- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
z123456789
addikt
válasz Horel77 #44999 üzenetére
Jaja, nem fogaskerékre gondoltam.
Érdekes, én úgy gondolnám, hogy ha az a vékony olaj felmelegszik, utána már nem biztosít olyan jó kenést. Azt értem, hogy hidegen könnyebben szivattyúzható, de mondjuk én az utam nagy részét meleg motorral teszem meg. Szóval jobbára üzemi hőfokon vagyok, és ahhoz képest minimális a hidegindítás. Ha viszont jobba kopik hideg járatásnál, akkor megint csak nem tudom. Bár erre van a két oldali viszkozitás...
Viszont ahogy Qru írja, úgy már logikusnak tűnik:
"utcai autóknál aligha gond mert egyszerűen nem kap akkora terhelést (mondjuk +40 fokban tartósan 6000+ rpm-es fordulat)"Mindegy, én már nem szólok bele többet ebbe az olajos témába.
-
Jaffa75
őstag
válasz BigBlackDog #44994 üzenetére
szia,
én kicseréltem az összeset, csak nem jöttél, hogy megmutathassam... Kb 5 perc az összes cseréje, csak le kell pattintani!!! Itt vagy itt nézd meg, pofonegyszerű!
z123456789: miért ne lenne fiatal? Nem egy videó van, ahol 1M km-nél járnak vele... Szerintem normálisan használva (főként hidegen) félmilliót könnyedén kell vinnie ha megkap időben minden cserét... A 90-es évek közepén egy tesztről olvastam, ahol egy 325-ös bömbi motorba padon beletoltak (szimulálva minden élethelyzetet, hideget, meleget...) 500k-t, majd szétszedték. Leírni is kár, hogy mennyire elhanyagolható mértékű kopások voltak a motorban!
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz BigBlackDog #45004 üzenetére
Marhára jók!! Azóta is a kocsiban van az a 3 db, amit neked szántam...
Most indigókékekkel futok, nagyon bírom
-
Aladdin
senior tag
válasz yodamester10 #45001 üzenetére
-
Horel77
tag
válasz z123456789 #45002 üzenetére
Melegen is ugyan az az előnye, gyorsabban áramlik az olaj. Én mondjuk főleg rövid távokon használom, szóval inkább a vékonyabbat öntöm bele a 710-es alkatrész levétele után.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz z123456789 #45002 üzenetére
A motor a hidegjárás alatt kapja a teljes kopásának kb 80%-át. Tehát a hideg oldali kenés nagyon sokat számít. A meleg oldali meg a mi éghajlatunkon elég ha tudja a 30-at köznapi használatra még akkor is ha néha megküldöd. Szóval egy 0W30 bőven jó ha tudja amúgy a gyári előírásokat.
#nincsbennetarcsi
-
LógaGéza
addikt
válasz yodamester10 #45009 üzenetére
Mi most cseréltünk két autóban is olajat, TypeV Lacitól kértem ajánlást, és mind a kettőbe végül Motul 8100 X-Clean jött, az egyikbe FE 5W30, a másikba sima 5W40. Szerintem az előbbi neked is jó lehetne.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
BlacKSouL
addikt
válasz z123456789 #45002 üzenetére
Az emberekben az a kép él, hogy az olaj akkor ken jól, ha olyan sűrű mint a méz...nem tudom miért? Kenés = sűrűség? Akkor a legjobb kenőanyag az üveg. Hiszen az nem szilárd, hanem képlékeny anyag, elég sűrű is, még melegen is.
És hogyha felmelegszik az olaj, akkor nagy hirtelen lefolyik, és aztán az alkatrészek szikrázva fémszárazon köszörülik egymást hosszú percekig...
Vagy hogy a meleg olaj hirtelen összenyomódik és a fémalkatrészek hatalmas csattanással csapódnak egymáshoz szikrákat hányva.Két dolgot kérnék: 1 valaki mutassa meg szabad szemmel, azt a pillanatot amikor a meleg olaj hirtelen váratlanul lefolyik, és száraz marad utána minden, különös tekintettel mondjuk egy 4000-t forgó motorban bármely ponton ahol maximális nyomáson teljes erővel szórja, spricceli, fröcsköli sugárban a megfelelő helyekre a szivattyú az olajat.
A másik, hogy nyomja nekem össze valaki az olajat (bánom is én, lehet meleg), és akkor esküszöm betiltatok minden hidraulikus darut amelyik több tíz tonnákat képes emelni.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #45011 üzenetére
Az előző okfejtésemben Sűrűség nem = fizikai sűrűség, hanem az emberek fejében létező sűrűség, azaz viszkozitás. De különben az előzőhöz akkor még lehetne a zsír. Mert az melegen is elég "sűrű", tehát biztos nagyon jól ken... miért nem zsírral kenik mégis a motort üzemszerűen?... ez a nagy kérdés.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
z123456789
addikt
válasz Horel77 #45007 üzenetére
Na jó, de ha valmai jó "ebben", akkor nem teljesen jó "abban". Érted mire célzok? Olyan univerzális dolgot még nem láttam, ami tökéletes lenne 2 dologban. Szóval abban sem hiszek, hogy egy vékony olaj jó lehet minden téren. De ha te rövidebb távokon használod, akkor egyértelmű. Én ha megyek, az minimum 20-25 km. Városban meg gyalogolok.
Szivattyúzhatóság, és kenési képesség nem ugyan az az olajnál nem?
Jaja, 710-es. -
yodamester10
őstag
olaj teszt
Remélem nálunk nem lesz -22 fok[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz z123456789 #45013 üzenetére
Ezért van külön hideg oldali meg meleg oldali viszkozitás. Az 5W30 és a 0W30 között melegen semmi különbség nincs csak hidegen. Tehát a 0W30 jobb választás mert hidegen jobban ken.
mod:
Igen, mert hidegen eleinte kvázi kenés nélkül jár aztán ahogy veszi fel az olajat (és minél sűrűbb annál nehezebb "töri fel az olajat") úgy kap kellő kenést.
[link] ez meg a nyomaték öl nem a fordulat (főként az 1100 rpm-en vitrolázó dízeles pajtiknak ajánlom elolvasni) elég jó leírja a dolgot.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
BlacKSouL
addikt
válasz z123456789 #45013 üzenetére
Nem akkor ken jól az olaj, mikor alig bírod kavarni a kanállal, hanem amikor hígan folyik magától. Ergo a kenési képesség nem egyenesen arányos azzal, hogy mennyire könnyen szivattyúzható. És nem is fordítottan arányos. Igazából nincsenek is egy függvényen
Az ideális az lenne, ha mindig ugyanolyan lenne az olaj. Mindig olyan lenne, amilyen 100°C környékén. Azért, mert a motorfejlesztők erre az állapotra koncentrálnak. Szinte mindent ehhez állítanak be, és amikor ennél hidegebb, az mindig rosszabb. Ezt honnan tudjuk: onnan, hogy azok a motorok élik túl a többit, amelyek folymatosan, megállás nélkül mennek ezer kilométereket. Amelyek pedig 10-30 km-t mennek, azok meg hamarabb elhasalnak. A városi 2 km-es autók meg még előbb.
Ha igaz lenne az, hogy az olaj nem jó ha híg (mármint ami az emberek szerint híg), akkor a motorok minden erővel arra koncentrálnának, hogy hűtsék az olajat annyira, hogy jó sűrű maradjon.Nem igazán van olyan pontja a motornak, ahol az a jó, ha a megfelelően kiválasztott olaj minél sűrűbb annál jobb. Se a szivattyúban, se a csatornákban, se a szelepszáraknál, se a szelepvezérlésnél, se a hengerfalon, se a dugattyúgyűrűknél, se a hajtórúd és egyéb csapágyaknál. Az emberek képzeletében az éppen kenő olaj egy jó vastag olajréteg. Lehetőleg zsírszerűen sűrűn. Ami ha így lenne, hatalmas fölösleges plusz ellenállást jelentene szinte az össze alkatrészre nézve. Az egyetlen pont ahol látszólag a sűrű kemény olaj lenne jó, az a hidrodinamikus csapágykenés. De ott sem lesz az valójában. A sűrű, nehezen mozgó olajban nem lesz ideális a kialakuló filmréteg, lassú lesz az olaj mozgása, ellenállást fog jelenteni a tengelynek, és instabil lesz a filmréteg. Hidegen éppen ilyen. Viszont már alapjáraton elég az olajnyomás ahhoz, hogy a tengelykenés ideális legyen...melegen. Ennél üzemszerűen mindig csak nagyobb nyomással jut oda az olaj.
Ettől függetlenül: amelyik autóba nincs előírva/megengedve mondjuk egy 0W20-as olajviszkozitás, abba ne tegye bele senki. De a legkisebb könyv szerint megengedett viszkozitást nyugodtan beleteheti.
Illetve akinek az autójához meg van engedve a 0W20, az tudjon róla, hogy 95% eséllyel az autó azzal is jött ki a gyárból, vagyis az első 5000-10000 km-t ilyennel tette meg az autó.
Illetve a 0W40-es olajok melegen kellően sűrűek ahhoz, hogy tökéletesen kenjenek, viszont hidegen jóval hígabbak, mint az 5W vagy 10W társaik. Vagyis hidegben jobbak. Melegen meg pont jók.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz z123456789 #45017 üzenetére
A motornak van egy konstrukcióból + gyártási technológiából adódó pontosságú illesztése. A gyártó ezt megnézi, és ehhez választ olyan viszkozitási tartományt, ami az üzemmeleg (+/- valamennyi tűrés) állapotra ideális. Vagyis kb. azt nézik, hogy ha egy motort egyszer elindítanak, beállítanak mondjuk 3000-s fordulatra, és rendszeresen megterhelik a főtengelyt, de mondjuk 10-15000 km-nek megfelelő futásteljesítmény után új olajjal töltik fel, akkor ez elvileg kenési szempontból a világ végéig elmegy.
Amikor a valóságban kopik a motor, akkor a gyárihoz képest tágabb hézagok keletkeznek, amik már nem teljesen üzemszerű működést eredményeznek. A szimmeringek eresztenek, a dugattyúgyűrűk eresztenek, a csapágyak kotyogósodnak. A gyári állapotra beállított olajszivattyú teljesítménye látszólag (és valóságosan is) gyengül, hiszen a nagyobb hézagokba több olajat kell benyomnia. A gyári állapotú motorban jól teljesítő olaj elkezd fogyni, jobban fogyni, füstölni, szennyeződni, több üzemanyagot felvenni, emiatt előbb szétesni, mint eleinte. A kevésbé ideális kenés viszont nem az olaj hibája, hanem a megnövekvő illesztési hézagoké. Ezt a növekedő hézagot próbálják aztán a "szakemberek" azzal pótolni, hogy "jó sűrű" olajat tesznek bele, hogy az majd jól eltömíti a hézagokat.
Ezzel aztán még adnak egy lökést a kopásnak. A sűrűbb olaj ugyanis hatványozottabban rontja a hideg üzemi kopást, viszont nem tömít... legalábbis abban az értelemben nem, ahogy gondolják. Logikusabb lépés lenne a melegoldal növelése. De a hidegé semmiképp...
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-cobra-
aktív tag
Ha már így előjött ismét az olaj téma, akkor gyorsan megnéztem az én kézikönyvemben mi szerepel ajánlott olajként.
2012-es 2.0 benzines (R20A3) Accord (németországi, ~98000km):
Szervizre emlékeztető rendszerrel szerelt modellek (ilyen van nekem):
- Honda motorolaj
- ACEA A3/B3
- ACEA A5/B5
* Ajánlott viszkozitás 0W-20Szervizre emlékeztető rendszer nélküli modellek:
- ACEA A1/B1
- ACEA A3/B3
- ACEA A5/B5
* Ajánlott viszkozitás 0W-20Európán kívüli modellek:
- API SL vagy nagyobb
* Ajánlott viszkozitás 0W-30És mivel pár hónap múlva esedékes lesz az olajcsere, akkor felteszem a nagy kérdést, milyen olajat tegyek bele? Jelenleg Eni 5W-30 van benne, mert ilyet öntött bele a német márkaszervíz mikor elhoztam az autót. 90%-ban városi használatban van az autó, ráadásul igen rövid távú megszakításokkal (~5km), szóval sok a hidegindítás. Mindenképp váltanék Eniről és az 5W-30ról is (ebből 8000km alatt megevett pár decit, utána kellett öntenem). Hideg oldali viszkozitást szeretném 0-ra csökkenteni, a meleg oldali értéken gondolkozok még. Mivel az 5W-30-asból is fogyott kevés, nem tudom, hogy tervezzek-e 0W-20-szal vagy jobb lenne egy 0W-30, 0W-40. Elsődleges szempont az olaj minősége, nem vagyok annyira árérzékeny.
Eddig ezeket az olajakat néztem ki:
MOBIL1
Advanced Fuel Economy ---0W-20--- API SN,SM,SL,SJ---GF5
Fuel Economy ---0W-30--- API SL,SJ---ACEA A1/B1,A5/B5
New Life ---0W-40--- API SN,SM,SL,SJ---ACEA A3/B3,A3/B4MOTUL
8100 Eco Lite ---0W-20--- API SM---GF5
8100 Eco Energy ---0W-30--- API SL---ACEA A5/B5
8100 X-max ---0W-40--- API SN---ACEA A3/B4ENEOS
Sustina ---0W-50--- API SN
Sustina ---5W-30--- API SN---ACEA A3/B4 (azért került bele mert hígabb olajnak írták)
Premium Ultra ---0W-20--- API SN---GF5Honda Genuine ---0W-20--- API SN?
Az az érdekes, hogy a fenti 0W-20as olajoknak nincs ACEA minősítése "csak" API, akkor nem is önthető bele? De közben meg az az ajánlott viszkozitás.
[ Szerkesztve ]
-
Winner_hun
félisten
Voltam ma bent szerelőknél, kapásból kezembe lett nyomva a kulcs hogy próbáljam ki. Jobb hátsó kerékagy és lengőkarok cserélve. Rossz úton is jól megy, úgy néz ki a futóműs rész ezzel letudva. Hogy elöl mit csináltak nem tudom (elfelejtettem megkérdezni), de nem áll ferdén a kormány. Ha lesz időm akkor pénteken elhozom a kocsit, addig biztos esélytelen. Jövőre meg lehet lakatoshoz vinni.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Segnior_Barthez
senior tag
Üdv Urak! Az ufó Civicben osszerakták a kuplungot (Luk) +120e szerviz. 0w30 Eneos - 5l, mert 4nél alulról súrolta a min-t, a sebváltó olaj rendben volt, szűrők és ekszíj + munka = 117500. Az ékszíj összerakása addig tartott mint a kuplung (!). Ezért most öröm és boldogság van.
https://www.flickr.com/photos/57762354@N03/
-
nagyúr
válasz Segnior_Barthez #45026 üzenetére
Azert ez igy sokkalta korrektebb mint az elso blikkre 200k csak a kuplungra
-
yodamester10
őstag
válasz Segnior_Barthez #45026 üzenetére
Én is LUK kuplungot nézegetek itt de még nem jöttem rá mi a különbség a márkán kívül köztük Még nincs gondja,de jobb ha itthon áll a polcon aztán majd jöhet a kettős tömegű is.
-
Tanisz
senior tag
Sziasztok,
Ha minden jól megy akkor nemsokára Honda Civic tulajdonos leszek.
Esetleg tudnátok egy összefoglalót írni nekem, hogy a 2008-2011 között gyártott modelleknél mire érdemes figyelni?
Főként az 1,8 benzinesek érdekelnek, de erősen gondolkodom a 2,2es dízelen is.Visszahívások, típushibák ... stb.
A neten főként a 2006-2008 között gyártott modellről találtam infót, ilyen tekintetben.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv:
Taniszhttp://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "
-
Jaffa75
őstag
válasz yodamester10 #45028 üzenetére
A Civicbe a szerelőm inkább Clutch Covert ajánlott, a LUK nem tudom milyen...
Barthez: ez azért sokkal barátságosabb így!!
Szerk::
Winner_hun: jó hogy alakul a vas, innentől sokkal gyorsabb és látványosabb lesz!
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
Helló mindenki! Insight tulaj van esetleg a fórumon?
https://barbieripnk.hu/
-
sunny84
senior tag
válasz BigBlackDog #44992 üzenetére
Köszi , igen itthoni .. 2ik tulaja vagyok egy igazi kincset találtam
------------------
z123456789
: igen keresheted óváron 2,4 type s 06 os , eneos Premium Hyper 5w30 van benne friss váltóolaj mft3 , mann filterekkel szerelt , képek majd lesznek egyenlőre időm nem sok van :/ ... meg valami nyári gumit is keresnem kell majd mivel télieken van...[ Szerkesztve ]
" Ez nem autó ez HONDA " - Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít. -
-
Toobee
veterán
válasz Aladdin #45035 üzenetére
Ugyan nem vagyok túl idős, de elég jól sikerült lenyugodni. Hétköznaponként 2x10 km bp-i munkába járás, meg heti 2x150 km vidéki túra lenne, aminek csak a fele autópálya. Most egy 2.0 Jtd 9 személyes scudoval járok, szóval hozzá vagyok szokva a 115 km/h-s utazóhoz. Édesapád milyen körülmények között használja? Van, amire figyelni kell, mert különösen érzékeny?
https://barbieripnk.hu/
-
JoolsNOS
veterán
Ma ismét kiégett a bal izzóm, lehet, hogy tök véletlen, mert ugye használtakat raktam bele, de gyanús, hogy megint a bal. Hogy lehet kideríteni, ha esetleg valami elektromos probléma van?
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
Aladdin
senior tag
válasz Toobee #45037 üzenetére
Nincs kenyes pontja. O elegge ridegtartasban hasznalja, most 7 eves az autoja, kutya baja. Jo, nincs 50 ezer benne. Van, h napi 1-2 km-t megy, asszem kulfoldon meg nem is jart vele. Beul, megy. Volt mar neki Hondaja, 90-ben, egy 4.gen Civic, azt szerette, ez meg csak egy auto neki. Autopalyan 110-120 max, mert azert kicsi motor van benne. Addig jol fogyaszt. Multkor mentem vele egy hosszabb utat a varosban, hat tenyleg nem szaguldasra valo, attol fuggetlenul egesz jol meg tud lodulni, van abban a pici villanymotorban nyomatek. CVT-ben olajat kell cserelni rendszeresen, az kenyes ra. Csak gyarit, semmi mast. Olajbol egy spec zold Honda olaj kell bele, jo egy tetszoleges 0W-20 is.
-
Aladdin
senior tag
válasz JoolsNOS #45038 üzenetére
A mai izzok annyira egyformak, h akar egy eltero vezetekhossz, kicsit gyengebb testeles siman okozhatja ezt. Azt kene megnezni, h egy parban berakott uj izzo utan, amikor kiegett a bal, mennyivel utana eg ki a jobb. Ha egy-ket nap, vagy het, az normalis, nincs hiba. Mindket izzo a plusz 12-t egy kozos pontrol kapja.
-
Toobee
veterán
válasz !Overdose! #45040 üzenetére
A 150-et siman birja. Van, hogy a penteki csucsban nem akarok poroszkalni a kamionok mogott es beallok egy bojba 150 tempomattal 8 ember + csomagok. De nezelodok, hogy milyen olcson fenntarthato 4 ember + csomagok autot kellene venni, ami nem dizel. A Scudo elott 2.2 dCi Espace volt, a motorjaval nem volt bajom, de 15 eves auto volt, eleg sok minden elojott mar rajta. 2010 koruli Insight-ok 2 millio kornyeken mozognak. Priust nem akarok, utcan allna. De ha van jobb japan alternariva 5 liter koruli fogyasztassal, benzinmotorral, akkor figyelek Espace elott P12 kombi Primera-m volt 1.6 benzin. Nem is tudom minek adtam el, azzal soha semmi bajom nem volt.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
Toobee
veterán
Nem merem, mert utcán alvós az autó. Jazz-be nem férünk be négyen, de tetszik mindenképp. Civic hibrid pedig egy picit sutább, mint az Insight, ahogy olvasgattam, illetve az Insight-ban reszelgettek még kicsit az IMA-n. Az ára is vonzó, illetve minden benne van, amire nekem szükségem lenne (tempomat )
https://barbieripnk.hu/
-
czirok000
csendes tag
válasz sunny84 #45036 üzenetére
Szia, le tudnád fotózni az alatta lévő szöveget is ír hogy mit ír a gépkönyv?
Mintha ott taglalná hogy mindig milyen minősítésnek megfelelő motor olajat válasszon ...kíváncsi lennék a gyári szövegre
Nálam nem írogat még ilyesmit a könyv csak hogy ajánlott olaj a Shell 5w40 -10w40 (2003as 2.0 ivtec)
köszii előre is
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik