Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rony949

    őstag

    Egy kis "rövid" beszámoló 6-7 óra után:

    Hiába mondogatják az emberek és a fejlesztők is hogy ez nem egy Dark Souls. Ez bizony egy Dark Souls, openworld-ösítve. Minden itt van, ami a DS-t DS-sé teszi. A HUD full ugyanaz, a core gameplay/harcrendszer full ugyanaz, a fejlődési rendszer full ugya....értitek szerintem.

    Persze itt kapunk egy lovat, meg egy térképet ami HATALMAS újdonság egyébként egy FromSoft játéknál, de ennyi.

    Ezen kívül kapott pár Sekiro-s fícsőrt is, mint pl. a stealth mód, ami a ninjás játékukhoz képest itt jóval egyszerűbben van megoldva, de legalább van ilyen is. Harcon kívül egyáltalán nem fogy a stamina, ami szerintem félig-meddig szintén a Sekiro-hoz köthető, illetve szabadon ugrálhatunk és guggolhatunk is, ami szintén ismerős lehet a 2019-es TGA év játékából.

    A grafika nagyon prevgen, ez már legelején látszik, nincs ezen mit szépíteni.

    Látványban viszont nagyon oda tudták tenni. Az egész Lands Between vidéke meseszép és letaglózó 4K TV-n. Ez az egyik olyan dolog, amihez a FromSoft nagyon ért, a dizájnhoz.

    Az irányítás egyelőre nagyon fluid, de igazság szerint már a Bloodborne óta képesek fluid gameplay-t szállítani a srácok, szóval ezen nem nagyon lepődtem meg.

    A bossok már az elején nagyon változatosak, viszont itt kiemelném, hogy az egyik bizonyos boss 1:1-ben a Sekiro-ból lett kiollózva. Nem csak kinézetre, de konkrét támadás animációkban is hasonlít. Szóval ez ejnye-bejnye, de a covidra tekintettel elnézem, meg amiatt is, hogy a többi boss már frissnek hat.

    A nehézség nem változott. Ez még mindig k*rva nehéz tud lenni, ha az ember csak a főszálat viszi. De itt jön be az a része a játéknak, hogy ez egy openworld és emiatt most már jóval több lehetősége van a játékosnak arra, hogy feltápolja magát és farmoljon. Ha valahol elakadsz, akkor menj és nézz szét már pályarészeken. Ilyen szempontból talán ez a legbefogadhatóbb soulslike eddig amit a FromSoft csinált.

    DE

    Én nem vagyok oda az openworld játékokért. Lehet ennek a Ubisoft az oka, mert sokat Assassin's Creed-eztem és őszintén szólva nagyon kiábrándultam ebből a zsánerből.

    Itt is vegyes érzéseim vannak a játék alatt. Tök jó a szabadság, de az a helyzet, hogy emiatt a pálya dizájn nagyon egykaptafára megy, semmi érdekes pályatervezést nem észleltem, ami pl. a Dark Souls-okra jellemző volt. Az egész játék kong az ürességtől.

    Az, hogy 1 kilóméterenként van egy-egy "interest point", az engem nem nyűgöz le, nem TUD lenyűgözni. És higgyétek el, én benézek minden fa és bokor mögé, hátha találok valami érdekes itemet és nem....semmi sincs azok mögött. Csak is az ilyen random romok és kis épületeknél találsz itemet és sokszor az is eléggé semmilyen, haszontalan cucc.

    Ez az üresség kikészít. És ez nem is nagyon a játék hibája, hanem mondom, az openworld-ség miatt van. Menjetek már vissza játszani egy Dark Souls játékkal és az Elden Ring után egyből arcon csap a részletes pálya dizájn, a zsúfoltság, itemek tömkelege ahol mindig izgulsz hogy az az item vajon micsoda, na ez....ez nincs meg itt.

    Szóval ja, egyetlen főbajom eddig az Elden Ring-gel az, hogy openworld, ahelyett hogy inkább a régi DS-hez hasonlóan metroidvania szerű lenne, nekem ez a koncepció sokkal jobban bejött mint az OW.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák