Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • czundermák

    aktív tag

    Tiszteletem a topiknak!

    Urak egy érdekes hibajelenséggel jelentkezem, nem kívánom senkinek, de hátha hasonlót már tapasztalt valaki.

    A történetben szereplő 4gen. Accord (F20A4) két éve nálam van, eddig még nem produkált ilyet, illetve környezetemben sem tapasztaltunk hasonlót, így marad a töprengés és az autóvillamossági szerelő, ha nem jutok a végére.

    Teljesen mindegy, hogy épp közlekedem, vagy álló helyzetben melegítem fel próbaképp, a motor egy idő után megáll. Nem fuldoklik, nem dadog, szimplán, mintha leállítanám, megáll. Kizárólag hideg motornál, nagyjából 5 perc után produkálja. Üzem meleg motort leállítva 2-3 óra állás után sem jön elő a probléma, csak hidegindítás után.

    Próbáltam szűkíteni a kört, mivel a típushibás főrelé probléma két éve nyáron előjött, első dolgom az volt, hogy ellenőriztem a forrasztásait, minden rendben volt. A benzinpumpa reléje kattanik minden kulcsfordításnál ahogy kell, a pumpa maga rendben van, levegőt kap, gyújtás rendben.
    Itt lettem tanácstalan, hogy akkor milyen japán agybaj vágta tarkón a technikát.

    Nagyjából egy hét után addig jutottam, hogy valóban csak felmelegedésnél produkálja. Amint leállt, utána vagy sikerül elindítani... vagy nem. Utóbbi esetben kb. 15 perc után megint pöccre indul. Ez igaz ahogy fentebb írtam akár menet közbeni üzemre, vagy álló helyzetre is.
    Amint már meleg, vagy beindul a hűtés attól kezdve ismét semmi gondja nincs, ezt bizonyítja, hogy az utóbbi napokban kénytelen voltam így használni, hogy idehaza felmelegítem, megvárom míg megkotlik, majd újra elindítva a ventilátorok kapcsolásáig nem indulok útnak. Utána viszont tettem próbaképp egy 50, majd másnap egy 200 kilométeres kört, hogy az elméletem bizonyítást nyerjen, semmi baja melegen.

    Itt a gyanú tovább szűkült, vagy valami jeladóra, vagy az automata szivató vezérlőre ami fogalmam sincs merre keresendő, vagy hogy van-e külön ilyen egyáltalán. Esetleg egy reléje rakoncátlankodik, zárlatot okoz ami letiltja a gépet, vagy valami jelszint nem ott van ahol kéne és ettől áll le a vas, vagy teljesen pitiáner dolog amit észre sem veszek...nem tudom. Passz. Tényleg passz.
    Használni már sajnálom így állva melegítve, hosszú távon nem tesz jót neki. Villamossági szerelővel már beszéltem, a héten fogadja, de nem hagy nyugodni a dolog.

    Tudnátok nekem tanácsot vagy tippet adni ezzel kapcsolatban?

    Az egészben az a szép, hogy ettől eltekintve nincs gond a kocsival, 26 éves korához képest semmi. :N

    [ Szerkesztve ]

    CPU tálcák és bővítő kártya állványok: http://bit.ly/3tOpQyO

Új hozzászólás Aktív témák