- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- iPhone topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabgergo
őstag
Sziasztok!
Még nincs elektromos autónk de mondjuk 5 éven belül valószínűleg lesz és most építkezünk és nem tudom eldönteni h érdemes-e elektromos autó kiállás előkészítést (csövezést, vezetékezést) kérni még most, amikor könnyen kivitelezhető mert még olyan fázisban van az építkezés, vagy elég lenne valami kültéri komolyabb konnektor 220V-al, mert éjszaka úgyis tud elég időt tölteni a kocsi.
Tudtok ebben tanácsot adni?
-
dabgergo
őstag
Nagyon köszi a válaszokat, meggyőztetek! :)
-
dabgergo
őstag
Ti mit csinálnátok a helyemben?
Hamarosan költözünk és az új helyről napi mindösszesen 2x8km ingázásra kéne megoldás, mert tömegközlekedés nem fog működni mint eddig.Pár részlet ami elég fontos lehet a döntés szempontjából:
- Ez a 8km kb. 60%-ban főúton megy, 90-es max sebességgel, többi része 50-es táblás kisebb utakon, de nem városban.
- Lesz napelem és autótöltő az új házon, tök jó lenne valamilyen elektromos megoldás e miatt is.
- Heti 3x kell bemennem.
- Egy dízel autónk van jelenleg, akár azzal is járhatnék, bár az néha fog kelleni a feleségembek is nap közben (de az is opció h neki veszünk vmit).Nem az a cél h legolcsóbban kihozzam, de jó lenne ha nem irreálisan sokra jönne ki a megoldás. Napelem miatt adná magát valamilyen elektromos megoldás, akár motor, de valójában heti 3x2x8 km üzemanyag költsége is nagyon alacsony.
[ Szerkesztve ]
-
dabgergo
őstag
Köszi nagyon a segítséget!
Ez a trió funkcióját tekintve tökéletes lenne, de mondjuk ahhoz képest nem szép h mennyibe kerül
E-up lenne egy lépéssel feljebb? Vagy van vmi hasonlóan pici, ingázásra alkalmas, de minimálisan normálisabban kinéző?Nehéz megmondani h mennyit szánnék rá... lehet h vmi kis benzines lesz ha 4M alatt semmi értelmeset nem találok elég durva ez a felár, vagy csak lehet h még nem szoktam hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
dabgergo
őstag
Új nekem a téma, jó olvasni amiket írtok.
Dacia Spring eléggé megmozgatott, alapvetően ilyesmi kéne pont második autónak! Ráadásul ez még többet is tud, mert Balatonra is simán le lehet menni vele, nem rossz. -
dabgergo
őstag
Köszi!
Nagyon érdekes dilemmák ezek.
Sztem Springet el is tudnám fogadni ezekkel a limitációival, de sztem első autónak nőné ki magát, és akkor meg nem tudom h a dízelnek mennyire jó h kb alig használnánk.Bonyolult mert nem tudom h mennyire fog kelleni 2 autó a hétköznapokban az új helyen ha majd költözünk. Komolyan mondom a legjobb lenne két elektromos de ma az teljesen megfizethetetlen. Utaink 90%-ban 20km alatt vannak egy irányba. Maradék 10% nyaralóba havi egyszer meg egy irányba max 55km, meg nyáron ugye balaton ami mondjuk 110km egy irányba. Külfölddel most nem számolok, arra simán elcserélem az adott időszakra családon belül a kis elektromosat (ha lenne).
Még morfondírozom h mi lenne a jó. Köszi az inputokat.
Sajnos amúgy azt látom h anyagilag még az elszálló benzinárak és szervizköltségek mellett is valami benzines megoldás lenne, csak az meg nem szimpatikus mostmár, tehát nem csupán nyers anyagi kérdés ez. -
dabgergo
őstag
Nissan Leaf 2011-es változata (24kwh-os) jól sejtem h még nyáron sem tud autópályán mondjuk 120-as tempóval megtenni 100km-t 8 éves korában?
-
dabgergo
őstag
Melyik a legolcsóbb olyan full elektromos autó ami télen is elmegy autópályán egy töltéssel 100km-t?
-
dabgergo
őstag
Sziasztok!
Számolgattam kicsit, kiváncsi vagyok h helyesen-e vagy nem.
Jelenlegi dízel autónkkal havi kb. kerek 1000km-t megyünk átlagosan, kb 2x17km a szokásos napi táv.
Alábbiak szerint ez most kb havi 50k benzinköltség.
Itthon lenne lehetőségem tölteni ha lenne elektromos autónk.
Ha pesszimistán is veszem és teljes egészében a 70,1Ft/kWh-s áron tölteném, akkor is ötödébe kerülne a töltés mint a dízel esetén az üzemanyag. Elvileg évi 500k sprórolás biztosan lenne váltás esetén, ha nem igazán változik az áram és a benzin ára. Sokszor egyébként munkahelyen ingyen tudnám tölteni nap közben, de ezzel egyelőre nem akarok számolni.Töltési veszetésséggel nem számoltam. Illene vele? Ha igen, mennyivel?
Kihagytam valamit még?
A szervizköltséget nem számolom most, de a jelenlegi dízel elég bajos már, sok vele a gond, ez is zavar.Ilyen távra milyen autót ajánlanátok 5M alatt (használt elektromos)?
Gondolom csak a Zoe és a régi Leaf jön szóba nem ha azt akarom h hátul 2 gyerekülés elférjen?Zoe-hoz mindenképp kéne fali töltő ami min 200k? Azt jól tudom?
[ Szerkesztve ]
-
dabgergo
őstag
Köszi szépen a válaszokat!
Zoe VS régi leaf kapcsán mi a véleményetek?
Nincs falitöltő de elö van készítve a kábelezése.Régi leaf talán bizotnságosabb de a Zoe akkuja többet bír, nem?
Leaf simán tölthető konnektorról, Zoéhoz meg kéne falitöltő?[ Szerkesztve ]
-
dabgergo
őstag
Azt számoltam, hogy a jelenlegi dízel helyett elektromos autót használnék a havi kb 1000km-re, akkor évi 4-500ezer forintot spórolnék. Ez idáig ok.
A kérdés az hogy ha használtan veszek egy zoet vagy régi leaf-et 4-5M-ért, akkor annak az értéke vajon h alakul.
5 éves távra számolva total cost of ownershipben h néz ki a történet ha otthonról töltöm mindig?Üzemanyagon 5 év alatt mondjuk spórolnék 2,5M-et, talán szerviz költségen is valamennyit a jelenlegi 10+ éves dizelhez képest, az autó értéke meg nem tom h alakulna.
-
dabgergo
őstag
Köszi a válaszokat.
90%-ban városban van használva, vagy agglomeráció pár km-es sutpályás szakaszokkal. Ezen kívül nem lenne rossz ha a Bp-Csákvár távot azért tudná, ennek legalább fele pálya, összesen sztem 60km.Világos h sok a változó és e miatt nem lehet biztosat kalkulálni. Azon morfondirozok többek között h érdemes e gyűjteni még 3-4M forintot és venni egy 40-es újabb Leaf-et ami sokkal jobban is néz ki és talán értékállóbb...
Dizelt legszívesebben eladnám, teljes igazság h 95%-ban olyan kis távokat megyünk (max 15km egy irányba) amihez a legnagyobb elektoronos autó is akár elég lenne ha csak a hatótáv lenne a szempont. De nyilván néha Balaton stb jó lenne de a miatt egyáltalán nem biztos h megéri mondjuk plusz 5M-t kiadni. Az is lehet h a dizelt megtartjuk az évi egy két nagyobb útra és egy olcsóbb elektromost használunk az év többi részében. Ez a régi dízel amúgy is max 700ezret ér.
[ Szerkesztve ]
-
dabgergo
őstag
60km után mindig tudnék tölteni, mert nyaraló célállomás, oda hosszabb időre megyünk, szal elég ha télen pályán egy irányba tud 60at.
Néztem plugin hibrideket de 5-6M alatt nem igazán találtam használhatót.
Triót is néztem de 2 gyerekhez már nem akarom inkább, bár tény h amúgy hétköznapokra akár szbid elég lehetne. Lehetséges hogy ki kéne próbálnom egyet és megteszene.
Amperakra ránézek még.
-
-
dabgergo
őstag
válasz Tiédetis #6023 üzenetére
Mindenről megyőzhető vagyok, egyelőre a nézelödés, ismerkedés fázisában vagyok, jobban utána nézek a leaf VS ioniq témának.
Mondjuk a 7-8-9 milliós árhoz még várnom kell, az egy másik forgatókönyv mint mondjuk egy szakadt leaf 1, de TCO-ban nem biztos h mondjuk az ioniq jön ki rosszabbul. -
dabgergo
őstag
Köszi, igen, ez lesz szerintem, rokonságban találtam is egy leaf -et.
-
dabgergo
őstag
Köszi szépen, nagyjából értem
Ha jelenleg 3*32A van, akkor ez jó kiindulási alap, csak az nem teljesen tiszta h a wallbox pontosan miben ad többet, miként éri meg a +200k költséget. -
dabgergo
őstag
Sziasztok!
Sosem vettem még használt autót nem ismerőstől és nem magánszemélytől.
Most van egy 28-as Ioniq amit kinéztem, nem is konkrétan autó specifikusan, de mire érdemes figyelni egy ilyen adás-vételnél? Szerződésben milyen cseles részletek lehetnek akár garancia vagy bármi más kapcsán?[ Szerkesztve ]
-
dabgergo
őstag
Sziasztok!
Vettem pár hete egy 2018-as Hyundai Ioniq-ot, alapvetően nagyon jó, élmény vezetni (legalábbis egy 12 éves dízel után mindenképp).
A kocsi belülről nem makulátlan, ezt tudtam természetesen vételkor is, e miatt volt is lehetőség alkudni.
Két kérdésem lenne:
- A képeket elnézve ilyesmi karcokat lehet érdemben javítani valahogy? Láttam mindenféle műanyag javító krémeket, de nem tudom, hogy működnek-e.
- Utólag felmerült bennem kérdésként (persze h nem akkor) h amúgy nem vertek-e át, mert bár ezek a karcok megszokhatók, elvileg csak 110 ezer km van a kocsiban (carvertical szerint is) és pl. a gomb kopása nekem furcsa h ilyen "rövid" idő alatt megtörtént. Mit gondoltok, nem gyanús ez? -
dabgergo
őstag
Sziasztok!
Köszönöm a segítséget, igen, 28-as Ioniq, electric.
Közben beszéltem a kereskedővel többször is és hát nem volt könnyű részben belátták h megvezettek és a hirdetés is megtévesztő volt (ugyanis rendkívül megkímélt esztétikai állapotot írtak). Nyilván hibás vagyok én is, mert alaposabban meg kellett volna néznem és realizálnom h itt nem apróbb karcokról van szó hanem a kocsi úgy mindenhol egységesen durván volt használva (csomó mindent nem fotóztam le, festékfoltok kopások stb.).Lényeg h elvileg elhozok ráfizetéssel e helyett egy szebb állapotút kevesebb km-el, bár nem a vágyott színben de ezek után ezt már el tudom engedni. Remélem összejön a csere jövő héten.
Új hozzászólás Aktív témák
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen