- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Netfone
- Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
-
Computex 2024: perifériák az ASUS ROG fémjelzésével
ph A cég 50 gramm alatti, szénszálas burkolattal bíró egeret és decensnek látszó játékos headsetet is villantott a madzagmentes szegmensben.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
spiritex
veterán
válasz Graphics #42304 üzenetére
Bár a mi Jazz-ünk nagyon szépen, halkan és egyenletesen gurul, érdekelne ez a dolog, mert nem néztünk utána ennek a típushiba kérdésnek. Az érintett alvázszámokat hol lehetne megnézni, mert az álló lapon nem lehet elolvasni..
Köszi![ Szerkesztve ]
Ha te az vagy, akinek képzeled magad, akkor ki az, aki képzeli magát annak a valakinek?
-
spiritex
veterán
válasz Graphics #42301 üzenetére
"Nyelestengely csapagy hang / ha benyomod a kuplungot elhallgat"
Ezt melyik alkatrész hibája okozza? Mennyire drága a javítása? Mert mintha induláskor ma hallottam volna egy ilyet... Köszi!
Ha te az vagy, akinek képzeled magad, akkor ki az, aki képzeli magát annak a valakinek?
-
BlacKSouL
addikt
válasz Graphics #45603 üzenetére
Télen lassabbak az emelőmotorok, mert maga a motor a megfelelő helyeken meg van ugyan zsírozva gyárilag, de az idővel kidolgozza magából a kritikusabb pontokon, és ami meg vékonyan mégis ottmarad ahol kell, az a hidegben kellemes lágy kenőzsírból átalakul kemény ragacsos csirizzé.
Ez az egyik összetevője, a másik, hogy ha már nem új a gép, akkor azért öregszik ez a zsír is, kopnak a szénkefék, kopnak a csapágyak, rakódik be a kosz, szénpor az armatúra kollektorlapkái közé, koszolódik az üvegvezető sín, szárad a zsír az emelőszerkezetben. Kenés ellenére is kopnak az alkatrészek. És így összességében minden eleme megfárad kicsit.Ha melegben nyáron is ugyanígy gyengélkedik, akkor érdemes ezeket a pontokat megnézni és kezelni.
A vezetősínt ki kell pucolni mondjuk fülpucoló pálcával körben, és bekenni vékonyan mondjuk szilikonnal, bár ezt a gumi nem nagyon szereti, ezért inkább valami nagyon vékony, hasonló de gumibarát kenőanyaggal. Az se jó, ha lucskos a zsírtól, mert az meg összeszedi a port és csak rosszabb lesz. Ha ez nem hoz lényegi változást, akkor már érdemes megbízható szerelőt keresni, aki le tudja venni az ajtóburkolatot, és meg tudja nézni a kábelezést, rá tud mérni a feszültségre. Ha elektronikusan ok, akkor lepucolja az ablakmozgató áttételeket, és meg tudja kenni zsírral. És ha esetleg még ezek után is halványan megy, akkor valóban marad a motor. De azt szétszedni már csak olyan szedje, aki tudja mit csinál. Nem űrtechnika az sem, és csak a zsírt kell kitörölni, a kosszal, fémkopadékkal, aztán megfelelő zsírral ismét megkenni, hogy vidáman szaladjon, remélve, hogy nincs benne extrém elkopott alkatrész. De ennek én se biztos hogy elsőre nekiállnék, pedig nekem volt a kezemben ilyen motor szétszedve a gyárban.Ez így haladva a legolcsóbb és legegyszerűbb megoldástól a legdrágább és legbonyolultabbig, de a legvégét ki is hagytam, a motorcsere, ami pénzben a fentieknek többszöröse lehet.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
z123456789
addikt
válasz Graphics #45599 üzenetére
Nekem Accordom van, és Yatour BT-s egységet használok. Meglepően nem volt nehéz rábütykölni, pedig a 7G Accorban, nagyobb bontást kell csinálni, mint a videóban, amit Joolson linkelt.
A hátránya annyi, hogy azért a BT-n keresztüli zene, nem a legjobb minőség. Megoldható lett volna az USB-s, kártyás dolog is, de benéztem a rendelést, így csak BT kapcsolatom van. Amit azóta sem bánok azért, mert lett egy kihangosítóm is a kocsiban, és Spotify-ról azt nyomok, amit akarok. A minőségi különbségeket meg úgy is elnyomja a menetzaj.
Létezik még Dension márkájú cucc is, illetve van egy harmadik típus is, amit facebookon postolt valaki, arra nem emlékszem. Valamivel olcsóbb mint az előbbiek. A legjobb választás szerintem a Yatour.
-
Qru
MODERÁTOR
-
z123456789
addikt
válasz Graphics #46868 üzenetére
Szerintem Type-V, de kérdezd meg Csepeli bontót, meg ZSe-t.
(#46870) yodamester10
Hát, szerintem a mi műszerfalunkban nem fogsz te izzót cserélni. Legalábbis nekem valami olyasmit mondtak crx-en, hogy abban valami különleges izzó van. (Aztán lehet, csak szivattak, nem tudom.) Többen is panaszkodtak már a kiégett világításra az óracsoportban. Egy valaki komplett egységet vett. Ttalán White?
Nekem sem ég a 3-as 4-es gomb, és néha kialszik az infopanel. Hamarosan nekem is eljön az ideje a cserének. :S Remélem lehet izzót cserélni. -
BlacKSouL
addikt
válasz Graphics #51011 üzenetére
Ugyanez van a sima ablaktörléskor is. Csak ott az ablaktörlő lapát húzza le. Az eredemény nagyon lehűlt ablak esetén nem jó, mert a kézi lehúzó is, meg a lapát is úgy töröl, hogy nem vízmentesre, hanem csak néhány mikron vastag vízréteggé teríti szét, ami elpárolog. Mivel nagy felületre vékony réteget terít, az alkohol gyorsan elpárolog, még jobban lehűti, az ott maradó víz pedig ráfagy. Ez ugye azért is kettős, mert igaz ugyan, hogy a folyadék nem fagy meg x hőmérsékletig, csakhogy a -10 fokos ablakra a -10 fokos keverék folyadékot ráterítve a -10 fokos alkohol még elpárolog belőle, a -10 fokos víz meg hát jobb híján megfagy.
Ezért jobbak azok a módszerek, amiknél 1-2-3 liter vizet lassan folyamatosan rálocsol valaki. Mondjuk +10- +15 fokos csapvizet. (Meleget forrót fölösleges.) Az még nem akkora hőkülönbség hogy berepedjen ha feszültséges is lenne, de felmelegíti annyira az üveget, hogy 0 fölé emelkedik. Ha azt letörli a lapátokkal, akkor kész is, az már el tud párologni róla mielőtt ráfagy. Nagy hidegben viszont a levezető nyílásokat esetleg eldugíthatja a keletkező jég.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
szabonagyur
félisten
válasz Graphics #51067 üzenetére
Igen van egy Citym (is)
Mit takar a tavasz? Havi 1000km minden megerőltetés nélkül bele megy úgy, hogy nem elsődleges a jármű
Szerencsére nem esik nekem semmit belőle és igen 1.4 i-DSI.
Nincs hol cserélnem ezért szerelőhöz viszem, de 1,5 óra munkadíj megállt 10k alatt bőven, szóval nekem megéri ez a része.
(#51068) Qru: Liqui Moly van benne, nem tudom jónak számít e? Fogyasztásban tuti jobb volt ezzel, mint a gyári Shell-el
[ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
-
dzudzu
tag
válasz Graphics #51088 üzenetére
Sziasztok,
A napokban lettem gazdája egy 7. generációs 1.4 sport modellnek.
Az autó ismert előéletű, rendben is látszik, ugyanakkor a vezérlés+olajok cseréjét szeretném megejteni mihamarabb.A fentiek miatt amennyiben valaki megtudná adni a már többször ajánlott Tóth Imre elérhetőségét igazán hálás lennék, illetve akinek van más szereplővel poztiv tapasztalata azt is szívesen veszem.
A terület alapvetően Budapest és környéke.
Köszönöm előre is!
-
tboldi
nagyúr
válasz Graphics #52438 üzenetére
Én egy év alatt 6-6,5k km-t raktam csak bele. Jelenleg hétköznaponként pár alkalommal megy 2-5 km-eket, valamint szombatonként pályán Mosonmagyaróvár-Győr-Mosonmagyaróvár.
A 120-as nagy szervizt még megcsináltatta az előző tulaj. Volt gyertyacsere, szelephézag, váltóolajcsere - mindez számlával igazolva. Én most csak egy motorolaj- és szűrőcserét ejtettem meg, többet nem láttam indokoltnak.
szerk.: Mint írtam is, azért sincs kedvem hozzányúlni az EGR-hez, mert nem érzek abszolút semmi rendelleneset.
Tudom, most én vagyok a gonosz autógyilkos, aki szarik a karbantartásra és akit érdemes messze elkerülni, ha árulja az autóját.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Graphics #52441 üzenetére
Olajcserét mi is otthon fogjuk csinálni ezentúl, akna is van. Csak várom, hogy legyen az Aldiban/Lidl-ben nyomatékkulcs.
Leendő autószerelőként több mindent is megcsinálnék, csak eszközök híján nem tudom. Max. a fékeket tudnám még otthon, de azt meg nem kell, tavaly áprilisban lett lecserélve az összes tárcsa és betét.
Gyertyákat szintén ki tudnám otthon cserélni, mert több gyertyakulcs is van, de az is egy évvel és ~6500 km-rel ezelőtt voltak, szóval az sem kell.
---------------------------
Amúgy meghozta a futár az ablaktörlőket, úgyhogy most azt fogom felszerelni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Graphics #52429 üzenetére
Gyűrűk? Ha a gyűrű össze tudna szűkülni akkor zéró kompresszió lenne, hallott ügy lenne a motor. A gyűrű az olyan mint egy rugó, mindig nyílik szét, és a dugattyú meg a hüvely közti hézagot kiküszöböli, így működik.
A dugó van összébb húzódva. És a dugattyú szoknyát lehet hallani, ahogy csattog a hüvelyezésen, ahogy keresztbe belöttyen a dugó. Gázfröccsre kopácsol a motor hidegen. Angolul piston slapping.
Itt egy jó videó a hangjelenségről: [link]
Egyébként ez szerintem az acél hüvelyes motorokra jobban jellemző lehet, amelyikben nincs hüvely, csak valami alusil féle bevonatolás van, azoknak szerintem a hőtágulása hasonló, és kisebb lehet a hidegjárati házag.
Lehet egyébként azért is, mert nem cseréltek benne légszűrőt, vagy valahol falsot szívott, és szűretlen levegő került bele, vagy sportlégszűrővel használták, és elkopott a dugattyú. Vagy egyéb rendellenes kopások miatt. Talán túl dús keveréktől, attól lemosódik az olaj a hüvelyről. Olajcsere elmaradástól. Esetleg ha túl sokat volt erőltetve a motor kis fordulaton (nagy sebességi fokozatból való gyorsítás).
Kovácsolt dugós kocsik szoktak még nagyon így csattogni hidegen, azt nem tudom miért, talán a kovácsolt dugónak nagyobb a hőtágulása és kisebbet kell beszerelni? Vagy ezek már gondolnak arra hogy szét lesz pörgetve a motor meg tuningolva lesz, és a dugattyúnak nagyobb hőterhelést (tágulás) kell tolerálni?[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Graphics #55099 üzenetére
Azért itt nagy különbségek vannak motortípusonként... A TSI-k például sokkal hajlamosabbak, mint az 1.5 Ecoboost.
Most írt az egyik fórumtárs az Octavia vételéről:
"Én most rendeltem egy Style 1.5 TSI-t.
A listaár 7.3M volt, amikor rendeltem (van benne még pár apró extra).
5.5M-ra sikerült az árat lealkudnom."Ez sem rossz ár egy elég jól felszerelt, 150 lovas, 1200 kilós autóért.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- OLED TV topic
- Path of Exile (ARPG)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Hardcore café
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Macska topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen