- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Mobil flották
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- MIUI / HyperOS topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Leginkabb a szolgaltatoi szerzodesedbol, meg a villanyora feliratabol [mondanam h a relek szamabol, de az nem feltetlen latszik]. Nalunk van 3 fazis de nincs ipari dugalj.
32A ingyen jar, ami lehet 1x32 meg 10+10+12 is, felette nagysagrendileg 6e/Amper a bovites. A huzosabb h oracsere megfelelo dobozzal munkadijjal uszkve 200e, ha a regi kicsi vagy nem felel meg.
Kieg: ha cs.haz, akkor a varhato fogyasztas fuggvenyeben de eselyes h megeri a napelem, es vszinu hogy olyan teljesitmenyu ami ugyse mehet 1 fazisra csak 3-ra. Ezt is erdemes vegiggondolni az orahelynel ha eldontod h hozzanyulsz, bar nem visznek ad-vesz orat de a merohelyet ne 2x kelljen bolygatni.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Legfontosabb info: az i-Miev akkuja nagyobb, mint amit a versenytarsaknak adtak. (Meg amugy a radio helyett is 2 din-es kijelzos valami van.) Igaz, a hasznalt autok araban ez benne van, meg neked nem is hatareset a hatotav (telen futve sem). Mondjuk nem lenne baj megnezetni valami e-autossal az akkujat vagy barmi szervizlapot rola...
100e km? Furcsan sok, nekem 2011-es es most van 56e benne, 41e korul vettem lassan 2 eve. Az enyemre 70% akkut mondtak, ritkan tud 80km feletti hatralevot mutatni. Mivel telen otthon 10 fok koruli garazsbol indulok, szumma sincs igazabol gondom akar 60km-rel telen se.
Japan auto, nincs kalaptarto, ami nem szerencses ha cuccot is hagynal benne (pl. magat a toltot). Nem zarja (valamilyen esetben, de lehet hogy soha) a toltokabelt, az elozo tulajtol elloptak, azota mua. bevonatu vekony sodronykabellel az auto belsejehez van rogzitve (csom.tarto siman racsukodik), nyilvan ha mar adott volt en is igy hasznalom. A csom.tartora meg az a megoldas hogy van benne egy puhafalu tartodoboz meg egy eredetileg kutyaalatet, csak hatrafele felszerelve es a dobozra hajtva. Igy egeszen zartnak tunik kivulrol.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Hat ja, enyim volt 2.25M ugy, hogy mazlis voltam mert az 1 evvel azelotti aron amiert vette annyiert rakta fel es mar akkor is volt egy eur/huf emelkedes amit nem vett figyelembe meg a piac arait sem nezte elsore, tuti 3-500e tobbert is elment volna de szerencsere nem szorakozott hanem ha megigerte, eladta annyiert -- ez volt az en "megerdemelt" jovedelmem a kb. fel ev piacszondazas es baromi gyors reagalas miatt.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz aujjobba #600 üzenetére
Bar az nem konnektoros, de a 2001-es priusunkat 1 eve me'g eladtuk... valaki hasznalja. Nem szamit a bonyolultsag, meghajtast erinto hibarol nem tudunk a multjabol sem, akkupakk az mondjuk lett frissitve.
Persze a jo az lenne ha nem kaszaltak volna el a bmw i3-ban levo REX megoldast... az ugy "hibrid" hogy nem bonyolult, mert fuggetlen, es a motor se kell annyi mindent tudjon mint a meghajto motorok, igy szogegyszeru es kicsi. (Az amperara is ezt mondtak mikor kijott, de kiderult hogy azert valahogy rahajt kozvetlen is a kerekre autopalyan.) -
axioma
veterán
Na varj, toltooszlop nincs type-I, de van ketfele type-II. [Pontosabban en me'g csak magan fali toltot lattam kabel vegen type-I apaval, itthonra ilyen van, de szerintem ez sose volt alapterv koztoltesre.]
Az elso, hogy type-II aljzat van benne. Akkor hurra, a kozteri tolteshez kapott kabeled egyik vege ezert type-II, a masik type-I, problem solved.
A masik, hogy gyorstoltoltos, gondolom arrol beszelsz, amibol log a type-II apa vegzodesu kabel. Na ehhez a sima type-I -> type II kabeled, ugymond hosszabbitva, nem lesz alkalmas! Szivtunk vele tavaly Berlinben tobb helyen, mire kiderult. De van olyan partiz cm-es kabel, amelyik a ugy alakitja at type-I-re, hogy kepes tolteni. Muszaki tartalmat passz, valahol van linkem ra (itthoni gondolom nem erdekel, de aliexpress-es is, ha kell megnezem).
[Azt hiszem fizikailag is megkulonboztetheto azzal, hogy mekkora a bedughato resz melysege: a kozteri toltokabeled kisebb melysegig megy bele, mint az atalakito, es ez direkt, nem csak a fizikai akadaly van - ertsd, nem tudja reteszelni -, hanem a kommunikacio is ugy tudom kulonbozik, ezert kell a roviden is viszonylag draga kozdarab.]
Ja termeszetesen megfelelo kozdarabbal teljesen normalisan toltheted.Leaf? Na de hova tunt a Mercedes?
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
En is neztem a Zoe-t magamnak mint kovetkezo kocsi De amugy olyan szempont alapjan ami nalad szerintem nincs: garazsba ferjen be (Zoe "csak" 4.05m, Leaf joval hosszabb). Es a kisebbek kozul a Zoe az elso (mondjuk: legolcsobb) ami 5 szemelyes. [Csak aztan jott a covid, es most annak ellenere hogy letarolta egy hulye platos az Amperat, most sincs gond, mert nincs ingazas, eleg az ion boven.]
A Leaf-eknek egy nagy bajat szoktak emlegetni, de az tudtommal me'g a legujabb tipusoknal is megvan, hogy nincs benne akku homerseklet-szabalyzas. Ez egyreszt nem idealis esetben kisebb hatotavot jelent, masreszt azt mondjak, hogy art is az akku elettartamanak. Olvass utana, en csak azt tudom hogy ez szempont szokott lenni, nem tudom mennyire kell szamitson. -
axioma
veterán
Kezdo C jogsis srac (me'g A4 papiron volt neki a kategoria-emeles) egy kis uthengert szallito (mar lerakta, visszafele jott) platossal az utcankra meroleges utcabol (15 even belul lett aszfaltozva, szoval epphogy 6m), elsobbsegadas tablanal akart jobbra kis ivben kikanyarodni. Ferjem jott neki jobbrol, elsobbsegben bekanyarodott melle balra, az meg nem varta meg hogy teljesen elhalad mellette hanem egybol kanyarodott. Csak ez nem szemelykocsi, a platos kocsi hatulja a fordulokör miatt vegigment az auton kezdve a bal tukorrel, a bal hatso ajto, mellette levo karosszeria-elem, es a teljes bal hatso vilagitas. Pedig a ferjem mar felig a padkara is felment elole. Rendorseg, es csak akkor ismerte el mikor a fedelzeti kamera kepet (hazaugrottam laptopert) megmutattuk, o azt hitte a ferjem kanyarodott bele...
Ma jon a biztosito (masik kotelezojere), a szerviz foto alapjan aka'r 1.5M kart mondott (mozgaskepes de nem forgalomkepes bal tukor nelkul a rendor szerint), de ami ga'z lenne ha nem home office lenne, hogy leghamarabb oktober vegen lesz idopontja, de az alkatreszek beszerzese is lassu, akar kesobb is lehet, plane ha kesobb jon meg a biztosito valasza. Megkerdezte az opel szervizt is, az a vicc hogy ugyan "mindent inteznek", de a kar merteket "majd meglatjak", es az is lehet hogy a vegen ra is kell fizetni... [ez kerem Magyarorszag]. Hat akkor mar inkabb a kozelebbi szerviz ahol kimondottan elektromos es hibridre vannak specializalodva, es az akkublokk-cseret is ok csinaltak, ismerik az autot. [Egyebkent majdnem 80km-t tud jelenleg optimalis korulmenyek kozott.]
Na kozben itt volt a biztositos, szamot nem mondott de nem csodalkozott a szerviz szaman... nagyon rendesen minden karcocskat felvett ami a baleset eredmenye pl. a toltonyilasfedelre is, amit a letort de kabelen himbalozo tukor okozott. -
axioma
veterán
Kosz, bar en (se a ferjem) nem vagyok ennyire para's az autoval hogy hogyan nez ki az illesztes... tegye jol a dolgat A-bol B-be.
Zoerol passz, de Amperanal az van, hogy a szoftvertol is fugg, hogy mennyire hamar tilt le ugyanakkora akku-nal. Itt is van ilyen, hogy a rancfelvarrott mar tobbet tud ugyanakkora akkuval. De peldaul ha a mienket elvinnenk sw-cserere az Opelhez, azon kivul hogy legombolnak ugy 20-30e Ft-ot, ugy 20% hatotav-eses lenne varhato. Mert ezzel probaljak vedeni az akkut a mienkkel korabban tortent hibak ellen... tehat kevesbe engedik kimerulni. Persze mivel PHEV, ezert ez nem akkora gond, mint egy tiszta elektromosnal.
Szoval azonos akkupakkot is siman kezelhet mashogy az auto, az biztos. Akar peldanyonkent is. Ezert probaltuk az adott peldany korabbi adatait megtudni (ill. az Amperat aki behozta full benzinnel hasznalta, de fel oraval odaerkezesunk elott bedugta a konnektorba, es 10+ ora toltesi idot mondott, ebbol remeltuk hogy sokat bir me'g ha lassan tud maxra tolteni). -
axioma
veterán
Ezt tuti nem tolem kene kerdezni. Zoe-soknak nincs pl. face csoportja?
En ennyi infobol nem dontenek, vagy megrendelnek ket akku-felmerest, vagy ha az eladok tudnak valami hiheto adatot mondani es az alapjan hasonlo, mas szempontokat vennek figyelembe. Ha nagyon muszaj a 40e km per 4 ev szerintem realis, atlagosabb varhato utoelet, akkor abban az iranyban mennek, lehet hogy nem fogok ki vele bomba vetelt de kevesebb a kesobbi negativ kockazat is, az azonos koru gepekhez kepest. -
axioma
veterán
Parszor mar leirtam: a sokkal regebbi prius-I (2001) akkujat 2017-ben kellett felujittatni (elotte 1-1 cellat mar csereltek, de addigra gatyasodott le az egesz pakk). Eladtuk 2018-ban, szerintem azota is fut az utakon.
-
axioma
veterán
Amperank tud, Ion nem, egyfazisu megoldas van ra (wifi konnektor, Blitzwolf, me'g meri is hogy mennyit evett, es ket okbol ejfel utan 5 perccel kapcsol be: akkor mar se a lakas se a halozat nincs terhelve, masreszt igy egy napra osszegzi a teljes elozo napi hasznalatot ), de nem talaltam most hirtelen belole 3 fazisut. Ha lesz Construma es kimereszkedek, megkerdezem az okosotthonosokat errol, mert kesobb erinthet.
A fali toltonk eleve 1f (azt nem a napi toltesre hasznaljuk), annak van valami allithatosaga, de semmi ilyesmi nem, vagy csak nagyon macerasan. De az tuti hogy toltobol lehet olyat venni, ami tud. De akkor az kulon csak arra vonatkozik, nincs mas azonos termek - en inkabb egyben vezerlek amit vezerelni akarok elv fele' megyek, inkabb tennem a keszulek/dugasz ele, de ez egyeni. -
axioma
veterán
válasz t72killer #664 üzenetére
Napelemmezo meretenek kerdese 20kWh atlag 200nap/ev munkanappal 4MWh, azt a 4kWp-s rendszertobblet kitermeli, itthon akar 3.5-s is, persze viszonylag idealis korulmenyek kozott.
Egy jobb iMiev szerintem hozza fixen a 100km-t, de azert azt en se vallalnam be ha a 100 kell. Ele'g egy tereles mondjuk baleset miatt, es a 110 mar nem jon ki, na az bukta. (Bar attol fugg, itthon en merek az ionnal ugy kozlekedni, hogy hazafele tudom hogy hol vannak toltok, ilyen varatlanabb hosszu ut utan ott el kell donteni hogy tolt vagy hazaer. Akinek ez nincs utkozben lehetosegkent, az egy teljesen mas szitu.)
Amugy meg vagy rex-es bmw i3, akkor nincs km-para (bar az jo sokat tud amugy is akkubol), vagy plug-in hibrid, ha az ut tobb mint felet tudja arambol akkor megerheti. -
axioma
veterán
válasz t72killer #669 üzenetére
52db 325W-osat mukodtetunk tavaly november kozepe ota. Ket auto ingazasara volt kitalalva + haztartas is sokat eszik (ferjem NAS-parkja ). Igaz, nem idealis tajolas + arnyekot is kap lapos napsutesu reggeleken, szoval a 17kWp talan kozelit 17MWh-hoz majd, de biztos nem lesz meg az 1.1-es szorzo. Mondjuk a mi pandemia elotti aramszamlank inkabb 50eFt volt havonta, es a teto is jol meg van rakva meg nem kicsi (kb. 1.7m2 per elem).
Az egyenleg eves elszamolasu, ha tobbet hasznaltal akkor kb. 38Ft, ha tobbet termeltel akkor 13Ft-javal kikerheto. Nemeteknel nem tudom hogyan van, azt tudom hogy a kisebbekhez nem kell radios vezerlo csak a nagyobbakhoz (korlatozni, lekapcoslni tudjak tavolrol). Olyan kutyuk gyartasanak kozeleben voltam.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz t72killer #674 üzenetére
Aprilisban volt egy 86.24kWh-s max, de ebben a pandemic miatti tiszta levego is benne volt.
Ketto auto ingazna normal uzemben, ezert lett az e'ves igy tervezve. Persze ingazasban nem (feltetlen) merulnek nullara... Ampera tavalyig telen 50km-t birt (es pont annyi kell), en meg csak 40-et megyek a mondjuk 80-bol ha csak ingazas van, nincs kulon ut arra a napra.
Szoval kb. 90km-nyi elektromos nafta kell normal munkanapokon. [A tobbi a haz amit hasznal, ill. par dolog at van allitva gazrol elektromosra pl. hmv-t most ugy allitottuk be a tultermeles miatt.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Basszus ugy nez ki nem tudnak az Ampera javitasahoz alkatreszt szerezni Lehet hogy GTK lesz egy ilyen ugy miatt, pedig olyan jol ment mar! Ha valakinek van alternativ otlete hogy a tulkepp csak karosszeria-nyomott autot hol probalhatjak meg eletre kelteni ha a solymari e-service mar probalta (opel szakszerviz ennyit se igert volna), akkor szoljon legyen szives!
-
axioma
veterán
-
axioma
veterán
A biztositonak mind1, hogy ki adja a szamlat, az auto egyelore nalunk van es bar dolgozott a keresessel valamennyit a szerviz, azt szerintem ledumaljuk veluk.
Elvi szinten nem forgalomkepes a bal tukor hianya miatt, de amugy rovidebb tavon duck tape rogzites utan mernenk vele menni, annyira osszeilleszthetonek tunik (bar amugy a biztosito ha benne lenne az osszeghatarban akkor a szallitas szamlajat is elfogadja). Bp eszaki aggloban van, varoshatar 10 km-re.
Legjobb az lenne ha sikerulne hasznalt alkatreszeket talalni, es azt atvenne a szerviz. Ezt probaljuk most kitalalni hogy meddig var a biztosito. [Vagy sajat rizikora elfogadni a roncserteket, felvenni a kulonbozetet es hatha bontodik majd egy ampera -- azert riziko mert ha GTK es tul magasra veszik a roncserteket akkor csak x napon belul mondhatom hogy ok adjak el inkabb es azt a penzt adjak amit ok szamoltak mert nem realis... bar utoljara 10+ eve volt ilyen es akkor sikerult pont annyiert eladni.]
Leginkabb a nagyon jo akkuallapotot sajnalnam.
Amugy most mondja a parom hogy vezetekkoteg megy azon elem mogott, amiatt nehez ugy. -
axioma
veterán
Autopalyan van minimum ami ugyan csak ugy szol, hogy 'sik uton onerobol 60km/o sebessegre kepes' jarmu mehet csak fel; ellenben nyilvan nem kell tartani ha a forgalmi v. utviszonyok nem engedi. Szerintem - bar nincs kulon leirva - ha ennel lassabban akarsz menni, akkor le kene menni.
Masreszt az en tudomasom szerint 70-ig nagyon erosen km-fuggo a fogyasztas, felette kezd noni [Amperat videkre utazaskor ott valtjuk at]. Addig inkabb az szamit hogy ne nagyon legyen fektarcsas fekezes [csak 'motorfek']. Amugy kamion mogott me'g akkor is jo allitolag 'vitorlazni', biztonsagos tavolsag eseten is segit, es akkor mar valakivel azonos sebessegu vagy, nem egyeduli akadaly. De en varosi autos vagyok, nem probaltam [bar e-autos meselte].
Kieg. amennyiben 5-nel hosszabb sor van egy jarmu mogott aki elott ures a palya, ki kene allnia elengedni a forgalmat - sajna teherautok se mindig csinaljak, pedig kresz eloirja, nem tudom h tgk-ra vagy barkire.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
"és minden mellékutcába félig behúzódni, hogy kikerüljenek amivel megint csak energiát és lendületet veszítettem,"
Hat lenduletet lehet, de visszalevo km-ekben is ugy lattad, hogy ez artott? Nem kene neki. Ami art, az a nagy gyorsitas, meg nem visszatermelo fekezes (meg a klima de az trivi). Szolid pedalkezelesnel a valos sebessegnek (70-ig) nem kene lenyegi hatasa legyen.
B terv arrafele lehetseges? Marmint ismeros, aki tud vontatni. (Elvileg tiltjak az elektromos autok vontatasat, de gyakorlatilag ez csak az akku tultoltese miatt lenne gond, nem ures akkunal... ha onnan hirtelen csak lejtos uton szepen hazagurulnal, az pont ugyanaz. Nyilvan akkor is korlatos sebesseggel mennek.)
Erre jok a rex-es kocsik, de a hulye jogszabalyalkotok lehetetlenne tettek a kategoria letezeset... (rex-es full ev mar nem full ev, szerintuk, pedig igencsak messze van a hibridtol is pl. az i3-nal a 9 literes tankja es 80-90-es sebessegkorlat rex uzemben).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
[Nyilvan ha gyorsan fekezel gyorsan gyorsitasz, akkor az veszit, en is ezt irtam elotte. Lassu atmeneteknel nem szamit annyit. Igaz ezt gyer forgalmu uton lehet jol megtenni. Bar ismert helyen pl. reggeli csucsban araszolva siman megteszem hogy beallok a sor atlagsebessegere, ha belathato a szakasz akkor nem vettem eszre hogy duhongenenek miatta, csak lehet hogy benzinessel nem akar egyenletesen menni hosszan csusztatott kuplunggal, inkabb alapjarat / full fek.]
Huhh, hat ekkora utra nem akartam volna "varosias" elektromossal menni. Nem is tudom mennyire valo neki, gondolom gyorstoltest kapott vegig. Szep dolog az elvek meg a zoldseg, de en lehet hogy inkabb akkor mar vonattal mentem volna... vagy kolcsonzott fustossel.
Amugy vegul - azon tul hogy nagyon izgultatok - mennyire uresen ertetek haza, hany km-es utolso szakasz vegen mennyit mutatott az auto? Mert ahogy egyre jobban kitapasztalod, foleg minel kozelebb vagy a lakashoz es gyakran jarsz arra, hogy mennyivel szokott ahhoz kepest hazaerni, egyre kevesbe kell aggodni.
Sarga angyal itthon megtagadja hogy vontasson ha zold rendszamos, mert veszelyes a tultoltes miatt Me'g szerencse hogy elore tisztaztuk, oda se jott, mert nekem nem lett volna ingyenes. Mondjuk epp nem - elsosorban - a lemerules volt a hiba mogott, de ezt mar csak utolag tudtuk meg.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ja, igy ertem, marmint hogy kvazi kenyszerhelyzet volt. Csak ugy tunt h azert kerdezed a jovore nezve, mert ezt surubben kellhet megjatszani.
Az a mekkora utolso szakasz vegen mennyi maradt azert me'g erdekelne, bar nalunk kis utak vannak igy tervezhetobb, de tok mas ahogy en allok hozza meg ahogy a parom. Nala ha nincs 15 vagy inkabb 20 km plusz akkor 2x12km-re se indul el. Nyilvan 200 tervezett km-nel 20 tartalek az mas, mint 24-nel.
Ion-nal kisakku doglott mar ki alattam, azota van szivargyujtos fesz-t is kijelzo oram [es gyujtas elott kell nezni mert utana a nagybol mar kap].[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Elso kerdes: az auto vajon mit ir ki 0 es 100%-nak? Mert prius-I-nel latvanyos volt hogy 50% es 75% kozott volt az ido 98%-aban (abba ugye user sehogy nem tud beleszolni), de a mobilon mar reg nem azt latod toltottsegnek, ami a fizikai hatar, hanem ami az akkukimelo toltesre kijelolt szakasz hatara.
En mindig maxra toltom az autot. Mondjuk a korulmenyek miatt eddig talan 2x kapott dc-t (elsore inkabb teszt mint muszaj miatt), es legtobbszor 40%-nal erek haza, ritkan megyek a 20% figyelmeztetes ala (de akkor se izgulok igazabol, eddig talan volt 5-10 alkalom 1.5 ev alatt). -
axioma
veterán
Hat nem mindig tudom elore, mikor lesz szukseg ra... szoval 100%-ra toltve de toltorol lehuzva all a garazsban. Szivas is lett volna ha felig ures mikor az Amperat elkaszaltak nekem meg a korhazban volt jelenesem. Azert ez mar csak egy 70%-os akku, maxrol indulva nyaron 70-80km, inga meg kicsivel 40 alatt, de ha Bp masik felere kell menni akkor mar szamolgatos.
Pandemia elott az elhasznalas nem volt kerdes, max. szabi eseten volt hosszabb szunet, amugy heti 5x hasznaltam. -
axioma
veterán
Ja bocs, en arrol beszeltem hogy full elfogyott aram utan csak 80-90 km/h van. Azert az atlag az csak palyan ennyi, ha a teljes utazast nezed sokkal szarabb; raadasul ezzel a koztes lassulasokkal eri el azt, hogy idonkent az akku a kis sebesseg + rex miatt vissza is tolt, itt a ket sebesseg kozti elteres. Mondjuk egyszerubb lenne egy 20-as kannat vinni, 2x megallhat benzinkut nelkul tolteni... de ezzel a toltogetesi stilussal siman nem ertem minek vitt akar 5 literest.
Arrol mar nem is beszelve hogy a video cime nem kicsit felrevezeto, mert benzineskent hasznalta. Raadasul mar nincs rex mint opcio, sajnos kinyirtak jogilag, csak hasznaltban.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz cousin333 #731 üzenetére
A lenyege, hogy mentek annyit lassan (Nurnbergi dugot kulon ki is emelte), hogy akkor hasznalt plusz benzint [0-1 kapcsolasu a rex ugye, logikusan] az akku tovabb toltesere, illetve a 17kWh/100km szerintem ugyanezen elv alapjan csak a tisztan akkubol ment elso szakaszra vonatkozoan jobban hiheto, a benzines rasegites meg a benzines fogyasztasban van (lehet) egy masik menupontban - ezt az ampera is hulye modon jelzi ki, de ott legalabb egy abrara hozhato. Jo, ez nem a konnektorbol me'rt hanem az auto altal (mondhatnam azt ir ki amit akar), de akkor is kevesnek tunik, inkabb az elso 25% atlaga amiben volt me'g nem palyas szakasz, az valoszinubb, meg egyszer mondott me'g 2 km kutkeresest.
Szerintem emiatt csusztatas a 110-120km/h, korrektebb lett volna ha azt mondja, hogy osszesen hany orat volt bekapcsolva az auto, ami az elso 75% elerese utan folyamatosan dolgozo benzinmotort jelent, es idofuggo nem km-fuggo a betermelt energia - tehat abbol lehet elvi egyenletes utazosebesseget szamolni. Feltehetoen ezert nem akart arambol menni semennyit, mert akkor mar nem jott volna ossze hogy a hosszu magas sebessegu etapokat kis vitorlazassal visszahozza. Meg ezert volt muszaj hogy sose kannabol toltson hanem benzinkuton.
Egyebkent me'g azt is elhiszem, hogy nem direkt csinalta "csalosra", csak egyszeruen igy jott ki. Ha nem jott volna ki akkor felrakja az ellenkezo elojellel a yt-ra
Irtam me'g valamiket de ez az ami bokte a csorom. Ha van i3 rex tulaj akkor cafolhat, ha valami nem igy mukodik.
[Ja az egesz gondolatmenet onnan indult, hogy suzuki ezressel sokkal kisebb legellenallassal nem nagyon mesz lejto nelkul 130 felett, az 39kW motor, a rex 25kW, persze kerdes hogy mit hol mernek de eleg jelentos kulonbseg hogy egybol gyanakodjak arra, hogy a rex onmagaban tartotta a 110-120-at mint ahogy sugallni probalja. Tehat igaz lehet a sebesseg meg az 1400km, de nem igaz hogy atlagsebessegkent is megoldhato. Ad absurdum fel orat allo de jaro rex-u autoban elfogyasztott McDonalds menu mar sokat segit elkenni a dolgokat. Ettol persze lehet megoldas az 1400-ra, de lenyegesen tobb ora alatt - csak akkor miert nem ezt mondja. Plusz, a 25kW rex-szel nem menet kozben toltes mar nem gyorsabb, mint egy jobb toltoallomason toltes, a rex egyetlen idonyeroje az tenyleg a lassabb de halados szakaszok amin igy is, ugy is idot vesztesz.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz cousin333 #733 üzenetére
Koszi az infokat. Fura, en a 17-et nagyon keveslem 110-120-hoz, bar konnektornal es hidegebb idoben, de varosit menve ion tud ennyit. A muszerfalon csak az ampera mutat fogyasztast, ott se jellemzo a 6km/100km-nal jobb, igaz hosszabb [varosi de foutvonalas azaz 70-et is tartalmazo] szakaszokon lesz kicsit jobb, de max 7. Onnantol viszont negyzetes ugye a legellenallas...
Allva toltest csak tippeltem, nem lenne teljesen logikatlan. Az altalam ismert tulaj emlekeim szerint binarist mondott [auto-manias, szoval o biztos jot, meg logikus is h erre a celra minek tobb munkapont, de akkor inkabb en emlekszem rosszul]. Attol me'g a 'vonalig' visszatoltes az a rex-vonal, a 75%, szoval az tuti nem korlatozta lassabb haladasnal a ratermelest. Azert tobbszaz km a villanyhatotav, sztem ha a nurnbergi dugoban kikapcsolja mert km-re boven eleg a villany es hat udvarias a fustolessel, akkor a masodik nap mar lett volna teljesitmeny-visszafogas.Amugy a masik amiert nem tetszik, h az ilyenek [zold rendszamos benzinnel haladva kizarolag] miatt szuntettek meg a rex opciot, kiesett volna miatta a villanyauto kategoriabol. Sokkal jobban nezett volna ki ugyanez - hoznak onnan kocsit me'g, kiprobalhato - minel tobb arambol. Nem latszik h melyik dragabb vagy [valos idore] lassabb.
-
axioma
veterán
válasz cousin333 #737 üzenetére
A rex egy bmw motorkerekpar motorja, ez is remlik, tehat innen nezve logikus h tobb fokozatu [a felhasznalast nezve viszont egyaltalan nem: sokkal jobb egy fix es idealis hatasfoku konstrukcio, mint egy itt-ott a plusz funkcio miatt a legtobbet hasznalt modban kompromisszumos csak gondolom az nem volt keszen instantice]. Mondjuk ma a toltohalozat ma'r eleg suru, csak a hozzaferhetosege szar attol, hogy csak itthon minimum 4 szolgaltato van akinel ugyfel kene legyel, ha az a'r nem is szamit.
Elektromos vs. hibrid: siman bekorlatoznam h nem mehet tobbet benzinnel mint az elmult 24 oraban tisztan elektromosan... ekkor tenyleg csak hatotav-para-mentesito. Ugy tetszene, es nem is akarnam kiuttetni [vagy forditva, addig jogosult amig ez teljesul]. A benzintank nem tul nagy korlat, ott a video mint bizonyitek [v a 20 literes benzinkannak].
Amperaval miota nalunk van, 1.7l per 100km a benzinatlag, amiben jelentos tetel egy Berlin oda-vissza [2000km]. Teljes eletre 2.7 volt talan masfel eve vasarlaskor, Berlin utan 2.9, most 2.4.
A tobbit is kosz.
-
axioma
veterán
Toltes tema.
Tegnap valamiert nem akart normalisan tolteni az ion. A konfig: 3x25 amper a hazban, autotoltesre leagazas, de most nem a kinti falirol van szo, hanem a konnektorosrol. Ket kulon fazison 2 konnektor, az egyik wifi-s blitzwolf, ejfel utan 5 perccel felkapcsol, delben le, hasznalat kozben latni az aktualis adatokat (fesz, aram, telj, napi szumma fogy).
Tegnap bedugtam, ejfel korul raneztem hogy az oraallitast figyelembe veszi-e. De utana is csak 300mA aramerosseg. Garazsba le, kihuz-bedug (a serult ampera miatt helycsere volt, a kocsi folott ment a toltokabel hogy odaerjen, feltem esetleg fesziti felfele). A bedugas utan partiz masodpercig ment a 9A feletti arammal, utana megint vissza 0.3-ra. A tolto is meg az auto is azt allitja, hogy "charging". (Akku kevesebb mint 20%-on, 12 km maradt benne.) Direkt erre vett (16A-es) hosszabbitot beraktam hogy normalba alljon a toltofej, ugyanaz.
A masik auto masik fazison logo dugaljaba atrakva (egymas mellett van) eloszor ugyanugy 0.3A-t mutatott. Vegul csinaltam egy hosszabb szunetet, amikor a tolto is kioltotta a led-eket, es utana mar a masodik konnektorrol jo volt. Azota nem mentunk vele, majd holnap... volt mar hasonlo valahol, kezdjek aggodni? Lehet a haztartasi tolto hibaja? [Mondjuk ott a fali, megoldhato, de me'gis...] Tobb mint egy eve eddig jol ment ez a konfig, es a legrosszabb, hogy (hacsak nem az okozza) a meros konnektor nelkul nem is derult volna ki, hogy nem jo a toltes, mashol nincs kijelzo. -
axioma
veterán
válasz cousin333 #745 üzenetére
En szeretne'm a rex-et, de a videobeli hasznalatot nem. A kovetkezo toltoig menjen, teves szamolas eseten, ez a velemenyem.
Ha a hibridektol elveszik az ingyen parkolast [nyilvan azert, mert feltetelezik h a benzint hasznalja, es szennyez], akkor az amperatol elveszik? Az i3-tol? Es az i3 rex-tol? Na ezert nem jo ha sokat tud a rex, es ezzel felrevezeto cimmel tobbszaz km-es csak benzinbol utakat reklamoznak is.
De nyilvan szigoruan szvsz. -
axioma
veterán
A lassitasnal azert _nem_ ugyanaz a matek, mert ha ugy [olyan erosen] fekezel h a fektarcsa lassit, az elveszett energia. Azt alairom, h ha visszatermelesi tartomanyban marad, akkor ebbol nem jon ki [es nyilvan alairom az atlagsebesseg -> legellenallas indoklasi reszt is, bar ott negyzetesen kene ugye integralni de az mar tenyleg elhanyagolhato elteres]. Az 'egypedalos' feature ezert jo, ott pont tudod meddig motorfek... [ultem olyanban amiben a menetpedallal elengedesre fekezes megallasig mukodott, ion sik uton kb. 7km/o-ig megy le csak].
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ion-nal nem valtoztathato de kelloen eros (=nem gurul menetpedal nelkul mint uresben), Amperanal viszont atveros, mert a D gurul (kis feknel visszatermel), de D helyett L eseten nem visszatoltest novel, hanem a normal motor motorfekjet is beveti. Vagyis az nem segit a takarekossagban. Nalunk is ugy van hogy en az ion-fele megoldast szeretem es azt vezetem, a ferjem az Amperasat es azt viszi, aztan mikor valamiert keresztben megyunk akkor szokni kell...
-
axioma
veterán
Egy konkret peldany: Amperank elettartamara vetitett fogyasztasa 2.4l/100km, miota nalunk van azota valahol 1.5 korul (pedig volt egy Berlin oda-vissza benne).
A jo hir az hogoy azert nem tudom megnezni pontosan, mert penteken atvettek javitasra! Lesz me'g ebbol auto, szerencsere. -
axioma
veterán
Itt valaszolok erre [Ampera tema], mert ott mar nagyon off volt: [link]
Amit en tudok: a hegyinel lefele menet esetere valoban kiemeli hogy nagyobb a fekezes, mert a benzines motor belso ellenallasat is hasznalja mint feket (nem a rekupacios ara'nyt noveli, sajnos). De persze lehet hogy csak nem erintett, hogy a hegyi felfele is direkt hasznal benzinmotort is, majd megnezem a leirast me'g egyszer. Mi kimondottan benzin nelkul jarunk, kornyezo meredek utcan se merul fel hogy kellene.
Azt viszont tobb cikkben olvastam hogy autopalyan "stikaban" hajtja kozvetlenul is a kerekeket (nyilvan nem palyatol fugg hanem adott korulmenyek eseten ami ott gyakori).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
2013-as [me'g szerelonel]. Mondjuk pont nem biztos h annak a leirasat olvastam, nem szamoltam ilyesmi kulonbseggel [de azert vszinu azt]. Engem az ion-hoz hasonlo fekezes erdekelne, azt jobb szeretem, de csak ha rekupaciobol jon.
Amugy igazad van, kevertem az L seb.valto allassal, mintha azt is hegyekkel hoztak volna osszefuggesbe.
Azt viszont nem ertem, h akkor ha pont hogy arra tobblet motorero h akkuba taroljon, miert ilyenkor hajt kozvetlen a kerekre. Mind1, ezen igazabol nem mulik semmi. Azert ez nem ugy rex mint a bmw i3, itt 1.5 l motor nagy tank... prius nem plugintol kisebb a kulonbseg, nekem erzesre. A kisegito stilusu motor jobban vedheto, az amperankat meg akkutoltes nelkul hoztak haza meg jart par hetet vele mire megvettuk. -
axioma
veterán
Nekunk 1-es volt prius-bol. Sztem motor/akku ara'nyban jobban hasonlit, mint a motorkerekpar-motoros, 9l tankos i3 rex. Inkabb akar arammal tamogatott benzines lenni, mint benzinnel tamogatott elektromos, igy ertem. Akar csak meretei stb alapjan, de sokaknak kenyszerbol [hatotav csak 35 korul] a valosag is az. A Volt-od mennyit tud?
Mondjuk pont leaf-fel nem tudom hasonlitani.
L-ben nem lett nagyobb a fogyasztasod? Na tenyleg elo kell venni a leirasat... mondjuk en ritkabban vezetem, ferjem meg pont vitorlazva szereti. -
axioma
veterán
2 eve hasznalok egy 2011-es peugeot ion-t. Mondjuk most ma's az a'ra mint akkor volt.
A mitsu nagyobb akkus, meg az 1din radio helyett is dupla es kijelzos van, az dragabb szokott lenni a tarsainal.
Kalaptartonak lehetosege sincs, arra nekem doboz+takaro van, es mar az elozo tulaj rogzitette a toltot a kasztnihoz mert elloptak egyet tole [azert nem gyakori]. En rakattam be parkoloradart meg masik radiot ami tud tolatokamerat.
Persze akkun mulik igazan, hogy mennyire fog tavokat birni, meg kene meretni vasarlas elott [ondiag-ja nincs ami mutatna']. Ja es futes nem hoszivattyus, meg hat attol fugg mibol ulsz at, azert van amiben fapad. Nekem [ha nincs covid] 35-40km a napi utam, a melonal utcan parkolva [cegnel havi 15e lenne]. Lattalak napelemesben, nekem is az lett hozza, jo tarifa nincs. 16-17kWh konneltornal merve a 100 km, igaz en nem [sokat] fu"to:k hanem nem veszem le a kabatot. -
axioma
veterán
Erinteni se kell. Radugod az autot es nem kell elore a kartya, az appal inditod. Utana az appban jon hogy fizess, kartyasan.
Mondjuk mivel ez kb. olyan mint telefon elofizu, a regisztracio sok szemelyes adatot elkert, de mar nem tudom mik voltak. Nem lehet az nkm szamlahoz sem hozzacsapatni...
[Ja en 1x hasznaltam ugyhogy a havidijasokrol gozom sincs.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Eloben (bar teny, ritkan hasznalom oket) csak olyat lattam egyelore, amelyik csak az egyik gyorstoltest engedi egyszerre.
Mas: Budakalasz Metro aruhaznal ingyen (se app se semmi, bedugod indul) toltok kihelyezve (ritkan jarunk arra, nem tudom miota, biztos nem regi mert friss az aszfaltfestes, egyelore az altalam hasznalt app-ok egyike se tudja). Ez pont 6km-re van otthonrol, egy utolso checkpoint lehetoseg ha valamiert hosszabbra sikerult volna az ut mint gondoltuk.
Termeszetesen az egyiken ott allt egy fustos Kozvetlen a mozgasserult melle tettek, a legkozelebb az aruhazhoz. Bar elvileg ez lenne a "nekunk kedvezobb" elhelyezes, de igy a legvaloszinubb az is, hogy aki nem tolt az is befoglalja [bar itt eppen van eleg sok, 6 vagy 8). Lidl a masik veglet, legalabbis ami az obudai Momax mogott van, ott meg a megallasra felfestett resznel is tavolabb csinaltak meg (az is ingyenes fel orat). Jo lenne valami koztes megoldas kikristalyosodna.
Tenyleg, mi az elvileg teljes (Mo-on) app-lista amivel kene latni a nyilvanos toltok mindegyiket? Van plugshare, drivE.ON, Mobiliti, eCharge nalam, kimarad valami? [Tudom plugshare-be talan felrakhattam volna en is.]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen egeret válasszak?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Fogyjunk le!
- Politika
- Óra topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen