Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Graphics #52429 üzenetére

    Gyűrűk? Ha a gyűrű össze tudna szűkülni akkor zéró kompresszió lenne, hallott ügy lenne a motor. A gyűrű az olyan mint egy rugó, mindig nyílik szét, és a dugattyú meg a hüvely közti hézagot kiküszöböli, így működik.
    A dugó van összébb húzódva. És a dugattyú szoknyát lehet hallani, ahogy csattog a hüvelyezésen, ahogy keresztbe belöttyen a dugó. Gázfröccsre kopácsol a motor hidegen. Angolul piston slapping.
    Itt egy jó videó a hangjelenségről: [link]
    Egyébként ez szerintem az acél hüvelyes motorokra jobban jellemző lehet, amelyikben nincs hüvely, csak valami alusil féle bevonatolás van, azoknak szerintem a hőtágulása hasonló, és kisebb lehet a hidegjárati házag.
    Lehet egyébként azért is, mert nem cseréltek benne légszűrőt, vagy valahol falsot szívott, és szűretlen levegő került bele, vagy sportlégszűrővel használták, és elkopott a dugattyú. Vagy egyéb rendellenes kopások miatt. Talán túl dús keveréktől, attól lemosódik az olaj a hüvelyről. Olajcsere elmaradástól. Esetleg ha túl sokat volt erőltetve a motor kis fordulaton (nagy sebességi fokozatból való gyorsítás).
    Kovácsolt dugós kocsik szoktak még nagyon így csattogni hidegen, azt nem tudom miért, talán a kovácsolt dugónak nagyobb a hőtágulása és kisebbet kell beszerelni? Vagy ezek már gondolnak arra hogy szét lesz pörgetve a motor meg tuningolva lesz, és a dugattyúnak nagyobb hőterhelést (tágulás) kell tolerálni?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák