- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
-
Killing Floor 3 - Nyúlfarknyi videón a folytatás
gp A franchise új része sajnos még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Computex 2024: TUF notebookok Ryzen AI-val
ph A TUF Gaming A16, és kisebb testvére, a TUF Gaming A14 a Ryzen AI 300 családot GeForce RTX grafikával kombinálja.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
arn
félisten
A nyers teljesitmeny latszik a 3dmark feature tesztbol... hogy ezen kivul mit tesznek szuk keresztmetszette az mas kerdes. De egy felskalazott rtnel eselye sem lesz. Erre fognak az nvidias cimek gyurni.
Az amds cimeknel meg majd az nv kevesebb memoriajara mennek ra. Nem nehez a masikon verzo cimet csinalni.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
AsakuraDave
őstag
WD Legion RT OFF-ba kb 1:1 a teljesítmény az én rendszerembe a 3080 picit fixebben van 60 felett. De RT ON-nal esélye nincs a 6800XT-nek, 3080 Ultra + Ultra RT (dlss nélkül) több FPS mint a 6800XT Ultra + Medium RT.
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
AsakuraDave
őstag
Hát ez sokat mondd..Milyen felbontás, többi opció?
Ne higgyünk már grafikonoknak.. Ha van gameplay/benchmark videó monitorozva annak lehet hinni. Illetve egy beépített bench se mindig adja vissza a gameplayt.. Pl metro exodus stb
Nah holnap felrakom csak ezért a tesztjeim közül. Jó móka volt Ultra RT off, RT med, RT high, RT ultra ugyanez DLSS quality-vel majd ugyan ezek a 6800XT-n - dlss de még is x2 mert SAM on/off (ami amúgy nem hozott semmit 1-2fps mérési hiba is lehet)[ Szerkesztve ]
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
-
AsakuraDave
őstag
Jaj ne légy naiv valszeg ti is kaphatnatok jó pénzt hogy jakabkát jobb fénybe mutassátok be... Meg szimplán xarul teszteltek. Ez olyan mint a TPU hogy a ref 6800XT 35dban 60fokos
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
veterán
Én nem mondtam, hogy le fizettek őket, de nem is az lenne az első eset.
Igen láttam a teszteket és valóban közelinek tűnik a dolog, de ahány teszt annyi érték.
En mindazonáltal kiváncsi vagyok az ő összehasonlító tesztjére.The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
AsakuraDave
őstag
Guru3D linked:
"We test with the internal benchmark at ultra quality settings."
Azaz nincs rajta RT, szép is lenne RT-vel 1440p 85fps-ek. De ha visszaolvasnál, látnád, hogy írtam is, hogy RT OFF a két kártya ugyan azt tudja gameplay közben is de nálam a 3080 jobban tartotta a min 60fps-t. Amiről beszéltem az az RT ON...There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
AsakuraDave
őstag
Csodás ingame bench aminél a gameplay fps-ek eltérnek, már csak a kamera szögek miatt is de tessék:
RTX 3080 ULTRA, RTX OFF:
6800XT ULTRA, RTX OFF:
RTX 3080 ULTRA, RTX ULTRA:
6800XT ULTRA, RTX ULTRA:
Többször lefutatott benchek, legújabb WHQL és nem WHQL driverek közül mért legjobb értékek ezek. A beszólogatósnak szól ez főleg, hogy miért nem raktam még ki tesztről képet/videót. Azért barátom mert új hardver és játék naponta jöhet patch és driver...
Nem beszélve a B550+5600X-re is jönnek az újabb beta BIOS-ok így hogy egyenlő legyen a háttér mindkét kártyán k.va sok időbe kerül letesztelni.
Out of box értékek vannak mindkét kártyán és procin, nincs semmi OC és tuning.[ Szerkesztve ]
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
arn
félisten
Attol nem lesz gyorsabb, max olyan hibrid modot csinalnak, amitol kevesbe feltuno a hianyossag. De kisebb osszegben mernek ra fogadni, hogy lesznek olyan pc portok (foleg vmi nvs cim), amiben olyan szintig fogjak skalazni, ami nem fog tetszeni neki.
A 3090en van eleg ram, meg lehet a 3080tin is lesz - de lehet az nv bele fog allni ebbe a 8-12g meretbe, onnantol meg mindegy mit csinal a masik fel.
inkabb az a kerdes, hogy az amd mennyire tudja pcn ervenyesiteni a konzolos elonyet, a pcs piacon azert nagyreszt meg mindig a zold oldal van tobbsegben, a jatekfejlesztoknek ez is szempont lesz.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
AsakuraDave
őstag
Kérdezd meg őket mivel semmi egzakt adatot nem adnak meg hogy hogy tesztelték RT-vel.
Illetve láttál te már egyiktől is real-time gameplay benchet? Annak se hiszel gondolom csak a grafikonoknak Az se gáz, hogy még csak egy ingame benchmarkról se raknak fel képeket nem hogy real-time videót monitorozva Azt ezek a "nagy" SZAKMAI oldalak, nevetséges és szánalmasak 0 munka van benne csak minnél hamarabb kirakják őket mert kell a klikkelés szám.There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
szasanyi
félisten
Ezek után kézenfekvőnek tűnik a kérdés: mikor és miben lesz annak az AMD feature-nek egyértelműen előnye? Mi várható?
Csak mert már sok éve "jobbak" , komplexebbek az AMD GPU-i ami viszont soha sem jelentett a játékokban jelentős előnyt (sőt, gyakran nyilvánvalót sem nem még jelentős előnyt).Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
-
Zorel
senior tag
Páran tudjuk, hogy miért van ez a diff, de amíg nincs saját magam által tesztelt 6800XT eredményem addig ezeket nem teszem közé, nincs kedvem a sok fanatikus támadásához és hülyeségéhez. Annyi már biztos, de ezt se szívesen írom le, hogy aki szeretne 4k-ba maximális beállítások mellett játszani RT-től függetlenül!! az nem 3-5%-al jár jobban a 3080-al, annak ellenére sem hogy kevesebb VRAM van rajta...
[ Szerkesztve ]
-
szasanyi
félisten
Én nem egészen ezt akartam tudni. Azt kérdeztem, hogy az új RDNA2, SAM, Infinity Cache mikor lesz kihasználva a játékokban, ami alapján jelentős sebességnövekedést okoz.
Magyarul: a sok éve jobb és komplexebb AMD GPU-k nem sokat értek (vagy semmivel sem többet) mert az AMD99,9%-ban nem tudta elérni, hogy a játékok úgy legyen megírva amik ezt kihasználják és egyértelműen jobb teljesítményre legyenek képesek. Vagy nem így volt, rosszul látom?Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
AsakuraDave
őstag
Nekem ez, hogy az RT effekt VRAM használó legyen elég abszurd. Persze én full laikus vagyok egy szót nem értek hogy működik, de ezek nem FIX dolgok nem egy FIX textúra hanem egy levetített valami amit real time kell kiszámolnia ergo színtiszta compute a raytracing. Ezeket szerintem nem lehet előre beküldeni a VRAM-ba, hogy nah itt a tócsába a reflekciók így meg úgy mert akkor az nem realtime. Lehet hogy más RT effekt mint az árnyékok megoldható VRAM-ból de személy szerint nekem a valósághű reflekciók többet dobnak egy játékon. Dirt 5-be pl észre se vettem a különbséget RT on/off között és ott elvileg "csak" az árnyékolás van RT-vel.
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
_Horka_
aktív tag
A SAM nem igényel optimalizálást ???
Nem értünk egyet. A SAM gyakorlatilag azt valósítja meg, ami eddig a konzolok kiváltsága volt. Értsd, közvetlen eléri CPU a VGA teljes memóráját. Persze, ez esetükben nem nehéz, hiszen SOC-ot használnak, vagy hogy a PC-k világában mozogjunk, APU-t. Mondjuk az sem mindegy, hogy ez az "osztott" memória GDDR6-os és nem PCIE gen x-en keresztül éri el a proci, hanem "direkt".
Szerintem, nagyon is optimalizáció igényes az, ha az ebben rejlő lehetőségeket ki akarjuk aknázni. Gondolj bele, akár a proci is segíthet a VGA-nak a számításokban(!), memóriaműveletekben. Sok potenciál van még ebben, de igencsak komoly optimalizációt igényel.
Az inf. cache semmi több, mint egy cache memória. Ezzel kompenzálja az AMD a "lassú" GDDR6-os memóriákat, hogy mégiscsak felérjen a GDDR6x-ekhez.
Tény, hogy igencsak jól sikerült. Konkrétan (szerintem) az AMD sem várt ilyen jó eredményeket. Azonban, ez a 128MB azért nem olyan hatalmas méret ám a VGA-k világában. A nagy textúrák (magasabb felbontás), a memóriaintenzív RT hamar meg tudja fektetni (mármint, túl kicsi lesz a mérete). Ez esetben pedig a nagyobb, de lassabb GDDR6 érezteti a hatását... megfogja a kártyát. Nem véletlen, hogy az RDNA2 alacsonyabb felbonontásokon és RT nélkül remekel. 4k RT pedig maradt az NVIDIA felségterülete.STRIX B650E-E, AMD Ryzen 7 7700X, MSI GXT 4070ti, KINGSTON FURY Rendegade 6400MHz 32GB @6000 - KF564C32RSK2-32, Fractal Design ION+ 760P
-
_Horka_
aktív tag
Sűrűn szoktál ellentmondásba keveredni ("...de az egész csak gyorsítótár..." vs "...Nem csak egy cache...") ?
A cache az cache. Lehet nevezni "Infinity"-nek, "Überalles"-nek, "GIGAMEGA" cache-nek. Tök mindegy. Erre nem kell, de lehet optimalizálni. A célja az energiafelhasználás csökkentése volt (GDDR6x memóriák sokkal többet zabálnak, mint a "sima" GDDR6), illetve a GDDR6 miatti sávszélesség csökkenés minimalizálása az NV által használt 6x chipekkel szemben. Nem mellesleg, a GPU ebben a cache-ben végzett műveletei is (sokkal!) gyorsabbak lettek. Az IC miatt lehetnek ilyen gyorsak az RDNA2 kártyák. Az Achilles sarka a mérete, de et már írtam. BTW, "Nem csak egy cache, mert ezt azért implementálni kell." - Ő nem csak a feleségem, mert össze kellett házasodnunk - ugye érted a párhuzamot, amivel próbálom felhívni a figyelmed logikátlan mondatra?Továbbra sem értem, mi alapján következtetsz arra, hogy nem kell a SAM-re optimalizálni? Abból, hogy az eddigi 256MB blokkokra volt írva minden memóriaművelet, amit a proci végzett a VGA memóriájában? Abból, hogy van olyan játék, ahol 0, van ahol 10+% gyorsulást hoz? Abból, hogy egyáltalán a működése is fagyásokat okozhat? Abból, hogy irgalmatlan erőforrások kellenek a bevezetésére más platformokon (tesztelés és "driverek" kellenek hozzá minden szinten - hardware/BIOS/OS - na itt kell software-es implementáció, nem az IC-nél)? Szerintem, ezek mind azt húzzák alá, hogy igencsak kell optimalizálni a SAM-re. Az nyilvánvaló, hogy a konzolok koherens memóriája sokkal előnyösebb. Pláne, hogy GDDR6-os, ami így értelemszerűen, a "rendszermemóriája" is a konzoloknak. Szemben a mi csodálatos DDR4-es memóriánkkal. Ez az egyik oka, hogy viszonlyag gyenge hardware elemekkel milyen teljesítményeket tudnak a konzolok. Esetükben tök értelmetlen SAM-szerű megoldásokról beszélgetni, hiszen a felépítésük miatt kapásból egyben látja a proci/gpu a teljes memóriát. Na ez a feature nem volt elérhető eddig PC-n. Most kezdik bevezetni. Sokkal lassab lesz, mint a konzolokon. Igaz. Azonban hozhat jelentős teljesítményt. Ha optimalizálnak rá.
[ Szerkesztve ]
STRIX B650E-E, AMD Ryzen 7 7700X, MSI GXT 4070ti, KINGSTON FURY Rendegade 6400MHz 32GB @6000 - KF564C32RSK2-32, Fractal Design ION+ 760P
-
szasanyi
félisten
Nekem továbbra is vesszőparipám, hogy mikor lesz az AMD-nek megfelelő befolyása arra, hogy a komplexebb és fejlettebb GPU-it annyival jobban ki is használják a játékok. Mert ha nem nyomjuk a gázt akkot a sokkal jobb és drágább autó sem lesz jobb egy másik, átlagos képességűnél.
Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
szasanyi
félisten
Ez jó hír. De még jobb lenne, ha az NV-hez hasonlón hatnának a játékfejlesztőkre nem teljesen rájuk bízva mit használnak ki (jobban) és mit nem. Lásd: NV zárt technológiái és azok emiatti nehézségei ellenér is mindig jobb volt a támogatottságuk.
Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
Új hozzászólás Aktív témák
Relatív gyári teljesítmények:
● RX 6400-hoz képest
● RX 6500 XT-hez képest
● RX 6650 XT-hez képest
● RX 6750 XT-hez képest
● RX 6950 XT-hez képest
Fogyasztási keret állításához:
● MorePowerTool
/link a weblap közepe fele/
● MorePowerTool leírás/guide, mit hogyan, miért !!!
Aktuális AMD driver:
● AMD.com
EXCEL-tábla topiklakók méréseivel:
● [LINK]
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Elemlámpa, zseblámpa
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Viccrovat
- Tudományos Pandémia Klub
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Hegesztés topic
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen