- iPhone topik
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ingress
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Huawei Nova 10 - halovány remények
Hirdetés
-
Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
ph A Surface Laptop és Pro hamarosan megjelenő iterációi a 45 TOPS-os NPU-val érkező Snapdragon X platformra épülnek.
-
Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
it Egy brit bíró szerint Craig Wright, a bitcoin állítólagos feltalálója folyamatosan hazudott és bizonyítékot hamisított.
-
A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
ma A Poco első táblagépe is egy Redmi termék más néven.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz bluyoo #44946 üzenetére
A gázosság nem hiszem hogy számít, de sose volt/lesz gázos kocsim, szóval ezt majd valaki megmondja.
Ha az autó gépkönyvében a 0W30 - 10W40 van megadva, és amellett mondjuk A1/B1, A5/B5, akkor az ismertebb, normális forrásokból beszerezhető márkák közül azt kell választani, amelyik jobban megfelel a használati viszonyoknak.
Például ha egész évben, azaz télen is van használva, de várhatóan az éves futásteljesítmény nem haladja meg a 15 000 km-t, és emellett általában rövidebb utakra van használva főleg az autó (1-25 km), vagyis gyakran van hideg üzem, akkor a 0W30 - 0W40 lehet jó választás. Ha mondjuk télen nem vagy csak ritkán megy, esetleg 20-25 km-nél jellemzően többet megy az autó egy indítással, és csak ritkán megy rövid utakat, hidegen, akkor 5W30, esetleg 5W40. Ha átlagos, hol ilyen hol olyan, akkor a 0W40-et ajánlanám, mert ez a legtöbb olajmárkánál elég széles üzemi körülmények közt megállja a helyét.
Amúgy titkos favoritom ez, ami viszkozitásban OK, A1B1 és A5B5 OK, viszont meg kell nézni, rá kell kérdezni, hogy az autóhoz előírt API értéket is hozza-e, hiába hogy itt az olajshopnál csak SL-ig van, valójában már tudnia kell minimum az SM-et, de szerintem SN-t is.
Feltéve, hogy valóban a gépkönyv ezt írja elő(engedi meg)[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Fkris
őstag
válasz !Overdose! #44948 üzenetére
Romeo-romeo, miért vagy te romeo!
[ Szerkesztve ]
"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
bluyoo
nagyúr
Mindkettőtöknek köszönöm a kimerítő választ!
Akkor valószínű marad az 5W-30, ha jól fejtettem meg a krikszkrakszokat a szervízkönyvben , idáig 5W-40 -el volt töltve.(#44953) Qru
Köszi!
Nem tudtam a rövidítés jelentését.
De szerintem nagyon eltalálták a nevét.Bazinga!
-
nagyúr
válasz bluyoo #44946 üzenetére
Gazos a verda? Mazlis Beszerelni szar, mert nagy tetel egyszerre, utana hasznalni alom, nekunk is gazos itthon az astra. Kb fele annyiba kerul az autokazas mint benzinnel. Benyobol 6-7 kozott eszik, gazbol 8-10L kell neki, cserebe 179ft/L. Gazszurot viszont azt hiszem kell neha cserelni
-
bluyoo
nagyúr
válasz tboy93 #44955 üzenetére
Igen! Teljesen új tartályt kapott, rem. a szűrőt is cserélték.
A szerelő srác aki velem jött Benzin/Gáz "hívő". Plusz a sors is azt akarta, hogy ezt vegyem . Egy 2.2 -es Dízel is ki volt nézve.
Meglátjuk én, hogy fogom szeretni a kicsikét.
Jó pár év Tiptronic-os Dizel kisautó után, kicsit szoknom kell még.
A bal lábamat elfelejtettem használni.[ Szerkesztve ]
Bazinga!
-
bluyoo
nagyúr
válasz tboy93 #44959 üzenetére
Hát eredetileg Goodyear UltraGrip 9 lett volna, de a végén 195/65R15 Continental WinterContact TS 860 lett.
Említetted a Eneos és Motul olajokat. Te melyik márkát választanád?
Az Eneos Premium Hyper 5W30 -at is írják az autómhoz, nem tudod hogy ilyen olcsó?
Kis túlzással féláron a Sustina-hoz képest.Bazinga!
-
nagyúr
válasz bluyoo #44960 üzenetére
Sustina az eneos prémium olaja, én azt használom. Kifejezetten sok rövidtávra, hidegindításra ajánlott, bizonyos összetevői által a a hideg futás alatt nyújt több védelmet más olajokkal szemben. Pl. nincs benne egyáltalán kén, így nem keletkezik kénsav sem. Bővebben utána lehet olvasni neten.
Hogy ne csak jót írjak róla, a tartós magas fordulaton gyilkolást nem bírja. Kornélkának a swift sportban zabálta, szóval ha állandóan küldöd mint állat akkor válassz mást. Nekem egyébként németbe oda-vissza 2000km alatt az autópályán 4-5000 ezres fordulat között nem evett belőle semmit a civic.
Másik hátránya esetleg más olajokkal szemben, hogy a sustinát szinte minden motor csipegeti, amelyik hibátlan az is. Nálam, runner125-nél és másoknál is 10.000km alatt fogyogat belőle 4-5dl, ez ilyen olaj.
Mindezek mellett én továbbra is ajánlom.
A motul 8100-at is többen használják itt teljes megelégedéssel. Ha sokallod a sustinát akkor én a sima eneos helyett a motul 8100-at raknám a motorba.
Szerk: A Conti Ts860 jó gumma
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ezt most találtam. Egész jól gyorsul a kis kasztni ezzel a ?turbó nélküli? motorral.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #44968 üzenetére
1100? Azt aztán egyenesen imádja a kettőstömegű.
#nincsbennetarcsi
-
bluyoo
nagyúr
Nos így nézne ki a kosár:
ASH_30-04-498/BE Üzemanyagszűrő 1 653 Ft
BOS 1457433322/BE Levegőszűrő 5 066 Ft.
BOS F026407077/BE Olajszűrő 2 884 Ft.
BOS 1987432220/BE Pollenszűrő 8 339 Ft.
EN 5W-30 SUSTINA 4L Eneos Sustina 5W-30 4L 13 938 FtÚgy voltam vele, ha már viszek alkatrészt, akkor már mindent én szerzek be egy helyről (KA).
Bosch szűrőket választottam, bár be kell ismernem csak azért mert idáig minden Bosch cuccom bevált.
Szóval ha valaki esetleg módosítana, szívesen fogadom a tanácsát.(#44961) tboy93
Akkor az olaj eldőlt! Eneos Sustina 5W-30 kerül bele.Bazinga!
-
bluyoo
nagyúr
Köszi, módosítottam:
MAN-W610/6/BE Olajszűrő 3 186 Ft.
A lég/pollenszűrő maradhat?
Vagy ezeket is módosítsam inkább Mann-ra?
MAN-C3132/BE Levegőszűrő 6 964 Ft.
MAN-CU2327-2/BE Pollenszűrő 8 669 Ft.(#44972) tboy93
Hát árban ez a Filtron jóval kedvezőbb mint a Bosch vagy a Mann.
FTR-AP104/2/BE Levegőszűrő 4 425 Ft.
FTR K1198-2X/BE Pollenszűrő 4 266 Ft
Van olyan jó mint a fentiek? Vagy nem észrevehető a különbség?[ Szerkesztve ]
Bazinga!
-
LógaGéza
addikt
válasz bluyoo #44973 üzenetére
Mi mindenbe Filtron pakoltunk, nem nagyon volt még baj velük.
Árakat miért nem kérsz TypeV Lacitól? Olajból ennyiért már 5L Motult is kapsz"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
bluyoo
nagyúr
Ráírtam, bár így hétvégén nem hiszem, hogy aktív lenne.
Bazinga!
-
LógaGéza
addikt
-
bluyoo
nagyúr
válasz tboy93 #44979 üzenetére
Majd meglátjuk.
Nagyon nem akarom húzni a dolgot ,már egy hete itt áll az ablak alatt az autó. Az olaj éppen eléri a nívópálca végét ....(#44980) z123456789
Nem nagy, de kettő kell.
Viccet félretéve ezért kérdeztem.
TypeV -nél arra is rákérdezek. Nem akartam hétvégén hívogatni. Az SMS-re meg majd válaszol ha ráér.[ Szerkesztve ]
Bazinga!
-
Jaffa75
őstag
válasz yodamester10 #44982 üzenetére
remélem nem a kopott gumi miatt!
-
nagyúr
Ez a 205/55 r16 ritka béna a civicre amúgy. Vagy 5 év alatt elfogyott a teligumim. Könnyen elkapar 1esben. Főleg enyhe emelkedőn.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
czirok000
csendes tag
válasz tboy93 #44965 üzenetére
Csak pusztán kíváncsiságból kérdezem hogy miért vannak ennyire erőltetve az 5w30-as olajak benzines Honda motorokba ( pl k20a6 mikor a gépkönyve 5w40-10w40 es t ajánl) ? Kezd lelki furkám lenni hogy én 5w40 el járok
Aki meg köztudottan rúgja a gépnek minek erőlteti az 5w30 at? Egy 5w40 es full szint olaj magas fordulaton jobban véd a kopás ellen mint egy 5w30-as társa.(legalábbis én így tudom) Egy ismerősöm sose rakott mást az s2000-ébe csak 5w40 es olajat és nem volt semmi problémája a vassal.
5w30 mellett szól még az a kb 1 dl fogyasztás béli különbség 100km, amit jó esetben el lehet érni vele, és a nyújtott olaj csere periódus (30e km) amit meg ugye normális ember úgysem tart be és max 15 e környékén ledobja az olajat. De tényleg pusztán a kíváncsiság végett írok, érdekel a téme és a cartársak véleménye.[ Szerkesztve ]
-
honda23
aktív tag
válasz czirok000 #44985 üzenetére
2001-től benzines civicbe és 2003-tól benzines accordba gyári 0w20-as castrol ment. K-s motorba biztos.
5w30 és 5w40 között szinte nulla különbség van magas fordulaton. Ahogy az olajak változtak, úgy a motorok is.
A 40-es olajat én 6gen-től lefelé raknám. 7gen-től felfelé 30-as.6gen vtibe 5w40 megy, ep3ba meg gyárilag 0w20 ment, amúgy 5w30 mehet bele. Modernebb motor. Ennyi. Ezzel szemben sokan újabb motorokba is 5w40et raknak...
Én nem tenném. Meg nem mindegy, 1km-t vagy 100-at teszel meg 8000-es fordulaton.
A 5w30 sustina tulajdonsága, hogy hidegen 0w20, melegen egy 5w30. 4 éve használom teljes elégedettséggel k-s motorba.
S2000-be a gyári olaj még 5w40 volt 2001-ben. Akkor még nem is létezett k20.
5w30 mikortól kapható, passz. Sokat változtak az olajak az évek alatt.nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
czirok000
csendes tag
válasz honda23 #44986 üzenetére
Értem , jó érvelés.
Ha már mondjuk 5w30 as olaj közül csemegéznék, melyik az a a norma amit inkább szem előtt tartanál? Pl .:
I-Vtec motor esetében? Elég simán a3/b4 ? vagy a5/b5 ? De a legújabb szabvány is mehetne bele Ilsac Gf-5? Anno egy mobil 1 Esp formulán elgondolkodtam az tudja az A5/A3/B5/B4/B3 besorolásokat, de végül maradtam a super 3000 5w40 nél.
Pár napja egy Accordos kolléga precízen levezette az olaj csere metódust és ő is 5w40 et rakott a vasba , igaz a motul egy komolyabb portéka mint a super 3000 es mobil véleményem szerint.[ Szerkesztve ]
-
206 cc
senior tag
Sziasztok!
Olvasom,hogy olajakról megy a diskurzus....Szóval egy új 2015 évi 1.8 Civic-be amibe eddig összesen 8000km van a két év alatt ,mehetne szintén az 5w30-as olaj pl amit írtok a Sustina?! Nagyon keveset járok vele az is kis távokon kb.30-50 km,soha nem pörgetem még kb 4000 felett nem is volt a fordsz.mérő mutató és mindíg melegítem indulàs előtt kb 10-15 percet!
Igazából ,mivel 4000km- ként kidobom az olajat ezért gondoltam talán igy felesleges bele a drágább olaj?!
Olaj -levegő- pollen szűrőt is tudnátok olcsóbban mint a szervíz árak esetleg?
Köszi előre is![ Szerkesztve ]
206cc „- pedig nem is én utállak Téged.Te utálod saját magad” .... a problémát nem az jelenti, hogy valaki hülye,hanem az hogy nem ismeri be....
-
czirok000
csendes tag
-
BigBlackDog
veterán
Ma reggel nem világított egyáltalán a középső lámpa ajtónyitást követően, remélem csak kiégett az izzó. Pontosan milyen szofita égő kell bele (UFO Civic), 31, 36 vagy 41 mm-es? Ha jól látom, akkor a 31 mm-es kell, de szeretnék kérni egy megerősítést!
Még mielőtt nekiesnék megkérdezem, hogy honnan érdemes megkezdeni a műanyag burát, hogy ne repedjen, törjön?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #44982 üzenetére
Nekem is elkapart 3-asban, duzzadt is a mellem... aztán kiderült csak a gumim nem tapad.
De félre a tréfát: a kettős tömegűnek nem tesz jót ha túl alacsony fordulaton használod, hamarabb csereérett lesz (a sok rázkódás miatt sokat dolgozik).
mod:
BlacKSouL: Gázosba nincs külön előírás olajból. Időnként kell állítatni a rendszeren és kb ennyi. Ja meg vannak motorok amik "nem olyan jól" gázostíhatóak (egyes alkatrészek gázüzemben nem kapnak kellő kenést pl dugógyűrű) és idő előtti kopás lesz az eredmény.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
z123456789
addikt
válasz Horel77 #44996 üzenetére
A 0W-20 leginkább nem környezetvédelmi szempontból hatékony? A fogaskerekeknek ellenben nem biztos, hogy jobb. Hangosan gondolkozom csak. Vagy nem is ír mást a könyv? Mert nekem is ír 0W-20-at asszem, de én nem tennékl bele. Mondjuk 13 éves, és 260e km van benne, már csak ezért sem. Fiatalabb autóknál nem jelenthet bajt.
[ Szerkesztve ]
-
yodamester10
őstag
válasz BigBlackDog #44994 üzenetére
Accordba 31-es kell,én ledet raktam bele.
-
Horel77
tag
válasz z123456789 #44997 üzenetére
Nem. A vékonyabb olaj gyorsabban szivattyúzható, tehát több olaj jut mindenhova, vagyis gyorsabban cserélődik. Plusz hidegen is jobb, márpedig akkor kopik leginkább a moci.
Amúgy a fogaskerekek a váltóban vannak, a motorban elég ritkán. -
Qru
MODERÁTOR
válasz z123456789 #44997 üzenetére
Kisebb lesz a motor belső surlódása, a motornak kisebb olajellenállást leküzve kell dolgoznia ezért csökken a fogyi. Ennek köszönhetően a károsanyag kibocsátás is valamelyest (nekem is hozott pár decit a hígabbra váltás). Gyári ajánlást be kell tartani, a túl vékony olaj se jó mert melegen nem tapad meg, túl gyorsan szétterül és akkor meg azért kopik a motor de ez utcai autóknál aligha gond mert egyszerűen nem kap akkora terhelést (mondjuk +40 fokban tartósan 6000+ rpm-es fordulat).
Amúgy ez az öreg motorba sűrűbb olaj kell marhaság. Az ideális olaj az a legvékonyabb olaj, ami még nem túl alacsony viszkozitású ahhoz, hogy megakadályozza a kopást és fenntartsa az olajnyomást. Akkor is ha kicsit csipegeti. Ha eszi hát eszi, után kell tölteni de ha sűrűbb olajra váltasz azzal csak még jobban gyilkolod mert a hidege kenése rosszabb lesz tehát jobban/gyorsabban kopik.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen