- iPhone topik
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Magisk
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
Hirdetés
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
gp Napokon belül indul a negyedik évad, amely ismét számos újdonsággal érkezik.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dorien
veterán
Sziasztok!
Én is beléptem a klubba egy 2004-es fehér Focus kombival (Mk 1.5). 1.4 benzines - nekem bőven elég az ereje, a szívódízel Berlingo után olyan, mint egy rakéta. 230e km van benne, de alig tűnik használtnak, nagyon vigyáztak rá. A motor-váltó-kormány-futómű összhang valami álomszerű, nagyon élvezetes vezetni. Ha megjön a köv. fizu akkor megy egyből vezérműszíj / olaj / szűrő cserére, meg a vezetőoldali ajtó zárszerkezeténél kell valamit javítani, mert lezárás után csak belülről nyitható. Ez az eddigi egyetlen ismert hibája egy minimális horpadás mellett. No meg egy garnitúra 185/70 R14 téligumi is kell rá.Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
Üdv!
Alapjárati kopogással találkozott már valaki?
Meleg motornál jött elő, de csak 700 körüli fordulatszámon.
Amire jutottam, hogy szelephézagot kellene állítani vagy hidrotőkét cserélni.
De először kipróbálom másik benzinnel...
2003-as Focus 1.4 (Mk.1.5)[ Szerkesztve ]
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
Jövő héten viszem vezérműszíj szett + olajcserére. Kap 5w30 Ford vagy Castrol Magnatec olajat - most azt sem tudom mi van benne, de nagyon tiszta olaj és jó a szint. Olajnyomás jelző sem világít.
Szerintem is gyengék lehetnek már a motortartó bakok és emellett túl alacsony az alapjárat: az a 700 inkább 600-650 lehet és ezek miatt kopog, rezonál be a motor...
Mennyi lenne az egészséges alapjárati fordulatszám meleg motornál?[ Szerkesztve ]
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
válasz radi8tor #457 üzenetére
Tipp: (nem feltétlenül neked )
Világítást csak motorindítás után érdemes kapcsolni, megóvva a túláramlökettől az izzókat. Amióta figyelek erre sokkal tovább bírják az izzóim.A Focusban is elég macerás a bal oldali izzók cseréje, de megoldható akksi kiszedés nélkül is.
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
Az is kérdés, hogy mennyit mész országúton / pályán, mert városban szerintem kb. tökmindegy milyen fényt ad. Nekem mondjuk motorindítás után az első dolgom felkapcsolni a tompítottat a jobb láthatóság végett, függetlenül a napszaktól / időjárástól / környezettől. Megszoktam a szürke Berlingónál, ami enélkül eléggé bele tudott olvadni a környezetbe. Szóval nálam az élettartam az egyetlen fontos tényező az ár mellett.
A Focust úgy vettem, hogy az egyik tompítottja sem égett - még szerencse, hogy fater kiszúrta a hibát, így még a kereskedésben kicserélték őket.
[ Szerkesztve ]
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
Tegnap felkerült a 185/70 R14 Barum téligumi garnitúra a Focusra. Sokkal jobb lett az úttartása az össze-vissza nyári szett után (elöl 2x 175/65 R14, hátul 2x 185/60 R14, a pótkerék meg egy 185/65 R14 volt). Gondolom az előző tulaj kukázott 4 gumit, a jókat meg megtartotta. Már csak a mérőműszereket kellene belőni az új mérethez, mert most jó eséllyel csalni fognak...
Cbmfan:
Részvétem, tényleg randa sztori.Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
Gépkönyv szerint az lenne, de a 195/60 R15 - ami szintén gyári méret - pontos váltója a 185/70 R14. Le lehet csekkolni: [link] [link]
Gyorsan visszahozza üzemanyagon az árát, szóval szerintem R14 felnire érdemes ezeket választani. Fordfocus.hu-n egy kolléga letesztelte hólánccal is, no problemo.
[ Szerkesztve ]
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
Mindegy, R14-ben ez a rendes váltómérete a 195/60 R15-nek, ezért maradtam ennél. Főleg városi használat, meg valamennyi (kb. 30%) országút, pálya nuku. Nem szoktam schumacherkedni, akkor nem 1.4-es motorral vettem volna. Nyárra lehet, hogy majd kap egy R15-ös garnitúrát, de ez még a jövő zenéje...
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
Na megvolt a nagyszerviz:
- vezérműszíj szett csere (ContiTech), vezérmű szinkronizálás
- vízpumpa csere
- hosszbordás szíj (ékszíj) csere
- olaj + szűrő csere (Ford 5w30)
- fékfolyadék csere
- generátor feszültségszabályzó csere (csatlakozó elrohadt)
- akku csere (Exide Premium 12V 60Ah/600EN)
- 6 óra munkadíjEz így volt 127e Ft.
Még a 10,5 éves gyári akksi volt benne. Nehezen tekert, ezt a telet már biztos nem bírta volna ki... Az olaj meg jó trutymós volt már, pedig a nívón nagyon tisztának látszott.Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
Ez egy győri szaki kb. 5 percnyi sétára a lakhelyemtől. Ott voltam jó sokáig mellette, látszott, hogy nagyon érti a dolgát, figyeli az autó apró visszajelzéseit, stb. Majd még viszem hozzá a kocsit decemberben a fennmaradt kisebb munkák miatt. (pl. vezetőoldali zár javítás)
[ Szerkesztve ]
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
válasz DeFranco #533 üzenetére
A szervizfüzetbe 110e és 130e km-nél is beírták a vezérműszíj cserét, szóval 1x már biztosan cserélték. Most komplett csere volt feszítő és vezetőgörgővel. Úgy voltam vele, hogy minden mást lehet halogatni, tologatni, de ezzel jobb nem játszani. A 4 gyertya nemrég volt cserélve, a légszűrő szintén, nagyon tiszta volt.
[ Szerkesztve ]
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
Az mennyire gáz, ha az 1.4-es Focus az előírt 3.75 l helyett 4.5 l olajat kapott?
Eresszem le ASAP a felesleget, gondolom...Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
válasz DeFranco #570 üzenetére
Úgy tűnik igazad volt, csak a talaj lejtett... Köszi a tippet!
Most lemértem hideg motorral vízszintes talajon és csak egy kicsivel volt a max. jelzés felett, a hajlított részen szerintem már nem volt olaj. Amúgy nem tudom ki volt, aki ezt a hajlított nívót kitalálta, de a seggébe kellene feldugni...Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
válasz radi8tor #584 üzenetére
Főleg ha nincs átprogramozva a computer és fals adatokat jelez ki.
Dany: Ellenőrizd gyakran a levegőnyomást a 7 éves gumikban. Én ezt utáltam régebben, folyton leeresztett, hiába volt még jó a profilmélység. Azóta csakis új gumit veszek, valami jobb diszkont minőségűt. Most új Barum Polaris 3 van a Focuson + 1 a pótkeréken.
[ Szerkesztve ]
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
válasz radi8tor #607 üzenetére
A Focusnál benn vannak a használható méretek a tanksapkában. Az viszont szép, hogy még magukkal szemben sem következetesek. A 195/60 R15-nek a 185/70 R14 a pontos váltója és néhol ez a méret szerepel a tanksapkában is, néhol meg a 185/65 R14. Nekem a nyári lehet, hogy 195/60 R15 lesz, de ha épp úgy jön ki a lépés, simán fenn hagyom a téli garnitúrát nyárra is. Lehet szörnyülködni...
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
Inkább vegyél facelift-eset, (2002-2005), ezeknek már nem rozsdásodik az ajtaja alul. Szerintem nagyon korrekt az alkatrészár ([link]), az Opel Astránál kicsivel drágább, de a VW Golfnál olcsóbb. Meg a futóműve is zsírkirály.
[ Szerkesztve ]
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
válasz DeFranco #614 üzenetére
Ezeknél azért már sokkal jobb a helyzet. Az első Focusnál volt olyan, hogy alig 4 év után már rozsdásodott az ajtó alja. Az enyém 10,5 éves és rozsdának nyoma sincs...
Goose-T: Az Opel szerintem annak való, aki tényleg nagyon olcsó alkatrészárakat akar. Én is nézegettem Astrákat, de gyorsan elvetettem az ötletet a magasabb vételár, sokkal butább műszerfal és a kommerszebb kinézet, futómű miatt. A Focust meg tényleg lehet imádni.
[ Szerkesztve ]
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
Szvsz. maradj a 2002-2005-ig gyártott Mk 1.5-nél, abból már 500-700k körül vannak használható példányok. Még ráköltesz 200-at szervizre, gumira és van egy alacsony fenntartású, jó autód.
Szerintem az Mk 2 kinézetre kívül-belül visszalépés volt, de ez privát vélemény. Az Mk 3 (rendőr Focus) megint tetszik.
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
válasz Döglött Róka #653 üzenetére
Nekem egy 3 vagy 5 ajtós is elég lett volna (azzal könnyebben menne a parkolás), de végül kombi lett. Ebbe legalább lehet pakolni rogyásig...
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
-
Dorien
veterán
válasz hurenzon #666 üzenetére
Én ezért vettem 2004-est, a lehető legjobb állapotút. Nagyon alap 1.4 ambiente, klíma sincs benne, de talán kevesebbet kell majd költenem rá... 600eFt volt + 127eFt az eddigi szerviz + 80eFt a téligumi. 2 hét múlva jön a szervizelés II. felvonása. (zárjavítás, alapjárati remegés megszüntetése, futómű beállítás, stb.)
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
A Skodák beltere szerintem is elég lehangoló, nagyon vacak műanyagokat használnak. A Mazda 6 volt nálam nagy kedvenc, de amikor olvastam, hogy milyen drága hozzá minden (pl. csak a vezérműszíj szett csere alsó hangon 120eFt), lemondtam róla.
hurenzon: Az már majdnem nagykorú volt... Nem semmi, hogy eddig bírta.
[ Szerkesztve ]
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
válasz bajnokpityu #688 üzenetére
Milyen évjáratú a két kocsi?
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
Na úgy néz ki a hidrotőke lesz a felelős az alapjárati remegésért, cicergésért. Először veszek tisztító adalékot, ez már állítólag többeknek bevált.
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
válasz hurenzon #714 üzenetére
Köszi, akkor lehet nekiugrok otthon még egyszer, alaposabban...
Lajafix: Ahogy nézem csak a Wynn's és a Liqui-Moly gyárt ilyet hidrotőke adalékot. A motorolajhoz kell adni és 1-2 ezer km után érdemes az egészet lecserélni, hogy kijöjjön a trutymó. Van akinek bevált, van akinek nem.
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
Én is hasonlóval küzdök, bár engem inkább az alapjárati remegés zavar. Olvass le kicsit...
Van hidrotőke tisztító adalék, amit az olajperiódus vége felé érdemes beleönteni az olajba, aztán párezer km után cserélni az egészet valami normális 5W30-ra. Ha nem válik be, akkor tisztítani / cserélni kell a hidrotőkéket, de ehhez persze szét kell szedni a motort.
Ha csak hidegen csetteg kis ideig, majd elmúlik, az teljesen OK.
Wherever you go - go with all your heart.
-
Dorien
veterán
Elvileg elég azt, ami rossz. [link]
De addig ne szedjétek szét a motort, amíg az olajnyomás ellenőrzés, hidrotőke adalék-kúra, 5W30 olajcsere nem volt meg. Ha a vezérlésben van már kb. 80-100e km akkor én azt is cseréltetném a feszítő- / vezetőgörgőkkel együtt.Wherever you go - go with all your heart.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest