- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Milyen okostelefont vegyek?
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
Hirdetés
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
2 nm-en készülhet az Exynos 2600
ma A 3 nm-es node kész a tömeggyártásra, a következő fejezetre fókuszál a Samsung.
-
Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
gp A teljes leleplezésre a jövő hónapban esedékes Xbox Showcase után kerül sor.
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
Én megfogadtam hogy soha többé Nissan.
Minden lehet hibás, nem ez a baj, hanem a töketlenkedés, hogy egyetlen szerviz van aki "ért hozzá" (de a jelek szerint ők se) és javíthatja, mint vevő totál le vagyok szarva és meg se próbálnak bármi gesztust tenni maguktól azért mert 6+ hete nincs autóm, csereautóról szó sincs (hiába ígérték vásárláskor).Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Pontosan.
Csereautóval is úgy vagyok, hogy nem igazán hiányzik, van mivel járni, valószinűleg jobb mint amit adnának. De akkor legalább lenne valami okuk, hogy siessenek.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
wassermann
addikt
Nem tudom, hogy alapból milyen gumi van rajta, de ha újat veszel annak a cimkéjén már van a zajosságra utaló dB érték.
Sokan nem szeretik a villanyautókra jellemző keskeny "virsli gumikat" mert kanyarban jobban billeg a kocsi, a "berogyó" külső kerekektől. A szabály, hogy szélességben 10-el nagyobbat hajlandóak szó nélkül felrakni a gumisok pl 145/XX helyett 155/XX, ami azt jelenti mindkét oldalon 0,5cm-el kijjebb lesz a gumi széle. Ez stabilitásban jelent előnyt! Átmérőben a +-2% szokott lenni a megengedett eltérés, de ilyenkor már lehet, hogy "béget" a kocsi vezérlőelektronikája -
biker
nagyúr
cimborámnak a hiteles cascomentes kocsiját ellopták, még 3 évig fizette a törlesztőket az üres parkolóra a ház előtt. Szuper érzés biztos.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Füleske
addikt
Igen, a Niro csak ránézésre SUV, valójában a gyártó szerint is "crossover". A Meriva - m is magasabb volt pedig abban akku se volt alul.
Az ID sorozatban a szoftver szerintem még hagyján, azt még javíthatják. De az érintőgombokat semmilyen szoftver sem változtatja át rendes gombokká. -
Bandit21
addikt
Gyanítom az azonos magasságon belül is lehet rajzolni ilyet is olyat is. Has magasságuk nem tudom mennyi.
Az id be a kodiaq bol ültem és olyan volt mintha a földre ülnek. Aztán jött a meglepetés hogy folyton be vertem a fejem a szemüveg tartó körüli dudorba.
A teszt kör felénél szerencsére meg álltunk és ott rá jöttem hogy az ülés teljesen fel van emelve. (180 cm tök átlagos vagyok, nem egy kosaras) le engedtem, onnantól elfertem viszont még lejjebb ültem. Előtte Toyota auris volt ami kicsit egyterű az ülés helyzet alapján.
Az id3 kormány közép kijelző tetszett, az érintő gombok nem. Sok teszt ( inkább mind) szidta a szoftver részét viszont azt mondta a kereskedő (és mi is ilyenben ültünk) hogy idén már frissítették és azzal jön. Viszont ez úgyis használat közben derül majd ki.
Azonos pénz mellett az id3 ba bele fért az asszisztens plusz csomag ami olyan dolgokat tudott ami a kianal csak magasabb felszereltség része lett volna (360 kamera, és első radar).
Kia hátsó leg beomloi miatt jobb lett volna.
Törés teszt viszont 5 csillag az id3 és ha jól tudom 4 a kia. A kia belső égésű motorral hibrid ként kezdte, az id eleve elektromosnak készült.
A kia kisebb motorja is 395 nm a vw csak 310
Viszont a VW hátul hajt és rá ül a hajtott kerékre mig a kia el kaphatja (persze tartja az elektronika)
Csupa pro és kontra...
Az id 45 a kia 39 kw. Tesztek alapján viszont a VW többet eszik.
A kianal nekem kezdo e autós ként nem volt egyértelmű mikor megy nem megy. Fekror le lépve P vagy N ben is gurult, a VWt dicsérik ebből a szempontból mert nincs ilyen ki be kapcs, be ülsz és mész. Ha meg állsz akkor állsz.
VW autó hold Piros nal jó. Megállas után kicsit nagyobb fékre be kapcsol féket el engedve állt tovább.
Kia nem tudom tudja e annak Piros nal fék kellett vagy P vagy N vagy mi. Az értékesítő hölgy mellém ült pár száz méterre induláskor, mondtam neki mit tud a vw ez tud e olyat azt mondta nem. (Ettől még lehet tudja de már mindegy)
Gyorsulása az alap VW nek jobb bár nem tudom mennyi van ahol 8.9 van ahol 8 at írnak a pure perf ra.
A Niro csupa fekete zongora lakk volt, az id3 szürke lesz, fehérben biztos hamar koszos.
Az id belső terenek anyagai nem olyan jók.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.Plusz: a Niro ban a vissza töltés fokozat állítható egészen majd egy pedál modig, az id B módja pedig talán a kia vissza töltés mód utolsó előtti nek felel meg de nincs közel a leg erősebb Niro fokozat hoz ami még tavol van a leaf egy pedál tol.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
biker
nagyúr
20e felett vannak, talán 24e most, de nem állok neki keresni.
átlagosan 6kW-al lehet számolni, mert sok ezek közül phev 3,6kW-al, a többi 7,2-11-22kW
az 120MW ha jól számolok? egyidőben ennyit tenne ráElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
Támogatással semmiképp, buknám a mostani HMKE-m szaldóját is. ( meg nem is vagyok a kedvezményezett körben). A megtérülés is kétséges amúgy, még a meglévő HMKE bővítése esetén is, sajnos a 7 éves 1 MMPT-s Fronius, meg a már nem elérhető LG mono 300W panel kvázi értelmetlenné teszi. Új erőmű meg 1.5 kW esetén elég rossz ár/kWp mutatójú...a szaldó lehetséges kivezetése miatt meg soha meg nem térülővé válhat
Szerintem kivárom az új bruttó árszabályozást, ha értelmesen alakítják ki, jó lesz az völgyidőszaki autó töltésre, és értelmetlenné teszi emiatt HMKE létesítését/bővítését. Kérek még egy mérési pontot Bruttó elszámolással, nem lesz más rajta csak a BEV, meg esetleg a fagyasztóláda... meg esetleg egy H, és ha elfogy a termelésem, a klímákat átkötöm oda.
Nagy kérdőjel hogy az energia szociális alapon marad tartósan, vagy igazi piaci alapúvá válik. Egy ilyen beruházás előtt jó lenne tudni.
Mindenesetre ami a benzinnel megy és várható ( ma történelmi csúcsra ment az ár, és az elemzők csúfokat vizionálnak...) , jó döntésnek mutatja a BEV beszerzést. El fog indítani egy spirált a vásárlóknál, és akkor már csak a töltés miatt lépéskényszerbe kerül a MAVIR-MVM
-ITM trió.[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
nem lesz elég... én évi 3000 kWh-ra tettem fel 4.5 kWp-t 7 éve... most májusban 2500 kWh mínusszal számoltam el... ha most csinálnám, 8 kWp-t tennék fel, főleg ha támogatott... a fogyasztás alattomos dolog... ha már kifizetted előre, hajlamos vagy többet és többet fogyasztani... a zöld tudat hajlamosít a kényelemre...
Pont mint a BEV... megveszed, és 2-3x annyit mész vele mint az ICE-vel... így még az is kétséges, zöldebb e... de lehet én vagyok csak ilyen gyarló...
Érdekelne más is így járt e....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
rbalint88
addikt
Hasznalt ioniq28-tol indultunk, de a legtobb nem garis valojaban. 9-et csak ujra szannek szivem szerint, hasznaltbol csak garis teslara
Ertekvesztest konnyen felul tudja irni egy dragabb javitas, ami zsebre megy, ezert lenne jo a niro, tervezheto a koltsege.wassermann: zoe kis krumpli, id.3 nagy krumpli Kicsi lenne nekunk a zoe.
Rolly: plugin Priusnak semmi ertelme. 15km hatotavert pont nincs ertelme megvenni. Nem feltetlen mindennap megy vele, de akkor altalaban iranyonkent 30-35km-t. Ha legalabb az egyik ut meglenne villannyal vagy a bp-i szenvedos reszek, akkor azzal ki lennek bekulve
Füleske: raer tavasszal, sot nyaron is akar. Csak idejeben elkezdem gyujteni a tapasztalatokat Egesz eddig meg voltunk gyozodve rola, hogy 28-as ioniq lesz, de a kulfoldi autoknal a garancia ervenyesitese nem annyira gordulekeny, igy emiatt elgondolkodtunk a keret kitolasan es egy uj auton.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
A szemelyes tapasztalat nyilvan segit, de szerintem akkor sem az altalanos jellegu kijelentesekben, hanem abban hogy a te szamodra megfelel-e az az adott auto vagy nem. Azert nem sok olyan maganember szaladgal a vilagban, aki mondjuk rendszeresen vezet kulonfele gyartok kulonfele termekeit, es hitelesen es megbizhatoan meg tudja mondani hogy pl. egy Model 3 valoban hozza-e a hasonlo aron kinalt konkurencia szinvonalat vagy nem.
1. Igaz, ezert a szamomra relevansak azok akik hosszabb idore kapjak meg az autokat. Ilyen pl. Handras, akinek ugyan van egy enyhe ferdulese a Tesla iranyaba, de ettol fuggetlenul viszonylag objektiv, es van alkalma autokat hosszabb ideig tesztelni. De vannak ilyenek kulfoldon is.
2. Reszben jogos, en szemely szerint errol azt gondolom hogy ha egy rendszer vagy funkcio nem mukodik intuitivan, akkor ott mar nehany kerdes felmerul.
3. Ez is igaz." Bérelj, kérj kölcsön, de a saját tapasztalat a legrelevánsabb. "
Valoban, sajat hasznalatra, sajat donteshez ez elengedhetetlen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
gorbep
senior tag
Nem igazán értettem egyet veletek, gondoltam kipróbálom. Éjfélig feltöltöttem a 97%-ról (1F EVSE 12A) 100%-ra, és utána kiálltam a csillaggarázsba. Reggel 9-kor itt a völgyben 1°C. Beszálltam, 100%. Fűtés be 23°C-ra és irány a munkahely. 6km 15 perc (araszolgatással) a városon át. 5 perccel az indulás után már jó meleg volt a kocsiban Érkezéskor 98%... azaz 2%-ot (max 3%) evett, az kb 0,6 kWh (max 0,9 kWh) .. Sajnos kWh fogyasztásokat nem tudok kiolvasni... Ezek után is sokallom a Ti 5kWh-s felfűtéseteket...
BMW i3 94Ah
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
nem bántasz meg... 5kWh óra energia tíz perc alatt ( ami ugye 1/6 óra...) az 30 kW fűtésteljesítmény...
30 kW * 1/6 óra = 5 kWh
1 es COP.... 3-as COP-vel már 90 kW fűtő teljesítmény lenne!!!!
attól kb elolvadna minden az utastérben....De lehet, hogy én vagyok már túl fáradt...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
miről beszélsz??? Az autó nem jelez ki semmit. A kolléga állította, hogy egy felfűtés az Ő autóján 5 kWh energiát emészt fel... én sokallottam... ennyi... nem én számoltam ki, Ő ÍRTA! betettem az idézetét... a dőlt betűs...
De úgy látom nem érted... nem baj... PEACE
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
joghurt
addikt
Az odavezető vezetékek egy fali töltőnél is ugyanazok lennének (5*4 mm2 réz). Most ezekre egy 3 fázisú aljzat és 3 darab Schuko van rákötve. Bírniuk kellene akárhány órán át az 1*16 A-t.
A gyári töltő elromlik, amikor elromlik (ebből x év garanciás). Akkor majd ráérek eldönteni, új ilyet veszek-e helyette vagy falit. A fali töltőben én most csak a plusz ÁVK-t és az egy dugással kevesebb kényelmét látom extraként, illetve a ház termelésétől-fogyasztásától függő vezérlés lehetőségét. (Ez utóbbi jelenleg könnyen megoldható a hétvégén napközbeni töltéssel.)
A tej élet, erő, egészség.
-
Tiédetis
senior tag
-
joghurt
addikt
-
WiZARD
addikt
ez mi?
milyen körülmények közt mérték? Mert ami 2 autóval van tapasztalatom, annak kb téli autópálya+téligumi+130km/h esetén van ilyen fogyasztása.Nettó 36 kWh-s Nissan Leaf akku feltöltéshez 44 kWh áram kellett? Azt hogy? (persze itt nem írják oda zárójelben, hogy nettó 36, csak a bruttó 40 van kiírva)
Nem tudom Penny app mennyire mér pontosan, de úgy tudtam 40 kWh környékét beletolni, ha közben ment órákon át a fűtés... De az M3SR+ is gyanús.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
biker
nagyúr
Szerintem úgy vizsgáld meg ahogy írtam
Azt mondtam az autó töltésére 1x16A elég, egy szót nem mondtam arról mi a lakás igénye.
ha 3x16A-ed van akkor mindenképpen terhelésmegosztós kell.
Én arra reflektáltam, hogy már megint 1-2-3x32A töltőket akarunk otthonra.(fel nem tudnám sorolni, hány helyre kértek 3x32A töltőt úgy, hogy havi 1500km-t mennek a kocsival, és napi fél órát töltenek kb)
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
Barmire marad. Ne mar, lattal mar elektromos lap+suto telj. gorbet plusz mindezt ejfel es 6 ora kozott, klimaval mosva? Ha para'zol, a konnektort veszed 6A-re [auto ha tudja pl.].
Szamoljatok mar km/kWh alapon. Es tegye fel a kezet aki rendszeresen 2 nap egymas utan 100km felett megy [hehe, mar akinek olyan az autoja hogy aka'r csak 100->0% tudja, enyim nem]. -
-
stickrs
senior tag
Epp láttam, pedig most lett volna utam magyarba, igy bécs után lesz az utolsó Ionitys töltésem.. pedig kényelmes volt, legalább roaming tarifán hagyták volna menni tovább.. ugyanúgy Szlovéniában és Horvátoknál is mást kell keresnem, itt Ausztriában még működik, és az árak is maradtak. Annyi hogy a roaming tarifa nekem eddig 0,3eu volt németeknél szval ugyanaz mint Ausztria, most 0,41eu. Angoloknál jól felnyomták az árakat. Vszinü pár hónap múlva ezek lesznek Európában is az aktuális árak:
Pay as you go 0,6eu/kwh
20kw 0,54eu/kwh
100kwh 0,53eu/kwh
200kwh 0,48eu/kwh.
Kb ekkor fogom lemondani, ha nálunk is megemelik.Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Vesa
veterán
Ioniq Electric
Bp. Észak-Budai agglomeráció (Szentendre környéke, vagy Bp. III ker. vagy mindegy, csak értsenek hozzá).Tiédetis
Köszönöm, teszek egy próbát(Bár még garis a kocsi, tehát elvileg nem is vihetem máshova, de a márkaszervizekkel hetek óta szívok úgyhogy kezdem ezt elengedni)
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest