- Milyen okostelefont vegyek?
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mobil flották
- Magisk
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Xiaomi Mi 11 - értékesített büntető
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Hirdetés
-
Yakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
ph A GeForce és a Radeon megoldásokhoz is elérhető a promóció.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Távozott az OpenAI társalapítója
it Ilya Sutskever nem csak az OpenAI társalapítója, a vezető tudósa is volt – most távozik a ChatGPT fejlesztőjétől.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mgoogyi
senior tag
válasz -cobra- #45440 üzenetére
A 0w-30-as nem észteres, a pdf-ekben nagy betűkkel kiemelik ha valamelyik olaj az. Az összes motul olaj adatai fent vannak a motul oldalán és nem titkolnak el semmit, sok gyártó a viszkozitási indexet meg hths-t sokszor kihagyja. Viszont azt is tudnod kell, hogy ezek az értékek számolt értékek, amik nem biztos, hogy a valóságban is tökéletesen megállják a helyüket.
Amire én játszok, az az, hogy a számomra tipikus hidegben vékony legyen az olaj, melegben ne vékonyodjon el, hogy erős legyen az olajfilm.
Ha megnézed a grafikonokat, akkor hidegindításban a mobil 0w20 a legjobb, a legnagyobb biztonsági tartaléka meg a motul 0w30-nak van. Hidegoldalon elég hasonlónak látszódnak, nem biztos, hogy -10 fokon a lötyögtetésükkel meg tudnám őket különböztetni egy üvegben.
Én a 0w30-at választanám, de van aki meg az API jelölésre esküszik, elvileg a magasabb API jelölés kevesebb esetleges lerakódást jelent a motorban. -
mgoogyi
senior tag
válasz BlacKSouL #45441 üzenetére
Na igen... Akár értelmes dolgokkal is tölthetnénk az időnket..
Mert ezzel max azt érjük el, hogy nem 420k-t bír majd az autó motorja 400k helyett..
2 nap múlva megyek átvenni a 2008-as Honda Jazzünket Kecskemétre, az ottani márkaszervíz vezető mondta, hogy ők 2002 óta mobil 10w40-et raknak minden Jazzbe(meg gondolom más Hondába is) és semmi panasz nem volt még rá.Szóval ha az is jó, akkor kicsit túlgondoljuk a dolgokat :
Ez csak szeretne 3500 vagy 4000 lenni... muhaha
[ Szerkesztve ]
-
honda23
aktív tag
válasz yodamester10 #45445 üzenetére
Szétbombáztam az autót. Motorok jók. Ahogy melegszik a víz, úgy adagolható 25 fokig max. Biztik és relék jók. Alpine digitegység halt volna meg....
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
kabalapasika
tag
Sziasztok!99es accordbe eltört a jobb hátsó külső kilincs… bontott nincs!Gyárit meg aranyáron mérik!Hol tudnám esetleg beszerezni?Megjavítani tényleg nem lehet?
-
flash-
veterán
sziasztok!
1.5 millió körül már vannak 2.0 sport accordok, van valami hátránya egy gen7. es civiccel szemben?
gen7 van már jó picit olcsóbban, de azért ez accord régi szerelem, és picit jobban is megy mint az 1.6 civic sport..drágább a fentartása az accordnak?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
z123456789
addikt
Nincs valakinek elfekvőben gyári Honda hűtőfolyadéka? Az ősszel volt cserélve, és légtelenítés miatt kicsit lecsökkent a szint, ami azt jelenti, hogy közelebb van a minimumhoz, mint max-hoz. Ami nekem nem tetszik. Berendelem én az origi csomagot, de tényleg csak talán 1 dl kellene a felöntéshez. Szóval ha valakinél akad elfekvőben, vevő lennék rá.
-
zolynet
addikt
válasz flash- #45458 üzenetére
Szerintem az 7gen accord jobban eladható lesz mint egy 7gen civic.
Külsőre sokkal szebb, bár ez ugye ízlés,amiről meg nem szokás vitatkozni.
Kopó alkatrészekről még nem tudok beszámolni (7gen accord type-s tulaj vagyok), a nagy szervizem ennyibe került:
gyertya: 26000 (köv csere 100ekm múlva)
levegőszűrő:6500
pollenszűrő: 3500
váltóolaj 11000
benzinszűrő: 9500 (ezt nem feltétlenül kell, de én chippeltetni akartam így ezt is behúztam)
hosszbordás szíj: 11000
motul 8100 eco-energy 5w40 + filtron olajszűrő 13100
munkadíj (+szelephézag állítás): 32000
~135ekm-nél tettem meg, miután hazahoztam az autót No-ból.Life is too short to stay stock!
-
honda23
aktív tag
-
Bullitz
aktív tag
válasz z123456789 #45429 üzenetére
Nekem egyenes arányosan többször forgatja meg a főtengelyt azzal, hogy mennyire vagyunk minuszban.. -2 és -5 fok között 2-3x max. Amióta ilyen -9 és -12 fokok vannak 4-5x is ráforgat.
És nekem a srác szeptemberben mikor megvettem az ATS-t azt mondta, hogy az akksija lassan cserés.. szóval szerintem szimplán a hideg miatt forgatja többet, és semmi rendellenes!
A szervó nekem is kicsit keményebb, illetve elég fura hangok jönnek ki onnan, olyan mintha valami elektromos autó lenne. Arra gyanakszom, hogy mivel a főtengely szimmeringnél folyik az olaj (01.16.-án megyek szervizbe), ráfolyt a hosszbordásra, ami cicereg már 3 hete (szerviz szintén..), így a generátort nem tudja már hatékonyan tölteni, és mivel hideg van, a motor nem tud segíteni a szervónak, így a generátor segítene.. de az meg nincs rendesen feltöltve, ezért hangos a szervó.
Hangsúlyozom, a tudásom az autókhoz ZÉRÓ, szimplán azok alapján amit hallottam, hogy melyik alkatrész mire szolgál raktam össze fejben, hogy talán ezért ilyen a hangja most nekem
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
z123456789
addikt
válasz Bullitz #45465 üzenetére
Értem. Azért hétvégén rátöltök.
A szervóról tegnap beszéltem a pékemmel. Azt mondja, hogy a hideg miatt hallhatom hangosabbnak. És egyébként ha már meleg az autó, nem hallani. Mondjuk így is csak parkolásnál, vagy nagyon lassú mozgásnál észlelhető. De meleg motornál már normális. Kicsit megnyugodtam.
-
Bandi18
tag
Szelephézag ellenőrzésnél, a szelepfedéltömítést is szokták cserélni ?
Ha valaki csináltatott már akkor mennyibe került ? (8gen 1.8 benzin)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Bandi18 #45468 üzenetére
Ha jól emlékszem civinfo-n is írták, hogy egy levételt simán elbír. Vagyis ha ésszel szedi le a szerelő, akkor zökkenőmentesen visszatehető még egyszer. Elméletileg cserélni kellene, de ha nem tépik szét, és pontosan visszailleszti, és bekeni vékonyan tömítőanyaggal ahogy kell, akkor nem kellene hogy gond legyen vele.
Nekem is visszatették a régit, és nem ereszt sehol. Amúgy passz, de kb. 6-8 ezer körül van talán az új.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-cobra-
aktív tag
válasz mgoogyi #45452 üzenetére
Ha jól értelmezem, akkor a Mobil1 0W-20 a nagy hidegben nagyjából 2 fokkal alacsonyabb hőmérsékleten tudja ugyanazt a viszkozitást mint a többi három. Igazatok van, valóban nüansznyi különbségekről beszéltünk már. Megfogadom a tanácsot és leteszem a voksom a Motul 0W-30 mellett, a magasabb HTHS viszkozitás biztos jót tesz a motornak, és a gépkönyvben előírt ACEA szabványt is teljesíti. Köszönöm még egyszer a segítséget.
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Amúgy már nem emlékszem, hogy anno a Ladánk motorjához mi volt előírva, de ha mondjuk 10W40, akkor gyanítom, hogy ha 5W40-et kapott volna, később lötyögősödött volna meg, mint így, hogy hallgattunk a szerelőkre, és egy idő után 15W40-el kezdtük etetni, ami ugyan nem csökkentette az olajfogyást, viszont kellőképp megtette azt a koptató (romboló) hatást, hogy a motor a végén már a 15W40-ből is megivott 1 litert 1000 km-enként. És ezt 87000 km-nél még attól a motortól se várná az ember.
Korszerűtlen motor ide vagy oda, szerintem ha 5W40-et kapott volna végig, vagy legalábbis amikortól már lehetett kapni ilyet, akkor sokkal lassabb lett volna ez a folyamat. És ahogy az sokszor elhangzik, a vastagabb olaj nem szünteti meg az olajfogyást kiváltó okokat, csak átmenetileg elkendőzi azt, miközben máshol (hidegindítás, hideg üzem) meg nagyobb károkat okoz hosszabb távon.Ez lejátszódik a modernebb motorknál is. Csak korszerűbb, kevésbé laza illesztésű állapotból, és vékonyabb olajból indulva. De ha egyre vastagabb olajjal etetjük, attól még nem lesz jobb, nem fogja örökre eltömíteni a növekvő hézagokat, tömítetlenségeket.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
mgoogyi
senior tag
válasz -cobra- #45471 üzenetére
Nekem is eco-nergy 0w-30 megy majd a Jazzbe.
Elég sokat gondolkoztam rajta. 3 versenyző maradt a végén:
Mobil new life 0w-40 - magas hths viszkozitás, alacsony hőmérsékleten is jó, magas API teljesítményszint, meg ha Honda szerelők szerint a castrol magnatec 5w40 meg a mobil 10w40 is fasza, akkor ennek csak előnye van azokhoz képest
Liqui Moly Top Tec 4600 5w30 - elég stabil olaj, jó híre van, mindenhol jónak tűnik a viszkozitása
Motul eco-nergy 0w-30 - legjobb hidegindításhoz, rövid utakhoz(amire heasználjuk), az döntötte el a dolgot, hogy találtam pár motulos használt olaj elemzést neten és elég minimális kopást mutattak az értékek, ráadásul volt egy az 5w30-as tesójáról is és ezzel el is dőlt a dolog:
[eco-nergy 5w-30]A hths egy kompromisszumos érték, legyén minél kisebb(kisebb fogyasztás, több LE, jobb hűtés), de legyen elég nagy(terhelést alatt bírja az olajfilm). Ha a honda szerint a 0w-20-ak 2.6-2.7-es hths-e elég, akkor ennek a motulnak a 3.0-ja vastagon elég kell legyen.
Honnan szoktátok venni a motult?
Eddig webshopokban vettem (filtershop és társai).[ Szerkesztve ]
-
mgoogyi
senior tag
válasz z123456789 #45475 üzenetére
Van emailes elérhetősége ennek a TypeV Lacinak?
-
mgoogyi
senior tag
válasz z123456789 #45477 üzenetére
Ok, thx, regisztráltam csak még az adminok nem hagytak jóvá.
-
honda23
aktív tag
válasz z123456789 #45467 üzenetére
Cserélj olajat te is, meg van már égve a szervoolaj, hidegben jó hangos. Nekem nagyon csendes lett.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
JoolsNOS
veterán
Sziasztok!
Mennyi idő alatt kéne beállni az üzemi hőfoknak ilyen hidegben? Lassúnak érzem. Reggeli távom kb 13 km. 50-70km/h óra az első 10km, utána város. Mire a városba érek éppenhogy elérem a 73 fokot (itt áll be a kb 740es alapjárat, ennél lejjebb nem megy) Ez kb 10km és 10 perc. Fűtés nélkül, ha fűtök akkor kb 60-65 csak. Mire leállok azelőtt áll be a 84 végleges. De csak akkor ha már 70 fölött kapcsolok fűtést.A termosztát elvileg jó, mert 77 fok alatt hideg a nagy kör csöve. 1.4 Jazz Vagy ilyen hidegben ez ilyen?Más: duplakuplungnak van értelme? Vagy csak "flancolás"?
[ Szerkesztve ]
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
mgoogyi
senior tag
Valaki be tudná dobni ide a fórumba az egyes Jazz szervízintervallumait?
Köszi! -
JoolsNOS
veterán
válasz Winner_hun #45487 üzenetére
Én inkább csak visszaváltásnál csinálom, mert felváltásnál pont oda esik a fordulat, ahol a következő fokozat megindul. Illetve azt olvastam, hogy visszaváltásnál a gázfröccsnek meg csak kiengedett kuplungnál van hatása, tehát kell a duplakuplung.
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
BlacKSouL
addikt
A 60-as, 70-es évek teherautósofőrjei meg hogy örültek hogy végre megszabadultak tőle (remélem azért a hidegben a váltókar lábbal rugdosása nem jön újra divatba )
A szinkrongyűrűt lehet hogy kíméli, de a kinyomócsapágyat meg a rugót cserébe duplán terheli. Felváltásnál én is akkor engedem össze, mikor arra a fordulatra esett, ahol amúgyis folytatná. Ez így kompromisszumos talán, mert egy kinyomás, de fordulatra szinkronizálva. A többit már tegyék meg a gyűrűk.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
Holnaptól lesz a LIDL-ben LCD-s akksi töltő. Egész jókat írnak róla, viszont nem tudom van-e értelme megvenni. Sose használtam akksi töltőt. Jelenleg egy 1 éves Yuasa 45Ah van benne, hétvégén használtam utoljára az autót, fűtetlen garázsban áll, most megmértem multiméterrel 12,06V van benne. Szerintetek?
[ Szerkesztve ]
-
Bullitz
aktív tag
Sziasztok!
Az örök kérdés még egyszer.. olajcsere előtt állok.
Motul 8100 ECO-Nergy 5w30 volt benne, csipegette, aztán ette.. majd kiderült a szimmeringet cserélni kell.
Viszont időközben egy hondához értő szaki azt mondta, ne rakjak bele motult, ez japán autó próbáljam meg az ENEOS-t. Mivel rákellett töltenem Eneos sustina 5w40-et beleraktam 1 litert.Most jön a csere.. mit raktok ti az autóba?
2.4i ATS - 2005-ös.
Nem kell regény, igazából csak vélemény, ki mit használ...
nagyon hálás vagyok érte előre is.
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
BlacKSouL
addikt
válasz Bullitz #45493 üzenetére
Én a 2008-as 1.8-as benzinbe a következőket tettem az elmúlt években:
Gyári után (elvileg Fuchs 0W20) a következő Mobil1 New Life 0W30 lett 2 éven át, majd Castrol Edge Sport 0W40 szintén 2 évig, aztán Castrol Edge FST, ami ugyanaz, csak új néven, és most ismét Mobil1 Advanced Fuel Economy 0W20 van benne.A fedélzeti comp. szerint nézve a 0W20-akkal kb. 0,5-0,6 literrel kevesebb az üzemanyagfogyasztása a kocsinak télen. Nyáron kb. 0,2-0,4 literrel. A 0W30-al és a 0W40-el nem volt különbség egymáshoz képest.
Az olajfogyasztás gyári 0 km-es kora óta kb. 5-8 deci /10.000 km, és ez olajtól függetlenül kb. azonos. a 0W40-ből ugyanúgy evett, sőt, amikor pontosan decire töltötték az egyik cserénél, akkor abból májustól szeptemberig, kb. 7000 km alatt megevett közel 1 litert, de ez extrém kiugró eset volt, viszont a végig vastagabb 0W40-ből !
Próbáltam nem regényt, csak novellát
Akksitöltő: Aki Lidliset vesz, és megteheti, próbálja úgy használni a nagy hidegekben, hogy miután feltöltött, vegye le róla, és tegye rá ismét kb. 1 óra elteltével. Így legalább kétszer menjen végig a program. Szeirnte, javasolt egy töltő megléte, és használattól függetlenül legalább havonta egyszer rátölteni. Hidegben akár gyakrabban.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
flash-
veterán
válasz zolynet #45460 üzenetére
értem köszi az infót ez jó viszonyítási alap..
civic gen7-et érdemesebb külföldről?
ha igen van néhány bevállt hely ahol nézelődjek?
(megj. nekem a külföldi autóvásárlás egy talány.. valamivel olcsóbb de ki kell menni messzire megnézni, aztán vissza jönni vele, ugye a sok költség ami a behozott autóra rájön,stb,, és akkor árban ugyanott vagy mint a használt itthoni civicek teteje, amik megbízhatóak???? és a németnél,stb.. mi az esély hogy megbízhazó? a civic egy olyan autó aminek a vásárlóinak nagy része szerelemből veszi , márpedig aki ilyen, az állandóan költ az autójára, nem gyilkolja!! szóval én arra jutottam hogy nem járok rosszbbul ha itthon nézelődök...
érvek ellenérvek jöhetnek[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest