- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Megvásárolható a legolcsóbb kagylótelefon
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Magyarországon is kapható a Honor 200 Lite, ennyibe kerül
ma Május 21-től megindul a Honor új középkategóriás készülékének hazai értékesítése független és szolgáltatói kínálatban is.
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
ph Persze ebben a Qualcomm mellett fontos szerepe van a Microsoftnak is, aki teljes erővel beállt a CoPilot+ PC programba.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
hoffman_
nagyúr
Köszönöm a választ mindkettőtöknek A kutyulással nem lesz baj, szívem szerint nem keverném a dolgokat, ha elkezdek kiépíteni egy komolyabb kategóriás rendszert, akkor maradnék annél a termékpalettánál. Egyébiránt SLX felszereltséget szeretnék a bringára pakolni végleges állapotában majd, az nekem bőségesen elegendő lenne szerintem hosszútávra is. Viszont a SRAM-okról meglepően jó véleményeket olvasok(a testbike.hu-n*), nomeg ti is jó véleménnyel vagytok. Tehát akkor egyéni preferencia Köszi a válaszokat mégegyszer.
* és ebben a témában végre pont nem dirt/street gyerekként használtam pistik voltak zömmel, és lehet olvasni használható véleményt is
mod:
Ja igen, pont a terheléses váltás a gyenge pontja ezeknek ugye, pont emiatt panaszkodtak többen nyöszörgő shimanokra. Viszont én ~90 kilóval(előbb-utóbb 100-al) ha megtépem a száját, akkor mit fog csinálni szegényke Bár ez már nem hiszem, hogy túlzottan márkafüggő lenne. (megnéztem közben, X0 lehet, hogy pont nem fog beleférni a keretbe, sajnos )
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #11950 üzenetére
"szinte csak a saját váltókarja passzol"
majdnem.....ha jól tudom, a sramnak van 1:1 és 2:1 bovdenhúzású váltókarja is, azaz van sram és shimano kompatibilis sram váltókar.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
veterán
válasz Ariadne #11933 üzenetére
Nem kellett volna ennyire részletesen,elég lett volna pár felszíni fotó.Szakavatott szem bőrön keresztül is megsaccolja mi van a felszín alatt. Amúgy ügyesen kivágtad magad!Hiába,a sport az elmét is pallérozza.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
hoffman_
nagyúr
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Manitou
addikt
válasz rétisün #11952 üzenetére
Igy van sram 1:1 bowdenhúzású, és valóban van shimano kompatibilis váltókar is, bár ennek akkor volt igazán létjogosultsága, amikor még markolatváltók voltak elterjedve a sramnál, mert akkor aki shimano váltót akart , de markolatváltóval, az is tudott venni hozzá. De pl egy sram trigger & shimano váltónak nem sok értelmét látom, akkor már shimano&shimano váltókar és sram&sram páros.
Azonos áron én shimano vs sram esetében a sramot választanám.
sramnál az X7-X9 már elég jó minőséget képvsel , illetve ezektől felfele.
-
sanzi89
addikt
Kis gondban vagyok, gondoltam megkérdezlek titeket hátha tudtok valami hasznosat mondani. Van egy bő egy éves Caprine Epik 50-es bringám, rajta egy Shimano CN-HG53-mas lánc. Most tartottam 4500km-nél, a láncnyúlásmérő 1.0-ás fokozatát is bele tudtam tuszkolni kis erőhatásra, szóval úgy gondoltam jöhet a csere. Az új lánc a konkurens gyártó versenyzője az árkategóriában, vagyis egy Sram PC-951. Azonban a leggyakrabban használt két fokozatban ha nagyon odaléptem a bringának, akkor ugrott a lánc. A fogsor egy Shimano CS-HG50. Sajnos SOS-be el kellett mennem a bringával, így vasárnap beletekertem az új láncba egy bő 100km-t, és azt vettem észre, hogy pár km után szinte teljesen megszűnt az ugrálás. Most már ott tartok, hogy csak akkor tudom előidézni a láncugrást, ha elöl a legkisebb tányéron van a lánc, és teljes testsúllyal ráfekszek a pedálra és ez is már csak egy fokozatban működik. Pénteken tudok csak hazamenni, szóval még egy 100km-t muszáj beletekerni, de a kérdésem az lenne, hogy utána cseréljem vissza a régi láncot? Nem szeretném az új láncot teljesen tönkretenni, pár héten belül tudnék új fogsort is venni. Vagy ilyen mértékű ugrálás természetes egy új láncnál és használt fogsornál?
Illetve erősen gondolkodom, hogy a mostani Deore szintű 9-es rendszerről ne álljak-e át az olcsóbb és egyszerűbb 8-as rendszerre. A fogak max/min értékei ugyan azok, csak kevesebb fokozat van, de ez engem egyáltalán nem érdekelne. Az, hogy olcsóbb lenne a lánc és a fogsor annál inkább, illetve van egy olyan sejtésem, hogy mivel vastagabb minden lassabban is kopna el. Van ennek értelme? Illetve a nagy gond az, hogy Deore szint alá nem akarom adni, de 8 sebességes megoldást ebben a szegmensben nem találok még a SRAM palettájában sem.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
hoffman_
nagyúr
Amikor én tekertem, akkor még nagy etvasz volt a 21 sebességes váltó, most már nem találni 24-est. Fura
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Manitou
addikt
válasz sanzi89 #11956 üzenetére
Ha az új lánccal ugrik, akkor el van kopva a fogaskerék is, illetve lehet a hajtómű tányérjai is kopottak, főleg a kicsi és a közepes hajlamos kopni inkább, főleg ha még aluból is van.
Én lehet visszatenném a régi láncot és széthajtanám amíg még megy, aztán komplett hajtáscsere, lánc-fogaskerék- hajtómű lánctányér (ha szükséges) - esetleg váltógörgő csere is. nem lesz olcsó......8-as rendszer többet bír az igaz, de a 8-as sor és a 9-es egyforma széles, így a kiosztása sem egyezik, 9-es váltókart nem lehet beállítani jól egy 8-as fogaskerékhez sajna.
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz Manitou #11958 üzenetére
4500km alatt csak nem kopnak már el a hajtómű tányérjai... Egy olcsóbb Alivio hajtókar van a bringán, a tányérok nem aluból vannak.
Most, hogy így mondod mintha a váltógörgők is elég hegyesek lennének már, csak ezt is érdekesnek tartom. A régi bringámon - Tourney szint vagy még az se - kb ennyi kilométert kibírt a lánc, a váltógörgő pedig még most is olyan, mintha új lenne, holott szerintem már 15e km biztos belement az évek során. Az új Deore cucc meg 1 év/4500 km és kuka?
Az egyforma szélességgel nem lenne gond, egy 11-32 nekem elég, a gyengébb kiosztás pedig nem zavarna. És természetesen új váltókarral gondoltam a rendszert, csak épp ez a gond, hogy nem találni. A hátsó Deore váltó eredetileg 9 sebességes, de ha találnék értelmes váltókart, akkor működne a 8 sebességes fogsoron is, nem?
Szóval a csere úgy nézne ki, hogy új fogsor és váltókarok, de fogsort amúgy is kellene venni, szóval csak a váltókarok amiket meg kell venni. A fogsor 5k helyett kb 3k lenne, és a láncon is lehetne spórolni majdnem 2k-t. Nekem ez többet ér, mint az, hogy több a fokozat... Főleg ha az egész rendszer többet bír, akkor egyértelmű a kérdés.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Tamoo
MODERÁTOR
Huhhhhh [link] Bevállalnám.
-
belaazallat
addikt
100 métert nem bírna ki alattam terepen... Kinézetre bejövős.
Elég ritka a küllőzés, meg a rugós tag felfogatása a nyeregcsőre, a hosszanti varrat nem egészséges.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz belaazallat #11962 üzenetére
Ez? Már hogy a fenébe ne bírna. AM bringa crank brothers kerékszettel
-
venember83
nagyúr
válasz belaazallat #11964 üzenetére
Vedd meg, próbáld ki.
-
belaazallat
addikt
válasz venember83 #11965 üzenetére
Fordított sorrend! Ha kipróbáltam és megfelel, talán megveszem.
Bár én inkább ilyet vennék: [link]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
fpeter07
veterán
[link] VB célfotó! A küllők érdekesen "tekerednek", de ami annál is érdekesebb, az az időeredmény.
-
hoffman_
nagyúr
Srácok, van valami ötletetek? Van nekem nagyon régről egy ilyen km órám. Évekkel ezelőtt, működőképesen tettem el, azóta lemerült, de szerintem még hibátlan.
Cateye CC ST200
A probléma a következő: nincs meg se az adapter, se a vevő egység hozzá. A sulis bringára viszont nagyon szívesen felpattintanám, és ha orvosolható, akkor az emlékek miatt sokkal szívesebben használnám ezt, mint egy újat. Vajon lehet találni még ehhez a hiányzó alkatrészekből? Szerintem közel 10 éves típus lehet...
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Manitou
addikt
válasz hoffman_ #11970 üzenetére
Hehe, van egy ugyanilyen órám nekem is.
Szerintem nézz szét aprón, biztos van aki árul külön hozzá vezetékes konzolt.
Régebben úgy rémlik külön is lehetett venni de már akkor se volt olcsó az óra akkori árhoz mérten.
Ilyen órát kompletten minden cuccával kb 2-2,5k-ért láttam neten éppen nem régen.
De ha szerencséd van 1k körül tudsz szerintem szerezni hozzá hiányzó "alkatrészt".tzimash
Nagyon megbízható kis óra Nekem olyan 98 óta van meg úgy rémlik[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz belaazallat #11966 üzenetére
Azért azt nem gondolhatod komolyan, hogy egy ilyen komoly, AM-re tervezett bicikli nem fog kibírni téged, legyél te száz vagy akár százharminc kiló?
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz tzimash #11971 üzenetére
Jól van, ha sor kerül rá és addig nem oldódna meg, megköszönném
Manitou:
Igen, emlékszem kiskölökként kaptam, és tudtam, hogy nagyon drága volt, és vigyáztam rá ahogy csak tudtam, ennek fényében olyan leharcolt szegény, hogy csak na Google egy hirdetés dobott rá, 300 hufért, de egy éve lejárt sajnos. Na majd akkor nézek valami specifikusabbat. 1-2 ezret nekem simán megér.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
szki
őstag
Nagyon szépek a képek! A panorámafotóknak is sikerült átadni a táj látványát.
Biztos nagyon jó buli volt!
Kedvencem a mobil adótorony, mert jó érzés azokat szemmagasságban látniMás: ma picit montiztam is, és nagyon könnyedén tekertem fel a kavicsos hegyoldalon. Érezhető a testsúlycsökkentés hatása az emelkedőkön Már látom, hogy télen jó lesz néha a közeli szőlőhegyet megmászogatni.
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz fpeter07 #11980 üzenetére
Én is csípem ezt a vidit nagyon.
venember, #11973:
Húú, ez nagyon hangulatos vidi, nagyon tetszett. Az idő múlásával lehet, hogy végül én is ilyen csiki-csuki bringánál kötök majd ki
mod:
Egy kis vadulás Ez már azért sok, de nézni imádom. Vannak benne olyan repülések, hogy csak lestem...(2:25, uhhh)
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
belaazallat
addikt
válasz venember83 #11973 üzenetére
Nem csak a súlyommal van a baj, hanem közlekedési stílusommal is. Meg a technikai tudás hiánya. Mellesleg nem csak a hardverekre érvényes az aláírásom!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
veterán
válasz sanzi89 #11987 üzenetére
Downgradelni nem biztos, hogy érdemes, legfeljebb ha valahogy nagyon gombokért meg tudod oldani - nekem egy nyolcas rendszerem van (XCC T102 hajtókar, asszem HG40 lánc, PG830 sor), és hát 4300km után úgy beleesik az 1% mint annak rendje és módja, valamint a hátsó fogak is eléggé hegyesednek.
(Szerintem én ezt már rááldozom így ahogy van a téli trutyiszezonra, aztán tavasszal teljes hajtáscsere... )
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
KaraDani
addikt
válasz belaazallat #11989 üzenetére
Semmi baja nem lennne alattad se hidd el, amíg felhasználási területnek megfelelően van használva. Értem ezalatt, hogy azért dirtjumpozni nem kell nekiállni vele
-
mercenaire
tag
Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy, van e arra lehetőség, hogy egy aluvázra v-fék rögzítési szemet hegesztessek utólag ? Köszönöm.http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=mercenaire
-
runner 125
nagyúr
Realizálódik a kép.
Azt hiszem következő pár hónapban inkább nem eszek , de végül egy Merida Trans-Mission 1000D-re esett a választásom.
Először ugye a 400D-t néztem ki, de már sehol nem lehet kapni. Utána jött a 12cm-t mozgó One-Twenty 1000D, de a geometriája mindig is jobban bejött a Trans-Mission/One-Forty gépeknek. Noh és Sopron, Kőszeg környékén, Ausztriában vannak frankó erdők.
A típusból egy darab új van még 19"-os méretben az országban, 380-at mondott rá a fickó.
Állítása szerint csak a benne lévő első-hátsó Fox rugózás 260-at ér.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
hoffman_
nagyúr
válasz runner 125 #11994 üzenetére
Nagyon szép paripa
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz hoffman_ #11975 üzenetére
Atyeég mit találtam! Szerintetek jó lehet? Illetve nem teljesen tiszta nekem, hogy most ebben mi van benne. De ha nem teljes, akkor must have, amennyiben compatible.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
venember83
nagyúr
válasz runner 125 #11994 üzenetére
A 260 azért túlzás, max annyi az ajánlott vételáruk. De annyiért így egyben jó gép, ez nem is kérdés. Lefoglalóztad?
-
vgergo
aktív tag
Sziasztok
Kerékpárvásárlás előtt állok, de nem tudom, hogy melyiket érdemesebb megvenni.
Ezeken gondolkozok:
Kross Level A4 2011
Magellan Polaris Deore Disc 2009
Mongoose Amasa Comp 2009
Melyiket javasoljátok? Vagy tudtok valami hasonló árban (max160k) lévő 1 teleszkópos, elől hátul tárcsafékes mtb-t ajánlani?Segítségeteket előre is köszönöm!
üdv.:vgergo
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz venember83 #11999 üzenetére
Szerintem én múltkor pont ezt a KROSS-t linketem, és akkor ugyanitt azt hiszem 110k volt csak. Mégsem, az Hexagon volt.
vgergo:
Ennyiért már érdemes használtan is gondolkodni, ha nem zavar. El lehet csípni jó állapotú, kategóriákkal jobb bringákat is.
A Magellant ne 160-ért vedd meg, van az olcsóbban is...(mod: most nézem, "ha van" - itt úgy fest nincs, benéztem, mindenesetre több helyen is 135-ért mozgott, érdemes guglizni) Illetve még 10k-val olcsóbban ez eggyel előbbi modell, bár azon már nem érdemes spórolni. Az újabb linkelt modell(2009) tesztje.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Eredeti játékok OFF topik
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Androidos fejegységek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Formula-1
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- További aktív témák...
- IPhone 14 128GB gyári független 2026.11.09. Apple garancia
- Gigabyte AORUS GeForce RTXTM 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
- iPhone 12 64Gb Fehér - Újszerű állapotban, 95%-os akkumulátor.
- Creative SFXI SoundBlaster X4 Külső hangkártya
- KIÁRUSÍTÁS! MINI PC : Intel Pentium J4205 - 8GB DDR4 - 256GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen