- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Xiaomi Mi A2 - fejlődött is, meg nem is
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Azonnali mobilos kérdések órája
- iPhone topik
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelent a System Shock Remake
gp A premier alkalmából egy launch trailert is kaptunk a készítőktől.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Egy termékcsaládra korlátozza az Auto SR-t a Microsoft
ph Az automatic super resolution még a Qualcomm megoldásain belül is csak egy sorozathoz lesz kötve.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szőröscica
addikt
válasz zolynet #31570 üzenetére
Az 5W és a 10W csak azt mutatja, hogy hidegen melyik mennyire folyik, mivel utánuk a szám megegyezik, mindkettő 40, ezért üzemmelegen minimális különbség lesz köztük, erről írtam, hogy a tech sheeteken meg lehet nézni. Még mindig a 0W40-et ajánlom neked, azzal meghajthatod nyugodtan pályán is, de reggel nem fog szenvedni a motor a rossz kenés miatt.
-
-
BlacKSouL
addikt
válasz zolynet #31570 üzenetére
Utolsó, és ígérem befejezem
Winnernek is.Móricka ábra, de az előző függvénygrafikont alapul véve megrajzoltam a 0W40, 5W40, 10W40 olajok egyeneseit.
A függőleges tengely a viszkozitás(fölfelé sűrűbb, mézesebb, lefelé hígabb, folyósabb) az előzővel megegyezően logaritmikus skálával, vagyis fölfelé egységnyit haladva egyre nagyobb a változás, lefelé haladva egyre kisebb. Ez fontos, mert a közös metszésponttól balra és jobbra egységnyit haladva balra nagyobb, jobbra kisebb különbség adódik az egyes színes vonalak(olaj viszkozitások) között.
(A 0W,5W,10W fekete egyeneseket a -40°C - +40°C szakaszon van értelme berajzolni, fölösleges a 100°C környékéig elhúzni, a 30,40 fekete vonalait pedig kb. 60 és 150°C között, hiszen úgyis az adott pontokat kötjük össze.)
Ahol metszik egymást 100°C-nál, legyen ott 10-es a viszkozitás, az a tökéletes. Amint látszik, a 10W40 a közös metszésponttól balra, tetszőleges hideg hőmérsékleten vizsgálva sűrűbb, mint a 0W40-es ugyanott, ugyanakkor - és erre hívnám fel a figyelmet ! - a metszésponttól jobbra, vagyis a túlhevülő motor tartományában a 0W40 közelebb van a 10-hez, vagyis kevésbé híg, mint a 10W40, aminek a vonala ugyanott lejjebb van, vagyis utóbbi vékonyabb!Remélem így már sikerül eloszlatni azt az általános tévhitet, miszerint a 0W, 5W kezdetű olajok bármikor "túl" hígak, vagy xW40 létük ellenére üzemmelegen hígabbak, vékonyabbak lennének, mint a hidegen sűrűbb, vastagabb, viszkózusabb 10W vagy 15W kezdetűek. A 0W20 vagy 0W30 vagy 5W30 lehet híg extrém meleg versenytempónál, de nem a 0W vagy 5W tulajdonság, hanem a 20 vagy 30 miatt!
A 0W40 viszkozitási indexe mindig jobb, mint a 15W40-é, laposabb az egyenese, tehát üzemitől hidegebben folyósabb, melegebben sűrűbb.
Az emberek sajnos a többfokozatúságot nem értik, hajlamosak úgy képzelni, mintha a 0W40 és a 15W40 egyenesei párhuzamosak lennének! Az ábrából jól látszik, hogy nem.Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen