Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    Amúgy már nem emlékszem, hogy anno a Ladánk motorjához mi volt előírva, de ha mondjuk 10W40, akkor gyanítom, hogy ha 5W40-et kapott volna, később lötyögősödött volna meg, mint így, hogy hallgattunk a szerelőkre, és egy idő után 15W40-el kezdtük etetni, ami ugyan nem csökkentette az olajfogyást, viszont kellőképp megtette azt a koptató (romboló) hatást, hogy a motor a végén már a 15W40-ből is megivott 1 litert 1000 km-enként. És ezt 87000 km-nél még attól a motortól se várná az ember.
    Korszerűtlen motor ide vagy oda, szerintem ha 5W40-et kapott volna végig, vagy legalábbis amikortól már lehetett kapni ilyet, akkor sokkal lassabb lett volna ez a folyamat. És ahogy az sokszor elhangzik, a vastagabb olaj nem szünteti meg az olajfogyást kiváltó okokat, csak átmenetileg elkendőzi azt, miközben máshol (hidegindítás, hideg üzem) meg nagyobb károkat okoz hosszabb távon.

    Ez lejátszódik a modernebb motorknál is. Csak korszerűbb, kevésbé laza illesztésű állapotból, és vékonyabb olajból indulva. De ha egyre vastagabb olajjal etetjük, attól még nem lesz jobb, nem fogja örökre eltömíteni a növekvő hézagokat, tömítetlenségeket.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák