- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Android szakmai topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
gp Sem PlayStationön sem Xbox-on nem kapunk teljesítmény módot, akinek a cél a minimum 60 FPS, annak a PC-s verziót kell választania.
-
Készül valami a Nothing boszorkánykonyháján
ma A CMF Phone (1), a Nothing Phone (3), esetleg a Nothing tablet?
-
Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
it Az Arm arra készül, hogy a windowsos piac átalakulása közben 5 éven belül megszerzi a PC-s piac 50 százalékát.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jaffa75
őstag
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #33500 üzenetére
Nálunk az 1,4-es (1339) motorral a kocsi átlagban 4,9 - 5,1 . Ezek jellemzően 20-25 km-es utakból, de néha van közte 1-1 hosszabb szinte megszakítás nélküli főleg főút (90-100). Ez a fedcomp adat. Erre kb. 0,3-0,4 jön rá, a kis csalás miatt, tehát 5,3-5,4-et simán lehet vele hozni.
Kb. 10 km az a távolság, ami után folyamatos üzemnél (állandó 50 vagy állandó 90) visszaáll a dúsítás (automata szívató), tehát a 10 km alatti utak zömmel 6,5 - 7 literes átlagot hoznak, minden efölött már 5 vagy akár alatti. Egy a lényeg, hogy mivel nincs benne vízhőfokmérő, és a kis kék led kb. 40-50°C-nál már kialszik, ezért a kialvás után sem üzemmeleg még, vagyis még nem érdemes taposni.
Pillanatnyi fogyasztást ne kérdezz, mert azt nem mutatja (legalábbis nálunk), viszont meleg motorral nullázás után kicsit megkínozva 1-2 km-re bőven 9-10-re jött az átlag (de ez nem reális).
A hidegen fogyasztás akkor zavaró, ha főleg az első néhány km araszolós, városi lámpázós, dugós, meg-megállós. Ha viszont elindul vele a garázsból ember, és onnantól tud haladni lassítás- gyorsítás nélkül akkor arányosan a nagyobb kezdeti fogyasztás is eloszlik a megtett km-re. Vagyis nem lesz olyan szembetűnő.
Inkább úgy jellemezném, hogy amennyivel 10 km vagy rövidebb úton többet fogyaszt, mint egy hasonlóan motorizált kisautó, annyival viszont melegen hosszabb távon meg kevesebbet.
Érdemes ismerni a motor karakterisztikáját, elég lapos a nyomatékgörbéje, de 2800-nál már megvan a nyomatékmaximum. 1500 és 2000 között már megy, de inkább 2000-től érdemes taposni jobban, és 3500-ig húzatva bőven jó. Alacsony fordulaton nem érdemes taposni, és pörgetni sem, bár ha sietni kell, 4-5000 körül még gyorsul szinte bármelyikben.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
EQMontoya
veterán
válasz JoolsNOS #33500 üzenetére
Illetve gondold újra picit. Mennyi fogyasztásod van éves szinten ilyen rövid távokból? Naponta mész 10km-t, minden munkanap, hideg motorral, az évente nincs 2500km. Ha ilyen üzemben 2 literrel többet eszik a megadottnál, akkor az évente 50 liter benzin, kemény 18 ropi mai áron.
Ez aprópénz, ennél egy olajcsere többe kerül. Ne az apróval foglalkozz, vegyél értéktartó, jó állapotú autót, nem az a plusz/minusz egy liter fogyasztás lesz az autózás legnagyobb költsége, hidd el.
És az őszinte rész: akinek magáncélú használat mellett komoly kérdés a fogyasztásban egy liter különbség, az nem engedheti meg magának, hogy autóval járjon.
Same rules apply!
-
nagyúr
válasz JoolsNOS #33500 üzenetére
hi!
az, hogy az első kilométeren jóval többet fogyaszt, szerintem minden benzines autóra jellemző, szóval nem kell ezt túlragozni.
Ha már 5-10 km-eket mész, akkor ennek a hatása nem lesz nagy. Szerintem a jazz sem fog többet fogyasztani, mint a suzuki - nekem kb. annyit eszik, mint a régi kocka swiftem evett.
Nekem szeptember óta van meg az 1,4-es jazz-em, csak városi teljes tankom nem volt még, így mért adatom nincs;
a computer szerint városban kb. 7 litert eszik, de ez pesti adat, messze nem folyamatos gurulás.
Volt viszont már olyan, hogy éjszaka nyaralásból hazaérve a Budaörsi útnál tankoltam, majd onnan mentem haza relatíve folyamatosan gurulva, az északai üres utakon, M1 bevezető-Hegyalja út - Erzsébet- híd - pesti alsó rakpart, ez kb. 10 km, és 4,5 litert írt átlagnak a computer, ebből úgy gondolom, hogy tartható lesz az általad megjelölt 5,6 literes fogyi.Az országúti rekordom 4,7 literes mért fogyasztás - a negatív rekordom 7,5 liter autópályán, sietve, 140-150-nel. A b. nejem használja többet, ő ingázik vele Szolnokra, neki picit többet fogyaszt olyan 5,5 körül szokott kijönni átlagban, de abban van autópálya is (M5 - Albertirsa felé)
Ja, még valami, a computer a tapasztalatok szerint kb. +- fél litert téved - nem túl következetes.
Szerk: @Sasa: a Jazz elképesztően jól pakolható, szinte biztos vagyok benne, hogy befér a babakocsi a csomagtartóba is, de amit konkrétan próbáltam, amikor egy barátom b.nőjét szállítottam, hogy az egyil hátsó ülést felhajtva IS tökéletesen befért az összehajtott babakocsi, állítva.
Hihetetlenül praktikus autó.
Egy baja van, hogy ezt is ún. utakra tervezték, nem erre a pesti kátyúhalmazra.[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Milyen légkondit a lakásba?
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Medence topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs