Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DaemonX

    HÁZIGAZDA

    A kommenteket olvasva szomorú vagyok kicsit, hogy még mindig ilyesfajta előítélet van a videojátékos szférában a független és/vagy retro játékokkal szemben. Kissé olyan érzést kelt ez bennem, mintha abban a világban, ahol olyan szenzációs alkotói filmek készültek, mint a Gran Torino, a Tizenkét Dühös Ember, vagy a Her, még mindig csak a Transformers szerű tucatblockbustereket, vagy mondjuk a magasabb nívóba tartozó Nolan-eposzokat (pl. Sötét Lovag trilógia) fogadnánk el életképes alkotásokként. Mintha még nem lennénk eléggé megérve arra, hogy megfelelően szemléljük és értékeljük a videojátékos médiumot.

    Én bennem is ott volt ez az AAA mánia, de ezt levetkőztem magamról 10+ éve a Limbo-nak köszönhetően és egy tág új világ nyílt meg előttem azóta. Idén szerintem a 65 végigvitt játékom legalább kétharmada érkezett az indie és AA szektorból. Ami pedig a Blood Westet illeti, szerintem gyönyörű. A játék szándékosan használ nyers, baltával faragott formákat és pixelekbe öntött karaktereket, mert ezzel akarnak egy sajátos művészi víziót a képernyőnkre vinni, és szerintem milliószor érdekesebben néz ki, mint az unalomba fulladóan fotorealizmust hajszoló AAA címek.

    Emellett nem boomer shooter az alkotás, hanem egy félig nyitott világú, immersive sim és RPG vonalon mozgó darab, amiben történesen lehet lövöldözni is. Az egyik korábbi kommentelővel annyiban egyetértek, hogy én is viszolygok a roguelike alkotásoktól (erről egy litániát tudnék írni, miért), mindenesetre itt a roguelike aspektus kimerül annyiban, hogy kapunk valami véletlenszerű átkot elhalálozás után, ez pedig jó, ha a játék 1%-ának tudható be.

  • DaemonX

    HÁZIGAZDA

    válasz Busterftw #13 üzenetére

    De hát pontosan erről van szó. Senki sem kötelezte a csapatot, épp ezért saját választásukból döntöttek emellett a művészi dizájn mellett, melynek számtalan oka (és előnye) lehet. A minimalistább 3D-s, pixeles megközelítés többet hagy a fantáziádra, amelyet aztán a képzeleteddel tölthetsz ki (hasonlóan például a korai PS1 címekhez), így furcsamód még valósabbá tud válni az élmény. Aztán ott van annak a kérdése is, hogy rengeteg ultrarealisztikus játék a rengeteg mikrorészlet és utófeldolgozási effekt miatt átláthatatlanná tud válni, egy ilyen címben azonban, amiben fontos, hogy fel tudd mérni a környezeted és megfontoltan, tervelten tudj lépéseket hozni, fontos a kimagasló átláthatóság. Ebben abszolút segít a minimalista dizájn. És ez csak két érv így hirtelen fejből, ami a játék stílusa mellett szól.

Új hozzászólás Aktív témák