- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Mobil flották
- iPhone topik
Hirdetés
-
Nagy akkumulátor és külső kijelző
ma Ez jellemzi majd a Honor kagylótelefonját, amit kis híján egy éve várunk már.
-
Egy termékcsaládra korlátozza az Auto SR-t a Microsoft
ph Az automatic super resolution még a Qualcomm megoldásain belül is csak egy sorozathoz lesz kötve.
-
Teaser traileren a Delta Force: Hawk Ops
gp A rövid betekintés után a jövő hónapi Summer Game Festen láthatunk további részleteket a játékról.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
JoolsNOS
veterán
válasz BigBlackDog #44592 üzenetére
Igen, olyan, obd kiolvasóval szoktam néha monitorozni.
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, GTX1060 6GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
BigBlackDog
veterán
Mondjuk ez egy érdekes téma. Vagyunk itt páran 1.8-as UFO-val, de a fogyasztások eléggé szerteágazok. Az talán általános érvényű, hogy a BC 0.5-1 litert csal lefelé. Nálam 7 litert mutatott este a fogyimérő. Mintha korábban írt volna valaki 5.6 literes fogyasztást is, de 7 liter alatt azért szoktak lenni. Viszont van aki 8.5-9 liter/100 km-es átlag felett tanyázik.
Mondjuk nálam 5 km országút, 10 km falu/város, 10 km pálya van napi szinten kétszer. Relatív nyugodtan vezetek, nem nyomom neki, ha nem muszáj. Hajnalban megyek, késő este jövök, forgalom már egyáltalán nem zavaró. Ráadásul 16-os kerekekkel. Motorolaj 5w30, ha jól rémlik. Emiatt kicsit alacsonyabb értékkel számolnék, de csak nem sikerült lejjebb vinnem. Akik olyan alacsony fogyasztással nevelik az UFOjukat, azok hogyan csinálják?
[ Szerkesztve ]
-
Snoop-y
veterán
válasz BigBlackDog #44602 üzenetére
Atlag nekem 7.5
Ennek 70%-a kb varos rovid tav.(10km/nap)New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #44602 üzenetére
Nem tudom. En mikor agyonkinoztam egyszer telen, akkor tudtam 6,8 ig feltornaszni. Cegnel meg kollegano az ugyanilyet 7 ala nem tudta behozni...
Mondjuk enyem mar a modositott verzio(2008-as modellev), amaz meg meg az eredeti 2006-os. Es a cegesben mindig kozvetlenebbnek ereztem a gazreakciot, nyersebbnek, karburatorosabbnak. Ahhoz kepest az enyem megfontoltabb, kifinomultabb.En eleg sokat motorfekezek, 2000-3500 kozott hasznalom, erosen gyorsitok es mielobb haladok adott sebesseggel. Vegyes hasznalattal, de itt a varosi mod is nyugodt egyenletes, keves lampa, keves megallas, sok egyenletes tempo. Orszagut 95-100, palyara meg ha eljutok, 110-120, es altalaban nem sietek. Ha meg nyaron Horvat tengerpart, akkor olyankor 5 liter korul le tudok menni.
Erdekes lenne rogziteni valahogy a telemetriat.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Bibby
addikt
válasz BigBlackDog #44602 üzenetére
Jó ez nekem most 100% színtiszta BP, dugókkal, csúcsforgalommal, és nulla fok környéki indulásokkal. Tehát ez a plafon kb az én vezetési stílusommal.
Ελευθερια η θανατος
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #44606 üzenetére
Nem nagyon jo a hidegen járatás. Jobb ha azonnal indulsz es alacsony fordulaton szépen lassan bemelegíted az autót.
-
Bibby
addikt
válasz BigBlackDog #44606 üzenetére
Nem igazán, csak ha nagyon muszáj a jég meg pára miatt. De amúgy kíméletesen csinálom, nem túl alacsony és nem túl magas fordulaton az elején.
Csak mit érek vele ha 2 perc gurulás után már lámpához érek és várni kell.Ελευθερια η θανατος
-
nagyúr
Én nem tudom 10 alá vinni tartósan városban Szóval maradjatok csendben és örüljetek. Ma reggel is alig volt forgalom, mentem vagy 15 km-t, és 10.3-ról 9.8-ra ment le az átlagfogyi (kb. 200km-t mentem eddig, és lassan félhez közelít a tank mérő)...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
JoolsNOS
veterán
Fura, valahol meg azt írták, hogy amíg be nem melegszik addig legyen egy kicsit magasabb a fordulat, mert a nagyon alacsony fordulat jobban megviseli a motort. Bár gonolom itt az 1300as fordulatról való kigyorsításra gondoltak. Előtte úgy tudtam, hogy kerülni kell a magas fordulatot. Szóval én a kettő közt maradok, és próbálom 1800-2500 közt tartani kb mindig hidegben-melegben.
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, GTX1060 6GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
Bandi18
tag
Nekem városban (BP dugó) 9-10 L, autópályán (BP-Miskolc, BP-Ajka) 6.8 L. A pályatempó óra szerint 135km/h és 2008-as facelift előtti
Ez a reggeli melegítés jó kérdés, én szoktam járatni hidegben 1-2 percet hogy a váltóban meg a motorban is forduljon az olaj párat, plusz ha még tükröt is kell párátlanítani akkor van az 4-5 perc is.
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz Tsebacsi #44609 üzenetére
gondolj bele mennyi volt a mai fogyi... 15 km alatt csökkent 0,5l-t az átlag, amit 200km alatt lapátoltál össze! 200 km 10,3-mal: 20,6l vs. 215 km 9,8l : 21,07 l --> ma 0,47 l /15 km, azaz 3,1l/100km! Mi ezzel a baj?? (azon kívül hogy kicsit kevésnek tűnik?? )
[ Szerkesztve ]
-
bbubby00
őstag
Ilyen hidegben, főként városban megtettem az első 400km-t a kocsival. tankolhattam is rá 41lityót
Tehát nekem is 10 lett az átlagom.Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
bbubby00
őstag
válasz tboy93 #44616 üzenetére
Igen, tudom, h télen a kocsiban az üzemanyag hamarabb elfogy
Vtec fölé nem is pörgettem a kocsit csak 2-3x ez a táv alatt..
Ilyen időben alig használom a kocsit, csak akkor veszem elő ha muszáj...
Lesz egy új kis sztorim a kocsival, csak még várom a biztosítótEladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #44606 üzenetére
Garázsból indulva. Miután beindítom, még a garázsban, kiszállok, kinyitom a garázsajtót, lehajtom az ablaktörlőket, visszaülök, ez kb. másfél perc. Megnézem esett-e az alapjárat az 1250-es hideg fordulatról. Jellemzően nem nagyon, úgyhogy nagyon lassan elkezdem nyomni a pedált, és lassan felpörgetem 1800-ig, majd visszaejtem, és megnézem hol áll meg. Ha 1100 körül, vagy alatta, akkor kitolatok, kiszállok, bezárom az ajtót, visszaülök, és elindulok lassan, szerencsére kisforgalmú környékről, így 1500-2000 között tudom tartani, egyenletes haladással, először vízszintes, majd kissé lejtős, és ismét vízszintes úton. Így haladok kb. 800 métert, és az utca végére már 1 kockával emelkedik a hőfokjelző. Télen. Nyáron ennyitől már 3 kockánál tart, de előbb el is ejti az alapjáratot, viszont a menetrend kb. ugyanaz.
Ha beindítás után fél percig nem esik az alapjárat, főleg télen, akkor bármilyen óvatosan kezdem nyomni a gázt, hirtelen fel akar pörögni 2000-ig, ha nem vigyázok fel is ugrik, és utána ugyanolyan pedálállással is már alacsonyabb fordulatot enged csak. Ha nem garázsból indulok, akkor hidegben biztos, hogy legalább 1 percig hagyom hogy melegedjen, utána hasonlóan rálépek párszor a gázra, és csak akkor indulok, mikor már biztosan esett az alapjárat valamennyit. A hangján is tökéletesen érezni, hogy akkor már kevésbé nyers, ugrálós.Egyesek átesnek a ló túloldalára szerintem. Beindítja a motort, és mire szerencsétlen motor az indítózás után alapjáratra beállna, már nem tud, mert már nyomja neki egyesben 3-4000-en, jól kihúzatva, hogy szinte hallani hogy csörög, zörög, kopog a motor, még talán el se jutott mindenhova a lefolyt olaj, még nem is ment végig a 4 ütem minden hengerben, de már tapossa neki. Szerintem már eleve egyesben félig csúszó kuplunggal indítóznak, hogy egy századmásodpercig se járassák álló helyzetben...
Az biztos, hogy ha tehetem, mindenképp hagyom járni valamennyit, ugyanis még a motor belső ellenállása is elég nagy, ami terheli a csapágyakat, és minden mást, nemhogy még akkor, ha az egész hideg, kemény hajtásláncot meg az autó teljes súlyát ráeresztjük, mikor még a hengerfal is jéghideg, még bőven kicsapódik a benzingőzből az üzemanyag alapjáraton is, nemhogy taposva. Mi miatt szokták ezt mondogatni: károsanyag kibocsátás fokozott.. Nem kevésbé az, ha a fenti hideg motornak nyomjuk befelé a benzint teljesen terhelve az egész autóval, jelentős többletüzemanyag bejuttatással.
Illetve káros vegyületek, savak képződése: Ezek képződnek akkor is ha tapossuk, annyi különbséggel, hogy ha gyorsabban melegszik, akkor előbb felmelegszik a motor, és előbb eltávoznak a savképző anyagok. De itt is azt érzem, hogy 1 perc minimális benzinadagolással kevesebb savképzés történik, ami aztán felmelegedve szintén távozik, mint hogyha hidegen taposva hatványozottan több üzemanyag kerül be, és az fog felmelegedve kipárologni.
Tehát szerintem, ha legalább 20 percet autózunk az immár üzemmeleg autóval, akkor nincs ennek jelentősége, és hasznosabb a terhelés nélkül 1 percet melegítve elindulni, akkor érdekesebb, ha épphogycsak eléri az üzemmeleg állapotot az út végére. De akkor eleve ott a gond, hogy maga ez a rövid táv mint tény lesz a problémásabb, nem a peres melegítés rovására írható savasodás. Szertintem logikus.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
bbubby00
őstag
válasz BlacKSouL #44618 üzenetére
Nálunk a kocsit-motort mindig hagytuk bemelegedni indulás előtt... Az autónál ez 3-5 perc volt, motornál inkább 10-15.
Verda beindít a garázsban, majd kigyalogolni a kert másik végébe, megkötni a kutyát, kinyitni a kaput, visszamenni, kiállni, bezárni a kaput, elengedni a kutyát családot összeszedni és mehetünk.
Mocinál pedig indítózás után nekikezdeni felöltözni, ami külön rituálé, mivel mi okos tudatos motoros lévén sohasem strandpapucs, rövidgatya, trikóban megyünk, legyen 10 vagy 40 fok, biztonság az első.
Kb. 20 éve megvan az Accord is és a Kawa is, és köszönik szépen a motort nem kellett megbontani egyiknél sem. Tehát én családi tapasztalat alapján hiszek ebben a pár perces várakozási időben, az internetes okoskodásokra meg magasról teszek. Ez ivódott belém, ez teljesen bevált, persze ha minden kocsink tönkrement volna, akkor jobban utánanézek, hogy mit csinálhatunk rosszul.[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
Dashes
őstag
indulás hidegben
inkább a pár percesre szavazok én is, utána egyenletes 1500-2000 amíg fel nem melegszik.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #44598 üzenetére
Most 5W30-as Castrol van a Jazz-ben (1.2 i-dsi) akkor érdemes lenne nekem is 0W30-ra váltanom?
Mivel második/bevásárlós autó elég sok hideg/rövid üzemet kap szegény technika...mod:
Garázsban minek hajtod fel az ablaktörlőt? Nem fagy oda és csak hamarabb elfárad a feszítőrugója...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Dashes #44620 üzenetére
cikkből idézve:
Ha benzines autónk van, akkor indítsuk be, 20 másodpercig ne nyúljunk a gázpedálhoz, ez után induljunk el az autóval. Elindulás után ne nyomjunk nagy gázokat és folyamatosan 2000-es fordulat környékén utazzunk, ne alatta, de semmiképpen ne 3000 fordulat felett.
A dízelmotor csak egy kicsit más. Itt beindítás után kb. egy percig ne adjunk gázt, ne csináljunk semmit, hagyjuk ketyegni, majd azután induljunk el.
most akkor miről is van szó?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #44622 üzenetére
Én úgy nyomom, hogy beindítom a gépet és járatom kb 1-2 percig amíg befészkelem magam az ülésbe, bekötöm az övet, ellenőrzöm a tükrök és az ülés beállítását aztán go. Indulás után próbálom 2000-2500 között tartani a fordulatot, ha kialszik a kis kék visszajelző lámpa akkor meg már mehet a 3000 is.
Ha nem a garázsból indulok télen akkor többet jár üresen, mert beindítom a motort ablakra nyomom a fűtést és csak aztán kezdem el a jégoldást az ablakokról.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Dashes
őstag
válasz tboy93 #44622 üzenetére
"Ennek az a műszaki magyarázata, hogy a hengerfej ilyenkor nagyon hideg és amennyiben azonnal terhelni kezdjük a motort, akkor relatíve kis területeken intenzíven melegszik, az égéstereknél kezd viszonylag gyorsan melegedni, így hőfeszültségek keletkeznek benne. Ezért jobb, ha alapjáraton egy-két percet járatjuk, így a hengerfej nem mínusz 20 fokos, amikor elindulunk, van ideje elvezetni azt a kis termelődött hőt, megadni az egész alaphangulatát és egyenletesebb hőfokát."
az első "szabadon járatás" is hosszabb a dízelnél és későbbi menet közbeni járatás is hosszabb amíg eléri a normális hőfokot.
a hőfok visszajelző sem 100% pontos, én mindig hagyom még kicsit "tovább" melegedni, és akkor lehet kb. az üzemi hőfok. -
BlacKSouL
addikt
A sok hidegindítás, hideg üzem miatt én mindenképp 0W-re váltanék, a W30 is jó, nem akkora a különbség a W20-hoz képest, mint a 0W30 az 5W30-hoz képest.
A rugó fáradás nem annyira lesz jelentős, mint a lapátok elnyomorodása, ha akár hetekig nem töröl, főleg mivel a rugónak a legnagyobb feszítése a lehajtott állapot fölött van kicsivel, teljesen felhajtva nem feszül annyira sem, mint lehajtva. Ha annál jobban feszülne, akkor nem állna meg felhajtott állapotban, illetve nem törölne jól lehajtva, mert nem ott lenne a nagyobb a feszítőerő. Nekem legalábbis ez a tapasztalatom.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #44625 üzenetére
Nagy hőterhelést nem kap, megnézem az árakat amelyik olcsóbb azt kapja. (0W20 vs 0W30).
Bosoko lapát kb 600 huf szóval a lapát élettartam pont nem szempont de a rugó élettartama annál inkább mert nehezebb cserélni. Akkor kihajtogatom én is majd a lapátokat.
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
A w20 szinte biztos, hogy drágább lesz, hacsak nem valami akció van valahol.
Meg kell nézni a rugót egy hézagolóval pl. Ha felhajtva tágabb 1-1 menet, akkor nem érdemes felhajtani. De ha szűkebb, mint lehajtva, akkor érdemes.
mod: Nekem a Totallal ellenérzéseim vannak, pedig lehet, hogy nem kellene, ezért bár alapból őt nem ajánlanám, de ez nem megalapozott vélemény. Azt meg nem is tudtam hogy már gyártanak 0W20-at
De akkor inkább egy középutat választanék, 0W30 vagy 5W30 képében a minőségibbnek vélt márkából.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
"...A szomorú ebben az, hogy sokszor ha kell ha nem, leváltják az előírt olajat egy vastagabbra, csak azért mert már régi az autó és pont ezzel indítják be igazán a kopási folyamatot..."
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #44628 üzenetére
Köszi nem néztem még árakat de akkor 0W30 lesz a befutó.
Hézagolót meg megpróbálok szerválni...
tboy93: Ha tudja a gyárilag előírt minősítést mehet a Total is. Lényegesebb az hogy időben cseréld mint sem hogy milyen márkanév van az olaj flakonján (kivéve ha pl hamis Castrol... ).
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz tboy93 #44633 üzenetére
Jaa, igen, már látom a hibát a gondolatmenetben
Olyan sokan nem gyártottak 2005 előtt vagy környékén w20-ast, azért csodálkoztam a totalon. De annyira nem kis gyártó, hogy a magas minőségi követelményű, szabvány szerinti viszkozitásnak megfelelően gyártott olajai rosszak lennének. Ha a (nekik) új 0W20-uk teljesíti amit a szabvány kér, akkor teljesen jó lehet az övék is.
(Ebbe csak az én személyes véleményem szól bele, talán azért, mert egyszer az egri márkaszerviz 10W40-et tett abba a Citybe, amibe azóta 0w30 vagy most 0w20 van töltve, saját beszerzésből, flakonból. És az pont total quartz 5000 vagy 7000 volt. Nekem meg nem szimpi)Aláírás (nem kötelező megadni)
-
PartyNewl
tag
Ha van itt köztünk karosszéria lakatos, vagy ha van aki tudja ki az itt írjon már rám.
Csak pár kérdésem lenne. -
sunny84
senior tag
most találtam [link] hétvégén szerintem rálesek , számolgattam osztottam szoroztam úgy áll hogy belefér a type s fenntartása stb is
" Ez nem autó ez HONDA " - Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít. -
-
LógaGéza
addikt
Üdv!
Az ilyen Preludeokról mit kell tudni? Mennyire vészes a fenntartásuk?"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #44641 üzenetére
Munez szerintem már a Sárkeresztúri út cím láttán azt mondaná hogy gyorsan felejtse el.
Més que un club!
-
adatfalo
senior tag
Hello!
8gen civic-et nézegetek, ha esetleg ülésfűtés nélküli verziót vennék, van rá lehetőség, hogy utólag valamilyen ülésfűtést be lehessen rakni? A kardánbox-on ott van ugye a 2 gombnak a helye, az lenne a legjobb, ha volna olyan megoldás amivel pont oda lehetne kivezetni. Ha van ilyen, akkor linket is szívesen fogadnék, ha nincs akkor meg miért nincs(irgum, burgum)
www.adatfalodesign.hu
-
adatfalo
senior tag
válasz BigBlackDog #44646 üzenetére
Ha megnézek két jó állapotú Civic-et (persze csak képek alapján), az egyikbe van ülésfűtés, a másikban nincs, akkor minimum 200k-s eltérést látok közöttük, tempomat mindkettőben van, ugyan az a kárpit stb. ez az egyetlen különbség. Kérdem én, hogy megér-e (minimum)200k-val többet költeni egy ülésfűtéses változatra, vagy megoldható később beletenni?
www.adatfalodesign.hu
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #44646 üzenetére
AZ enyémben sincs.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Hyundai HYD-7018B benzines láncfűrész
- Bosch SPI25CS03E, A+ 9 terítékes beépíthető mosogatógép 170.000Ft-ról csak 61900Ft
- Mercedes minőségi gyári alufelni gyönyörű állapotban gyári nyomásszenzorral eladó.
- Új Nitro Concepts S300 székek több színben/futár is
- Új bontatlan 4 db Polyrattan állítható háttámlás szék eladó!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen