- Android szakmai topik
- Mobil flották
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Most 2027-re tippelik az Apple iFoldot
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Watch GS Pro - strapacska
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Apple Watch
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
ma A forrás részletes termékfotókat és a várható specifikációt is közzétette.
-
Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
ph A Strix Point kódnevű SoC APU lesz a cég első Copilot+ platformja.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Ahogy Qru írja, kell egy rendes telefon, pl. iPhone 8 Plus.
-------------------------------
Közben átvettem a csomagot. Tök jó, sokkal jobb, mint az előző BT-os biszbaszom. Nincs akkumulátor, amit töltögetni kell, nincs ki- és bekapcsológomb, egyszerűen csak be kell dugni, és kész. Ráadásul szebben is szól, mint a régi, mivel ismeri az AAC kodeket, amit az Apple használ.
Csak majd szereznem kell egy laposabb, 2 USB-s adaptert. [kép1], [kép2][ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
Egy jó akksi okostelóba 3-10e Ft, de ez gyári. Az esetek 95%-ban csak telefonról hallgatok zenét, BT-on keresztül. Ha ez nem YT-ról megy, akkor alig meríti az akksit, ugye ott a folyamatos kijelzőhasználat az ami zabálná az akksit. Ha meg a telefonodban normálisabb DAC van, akkor szépen is szólhat! Én csak ezért nem vennék külön 2 dines fejegységet! A navik telefonra jobbak, mondom úgy, hogy a CRV-ben ott a gyári navis fej, de nem is szeretném használni... Ez a te döntésed, bárm elyik megoldást választod használd egészséggel!
-
ddsteel
aktív tag
Sziasztok, 9gen tourerem van, 2014es. Defektjavító készlettel, amit utálok. A Mazda 6os 15 collos mankókereke jó lehet hozzá? (tudom, mankókerék max csak hátra rakható fel). Abba a szerencsétlen rekeszbe, ami a csomagtartó alatt van, pont nem fér bele egy 16os pótkerék,az 66 centi lenne, a rekesz meg 60as. Már arra is gondoltam, hogy félig leeresztve berakom a 16os kereket, úgy szerintem belefér és a kocsihoz kapott gyári kompresszorral felfújom egy defekt esetén. A gyári kompri csak bírja már, nem? Elég idegesítő, hogy ilyen kicsi a rekesz, nem szeretnék egy nagy kereket vinni a csomagtartó rendes részében, a defektjavítóban meg nem bízom. Van valakinek ilyen problémája ilyen kocsival? Vagy ki hogy oldotta meg? A gyári 17es mankókerék ára vicc kategória, olyan 70 ezer körüli, 16-ost meg nem találtam. Asszem a 15-ös nem megy fel a fék miatt, ha jólgondolom. Köszi a választ.
-
ddsteel
aktív tag
Ehhez sem adtak. Defektjavító és kompri. Nem bízom benne. Mi van, ha egy kátyún kireped az oldala a gumi oldala? Meg nem javítod defektjavítóval. Pótkerékre esküszöm, ha jól tudom, a hab után lehet kidobni a gumit. Mindenki elvan defektjavítóval? Az érdekelne,akinek mankókerék van, mekkora van és befér-e a rekeszbe, vagy hogy oldotta meg.
-
tboldi
nagyúr
Apum WagonR-én ezelőtt Brembo betétek voltak, nem tudom, milyen tárcsákkal. A betéteken még bőven volt husi, szerintem simán elfutott volna még újabb 70k-et, de a tárcsáknak már qrva nagy válla volt... Pedig anno mindkettő cserélve lett.
Mindegy, most kapott új Ate cuccokat. -
zolynet
addikt
Kissé erős de nála legalább nincs tele az udvar.
Én is holnap bejelentkezek, októberre meglesz a 10ekm.yodamester10: nekem most 2,5év van a fékolajban (motul 5.1) , inkább lecserélem, de a kíváncsiság miatt bevizsgáltatom vele hogy mennyire szükségszerű.
[ Szerkesztve ]
Life is too short to stay stock!
-
dugynok
senior tag
Elmegy a hónapban 2 hétre azt mondta. Meg ugye egy teljes vezérlés csere és minden folyadék + szűrő. Gondolom be van tàblàzva, az eddigi szerelőim is 2 hétre be vannak mindíg tàblàzva. Így màr kijön. Mondta, hogy olajcsere belefér még most, de 2x nem rohangàlnék, ìgy októberre marad minden.
-
flegga92
senior tag
VTEC: két különböző profilú bütyök van a vezérmű tengelyen, alap esetben a kisebb aktív, ha elér egy bizonyos fordulatszámot a motor, akkor zárja a nagyobbik bütyköt és tovább nyitva maradnak a szelepek. Jellemzően olajnyomas aktiválja.
VTEC-E: alap esetben 12 szelep megy alacsony fordulaton, magasnál meg 16
VTC: vezérlést tudja elállítani a szívó szelepeken, kipufogó szelep fix, ha jól tudom ilyen a Toyota VVT-i motorja is.
i-VTEC: a VTEC és a VTC kombinációja, megvan a két profilú vezérmű tengely és e mellett tudja állítani a vezérlést. Figyelembe veszi pl hogy mekkora fordulatnál nyomsz padló gázt, azt milyen gyorsan stb.Anno utána néztem, ennyi maradeg belőle a fejemben, lehet rossz valami akkor javítsatok ki.
-
BlacKSouL
addikt
videós magyarázat
A vtec a bütyökprofil váltással ezáltal hosszabb és mélyebb nyitással növeli a szívó ütemben beszívott levegő mennyiségét, amihez több üzemanyag mehet. Adott fordulat mellett egy olajnyomással vezérelt tüske állítja át az üzemmódot a szelephimbákon.
A vtc elfokolja a vezérműtengelyt, vagyis megváltoztatja a szívószelepek működési időpontját a szívás ütemen belül.
Az ivtec nagyjából kombinálja a kettőt. A vtec vezérlést most is olajnyomás vezérelt tüske kapcsolja, de már elektronikusan a motorvezérlő vezérli, nem mechanikus.
A vtec teljesítmény orientált, vagyis csúcsteljesítményt növel magas fordulaton, normál üzemben normál módon működik. Az ivtec hatásfok optimalizált, vagyis a normál üzemhez tartozó vezérlés a nagyobb teljesítményű, a fogyasztás optimalizált üzemhez tartozik a hatásfok növelt vezérlés. A vtec akkor aktiválódott, ha teljesítmény igény keletkezett, az ivtec figyeli a sokféle paramétert, és ha jók a feltételek, takarékos módban működik. Ez kis terheléskor, 1000-3500 között állhat fenn. Nagy terheléskor bárhol, és 3500 fölött nincsenek meg a körülmények, akkor "kikapcsol" a takarékos mód, és a teljes teljesítmény rendelkezésre áll.
A már említett elektronikus pillangószelep vezérlés mellett a szívócső hosszát is változtatja pl. az r18 motor.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
flegga92
senior tag
Akkor az enyém selejtes
1,5 éve soha nem volt olyan, hogy lassan tekert az önindító, csak amikor ezt bedugva felejtettem 2 napra, kocsival nem mentem sehova közben. Lehet a VAG okosabb, gondolom van benne CAN-BUS aztán lehet lelövi egy idő után. 7g civicnél nincsen semmi ilyen. Ebből is van 100 féle alverzió, kinek mi jut éppen. Kollégámnak is rendeltem ugyan onnan fél évvel később és egy kicsit másabb a külseje és a belseje is. -
tboldi
nagyúr
Régebben követtem, de a balesetem óta már nem nagyon. Viszont volt alkalmam szerelni 4 VW-t és 3 Audit a tanfolyamon. Japánból meg csak 3 volt összesen, abból is az egyik az enyém, amin olajat cseréltem.
szerk.: Sőt, a gyakorlati vizsgán is egy 1.8T TT-t (mennyi T) kellett diagnosztizálni, egy A4-es lapot tele lehetett írni a hibáival.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
Ezek után nálam is így lesz. Gyári dupla áron van, de ha ugyan az minek fizessek többet.
Gyári légszűrő idén már nem játszik. Mikor először vettem 4-5000 Ft között volt, legutóbb is megrendeltem a gyárit (az árat nem kérdezve) és 8-9000 Ft között volt és muszáj voltam átvenni, mert gyári cuccokat nem vesznek vissza. Ismerős autó szerelő ajánlására MANN helyett Mahle-knecht lesz valószínűleg, minőségben kb azonosak, viszont árban a Mahle olcsóbb (3000 Ft a MANN meg 5000).
Üzemanyag szűrő cseréjét is tervezem, utángyártottban csak Nipparts van Kovács Autónál, így valószínűleg az lesz. Fogalmam sincs mikor volt cserélve, ha egyáltalán volt már.
Van még egy üzemanyag szűrő a betoltő csövön is, de erre nem találtam itthon alkatrészt ami kép alapján ugyan úgy néz ki. Ezzel szerintem egyenlőre nem foglalkozok, tankolással nincs gond. -
BlacKSouL
addikt
A vastagságot mikrométerrel lehet megmérni. Például. Persze féktárcsa vastagság alkalmi mérésre nem muszáj Mitutoyot választani, már 10-12 ezer körül vannak olyanok, amik nem digitálisak, de nem is nagyon szarok, és a lényeget megmérik. Low budget megoldás elkérni valakitől akinek van.
Azt hogy mennyi a hivatalos névleges illetve a minimum alsó méret vastagságra, azt szerelési kézikönyvek tudják megmondani, ha fellelhető valahol az adott típushoz. Pl. 8G Civicnél, vagy 2004-es Jazznél első, esetleg 2008-as JazzAláírás (nem kötelező megadni)
-
Czimby
addikt
Nehogy csak ezért vegyél egy mikrométert!
A csiszolás rossz ötlet, azt ne!
Mérd úgy ahogy írtam tolómérővel.
A te eseteben 21mm az új tárcsa 19mm a kopáshatár.
Tehát 1mm válla lehet oldalanként.
Ha előre kell.Hátul 9 az új, 8 a határ.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
tboldi
nagyúr
4 db 48x80 centis Gladen lap került be, de lehet, hogy idővel rakok még, mert hely van.
Db mérőm nincs, de a mellettem elhaladó autókat érezhetően kevésbé hallom. Azért nem olyan drámai a változás, nem lett belőle prémium autó.
Illetve a zenében a kickek hangsúlyosabbak lettek.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A 6020-nak muszáj megfelelő fészket építeni, mert különben csak ajtórezgést fogsz hallani, zenét nem. Brutál power van benne, mély közepek között elég mélyre tud menni (50hz-n volt vágva az alja!), ehhez betonbunker ajtó kell. Igazából a 4nm sem volt elég ajtónként, a műanyag kárpit hátoldala is elbírt volna egy plusz réteget.
Az utastérbe nem vettem észre, hogy kevesebb zaj jönne be az ajtó szigetelés miatt.
-
Czimby
addikt
Hát ezek cserérettek rövi időn belül, új betétet én már nem tennék ezekhez a tárcsákhoz a tuti.
(Bár jópár maszek szerelő a jólvanmégaz felkiáltással dobná a nyergekbe a betéteket)Grat a szerszámokhoz!
Nagyon precízen mértélHa szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
i-sti
senior tag
Elég gyengén állok fék dolgában.
4 tárcsából 3 rosszul van kopva.
Több internetes adat szerint is 0,025mm van megadva maximális eltérésnek.
Nekem ehhez képest van majdnem 0,3mm is, ami jó 12x eltérésSzóval nem elég, hogy az egyik hátsó lengéscsillapító olajos erre a tárcsák is rendes el vannak "görbülve".
Tavasszal lehet újra locsolni a pénzt a #szarjapánra.Novum Forum Siculorum
-
BlacKSouL
addikt
Röviden: igen
Hosszabban: most nincs akkora kapacitásom, de ha valaki visszakeresi mit írtam a fékek minimális karbantartásáról, tisztításáról, abban minden benne van ami itt előjöhet.
Annyi, hogy nagy tisztítást ezekkel a tárcsákkal nem csinálnék már, ha tervben van a tárcsa és/vagy betétcsere. Ha ugyanis a mostani "bekopott" állapot megváltozik amiatt, hogy eltűnnek a véletlenül előforduló felfekvések, eltorzulások, akkor az megváltoztatná a fékhatást, vibrációt okozhatna.Mindenképp érdemes szétszedni a nyerget, azaz a két mozgó felet a csap mentén széthúzni, a nyeregtestet rozsdátlanítani amennyire lehet, én megkentem hőálló ezüstfestékkel, 2-3 évig nagyon nem üti át a rozsda, de kissé védi a felületét, utána úgyis megkopik, újrarozsdál. (fújni nehéz, kupakba kell kifújni a sprayt, és onnan művészecsettel óvatosan ecsetelni a szükséges részeket)
A csapokat a gumiharanggal óvatosan széthúzni, csapot kihúzni megtisztítani, a gumit óvatosan lefejteni, kipucolni, illetve a betétvezető lemezeket az álló félből kipattintani, mivel korrózióálló acél, fémtisztára megpucolni (lapos csavarhúzó + réz drótkefe, esetleg a végén 800-as 1000-es csiszolópapír) a lemez fészkét kipucolni hasonlóan, festék száradás után a tiszta csapra felhúzni a gumiharangot, aminek a közepébe kevés hőálló pl. bronzos zsírt kensz, majd a csapot nagyon vékonyan szintén bezsírozva, a furatába betolni, megforgatni, és bepattintani a gumiharangot.
A betétvezetőket a betéttel érintkező oldalon szintén nagyon vékonyan hőálló zsírral meghúzni, betétek sarkait szintén, aztán így lehet majd összeszerelni. Vigyázni hogy a betétre és/vagy a tárcsára semmiképp ne jusson zsír vagy bármi kenőanyag. Ha igen, féktisztító a barátunk.
Tárcsánál a régit levenni, a kerékagyat alaposan ledrótkefézni. A képen látható alsó korong nem jó, nekünk tőcsavaros az agy(mint a felső kép), vagyis keresni kell pici keskeny befogható drótkorongot, és azzal alaposan megdolgozni a többnyire rozsdás mocskos felületet, egyenletesen simára, vagy akár közel fémtisztára(az úgyse nagyon megy majd). Jól rá lehet nyomni a drótkorongot, az agy elég kemény, a rozsda meg makacs. Ide a felfekvő felületre kenni nem szabad semmit, ha valaki a rozsda ellen mégis szeretne valamit, akkor műszerolaj rongyra, és lehelletvékonyan meg lehet vele törölni az agyat, de azzal számolni kell, hogy az esetleg jobban gyűjtheti majd a bejutó port. Mindenképp javasolt szerezni valahonnan indikátor órát, amivel a kerékagy tárcsán rá lehet mérni az oldalirányú ütésre. A tőcsavarok miatt elég kis hely van, jó sok csuklóval ellátott rögzítővel lehet jól belőni az óra pozícióját. Az oldalirányú ütése az agynak ha jól emlékszem valami 0,02 lehet, efölött már előidézhet némi vibrációt a féktárcsákon. Ha kérdéses a mérték, akkor felszerelés után a tárcsa peremén is meg lehet mérni az ütést, ha az is túl nagy, akkor az agy a ludas. Esetleges cserén érdemes lehet elgondolkodni, csonkállványostól egy első kerékagy lehet bontottan nagyjából 35-50.000 Ft. Nekem sikerült jobb állapotú (kisebb oldalütésű) bontott agyat kapnom, mint amilyen a többi 3 agyam ütése volt. Ehhez mázli is kell.Ennyit a kapacitásról
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Könnyű és nehéz kérdés. A kézikönyv mind a 2009-2011, mind a MY14 modellek esetében 12V/8W izzót ír, ahogy nekem is a Civic. Ebből én nem tudtam meg eleget, így én is kivettem, megmértem az izzó hosszát, ami amúgy szofita, és a hossz alapján az jött ki, hogy ez a C5W típusú szofita. Ilyen méretű ledet kell keresni. Mivel ez megegyezik az enyémmel, én tudom ajánlani a korábbi linkelt Philipset.
Néhány másik gyártónál úgy láttam körsugázó jellegű a fényeloszlása a szofitáknak. Azonban ez az extreme ultinon egy egy vastag lapos négyzetes tokba van integrálva, alapvetően kb. 120-140°-ban egy irányba sugároz, viszont mivel nekem mind az első térképolvasók, mint a hátsó utastér foglalat fölfelé egyszerű műanyag, fény visszaverés céljából nem lett kialakítva, ezért itt a körsugárzó izzók vagy ledek sem érvényesülnek, mivel a 200-220°-ban felfelé szóródó fény csak a műanyag foglalatot világítja(melegíti) Tehát a linkelt Philips nálam tökéletes, és gyanítom a Jazznek is hasonló a kialakítás. Habár kicsit széles a tok, szélesebb, mint az izzó, ennek ellenére éppen elfér a helyén. Ezt azért érdemes rendelés előtt megnézni.
A színhőmérsékletes kép durván csalós, nem olyan kék ez a 4000K, valóságban fehér, bár ha nagyon vájtszemmel nézem, egy alig észrevehető lilás árnyalat van benne, főleg napsütésben nézve, de az inkább másnak lehet a következménye, nem a színhőmérsékletben való eltérés. 4000-nél magasabbat én sehova nem tennék, a 6000-ekkel ki lehet üldözni a világból.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Az izzók fényéhez képest tisztán érzékelhetően világosabb van tőle odabent. Vagyis a fényerő önmagában is indokolhatja a cserét, nekem ez volt szempont, míg van akinek egyszerűen a led színhőmérséklete jobban tetszik, vagy a kettő együtt. Tehát (nálam) a 3x 8W izzó helyett a 3x 1W led több fényt ad, nyolcadannyi villamos teljesítményből, kevesebb hővel.
De itt van Aladdin méréses tesztje, benne a gyári izzóval. Képekkel
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
i-sti
senior tag
[Philips X-treme Ultinon LED 360° W5W 4000K]
[Philips X-treme Ultinon C3W LED 4000K 120° 30mm]
Ezek így megfelelnek majd a Jazz igényeinek?
Novum Forum Siculorum
-
BlacKSouL
addikt
Az első nagyon jó, kerámia foglalatos, hosszabb garanciával, nekem ilyen van a csomagtartóban és az ajtó kilépőfényben. Az olcsóbbik műanyag foglalatos verzióját tettem a rendszámba, azt úgy látom már most nem kapni. Igazából a műanyagos is elég lenne mindenhova, de már mindegy, ilyet tettem.
A második meg szintén ami nekem van beltérben, nálam 3 ugyanolyan kell oda.
Úgyhogy ezek szerintem a legjobbak fényerőben, minőségban, színhőmérsékletben.
Annyi fontos megjegyzés a W5W-hez, hogy attól függően, hogy a foglalat hogy van kialakítva, a 360°azért nem teljesen egyenletes elosztású. Oldalról látszólag 180°, de kb. 120-150°-ban világít erősebben, oldalról nézve már érezhetően kisebb a fényereje, de azért még jól látszik. Ha mondjuk vízszintes a foglalata, és nem tükrös a felső oldal, akkor érdemes valami kemény fényes alufóliából tükröt kialakítani fölé, hogy a felfelé szórt fényt is hasznosítsd. Ennek az "izzó" kialakításnak a legelőnyösebb, ha a megvilágítandó felület, terület a hossztengelye irányában van. Beltéri világítások meg jellemzően nem ilyenek. Vagyis elképzelhető, hogy betéve látszólag nem lesz több a fényerő, mint az izzóval. Valójában több fényt bocsát ki ez a led, csak a számára nem előnyös foglalatban nagyon sok fény elveszhet.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Ariston C35S P6 (X) R kombinált tűzhely
- Philips Senseo HD 7810 - párnás kávéfőző - fekete
- Bosch Serie 2 SPU2XMS01E nemesacél mosogatógép átvehető a rendelt áron! Bolti ár feléért!
- Eladó Adly ATV ru XXXL 2T felnőtt méretű 50 cm
- Eladó !!!PANEL HIBÁS!!! CANDY 15 terítékes mosogatógép és/vagy PANELT VÁSÁROLNÉK HOZZÁ!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs