- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- iPhone topik
- Mobil flották
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Íveli az Oppo a Reno 12 és 12 Pro kijelzőjét
- Megvásárolható a legolcsóbb kagylótelefon
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
-
Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
ma Kínában más néven már startoltak, az európai árak magasabbak, de elviselhetők.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balcsix
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 99-es 1.8-as benzines Focus. Az lenne a probléma, hogy az autó érezhetően gyengébb mint eddig volt minden fordulat tartományban (de inkább fent érezhető a különbség), nem érzem azt a nyomatékot mint eddig. Ha jobban pörgetem (4-5000 RPM), akkor csak simán felkúszik a fordulat, de érezhetően kevésbé húz mint eddig, és nem is olyan lineárisan. Eddig szépen egyenletesen ment szabályzásig is, most pedig úgy érzem mintha egy-egy pillanatra meg is torpanna.
Lehet rá férne már egy üzemanyagszűrő csere is (AC zúg 2-3 másodpercig gyújtás ráadásnál, szóval nem hiszem hogy ott lenne a probléma), illetve a gyertyák se maiak már. A levegőszűrő most lett takarítva/olajozva 300-400 kilométerrel ezelőtt (direktszűrő)
Jól gondolom, és nézessem át a gyújtás rendszert, illetve cseréltessek üzemanyagszűrőt, vagy másfelé kellene keresni a hibát?
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz gabor9991 #25833 üzenetére
Megpróbálom holnap. Hibakódokra is ránézek, hátha ír valamit.
Még annyit hozzátennék, hogy kb. egy éve csak a MOL 100-as benyáját tankolom, mert elég sokat áll az autó, és tudtommal a 100-as több ideig bírja az állást mint a sima 95-ös. Szóval még csak azt sem lehet mondani, hogy valami rossz minőségű vackot tankoltam, bár kitudja...
(#25834) darvinya Lehet sokat mondtam azzal a 2-3 másodperccel. Jobban belegondolva inkább közelít az 1 másodperchez, de a lényeg az, hogy ez nem változott és eddig ment a kocsi rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Sziasztok!
TPMS problémám adódott egy 2011-es 2.2 TDCi Mondeoval kapcsolatban.
Alapból az autót nyári kerekekkel vettük, amiben vannak gyári szenzorok, amikkel nincs is probléma. Viszont még a télen vettünk hozzá felni illetve gumi szettet, és a gumisnál TPMS szenzorokat. Azóta néha-néha keréknyomás-érzékelő hibát ír a Converse. Az a fura, hogy jelet kap mind a 4 szenzortól a kocsi, mert egyből észleli ha nyomásváltozás történt. Akku saru már le lett véve, és próbáltam már felfújni a gumikat 3 bar környékéig, majd visszaengedni. Egy ideig jó volt, de kb. 1 hónapja megint kiírja úgy 2-3 naponta és pár indításig jelzi is a hibát, majd eltűnik.
Nem is értem, hogy mi problémája lehet, hiszen mind a 4 kerékben helyes értékeket jelez, attól függetlenül hogy hibát ír. Az lehet kínja esetleg, hogy nem gyáriak a szenzorok, amit a gumisnál beleraktak?
Én nem voltam ott a gumisnál, amikor felszerelték a kerekeket, viszont fater mondta, hogy valami ketyerét is csatlakoztattak az OBD porthoz és csináltak vele valamit. Tudtommal MK4 Mondeonál semmit nem kell "vacakolni" ilyennel, mert magától fel fogja ismerni a szenzorokat.
El lehet valamit állítani OBD-n keresztül, amitől ilyen hibák jönnek elő?
Esetleg valakinek tipp, hogy mi lehet a probléma?Előre is köszönöm a segítséget!
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #35626 üzenetére
Én szerencsére elmondhatom, hogy eddig még egyik géppel sem volt semmi komolyabb probléma (kopp-kopp ), illetve az ex járgányokkal sem volt semmi extra. Igaz eléggé megkímélt állapotúak.
#35632radi8tor
Eddig pedig én is csak dícséretet hallottam az ESS-ről. Még gondolkodtam is, hogy 150 km-ről oda viszem a hobbi Focust szervizelni, mert sajna errefele nem tudok olyan szakembert akire rá bíznám.#35635radi8tor
Attól, hogy a manuális váltóban "élettartam" a csereperiódus a gyártó szerint, még illik cserélni legalább 100-120 ezrenként... -
Balcsix
senior tag
válasz Csabex #35646 üzenetére
Ezt a "lifetime" dolgot felejtsük már el. Ez pont olyan, amikor újabb autóknak 30-40 ezres olajcsere periódust adnak meg. Ha jót akarsz magadnak (és az autónak), akkor legalább kuplungozásnál újat raksz/rakatsz bele, de ez nálam alap lenne.
#35647radi8tor
Mk1 Focusnál sincs leeresztő csavar, de van egy másik, amit kitekerve le lehet ereszteni, az viszont egy központosító csavar, amit ha kitekersz és megmozdítod a váltókart, akkor "szétesik" az egész, szóval pumpával a legbiztosabb.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #35651 üzenetére
Én akkor vittem utoljára a volt szerelőmhöz az autót amikor mondtam, hogy ejtsen már meg egy üzemanyagszűrő cserét is. A válasz az volt, hogy "azt meg minek cserélni". Nagyon szajkóztam, hogy mindenképp szeretném ha kicserélné.
Elsődlegesen a tartó bakokat cseréltettem, de a végén kiderült, hogy a szűrőt csak "elfelejtette" cserélni.
Mondta, hogy a 130 ezer km-t futott Swiftjébe még nem cserélte soha. Ekkor egy kicsit kikerekedett a szemem.
Az ESS-ben nagyon bíztam, hogy oda figyelnek az autóra, de ezeket hallva már meggondolom inkább, hogy mi legyen.[ Szerkesztve ]
-
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #35678 üzenetére
Nem, mind a 3 autó fel van kenve kemény viasszal, az sokat segít, hogy simán a magasnyomású lehozza a koszt. Még a műszálas törlőtől is tiszta karc lesz hiába mosod le előtte lándzsával, szóval azt is csak bogarak és kisebb szennyeződés eltávolítására használom.
Illetve ha annyira koszos, akkor se mosnám a mosókban lévő kefével. Néhol korom fekete... Vigyél inkább magadnak és azzal dörzsöld át.#35680Gixxer88
Érdekes nekem mindig lejön minden magasnyomásúval is (persze nem a legelhanyagoltabb helyre kell vinni). A bogarakat meg mosás után mikroszálas kendővel és bogáreltávolítóval tudod leszedni.
A mosókban lévő aktív hab meg jó kis parasztvakítás, látvány az egész, másra nem jó.[ Szerkesztve ]
-
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #35682 üzenetére
Kerámia csak a hobbiautón van, bár nem nagyon látom értelmét.
Egy normálisabb kemény wax ha kint áll a kocsi is legalább 2-3 hónapot bír. De a hétvégi gépen már 3 év rajta van.
A wax felvitele előtt nyílván tisztára kell mosni, nem pedig a koszra-porra kenni.
Na pont egy gyöngyház fekete Focusom van, 7-8 éve lett fényezve, és azóta csak találkozók előtt törölgetem át, de már így is jelenik meg rajta enyhén a mosókarc. Egyébként hiába nem mai, még elég "tükör" fényezése van, igaz nincs sokat használva, de azért nem is áll hónapokat nyáron.BTW mindegyik szín fakul.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Hát valaki olajat sem cserél, csak amikor már nagy a baj. Láttam már olyat, hogy hasonlított inkább valami gumiszerű valamire mint folyékony halmazállapotú dologra.
Na az ilyen autóknak nincs gazdájuk, aztán meg panaszkodnak a tulajok, hogy " így meg úgy szar a kocsi" 150 ezer után...
Az automata váltók nagyrésze is ebbe hal bele, hogy figyelmen kívül hagyják az olajcserét.
Mind1, én karbantartom az autóimat, és eddig mind meghálálta (még a megbízhatatlannak titulált modellek is). Egyébként szervízkönyben ugyanúgy elő van írva az üa szűrő csere is, és nem 200 ezer km a csereperiódus, végképp nem dízeles autónál.
Olajat sem 30 ezrenként cserélek, mint a csereperiódus előírja.
Itthon meg hatványozottan komolyabban kellene venni az üzemanyagszűrő cserét legalább 50-60 ezrenként, bár én már azt is sokallom.
Ja nyílván egy Swiftnek, vagy egy régebbi autónak nem annyira érzékeny az üzemanyagrendszere mint egy újabbnak, de abban is erősen ajánlott a csere.
Az meg, hogy felesleges a csere elég nagy baromság. Főleg ha 2-3 ezer forintról beszélünk 50-60 ezer km-enként. Láttam már gyári üzemanyagszűrőt szétvágva 200 ezer kilométer után, és enyhén szólva sem volt tiszta.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz subaruwrc #35698 üzenetére
Hát igen, így hogy nincs szerelőnyílás a hátsó üléssor alatt tényleg inkább ajánlott kímélni az AC-t.
BTW, a Focuson hátsó hosszlengő szilentet kellene már cserélni. Meg akkor már lehet felújítattnám a komplett hátsó futóművet.
Nem tudtok véletlenül olyan szakit aki igényesen dolgozik, illetve csinált már ilyet, és van is célszerszáma?
Nem a legolcsóbb embert keresem, és el is viszem messzebbre, csak tényleg figyeljen oda az autóra. Dél Borsodban lakom, gyakran járok Eger és Miskolc vonalon, de ha tényleg nagyon igényesen dolgozik az illető, akkor messzebbre is elviszem.
Cseszték már össze a fényezést meg a felniket, amit le is szarnék ha a hétköznapi verdáról lenne szó... -
Balcsix
senior tag
válasz subaruwrc #35710 üzenetére
Le kell hozzá venni a hidat?
Az air ride miatt nem szívesen venném le ha nem muszály.#35709camelferr
Na ez jó hír. Várom a fejleményeket.#35711zoger
Én fékfolyadékot, illetve szervo folyadékot 2 éve engedtem le a 22 éves kocsin. Ezeket tényleg nem kell minden nap cserélni, de azért egy 10 évente cserélném ha meglenne addig egy autó.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Ma már tényleg alapnak kellene lennie a sok vezetési segédlet mellet, de az alsó középkategóriában vannak még olyan autók, ahol nem alapfelszereltség a hátsó elektromos ablak. Viszont középkategóriában, pl. már egy Mondeoban szerintem nincs kurblis ablak a legfapadosabb kivitelben sem.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Épp ezért mondtam, hogy középkategóriában már alap, bár szerintem ma már a legfapadosabb autóban is elvárható lenne, de engem aztán nem nagyon zavar ha hátul nincs.
#35806erdey_a
Nekem se létszükség. Az Mk1 Focusomban is kurblis hátul az ablak. Nekem van klímám, mégis inkább tekerem lesz az ablakot mint használnám a klímát, bár hátul mivel nem sokat utaznak, ezért nem is zavar h kurblis (bár a mindennapi kocsiban meg pont a klímát használom inkább). -
Balcsix
senior tag
válasz dellfanboy #35830 üzenetére
Én is ilyesmi szilenteket akarok, mert ha leengedem a kocsit, akkor a gyáriak ugye feszülnek, ezeknek a poliuretán szilenteknek meg elvileg "mozog" a belseje. Bár akkor elöl is kellene cserélni...
-
Balcsix
senior tag
válasz subaruwrc #35833 üzenetére
Kb. évi 1000 Km-t fut az adott autó (vagy annyit sem). Szóval nálam nem szempont, hogy kemény. Meg amúgy is szeretem ha feszesebb a futómű.
Nem úgy értettem a magasságot, hanem hogy ha leengedem az airride-ot, vagy csak alacsonyabban használom, így elég sokat feszülnek, azt nem hiszem hogy kedvelik az alap szilentek.
A légrugók előtt volt gewindém is. Na azzal már megszoktam, hogy kemény a kocsi. -
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #35837 üzenetére
Nyílván hülyeség lenne mindennapi használatra kőkemény futómű, illetve nem tréllerrel szállítom az autót. Voltam már vele szar úton is amikor még elég kemény volt, néha-néha kíbírom, na meg nem is 100-al megyek át a kátyúkon.
Amúgy a hétköznapi autóban is gyárilag ültetett/keményített futómű van (ST Mondeo), és az még pont annyira kemény/sportos, hogy még pont jó a 18-as felnikkel is. Igaz 90%-ban pályán van használva, de már ez se lenne kényelmes egy rosszabb úton...[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz Earl_Muttley #35843 üzenetére
Ők tényleg értenek a dologhoz, és újítanak is fel lengéscsillapítókat!
#35842darvinya
Van ezerféle lengéscsillapító, gondolom Escorthoz is. Az utángyártottaknak sem egyezik meg a karakterisztikájuk, így lehet válogatni bőven, de ha még inkább másabbat szeretnél, akkor ott vannak a gewinde szettek-ültető rugók. Általában az olcsóbb gewindék szoktak pattogósabbak lenni. -
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #35848 üzenetére
Mondtam, hogy van sokféle utángyártott különböző karakterisztikával.
A gewindét meg az ültetőrugót csak pluszban írtam.
Ahogyan troll81 kolléga is írja, pl. a Bilstein szerintem egy nagyon élhető gátló, bár én rosszul vagyok a hajós billegéstől, inkább elviselem hogy kicsit keményebb...
Legalábbis nekem bejön az a stílus, bár ugye az nem az 5e Ft-os pattogós hulladék.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Van egy sejtésem, hogy más ekkora őrült mint én nincs a topicban, de azért megkérdezem, hátha sikerrel járok.
Tervezek beszerezni az 1-es fóka alá egy 18x7.5 ET35 -ös felnit.
Nos az lenne a kérdésem, hogy valaki véletlenül nem használ itt vagy 18-as, vagy valamilyen kis ET-s, 8 col körüli széles 17-es felnit?
Kíváncsi lennék, hogy a 7.5 széles ET35 -ös felni mennyire lógna ki.
Tudom-tudom idióta vagyok, de most nem a praktikum a lényeg.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz subaruwrc #36056 üzenetére
Jelenleg 17x7-es van, és kicsit nagyobbat akarok, mert eléggé elveszik a kocsi alatt.
Mo-n van egy srácnak 18-as felni Mk1 alatt. Ki is néztem egy tetszetős darabot, csak matekolni kell h bemegy-e a kaszni alá ha leeresztem az air-t.
Ha jól számolom akkor a 18x7.5 ET35 még épp elfér a sárvédők alatt. De majd kiderül ha felpróbálok párat, lehet h csak ET40 lesz okés.Jelenleg 0 bar-on 17x7-essel így mutat hátul:
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
-
Balcsix
senior tag
válasz molnarpeter #36065 üzenetére
Igen, ezzel ma már egy jó 2-3 órát "eljátszadoztam" és a tapasztalatok mellet ez is kiadta, hogy az ET35 még talán épp okés lenne nekem a 18x7.5 felnihez, de így is már csak 205/35 -as gumival lenne okés, mert a 215 már beleérne nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz molnarpeter #36067 üzenetére
Neem, azt semmiképp nem akarok. Ha lehet maradnék ésszerű határokon belül, már amennyire ez annak számít.
Az a probléma, hogy a felnit nem nagy feladat felpróbálni, de csak azért felgumiztatni nem fogom őket, meg nem is hiszem hogy díjazná a viszonteladó.Ismerősnek van Focuson 17x8 felnin 185/35 gumi. Mondom az már annyira felesleges rá, így is olyan mintha nem lenne rajta gumi. Szegény már az udvaron ráment a felni felrakása után valami kavicsra ami pont a felni pereme és a gumi közé szorult, így szépen lehorzsolta egy részen. Éljen a robbantott gumi!
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz troll81 #36069 üzenetére
Köszi! Mo.-n lakom, ráadásul Dél-Borsodban még az utak se valami minőségiek enyhén szólva.
Pesten is voltam már vele nem egyszer.
Nyilván így leengedve ahogy a képen van nem lehet vele közlekedni (még a kormányt se lehet megmozdítani), de épp néztem h maxon magasabban van a kocsi mint a gyári futóművel.#36071darvinya
Az tény hogy jobban néz ki, de ET20-al már annyira kilógna hogy nagyon feltűnő lenne a rendőrök számára (is), erre meg nagyon szeretnek ugrani ha kilóg egy kicsit is a felni...[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #36073 üzenetére
Hát nem tudom mit értesz öblös felni alatt. Szerintem te a "peremes" vagy többrészes felnikre gondolsz. Bár ez esetben lényegtelen, mert az ET20-hoz kellene vagy 5-6 col széles felni hogy ne lógjon ki. Egy 18-as felninél meg a 7.5 szélesség is elég ritka, inkább 8 vagy felette vannak.
A Focus alá ami még pont "kényelmesen" befér a kb. 17x7.5 ET35. Ettől nagyobb, szélesebb vagy kisebb ET-sel már lehetnek problémák.#36074milkabrams
Elég sok minden okozhatja a kopogásos égést. Én elsőkörben adnék neki 2-3 teli tank 100-as benzint.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #36081 üzenetére
Konkáv felnire gondolsz, ugye?
Mindenképpen konkáv felnit szeretnék, most is az van és a felnik többsége ilyen. Ez oké.
Ettől függetlenül még 7.5 széles ET20-as felni marhára kilógna az autó alól.
Most gondolj bele, hasonlíts össze 2 azonos méretű felnit annyi eltéréssel, hogy az egyik ET20, a másik (azt hiszem) gyári 42. Előbbi már 22 mm-el kintebb lesz.
Értsd meg kérlek, hogy Mk1 Focus alól nagyon kilógna, sőt már a 8 széles ET35 is 5-6 mm-el kintebb van a sárvédőtől.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz milkabrams #36074 üzenetére
Az a probléma hogy ennyiből nem lehet megmondani így hallás alapján hogy mi a baja és mennyibe fog kerülni. Ha meg már elvitted a szerelőhöz ott minden bizonnyal kiderül hogy mi a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Én egyedül azért tankolok 100-ast Mk1 Focusba, mert elég keveset használom, azt is inkább városban. Valóban nem tudják kezelni az utcai autók nagyrésze a 100-ast, ezért ilyen szempontból nincs sok értelme, viszont a jobb gázreakciót én is érzem, illetve még úgy tűnik mintha alul nyomatékosabb lenne és mintha kicsit kevesebbet enne is belőle, bár ez lehet mind csak placebo.
Én is inkább csak a tisztító hatása/minősége miatt tankolom. Talán még annyi, hogy rosszabb állapotú motornál jobban kijönnek a különbségek a 100-as javára, de ez is olyan, mint a benzinkút téma. Minden ember másra esküszik, illetve mindegyik autónak más a jó...[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #36126 üzenetére
Még az újabb autók sem "kezelik" a 100-as benyát. Kétlem, hogy az Escort ECU-ja tudná ezt. Inkább csak marketing ez a 100-as benya cucc, utcai autókban nem sok értelme van...
BTW még 1-es fókában is van tudtommal kopogás érzékelő, ezért gondolom az Mk2-ben is van.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #36129 üzenetére
Ez engem is érdekelne, hogy a lambdaszondának mi köze az üzemanyag oktánszámához. Maximum akkor van jelentősége ha rosszabb-kisebb oktánszámú benzint tankolsz. Ahhoz, hogy tényleg legyen értelme a 100-as vagy nagyobb oktánszámú benyának az ECU-ba kell elsősorban belenyúlni...
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz ReFleXx #36250 üzenetére
Nekem a Pumában a szintén gyári 6000-es olyat produkált a múltkoriban, hogy belementem egy kátyúba és kikapcsolt, majd kérte a kódot amit hiába írtam be, mert nem fogadta el és újra kérte. Majd egy pár km múlva belementem még 1 kátyúba és kód nélkül visszakapcsolt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest