- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- iPhone topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
- Végre bemutatkozott a Pixel 8 és a Pixel 8 Pro
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Ismét mozgásban a Kingmakers
gp Továbbra is izgatottan várjuk a játékot, amelyben a középkorba utazunk modern fegyverekkel.
-
Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
it Új eszközökkel ösztönözné a programozókat a Microsoft, hogy még több AI-t hozzanak el a Windowsba.
-
Sokkolóan drága az idei csúcs TCL tévé
ph A 114 hüvelykes képátlóval bíró 4K Mini LED QLED tévé árából egy egész korrekt autót lehet venni.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandi18
tag
válasz BigBlackDog #45302 üzenetére
Kis lökettérfogat+turbo hááát, csak a szívóbenzin
-
z123456789
addikt
Kellett már valakinek kulcsot másoltatnia 7G Accordhoz?
-
Bandi18
tag
válasz BigBlackDog #45304 üzenetére
Hát az a baj hogy turbo benzinnel meg bármilyen turbo motorral nagyon bele lehet nyúlni a kakiba .
Én személy szerint új autót nem hinném hogy bármikor is meg tudnék magamnak engedni, csak a használt marad. Eddig csak sima szívó benzines gépeim voltak. Csak az a baj hogy amikor a 10 gen civic mondjuk eléri az 5-6 évet amikor már normálisabb áron meg tudod venni, szerintem annyira el fog - bocsána a kifejezésért- fososodni motorikusan hogy borzalom.
Ezt csak azért mondom mert egy turbo motornál jobban figyelni kell tényleg arra hogy hidegen ne pörgesd, hosszab úton hagyni kell visszahülni.
A mezei magyar autós le fogja szarni ezeket a dolgokat, és mire tényleg eladásra kerül akkor pár év és lehet cserélni a turbot.
De lehet hogy csak én látom túl sötéten ezt.
Azt jól láttam hogy az új 1.5T motor az nem láncos lesz ?
[ Szerkesztve ]
-
Aladdin
senior tag
-
Bandi18
tag
válasz Aladdin #45307 üzenetére
Igazad van, hogy azért motort tudnak építeni a kérdés csak az hogy a magyar ridegtartást hogy fogja viselni 5-8 év után.
Igen tudom hallani TDI-ról ami ment 600.000 km-t és nem kellett turbot cserélni, de dongoldom ebben az esetben oda is figyeltek arra hogy be legyen melegítve és vissza is legyen hűtve.
-
Zsombe
senior tag
válasz Aladdin #45300 üzenetére
De nem is olyan jó. Egyrészt kis ccm + turbó, másrészt már nem olyan markánsak, karakteresek az új Honda modellek, mint korábban (pl. ufo Civic, 7gen Accord vagy akár a 8gen). Olyan érzésem van, hogy kicsit túltolták a designerek a szakét és az új formatervekben elegyítették a dél-koreai stílust a Need For Speeddel. Az idén érkező CR-V is inkább bazári lesz, mint szép és elegáns. De ne legyen igazam és legyen gyönyörű élőben.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
BigBlackDog
veterán
válasz Bandi18 #45306 üzenetére
Igen, ez jogos. Én a Honda 2.2 CDTI motorjából indulok ki, eddig amit olvastam azzal kapcsolatban, az eléggé pozitív. Ha jó kép alakult ki a fejemben, akkor a szokásos dízel kopó-fogyó alkatrészeken kívül más gond nincs velük. Szóval egyelőre bízok a Hondában. Ennek ellenére 4-5 év tapasztalat úgyis kell, hogy használtan ajánlható legyen egy ilyen.
Viszont egy kiegészítést még írnék. Újonnan én sem vennék autót, mivel egyrészt én sem tudom/akarom magamnak megengedni, másrészt nem ér számomra annyival többet egy új autó egyelőre, mint egy ugyanolyan típusú, felszereltségű 1-3 éves értékvesztést elszenvedett társa. Persze, használtnál nem tudom beikszelni az extrákat egyesével, de egyelőre elfogadom ezt a kompromisszumot. Viszont, ha
- új autót vennék, akkor nincs gáz, új kora óta nálam, ismerném az előéletét, tudnék vigyázni rá.
- ha használt szívóbenzint vennék, akkor félretennék egy 100-150e Hufot a vezérlés, szűrők, folyadékok cseréjére és az esetleg meglepetésekre (abroncs, féktárcsa, fékbetét, stb.)
- ha használt turbós benzint választanék, akkor azért kellene szerintem 200-250e Huf tartaléknak, ha biztonságba akarom érezni magam
- használt dízelnél meg 300e Hufot különítenék el, hogy megnyugodjak.
Szerintem, ha figyelmesen és türelmesen keresünk, választunk használt autót és a vétel, átírás után még benne vannak az ember zsebében a fent leírt összegek, akkor nagy pofára esés nem érheti az embert. Igen, akkor is rá lehet még locsolni egy jókora összeget, amit nem kap vissza eladáskor, de legalább lesz egy jó és üzembiztos autója, amit tud használni. Persze ez csak a saját meglátásom, véleményem. -
Jaffa75
őstag
válasz Bandi18 #45311 üzenetére
nem akartam flame-elni azzal hogy minősítem az 1. és 1.4 VW turbós motorok hírét, pedig a környezetben is van egy Yet 1.2t. Maga az autó tetszik, de nem mertem ilyet venni, mert látom hogy mennyire sok gond van vele! Pedig első tulaj, vigyáz is rá, nemcsak városban használja, szóval jó kézben van, mégs muzsikál jól...
Aladdin: kisebb is, hova húzzák? Nem lenne tartós! /így sem biztos /
[ Szerkesztve ]
-
Bandi18
tag
válasz BigBlackDog #45314 üzenetére
Teljesen igazad van, csaka mázlifaktor még nagyobb szerepet kap ezután. De amúgy nagyon kíváncsi vagyok hogy 5 év múlva ezek a downsize-olt 1.0-1.4T motorok autók hol lesznek. Mert persze most csilli villi, első műszaki nem szokott gondot jelenteni mindig a másodikra kezdenek előjönni a dolgok és valaki előtte veti le akkor az új tulaj foghatja a fejét.
És emiatt szerintem legalábbis neppertől még rizikósabb lesz autót venni.
De mint mondtam kíváncsian várom mi lesz ebből
-
BigBlackDog
veterán
válasz Zsombe #45313 üzenetére
Markáns, karakteres UFO Civic: Mondjuk kívülről és belülről is van formája, stílusa ez igaz, de "aszondják", hogy motorikusan már ez is egy halott disznó inkább. Amit én tapasztaltam, hogy élénkebben reagál azért a gázpedál masszírozására, mint pl. egy G Astra, de azért alacsony fordulaton eléggé nyomatékszegény, halott a német társával szemben.
Egyébként van valami abban, hogy ezek az átlagos japó motorok mind ilyen élénkek, ugrósak egy Opelhez, vagy más "átlagos" európai márka típusához képest?
-
Zsombe
senior tag
válasz Aladdin #45318 üzenetére
Szerintem a 3 ajtós Type-S ufó Civic teljesen rendben van.
2017-es CR-V eleje nagyon tetszik, de valahogy a hátuljánál számomra nem áll össze a kép:
Kicsit az zavar a Hondánál, hogy kezdik ők is ezt az egységes márkaarculatot erőltetni, amit anno az Audi kezdett el a single frame-mel, de ami jól áll a Jazz-nek, vagy HR-V-nek, az nem feltétlenül passszol a Civic-hez vagy CR-V-hez.
10-15 évvel ezelőtti design számomra tetszetősebb volt, hogy minden Honda típusnak más-más arca volt, a típus egyéniségéhez és méreteihez passzoló.@BigBlackDog: igenis egyedi és stílusos az ufo Civic.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
demars
addikt
Döglődik az akksi a kocsiban. Már tavaly télen is volt gond, úgy érzem ezt a telet nem bírja ki.
Jelenleg egy Banner powerbull P4523 J+ van benne.
Méretei: 238x129x203 (hosszúság, szélesség, magasság)
Melyik Yuasa megy bele? Tennék a 45 ah helyett 5x ah -at.
BlacKSouL: ha jól emlékszek te is yuasát tettél bele ugye?Köszönöm
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
yodamester10
őstag
Na megvolt az olajcsere,és tuti csak bebeszélem magamnak de lehet,hogy halkabb lett az autó
[ Szerkesztve ]
-
Aladdin
senior tag
válasz serfozotibi #45325 üzenetére
Nem ott, ott kivul, amit latsz, ahol a magassagot is allitod.
-
Qru
MODERÁTOR
Jazz-en kész az olajcsere. Végül Fuchs olajat kapott. Kíváncsi vagyok milyen lesz...
Jaffa75: Abba kevés, még emelt turbónyomással is. Bár a 3 hengeres Audikon is jókat nevetek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #45324 üzenetére
Lehetséges hogy ha régi volt az olaj akkor már nem kent olyan jól. Én meg azt vetten észre hogy a szűrőcsere után könnyebben felpörög gázadásra a gép.
#nincsbennetarcsi
-
-cobra-
aktív tag
válasz demars #45323 üzenetére
Yuasa elvileg jó féle, ősök Avensisében 9 évet bírt a gyári. Nekem egy éve adta be a kulcsot a gyári Panasonic feliratos akksi az Accordban, én is Yuasát tettem bele. Meglátjuk mennyit bír, de azért azt észre vettem, hogy mínuszokban nehezebben forgatja, de betudom a sok állásnak és a jelenlegi 5W-30as olajnak.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #45332 üzenetére
Eneos vékony(abb) olaj így érthető hogy finomabban jár.
mod:
-cobra-? Jazz gyári akksija 10 évet kibírt nálam (fingom sincs ki gyártja) az azért elég szép.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Jaffa75
őstag
Ma jubiláltunk, elhagytuk a negyedmilliót! Közösen ebből 13k ment bele 09.01 óta!
Most jut egy kis pénz, amit rádobok, kap egy új kuplungot, meg lesz néhány külső fejlesztés... De leghamarabb egy új akksi néz ki! Reggel a -8-ban is nehezen tekerte meg, ma meg amikor leraktam hétkor már -9 volt! Lehet hogy a nyári gumis Fiestával kell reggel mennem leltározni? Lehet...
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #45329 üzenetére
Megtaláltam ezt a hsz-t, meg keresem a yuasa akksikat. Ha jól értem Endrétől rendeltél. 45 ah lett akkor bele? Sajnos a megadott méretben nem találok neten 5x ah yuasát. Szóval úgy néz ki be kell érnem a gyárival.
Még futok néhány kört és hétvégén rendelek. Köszönöm az infót!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
nagyúr
Ajtózsanérokat mivel lehet kenni hogy ne nyikorogjanak?
Més que un club!
-
tixem
addikt
Üdv!
Ufo civic-re mekkora eretnekség 195/65 r15 gumit rakni? Szimpi az autó de az a malomkerék alatta eléggé taszító, elsősorban az ára miatt.
Váltóméret kalkulátor szerint nincs eltérés, 0.01 cm-rel kerülne feljebb az autó. Méretileg tehát elvileg oké, de a valóságban kivitelezhető ez az 1.8-asokon? 1.4-est már láttam fent 14 colos felnivel is meg virsligumikkal, na az meg a másik véglet.
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
tixem
addikt
válasz BigBlackDog #45341 üzenetére
1.4-esen ha jól olvastam kisebbek a fékek, mint az 1.8-on. Ezért is kérdezem, hogy egyáltalán 15-ös felni rámegy e teszem azt erre
Ez az amin 14-es van, na jó nem virsligumi, de nem a szokványos.
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
Jaffa75
őstag
Taszítónak messze nem mondanám... Nekem a téli 16-os alatta, ezzel vettem, de még ezt is virslinek érzem (nyilván a gumi falmagassága miatt)! Erre 15-öst még véletlenül sem tennék! Csak egy példa - egy Focus C-Macon 1.6 tdci-in is 215/x/16-os gumi van... az aztán minden (pláne bódé ), csak nem sportos!
Ha a cél a fogyasztás csökkentése, akkor egy frankó dízelt vegyél, vagy egy takarékos 1.3-at! Az 5 ajtós 7-7.5 körül áll meg...Nem értelek, de nem is kell..
[ Szerkesztve ]
-
mgoogyi
senior tag
Én ezért egy szervízre sem haragudnék emiatt. A legtöbb szervíznek megvannak a berögzült megszokott dolgaik, sok helyen a 10w40 mindenbe téma megy. De mivel gyakorlatilag minden évben napokat töltök azzal, hogy mi legyen a köv motorolajam, így mindig én viszem a cuccot. A bejáratott szervizem meg sosem problémázott ezen. Csak hát a legtöbb ügyfél feltehetőleg leszarja, hogy mit raknak a kocsiba.
Hát nekem gyári lpg volt, előre felkészültem arra, hogy hogyan lesz szervizelve. Szerbiában, Szegedtől 50 km-re ugyanis van egy fickó, aki ezzel foglalkozik. Egyetlen xenonos szövetüléses gyári lps-s kombi lega volt eladó 2013 áprilisban az utsó szép szériából(2007-2008) egy nőtől és én marha megvettem. Aztán elvertem rá 600k-t egy év alatt(2 szett gumi, lendkerék, fékek, gázinjektorok, stb stb...), 3-4 kört voltam Szerbiában vele, aztán szeptemberben elkezdett sokszor rángatni 2000-es fordulat körül. Mondjuk addigra pont elegem volt a szervízeléséből, mert minden komolyabb dolog miatt vagy Pestre kellett vigyem vagy Szerbiába. (Akkor rájöttem, hogy hiába volt az álmom ez a kocsi és milyen jó vezetni, de nem akarok a tulaja lenni és elkezdtem hirdetni.)
Próbáltam a helyi szervízekben megoldatni a dolgot, a megszokott szervízben már mondták a 3. kör után, hogy menjek inkább fel megint, mert nem találják a hibát. December elején irány Pest, a Seibiko egy nap alatt megtalálta, hogy szelephézag a gond. Pikkpakk megcsinálták, végre hibátlan volt a kocsi, gondoltam tankolok egy kis lpg-t, de nem ment, hanem folyt szét mindenhova. Fasza... Megint helyi szervízek, senki nem tudott vele mit kezdeni. Ott már kezdett elgurulni a gyógyszer.. szerencsére lett vevő januárban és örültem, hogy el tudtam adni annyiért, mint amennyiért vettem... (Ha Pesten laktam volna közel a Seibikohoz, akkor megtartottam volna.) -
tixem
addikt
válasz Jaffa75 #45344 üzenetére
Egészen egyszerű: egy vagyon rá egy normális gumiszett. Ilyen linglongot meg hasonló vackokat még trabantra se raknék, nemhogy erre.
Mindegy akkor, ufo civic kiesik a pixisből, talán a sedan-ra rámegy. Vaaaagy, marad az 1.4 és akkor jöhet az ufo is. Csak hát 1.4. Apropó, hogy megy az ufo 1.4-gyel?
1.8-ban hatalmas vonzerő a hatos váltó. Nem forogja szét pályán a lelkét.
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
Jaffa75
őstag
Ha rám hallgatsz az 1.4-et hagyd ki, semmire sem elég... Fogyiban ugyanaz kb., de nem megy!
Venni kell egy Apollo szettet rá, így a téli-nyári megvan 1 lépésben, és máris nem oly vészes!
Nehogy azt gondold, hogy egy Astra-ra, vagy egy Focusra egy szett olcsóbb lenne... . Normálisat veszel, okosan használod, sokáig jó lehet! Csakúgy mint más hasonló kategóriájú autónál!
Szerk.: a hatos váltó messze nem forogja szét magát, olyan 3200-3400 körül van 130-nál...
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Nem és nem.
Egyrészt 1.4-el elvileg halál az UFO Civic, saját tapasztalat alapján az 1.8 szerintem elégséges a dinamikus közlekedéshez.
Másrészt hatos váltó jó dolog, de 130 km/h-nál 3400-3500-at forog a motor, 100 km/h-nál kb. 2900-at, ha jól rémlik. Mondjuk hangban nem annyira szörnyű. -
tixem
addikt
válasz Jaffa75 #45347 üzenetére
Ezért is írtam, hogy hatos jó lenne, nem üvölt.
Astra-ra, Focusra 195/65 r15-ben már van 13-ért is hankook. Azért ha négyet vesz az ember már nem mindegy az a 3-4 ezer Ft/db.
A négyévszakos gumi nekem nem gyere be kategória. Külön téli, nyári.Na mindegy akkor, ez a terv egyelőre átdolgozást kíván
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
Jaffa75
őstag
A Michelin Apollo-t ne írd le így, van itt 2 kolléga (Kornélka az egyik) aki használja, eddig csakis 5+ tapasztalattal! Higgy nekik, ne nekem...
Vedd nyugodtan meg a G Astra-t, volt nekem is 10 évvel ezelőtt! Olcsóbb is, meg rá is megy 13"! Újként vettem azt, de egyet elhihetsz, nem egy kávéház a kettő autó!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Linux kezdőknek
- Facebook és Messenger
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Politika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Sokkolóan drága az idei csúcs TCL tévé
- TCL LCD és LED TV-k
- Ukrajnai háború
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest