiváltó ok valamilyen idegen gyújtás, felizzott lerakódás. Plusz még egyet javítanék ha megengeded nem henger bizonyos terület... a hengertér bizonyos területén... hengerhez tartozik a dugattyú alatti rész is.Én csak az ajtót mutatom meg, belépni Neked kell rajta...
-
RAM
őstag
Van konyhai hulladékkal menő AUTÓ is!
Spektrumon láttam.Csak tisztán
-
neduddki
nagyúr
HI!
A 80-as evekre jutott oda az anyagtudomany, hogy az elek tomiteset meg tudtak tokeletesen oldani, termeszetesen ezek utan is voltak motorsade-k, de az egyertelmuen az nem megfelelo olaj minosegere es mennyisegere vezetheto vissza, illetve a hujjegyerekek uljunk be es egybol talpgazas technikajara vonatkozott!
udv
neduddki
p.s. nyeremenyjatek 1 sorert, hany km-kell, hogy az olaj, ismetlem motorolaj elerje optimalis mukodesi homersekletet altalaban, /sajat mereseim alalpjan/???https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
mzperx
aktív tag
Véleményem, bár kicsit lemaradva, az, hogy a hidrogén tüzelőanyagú belsőégésű motorok megfelelő alternatívát jelenthetnek. Kisebb problémákkal azért számolni kell... Tüzelőanyag tárolása - igen, tudom, hogy vannak spéci tartályok, láttam, munkám során kapcsolatba is kerültem velük, de ez nem változtat azon, hogy adott térfogategységbe hidrogénből jóval kevesebb felszabadítható energiamennyiség zsúfolható be mint a használt fosszilis eredetű tüzelőanyagok esetén. A hengertérben is jelentősebb a korrózióveszély. Megnövekszik az alkatrészek hőterhelése, nagyobb a kipufogógázban távozó hőenergia - jó tudom ez részben feltöltőkkel visszanyerhető. De komoly határt képez a kipufogószelepek höterhelése - ez manapság is szűk keresztmetszet, nem véletlen, hogy nem minden széria benzin-motor használható földgázüzemben. Másik gond, hogy mit kezdünk a megnövekvő NOx emisszióval...
Én csak az ajtót mutatom meg, belépni Neked kell rajta...
-
neduddki
nagyúr
!HI
Hat sajnos ez meg egy kicsit keves /legalabbis azokon amiket vegigneztunk/ a 20 mar aze majdnem jo!!! ja es nem varosi, hanem orszaguti kozlekedes volt:-)))
udv
neduddkihttps://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
artesz
tag
Kellett nekem megszólalni, de legalább akkor elővettem a dugmotor bibliát (Dezsényi, Emőd, Finichiu)
Annak idején a Kossuthban verték ezt belénk, onnan maradt meg, kicsit pontatlanul, de köszönöm a javítást!
Egyébként MZ/X: nem autós, repülős
üdv arteszKérlek privit írj, e-mailt ritkán nézem....
-
artesz
tag
Pár mindat a hidrogénről:
Idézet a Belsőégésű motorok tervezése és vizsgálat c. könyvből(214. old):
''... A hidrogén előállítási költsége - a jelenlegi (1992) előállítási technológiát és mennyiséget figyelembe véve - kb. a háromszorosa a benzin előállítási költségének. A hidrogén fűtőértéke meghaladja a benzin fűtőértékének a kétszeresét. A szuperbenzin fűtőértéke 44,4 MJ/kg, a hidrogéné 119,8 MJ/Kg. A motor üzeme szempontjából a motorba jutó tüzelőanyag-levegő keverék fűtőértéke a lényeges, így sztöhiometrikus keverék esetén a benzin-levegő keverék 20%-kal előnyösebb.
A hidrogén energiasűrűsége viszonylag nagy, 65l benzin energiatartalma 14 kg hidrogén energiatartalmával egyenlő. A gond viszont az, hogy a 14 kg 20°C-os, környezeti nyomású hidrogén 156 m3. E térfogat lényegesen csökkenthető, ha a hidrogént 25 bar nyomásúra sűrítik. Viszont tárolására így is 1,2 tonnás acélpalackra lenne szűkség. ...''
üdv arteszKérlek privit írj, e-mailt ritkán nézem....
-
mzperx
aktív tag
válasz neduddki #137 üzenetére
na jó... a motorblokk más hőterhelés kap országúton és városban, meg szerencsétlen olajteknő sem éppen a legjobb körülmények között leledzik...
nem véletlen, hogy igazán nagy motorok esetén indítás előtt felfűtik a motorolajat
egyébirátn mivel foglalkozik a kedves koléga, hogy motorolajhőmérsékletet mér ráérő idejében?Én csak az ajtót mutatom meg, belépni Neked kell rajta...
-
neduddki
nagyúr
HI!
szamitogepekkel..................:-))))
udv
neduddki
p.s. ha bizonyos problema megragad bennem azutan igyekszem rendesen utannajarni, egy ijjen volt vmikor a 90-es evek elejen-kozepen a motor melegedese, na es itt kerult teritekre a motorolaj homerseklete /a lokest a 1769ccm-es turnyodizel peuget 405-os adta, ugyanis -5 foktol mar ha met akocsiban a utasterfutesventi akkor a viz max 65-70 foks volt, na akkor kezdtuk el meregetni, termeszetesen nem telen, hanem mar tavaszal:-))))/https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
artesz
tag
Ha már egyszer Wankel:
This is a naturally aspirated twin rotor wankel RCE, 814 cc, weight 48 kg, power 70 hp at 6000 rpm, torque 90 Nm at 4000 rpm, fuel unleaded. Fuel is AvGas or Jet-A1 or Diesel.
Ezt a motort ultrakönnyű repülőgépekben használják. Fogyasztása 10 liter/óra, ami kb. megfelel egy hasonló teljesítményú Rotax 4 ütemű motorénak.
üdv arteszKérlek privit írj, e-mailt ritkán nézem....
-
artesz
tag
Ezt meg most találtam: kisérleti, hidrogén üzemű Wankel motor:
http://www.monito.com/wankel/hydrogen.htmlKérlek privit írj, e-mailt ritkán nézem....
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- Projektor topic
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- iPhone topik
- Aliexpress tapasztalatok
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Autós topik
- További aktív témák...