- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Magisk
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Hirdetés
-
Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
ma De ahogy arra számítani lehetett, ez is egy kétéves Nokia eszköz átnevezve.
-
Jövő év őszén jön a Mortal Kombat mozifilm folytatása
gp A folytatásban felbukkan végre Johnny Cage is, akit Karl Urban alakít majd.
-
A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
it Ezúttal a Comcast kínálná egyben a Peacock, Netflix és Apple TV+ streamingszolgáltatásokat.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
z123456789
addikt
válasz BlacKSouL #44900 üzenetére
Én is a sok csalódás után döntöttem úgy, hogy amit bírok, és enged a szerszámkészletem, azt megpróbálom otthon megcsinálni. Az utóbbi pár szerelés meg csak jobban bíztat rá. De ahogy írod, vezérlést nem cserélnék például.
Féktől is fosok. Az, hogy nem megy az autó mert nincs olajnyomás, az kevésbé életveszélyes másokra nézve, minthogy nem fog a fék.
De mondjuk az én haverom is az F Astráján szinte mindent megcsinál. Fék, kerékcsapágy, vezérlés, gyertya, olajcsere, még elektromos ablakemelőt is rakott bele. Lényegében olcsóbb kategória, de attól még ha elrontja, szarban van. Na ennyire én nem vagyok bátor. :S -
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #44899 üzenetére
Áá, még a Jazz-en se merném, nem hogy Bubin. De nem rég kapott új vezérlést még a féket kéne gatyába ráznom (nem kopott, jól fog csak kicsit hullámos a tárcsa) de az jövőre marad, most elment a pénz felnire.
Azért látod a fontossági sorrend megvan...mod:
Amúgy érdekes, hogy nem nyomatékérték van feltüntetve nálam a szerelési útmutatóban:
Black filter 1 rotation
Blue filter 7/8 rotation[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #44904 üzenetére
Hátőő, még nincs mert ősökhöz kértem a kiszállítást de sima gyári lett végül, úgyis ott lesz felrakva minek hurcolásszam. De karácsonykor megyek haza és akkor lövök majd képet róla.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz z123456789 #44902 üzenetére
Nyitunk egyet ott nálatok is és meggazdagszunk.
Köszi! Sokat nézegettem a felniket végül maradtam a gyárinál. Az minőségben meg méretben is oké és így még az OT vizsgán se fognak belekötni majd. Amúgy a vicc az, hogy listaáron a 17"-os olcsóbb mint a 16"-os gyáriból.
#nincsbennetarcsi
-
demars
addikt
Sokszor öcsémék is kérik, hogy hagyják ott az autót. Ha csúsznak valamiért és nem fér bele sokan inkább otthagyják és másnap mennek érte. Van, hogy este 10 -ig melóznak és utána állnak neki az ilyen egyszerű munkáknak.
Ebből még sosem volt gond, igaz nem is racsingolnak más verdájávalAz áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
BlacKSouL
addikt
válasz z123456789 #44902 üzenetére
A féktől én is féltem, de két műszakilag jó képességű ismerőssel neki mertünk fogni, ők már leglább csináltak ilyet. És ha már egyszer láttad hogy működik, akkor egyáltalán nem nehéz. Amíg a fékcsövet nem kell bontani, és a folyadékkal nem kell vacakolni, addig tisztán logikus mechanika az egész. Közepes műszaki érzékkel szerelhető. Inkább szerszám kell hozzá legalább minimális, de ha már a tárcsafogó csavart ki tudja venni az ember egyben, talán az a legnehezebb része, akkor utána már sima ügy. Szerintem. Persze így hármunknak is vagy 8 órába telt, de kerekenként tudtuk csak emelni, csiszolgattuk, festegettük is, meg az ütést is méregettük órával.
Azért egyedül valóban ne fogj bele, ha még nem láttad szétszedveAláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz demars #44911 üzenetére
Igen de én nagyon háklis vagyok ilyen téren ezért eleve úgy kérek időpontot hogy rögtön csinálják meg, ott is vagyok végig (így szúrtam ki múltkor, hogy nem gyári olajat akartak beletenni) a kocsi mellett még vezérléscserekor is. Üldözési mánia tudom de így nyugi van részemről.
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz z123456789 #44914 üzenetére
Egy fékbetét csere valójában elég egyszerű: Kerék le, utána 2 csavart kell kicsavarni, meg a kézifék-behúzó rugót kiakasztani, és már szét is jön a féknyereg, régi betét ki, dugattyút vissza kell forgatni asztalosszorítóval, új betét be, és már lehet is összecsavarozni.
Ez egy átlagos műhelynek 10 perc, és már a kereket is felrakta. És ebből a leghosszabb, legkritikusabb rész a dugattyú óvatos visszatekerése. Négy keréken ha kerekenként emeli is egy óra. Ha meg csáposon van és ketten szerelnek akkor 30 perc. KézmosássalNamost a nem átlagos műhely nagyon ritka, ott viszont kiszedi a nyeregcsapokat, újrazsírozza, kiszedi a betétvezető lemezeket, megpucolja, megzsírozza rendes odavaló zsírral, és ugyanígy az új betétek sarkait is, körbedrótkefézi a kritikus részeket, megkeni a kézifék-mechanikát legalább kívülről, különösen ha nagyon megrohadtnak látja, és ez már nem 10 perc, hanem 20. Annyit meg már nem szeretne rááldozni, mert a norma valószínűleg kevesebb, és a vevők nem akarnák megfizetni, és ezért inkább ezt el is hagyják.
Ezért ha magadnak meg tudod csinálni, minél alaposabban csinálod, annál megbízhatóbb lesz a saját féked, és elméletben annyival többet spórolsz meg a munkadíjon. Viszont ehhez idő kell, szerszám, kis érzék, meg némi tapasztalat szerszámfogdosásból. Meg hely. Meg energia, meg akaraterőAláírás (nem kötelező megadni)
-
válasz Jaffa75 #44815 üzenetére
Végül igazad lett, valóban nem a tanksapkánál volt a hiba, hanem a kallantyúnál.
Valószínűleg megnyúlt a bowden, nem volt leakadva. Lehetett a feszességét állítani, egy bordával hátrébb tettem a foglalatban a bowdenházat és azóta tökéletesen működik.I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯
-
Segnior_Barthez
senior tag
Üdv Urak! Intenzív volt a kuplung szerviz keresése. Miskolc két nagy szervize január 3i időpontot adott 200 és 240eFt os árajánlatattal, az utóbbiban benne foglaltatik a 120as szerviz is. Gyári olaj 20e, gyári gyertya 7.5e/db,
Végül egy kontakton keresztül jutottam el egy műhelybe, ahol a srác fejből nyomta a Hondát. 121eFt + gyertya lesz a munka és az anyag. Luk szett, Eneos olajak a lényegi alkatrészek. Tanúság: csodák nincsenek. A szakszerviznek az isten pénze nem elég.https://www.flickr.com/photos/57762354@N03/
-
Bibby
addikt
válasz Segnior_Barthez #44922 üzenetére
És szelephézagot is állít? Mert ok hogy olcsóbb, de a 120-as szerviz az nem csak olajcsere.
Ελευθερια η θανατος
-
Segnior_Barthez
senior tag
A szelephézag ellenőrzését ő javasolta, meg azt is, hogy elég húzós 5ért a pollen de ahogy érzi az ember, az csak kézügyesség. Nekem is, amit néhány hete checkoltam... Persze hétfőn okosabb leszek. Meg az ember hamarabb és mosolyogva hiszi el azokat az infókat, ameik kedvezőnek tűnnek a pénztárcának, vagy egyébként az embernek.
https://www.flickr.com/photos/57762354@N03/
-
Segnior_Barthez
senior tag
válasz Jaffa75 #44924 üzenetére
Ami el fog menni: Gumikéderre, vagy valami hekkelésre, mert a tésasszony a magassarkújával szétrúgta a gumit egy ponton amikor beszáált a kocsiba. Egy fényszóró állításra, mert kancsal a fénycsóva, egy váltó markolatra, meg egy kézi fék markolatra, mert valahogy eltörték, és trehány lett a ragasztás
Mindenesetre nagyon szerethető jószág.
2 napja anya a Fordot (1.8 TDCI) vezeti, de csak letraktorozza. Mellékesen megjegyzem, hogy 0-50-es gyorsuláson a Focus jobb a Civicnél. Ez csak érdekesség.https://www.flickr.com/photos/57762354@N03/
-
Qru
MODERÁTOR
válasz hülyegyerek #44921 üzenetére
Ezért maradtam a gyárinál inkább.
JoolsNOS: A 250 egy viszonyszám, nem törvényszerű, hogy kiég 250 óra után de sokkal többet nem bír az tuti.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Segnior_Barthez #44926 üzenetére
Nem meglepő, rugalmasságban még mindig jobbak a dízelek, mire elér a benzines a jó tartományba, te már szinte 2 fokozattal feljebb vagy. A nyúlmókusokkal nem szabad viccelni
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
BlacKSouL
addikt
Ismét csak a napi használatú kisbuszunkat emlegetem.
Ennél az van, hogy ugye 2 turbó. Nem iker, egy kicsi egy nagy. Ha már meleg(ebb) a motor, és merem neki nyomni, akkor a következő történik:
2-3-4 fokozatok bármelyikében 1100-1200 fordulat környékén nyomok egy padlót. Semmi nem történik. Szó szerint semmi. Kb. 5 másodperc elteltével elkezd nagyon nagyon lassan emelkedni a fordulat, majd amikor eléri az 1500-at, akkor felpörög a kisturbó, felmordul a motor és tol egy lendületeset 1900-ig(!), ahol a kicsi lefúj, és elkezd fütyülni a nagyobb. De az annyival nagyobb, hogy még mindig padlón, sőt kickdown-gombon is áttaposva, újra meghal a lendület 2100-nál, és felpörög ugyan lassan, de annyira lassan, hogy szinte megtorpanásnak érezni az 1500-1900 köztihez képest, és 2400-tól 5000-ig gyakorlatilag teljesen felesleges pörgetni. Gyorsulni nem gyorsul, hangosnak hangos, felváltáskor 2000 fölé esik, ahol a nagy turbó még nem fog pörögöni(hacsak nem tartom padlón a jobblábam amolyan paraszt ALS gyanánt), a kicsi még és már nem fog, mert mire felpörögne már le is fúj, vagyis teljesen halott turbótartományba esik a fordulat, ahol inkább megtorpan mint húz. Azaz 1500-2400 között lehet csak neki taposni, mert úgy mindig 1600 körülre esik, és ott a kicsi mindig megtolja annyira, hogy lehet váltani. De azon alul és túl...semmiSzóval kissé nagyon szűk tartományban használható...OK, 1,6-os downsizing motor, és normál használatra elmegy, de akkoris. Lekorlátozhatnák elektronikusan a fordulatot bátran 3000-nél mint a buszokban kamionokban. Csak utóbbiak 1000-nél már legalább húznak.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Tsebacsi #44932 üzenetére
Izé, 1.6 CTDI biturbo dízel 6 sebességes manuális váltóval Kb. 2 tonna tömeggel. De ha dízel, akkor húzzon már nekem akár 700-tól...
Ebből látszik, hogy hiába dízel, turbó nélkül semmit nem tud, és mégis szívó benzinesekkel hasonlítgatja mindenki őket...
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #44931 üzenetére
Ez a bajom kb nekem is. Ha nem sietnék akkor minek a vödör nyomaték alul? Méglentebb halott de ha sietnék felül meg semmi nem történik (2.0 TDi stage 1-es chippel). Arról nem is beszélve, hogy ha nem csont száraz az út át se tudja vinni az útra a vonóerőt még puha gumival sem (FWD).
Aladdin: Haha ahhoz benzinkút is kéne. Volt 1.8 TSI az jól használható de lezabálja a gatyód.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz Tsebacsi #44935 üzenetére
Az 1.8 az 2000-től már húz. Nem mondom hogy a nyakam töri el, de érezhetően gyorsul. Nyilván 4500-nál meg még jobban, de a 2000 elméletileg nem a benzines ideális húzótartománya, mégis húz.
Az 1339 cm3-es i-DSI meg már 1700-tól elkezd menni, szintén nem a fejem tépi le, de 3500-ig kb. végig érezhetően megy, méretéhez és benzinességéhez képest egyenletes nyomatékkal.
Viszont nehogymá a dízellel kelljen ott visszaváltogatni, ahol a benzineseknek csak elkezdem nyomni, és legalább valamennyire gyorsul...Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Jaffa75
őstag
válasz BlacKSouL #44931 üzenetére
A C-Max ugyanez volt, csak szimpla turbóval. 1500-ig akkora turbólyuk volt, hogy néha majdnem a kereszteződésben maradtam! 1500-től meglódult, de 2500 felett már nem gyorsult úgy, viszont legalább a hangja megött... Ha itt elváltottad akkor kb 1600-ra esett vissza, ami már használható nyomatékkel bírt. Egy előnye volt, hogy azt a nagy bodegát is elrángatta 4,7-5,4 közti fogyival... a hátrányait inkább hagyjuk.
-
bluyoo
nagyúr
Hi!
Boldog tulaja lettem egy 2007-es, 1.7 -es Honda FR-V -nek.
Most viszem majd elsőnek olajcseréré a kicsikét és kértem a szakszerviztől árajánlatot.
Tudja valaki milyen olajat , szűrőket tesznek bele, hogy ilyen drágák? Pl. az olaj 4500Ft/L egy kicsit soknak tűnik.
Az előző autómba mindig Castrol-t tettem, így megnéztem az FR-V -hez is.
A Magnatec Stop-Start 5W-30 A3/B4 olajat javasolják, amit ~3000Ft/L áron be tudok szerezni.
Mint ahogy a MANN olajszűrőt is harmadáron, BOSCH-t féláron, mint az ajánlatban szereplő.
Érdemes a szakszervízes alkatrészeket/olajokat vásárolni?
Nem akarok filléreskedni, de a számla jóval kisebb lenne, ha én vinném a szűrőket és az olajat.
Na meg az (15") acélfelni ... A gyári 28500 Ft+ áfa árán, még mosolyogni sem volt kedvem.
Tud valaki olcsóbb beszerzési forrást?[ Szerkesztve ]
Bazinga!
-
z123456789
addikt
válasz bluyoo #44940 üzenetére
TypeV Laci crx fórum, Zse, vagy csepeli bontó.
Megegyezés kérdése, hogy te viszed az alkatrészeket, vagy nem. Persze vannak olyan műhelyek, ahol szóba sem állnak veled így. Arra is figyelj, hogyha rábólintanak, hogy viheted a cuccokat, akkor azt is tegyék bele! Kollegám évken át úgy hordta Honda szakszervízbe az autóját, hogy végig ott állt az autó mellett. Természetesen ő szerezte be mindig a dolgokat. Jó dumával ezt is be lehet adagolni nekik szerintem.
Képet!
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz bluyoo #44940 üzenetére
"Tudja valaki milyen olajat , szűrőket tesznek bele, hogy ilyen drágák?"
Olajat olyat tesznek bele, amelyik olajszállítóval éppen le vannak mutyizva. Abból is a nekik legolcsóbbat, hogy neked minél nagyobb haszonkulccsal el tudják adni. Ha véletlenül elvállalják hogy te viszel hozzá olajat, akkor utána mindent, de mindent arra fognak majd, hogy a te általad odavitt szar (persze valójában az övékénél nyilván jobb) olajad miatt ment tönkre bármi/akármi. És persze mivel nem az ő haszonkulcsos hordós olajukat veszed, felszámolnak literenként vagy 1000 Ft-ot "hulladékkezelési költség" címén. Valahol kell a bevétel.
Szűrőkből kb. hasonló a helyzet, vagy meggyőznek, hogy a Mannfilter Xfilter, bármifilter ami nekik épp van, valójában sokkal jobb mint a gyári (max. ugyanolyan, persze előfordul, hogy nem rosszabb, elvileg a gyárnak is kb. a Purflux nevű gyártó a beszállítója, csak annak legalább a doboza "honda genuine") , de olcsóbbnak mindenképp olcsóbb, persze neked nyilván megint haszonkulccsal kell eladniuk. Ebből élnek. Ez nem kritika, csak tény.
Vagy, létezik olyan is, hogy valóban "Honda genuine part" alkatrészt adnak el neked, mert az átlagnál lelkiismeretesebbek, ekkor viszont meggyőznek, hogy ez legalább biztos garanciális forrás, ezért kerül háromszor többe, mintha te magadnak ugyanazt beszereznéd mondjuk pl. a Csepelihondabontóból.
Ettől függetlenül érdemes saját olajat vinni, és lehetőleg meggyőződni róla hogy azt is teszik bele, és megvenni mondjuk olajszűrőből a gyárit, amit az említett csepeli helyen kb. 3500 Ft-ért fognak adni, meg 150Ft-ért olajleeresztő-csavar alátétet.
Zárójelben én a Magnatec-et nem tartom a Castrol legjobb olajának, de kárt azért nem okoz ha rendszeresen lesz cserélve.
A felni sajnos ilyen, arra is rákérdezhetsz ott, de ők se fogják sokkal olcsóbban tudni ajánlani. Kb. 2012-ben volt elérhető 29 bruttóért a 15"-os acéltárcsa.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
bluyoo
nagyúr
válasz z123456789 #44941 üzenetére
Köszi a választ!
Rákérdeztem, elvégzik a munkát akkor is, ha én viszem az alkatrészeket.
Ezt még a kereskedés előtt lőttük:
Majd csinálok normálisabbat is.(#44942) BlacKSouL
Köszönöm neked is!
Hát igen, nekem is megfordult a fejemben amiket írtál.
Kárt semmiképpen nem akarok okozni. Annyira azért nem drágák ezek az olajok.
Megnéztem Tboy93 által említett márkákat is, de 0W30 - 10W40 -ig mindenféle olajat ajánlanak.
Itt a következő kérdés: Milyen márkát és abból milyen olajat tegyek bele, ha nem Castrol Magnatec-et?
Annyit még, hogy az autó gázos, ha számítana a fenti kérdésnél.Bazinga!
-
!Overdose!
őstag
Szerintem érdemes lenne kipróbálnotok egy jó dízelt. Gyertek el a legközelebbi autós topik talira!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
z123456789
addikt
válasz bluyoo #44946 üzenetére
Na az király.
Szép verda!Véleményem szerint az inkább fontosabb, hogy időben cseréld az olajat, mint hogy milyen márkája van. A viszkozitást pedig neked kell belőni. Minél kopottabbak a fogaskerekek, annál sűrűbb olaj kell! Ha pedig keveset futott motorról beszélünk, akkor elbírja a hígabbat is, így tehetsz bele olyat, ami már hidegen is elég jó kenést ad neki. Ki kell próbálni, hogy ha vékonyabb olajat teszel bele, akkor csipegeti-e az olajat? Ha nem, akkor mehet bele ilyen 0W-30-as, meg 5W-30-as.
Az enyémbe én most 5W-30-at tettem. Eddig 5W-40 volt. Kíváncsi leszek. 260e km-nél járok.Trendi márkák mostanság:
Eneos
Liqui Moly
Motul
És szerintem a Castrollal sincs semmi gond.
Arra figyelj, hogy megbízható helyről vedd! Manapság már mindent hamisítanak.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Tőzsde és gazdaság
- Dragon Age: Origins
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hálózati / IP kamera
- Automata kávégépek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest