- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Xiaomi Mi 9 - egy híján
- Google Pixel 6/7/8 topik
- iPhone topik
- Yettel topik
- iOS alkalmazások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Drágábban indíthat az új iPhone SE
ma 2025 tavaszán érkezhet az új SE, az Apple az 500 dolláros határig emelhet valamennyit az áron.
-
2 nm-es chipeknél is modernebb lapkákat fejlesztenek az EU-ban
it Az imec európai kutatólaborjai 2,5 milliárd eurót kapnak, a cél a 2 nm-esnél modernebb chipet fejlesztése, amelyből számos európai ágazat profitálhat.
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz z123456789 #45013 üzenetére
Nem akkor ken jól az olaj, mikor alig bírod kavarni a kanállal, hanem amikor hígan folyik magától. Ergo a kenési képesség nem egyenesen arányos azzal, hogy mennyire könnyen szivattyúzható. És nem is fordítottan arányos. Igazából nincsenek is egy függvényen
Az ideális az lenne, ha mindig ugyanolyan lenne az olaj. Mindig olyan lenne, amilyen 100°C környékén. Azért, mert a motorfejlesztők erre az állapotra koncentrálnak. Szinte mindent ehhez állítanak be, és amikor ennél hidegebb, az mindig rosszabb. Ezt honnan tudjuk: onnan, hogy azok a motorok élik túl a többit, amelyek folymatosan, megállás nélkül mennek ezer kilométereket. Amelyek pedig 10-30 km-t mennek, azok meg hamarabb elhasalnak. A városi 2 km-es autók meg még előbb.
Ha igaz lenne az, hogy az olaj nem jó ha híg (mármint ami az emberek szerint híg), akkor a motorok minden erővel arra koncentrálnának, hogy hűtsék az olajat annyira, hogy jó sűrű maradjon.Nem igazán van olyan pontja a motornak, ahol az a jó, ha a megfelelően kiválasztott olaj minél sűrűbb annál jobb. Se a szivattyúban, se a csatornákban, se a szelepszáraknál, se a szelepvezérlésnél, se a hengerfalon, se a dugattyúgyűrűknél, se a hajtórúd és egyéb csapágyaknál. Az emberek képzeletében az éppen kenő olaj egy jó vastag olajréteg. Lehetőleg zsírszerűen sűrűn. Ami ha így lenne, hatalmas fölösleges plusz ellenállást jelentene szinte az össze alkatrészre nézve. Az egyetlen pont ahol látszólag a sűrű kemény olaj lenne jó, az a hidrodinamikus csapágykenés. De ott sem lesz az valójában. A sűrű, nehezen mozgó olajban nem lesz ideális a kialakuló filmréteg, lassú lesz az olaj mozgása, ellenállást fog jelenteni a tengelynek, és instabil lesz a filmréteg. Hidegen éppen ilyen. Viszont már alapjáraton elég az olajnyomás ahhoz, hogy a tengelykenés ideális legyen...melegen. Ennél üzemszerűen mindig csak nagyobb nyomással jut oda az olaj.
Ettől függetlenül: amelyik autóba nincs előírva/megengedve mondjuk egy 0W20-as olajviszkozitás, abba ne tegye bele senki. De a legkisebb könyv szerint megengedett viszkozitást nyugodtan beleteheti.
Illetve akinek az autójához meg van engedve a 0W20, az tudjon róla, hogy 95% eséllyel az autó azzal is jött ki a gyárból, vagyis az első 5000-10000 km-t ilyennel tette meg az autó.
Illetve a 0W40-es olajok melegen kellően sűrűek ahhoz, hogy tökéletesen kenjenek, viszont hidegen jóval hígabbak, mint az 5W vagy 10W társaik. Vagyis hidegben jobbak. Melegen meg pont jók.Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Egyszerűsíti termékportfólióját a HP
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Politika
- Xiaomi Mi 9 - egy híján
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs