Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    Elkezdtem fogalmazni egy hosszút, de nem esik jól begépelni. :) Röviden fogalmazok

    A hátamon feláll a szőr, és elindul a fülemen befelé az agyam felé attól a szótól, hogy csipegeti az olajat. Bocs mindenkitől aki használja, de hideg ráz tőle.
    Másik, hogy az olaj-nem-fogyás nem biztos hogy az egészséges állapot, azonban konstrukció, használat és olajfüggő is. Az olaj használat közben fogy a motorból. Ez tény. Egyikben jobban, másikban kevésbé. De fogy. Ha 8-12 ezer km után az olajszint ellenőrzéskor ennek nincs nyoma, akkor valami pótolja, de az nem kenőolaj.
    A harmadik, hogy az én tapasztalataim szerint a két Honda motor közül a nagyobb terhelésnek kitett motor viselkedését figyelve az R18-as 0 km-es kora óta fogyasztja az olajat, érzékelhető mértékben, azonban a 0W40 olajokkal megfigyelhetően nagyobb mértékű volt az olajfogyasztás, mint a 0W20 olajjal. Ennek okát nem tudom biztosan megmondani, én arra tippelek, hogy a magas melegoldali viszkozitású olaj a hengerfalon megtapadáskor vastagabb, erősebb réteget hozott létre, melyet az olajlehúzó gyűrű nem tudott a megfelelő mértékben eltávolítani, így nagyobb olaj mennyiség maradt az égéstérben az égési (terjeszkedési) ütemben, ami ott részben elégett, részben elpárolgott. Ebben az esetben ez fölösleges volt, amit a w20-as olaj kiküszöböl, vékonyságából adódóan a gyűrű könnyebben lehúzza a fölösleget, kevesebb marad az égéstérben.
    A jelenséget úgy tudnám szemléltetni, hogy ha egy asztalra vizet öntünk, majd tenyerünk élével hirtelen lesöpörjük, akkor szinte teljesen szárazra tudjuk húzni azt, míg ha olajjal próbáljuk ugyanezt, akkor egy jelentős vastag olajréteg marad mögötte.

    Már megint túlfogalmaztam..

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák