Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz z123456789 #44914 üzenetére

    Egy fékbetét csere valójában elég egyszerű: Kerék le, utána 2 csavart kell kicsavarni, meg a kézifék-behúzó rugót kiakasztani, és már szét is jön a féknyereg, régi betét ki, dugattyút vissza kell forgatni asztalosszorítóval, új betét be, és már lehet is összecsavarozni.
    Ez egy átlagos műhelynek 10 perc, és már a kereket is felrakta. És ebből a leghosszabb, legkritikusabb rész a dugattyú óvatos visszatekerése. Négy keréken ha kerekenként emeli is egy óra. Ha meg csáposon van és ketten szerelnek akkor 30 perc. Kézmosással :)

    Namost a nem átlagos műhely nagyon ritka, ott viszont kiszedi a nyeregcsapokat, újrazsírozza, kiszedi a betétvezető lemezeket, megpucolja, megzsírozza rendes odavaló zsírral, és ugyanígy az új betétek sarkait is, körbedrótkefézi a kritikus részeket, megkeni a kézifék-mechanikát legalább kívülről, különösen ha nagyon megrohadtnak látja, és ez már nem 10 perc, hanem 20. Annyit meg már nem szeretne rááldozni, mert a norma valószínűleg kevesebb, és a vevők nem akarnák megfizetni, és ezért inkább ezt el is hagyják.
    Ezért ha magadnak meg tudod csinálni, minél alaposabban csinálod, annál megbízhatóbb lesz a saját féked, és elméletben annyival többet spórolsz meg a munkadíjon. Viszont ehhez idő kell, szerszám, kis érzék, meg némi tapasztalat szerszámfogdosásból. Meg hely. Meg energia, meg akaraterő :)

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák