- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Kínos ügy lett az OpenAI Scarlett Johansson-botránya
it Scarlett Johansson nem adta a hangját az OpenAI-nak, azonban állítása szerint ennek ellenére is az övére hasonlít az, ahogy a chatbot megszólalt.
-
xDefiant - Íme a végleges gépigény
gp Az ingyenes FPS a mia naptól végre játszható lesz minden platformon.
-
Hatalmasra nő a Razr 50 külső panelje
ma A maradék helyet pedig a hátlapi bőr textúra fogja kitölteni, rendkívül elegáns és prémium megjelenést kölcsönözve a Motorola-kagyló idei alapmodelljének.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ludsimon #28054 üzenetére
Mell és gyorsúszástól is pont annyira megy a füledbe a víz, mint a háttól De a hát tényleg nem szerencsés, meg látszólag egyszerű, de könnyű elrontani
csabi94:
Igazából szerintem ha egyszer jól el van magyarázva, hogy hogy kéne csinálni, akkor onnantól sima ügy. Mondjuk ha az évek során rossz ösztönt szed össze az ember, akkor lehet nehezebb... annak idején nálam is beletelt időbe, mire az eddző kinevelte belőlem a régi ösztönöket (mellben tanultam meg úszni először, de csak "otthon"). De utána már egyszerű és kényelmes (csak nem gyors sajnos, pedig én jobban szeretem, mint a többit) -
Cathfaern
nagyúr
válasz rétisün #28115 üzenetére
Szerintem attól nem kell félned, hogy én mindig lehagylak
"főleg a déli parton sok helyen tábla tiltja ki a kerékpárost az útról, ott sajnos muszáj a kerékpárúton balaton-körúton menni, akármilyen is a minősége."
Amerre rendszeresen járok, ott is van 1-2 helyen tiltva a kerékpározás, de a kerékpárút illesztéseinel (10-15m-enként) kb. 5-8 centis felgyűrődések vannak, szóval nem nagyon szoktam zavartatni magam... majd egyszer lehet csinálok róla képet, érdemes megnézni (mint ahogy a bicikli útról le és felvezető ~10 centis, 45 fokos dőlésszöggel rendelkező padkát is... ) -
Cathfaern
nagyúr
Tegnapelőtt meg ma is ausztria fele tettem egy kört, hát azt hiszem egyre többet fogok átjárni... útminőség különbség döbbenetes. Egyrészt az út tényleg sima, nem hullámos vagy dimbes-dombos. Másrészt az útnak van széle, Mo-n amerre járok, ott 30-40 centivel bentebb kell tekernem, mert vagy nincs is rendes széle, csak átolvad földbe, vagy teljesen töredezett. Szomszédoknál szépen az út szélén pár centivel lehet haladni. Aztán ami meglepett, hogy nagyon sok fele látni biciklis felfestést. Tehát rendes országúton is mutatja, hogy merre érdemes biciklivel haladni (pontos szisztémára még nem jöttem rá, de tippre biciklis utak fele mutatnak). Autósok terén túl sok különbséget nem éreztem eddig, de igazából ennek az lehet az oka, hogy nekem Mo-n se volt különösebb gondom velük, igaz elég kis forgalmú utakon szoktam csak tekerni. Mondjuk az garantált, hogy ha egyszer beszerzek outit, akkor Magyarország kb. elfelejtve (legalábbis napi szintű tekerésre mindenképp).
-
Cathfaern
nagyúr
válasz tjokai #28486 üzenetére
Nyereg és kormány távolságot sosem a nyereg állításával lőjük be A nyereg előre-hátra mozgatása ahhoz kell, hogy a lábad jó pozícióban, szögben álljon. Ha túl messze van a kormány, akkor stucni csere a megoldás.
szki:
Sokáig én is talpközéppel nyomtam a pedált Igazából nem tudom miért, de nekem folyamatosan előrecsúszott (illetve még mindig csúszik) időnként a lábam. Mondjuk mióta belőttem rendesen a nyeregmagasságot, azóta talpközéppel lényegében nem tudok tekerni, mert nem érem el rendesen úgy a pedált, szóval azóta nincs ilyen gond.
Szerintem amúgy sokan azért tekernek így, mert alacsonyan van a nyereg, ezért kevés erőt tud átvinni, és ezért úgy érzi, hogy ha telitalppal jól rátapos, akkor biztos több erőt tud.Más:
Mikor felhúztam rendesen a nyerget (idén tavasszal) kicsit úgy érzem, mint ha a két lábam nem lenne egyforma hosszú Bal lábamnak pont jó ez a nyeregmagasság, jobbon viszont eleinte achilles ínt kicsit éreztem, akkor lentebb vettem, utána jó lett, viszont így balnak mintha picit alacsonyan lenne... nem jelentős a különbség, inkább csak megérzés, mint érzés szintű a dolog. Érdemes lenne vajon ezzel felkeresni egy ortopédorvost? Biciklin kívül nem éreztem soha semmit, leszámítva azt, hogy rendszeresen a bal cipőim talpa megy először tönkre... -
Cathfaern
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #28499 üzenetére
Hú hát most nagy a kísértés Elvileg pont a méretem, csak jó lenne tudni gyakorlatilag is...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ludsimon #28501 üzenetére
Igazából miután pár mm-t visszaengedtem, már nálam se fáj. Csak így meg a bal térdem nem bírja annyira a terhelést. Mondjuk nálam az se kizárt, hogy az ízületeim eléggé megsínylették, hogy túlsúlyom van (illetve egyre inkább volt, 83kg-nál tartok ) cirka ~8-10 éves korom óta
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ludsimon #28503 üzenetére
Biciklizéssel eddig elég kevés, de igazából most jön az a szakasz. 90kg-ról indultam, onnan fogyókúrával lementem 84-85 környékére (május utolsó két hetében), az az 1-2 kg viszont már csak biciklizéssel jött le Fogyókúra előtt is bicikliztem, de akkor csak rövidebb távokat (időjárás, meló, sötétedés trió miatt főleg), az nem volt elég a fogyáshoz. Most heti 100-150km megvan, emellé igazából normálisan eszek, tehát semmi megválogatás, legfeljebb kicsit kevesebbet, mint régen (nem szedek repetát pl. ). Eddig jó az eredmény, ezt tartva talán még a végső célnak kitűzött 75kg alá menés is sikerül (~72-73kg körül lennék súlyomnál)
szki:
Köszi
Méretkülönbséggel is beleszámolva mondtam, hogy pont a méretem, 41-es cipőket hordok inkább (bár amilyen számozás tud lenni... van 40-es meg 43-as cipőm is, mindkettő pont jó a lábamra ).
Diszkóizmok nagyrészt hidegen hagynak Bár azért úszni részben amiatt akarok elkezdeni, hogy kicsit felsőtest is fejlődjön[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
A mai tekerésemet a lift sikeresen keresztbehúzta azzal, hogy elromlott... és hétvége lévén nem is jönnek ki megszerelni úgyfest (4-kor lett bejelentve, azóta sincs semmi mozgás) Gondolkoztam egy darabig, hogy lecipeljem (15kg+egyéb cuccok), de aztán belegondoltam, hogy hazafele is fel kéne jönni vele 9 emeletet, és arra már azt mondtam, hogy nem erőltetném De azért morcos vagyok, ma lett volna időm sokat menni
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ludsimon #28685 üzenetére
Miután tegnap nem sikerült elindulnom, gondoltam én is felkelek és tekerek egyet reggel... tegnap idegességemben hülyén tettem le a biciklit, szépen el is dőlt, akkor nem láttam, hogy bármi baja lenne. Ma reggel tolnám ki, hallom valami súrlódik... első fék szépen beleér a felnibe Néztem, kerékbe biztos került egy 8-as, de attól függetlenül is gáz van az első fékkel, szóval ma majd viszem a szervízbe... (8-ast úgyse tudom kiszedni, akkor meg már egyszerűbb ha a féket is ők csinálják meg, pár perc alatt nem jöttem rá mi lelte)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ludsimon #28690 üzenetére
Igazából nem tudom... annyi nehezítés van a dologban, hogy csak úgy fél el a bicikli a falnál, hogy a kereke el van fordítva derékszögben, és így dőlt el, szóval kapott némi nyomást... de az biztos, hogy idővel majd cserére szorul a felni, mert kisebb 8-ast a hátsóba 1,5 hónap alatt beleraktam tavasszal. Szóval az is lehet, hogy már benne volt, de csak most tünt fel.
-
Cathfaern
nagyúr
Akinek van ilyen, vagy ilyen kulacstartója, el tudna végezni nekem egy tesztet? Annyit kéne megnézni, hogy megtartja-e a kulacsot közelvízszintes állapotban? És ha igen, akkor bírja a fejjel lefelét is? Még tavaly beszereztem egy nyeregre rögzíthető kulacstartó adaptert, amit most kénytelen voltam felszerelni, miután rájöttem, hogy ausztriában egyszerűen hiánycikkek a kutak. Viszont amikor felállítom a biciklit a liftbe, akkor majdnem fejjel lefele kerül, és a hozzá vett kulacstartóból olyan szépen csúszott kifele a kulacs, hogy öröm volt nézni. Mondjuk ezt ha nagyon akarom még meg tudom oldani máshogy is, a nagyobb gond, hogy menet közben is úgy kényelmes, ha kb. 25-30 fokot zár be a vízszintessel, viszont az első bukkanónál olyan szépet repült kifele a kulacstartóból, hogy még jobban öröm volt nézni (és naná, hogy ez egy kereszteződésben volt, még szerencse nem jött autó). Még szerencse, hogy direkt egy kulacsot vittem csak tesztkörre, hogy ha gáz lesz, tudjam hova tenni...
Na de lényeg a lényeg, akinek ilyen, vagy ilyen kulacstartója van, meg tudná nézni nekem, hogy vízszintes helyzetben stabilan tartja-e a kulacsot? Thx előre is (helyi boltban csak 2 filléres kulacstartók voltak, arról messziről látszott, hogy esélytelen a mutatvány elvégzésére)
Esetleg létezik olyan kulacstartó amibe "kivehetetlenül" lehet rögzíteni a kulacsot? Elég lenne az is, ha megálláskor ki tudom cserélni a vázon lévővel...
Csak megjegyzésként, mint utólag kiderült a kormány is elferdült tegnapi eldőléskor... azért elég szerencsétlenül sikerült eldőlnie annak a biciklinek
És némi reklámként, piros pont a szhelyi biciklonnak, mert bevállalták, hogy a dél körül bevitt biciklit megcsinálják estére[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz tjokai #28752 üzenetére
Úgy működik, hogy amint kifele fordítod a sarkad, kiold a pedál (ugyebár normál esetben tekerés közben ilyen szögben nem áll a lábad). Szóval ha megszokod, semmivel se rosszabb, mint ha sima platform lenne, azonnal oldható (és esésnél is kiold mielőtt még bármi baja lenne a bokádnak). A probléma csak addig lehet amíg ez a mozdulat nem ösztönszintű, akkor fordulhat elő némi borulás De az előnyei bőven túlmennek ezen.
rétisün:
Köszi előre is Abban reménykedtem, hogy ez az "önbeállós" cucc valami rugalmas rendszert jelent, ami szorosabban tartja, de akkor a jelek szerint tévedtem. Mondjuk majd megnézem ami elől van (halál alap, jó eséllyel noname kulacstartó), hátha az megtartja rendesen, mert abban szokott szorulni a kulacs (csak olyat meg nem tudom honnan szerzek, rakta volt a biciklin).Toomy:
Térded eleje, vagy hátulja fáj? Ha a hátulja, akkor nagyon jó eséllyel amiatt van, hogy túlpörgetsz. Nekem akkor volt ehhez nagyon hasonló (térdem hátulja fáj, és akkor ha megpróbálom behajlítani), amikor 90 fölött pörgettem, erős terhelés mellett (ismeretlen terep volt, kicsit becsapós emelkedővel, és fordulatszámot nem figyeltem, közben meg tapostam ezerrel, mert azt hittem alig emelkedik, és csodálkoztam, hogy nem haladok ).
Mondjuk test jelzéseire nagyon érdemes odafigyelni. Élsportolók kizárólag azért tehetik meg, hogy időnként nem foglalkoznak vele, mert folyamatosan nagyon komoly orvosi felügyelet alatt állnak, akik pontosan tudják (jobb esetben) mi az ami még belefér, és mi az ami már nem. Megjegyzem ők is tévednek, illetve hosszabb távon így is tönkreteszik a testüket. Szóval ha fáj, sajog, zsibbad, stb, akkor rögtön pihentetni. Nagyon komoly sérülésektől, és betegésektől tudod megkímélni így magad. -
Cathfaern
nagyúr
Csak új útvonalnál problémás, én is megjártam ezzel tegnap (meg a meleggel is, eddig 50km-re bőven elég volt 1 700ml-es kulacs, most még kellett volna ~200-300ml pluszba). Amikor végre találtam egyet, az meg nem működött
Amúgy érdemes elolvasni a lentebb linkelt cikket, egy ausztriában bicikliző srác írta, és említi, hogy ott problémásabb tud lenni a víz: tekertek egyszer egy olyan útvonalon, ahol 3 nap (2 éjszaka) nem jutottak vízforrásközelbe, így 15 liter (!) vizet kellett magukkal vinni...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #28848 üzenetére
Ha a végsebesség a szempont, akkor kocsiknál se jobb a vastagabb. Biciklin meg ~30km/h-ig a legnagyobb erő amit le kell kűzdened, az a súrlódás. És minél vékonyabb a kerék, annál kisebb a súrlódási erő. Kocsiknál mondjuk azért lehet még jobb, mert kanyarodásnál nagyobb sebességet enged meg. De bicikli átlagsebességnél úgysem a kanyarbeli sebesség a korlátozó tényező.
-=Sziszi=-:
Ne csak zsírozz, én azzal kezdeném, hogy egyszerűen meghúznék minden csavart.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Vasinger! #28858 üzenetére
Megbízható analóg jeles órát úgy hívják, hogy vezetékes óra Kódolt jeles az ami kb. megbízható, de az se lesz olyan betonbiztos, mint egy vezetékes (meg lehetne írni nagyjából biztosra, hogy a felhasználó ne vegyen észre az adatvesztésből semmit, de a jelek szerint nem nagyon törődnek ezzel a gyártók az alsó kategóriában).
-
Cathfaern
nagyúr
válasz rétisün #28880 üzenetére
Köszi Én is megnéztem közben a vázon lévő noname sima alu csőből álló kulacstartót, mozog benne, de a tele töltött 700ml-es kulacsot sem sikerült kirázni belőle fejjel lefele állapotban sem... és negyed annyiba kerül, mint amiket néztem, szóval be is rendelek olyat eBike-tól
Terepen én se megyek, de itt szhelyen a bicikli út kereszteződésekbe előszerettel tesznek 5-6 cm-es (meredek) padkákat, illetve néhány lejtőn ahol 40+-al lehet jönni tekerés nélkül is olyanok az utak, hogy kénytelen vagyok kiállni a biciklin... na ott azért szerencsés, ha fogja valami rendesen a hátsó kulacsokat. Szörnyű állapotban vannak a magyar utak, szeretem azt a kört amerre voltam ma (és végre sikerült 25km/h-s átlagot elérni ), de a vége az lesz, hogy nem fogok Magyarországon járni a gödrök miatt (illetve a legjobb az egyik lejtőn, hogy az útjavítás kb. 3-5cm-el kiáll az útból, ott is inkább ki szoktam állni... ). Csak kéne találnom ausztriába valami kevés emelkedős kört lazítós tekerésekhez (ami nem lesz egyszerű feladat ). -
Cathfaern
nagyúr
Ja és, hogy ne csak az eső, szél, hideg, meleg, szárazság miatt sírjon az outis szekció, én most a bogarak miatt szeretnék Hihetetlen hogy rajzanak, egyszer lenéztem a karomra, és ha 20 darab muslica-szerű nem volt rajta, akkor egy se Kezdem úgy érezni, hogy egy száraz tél a legjobb időszak országúti tekerésekhez
-
Cathfaern
nagyúr
Igazából felém az olyan kört kell keresni, ahol nincs emelkedő Déli körön kezdésnek egy meredek, később meg jó hosszú, de kevésbé laposak vannak. Kőszegi kört gondolom nem kell túlmagyaráznom, Ausztriába meg nem igazán lehet úgy menni, hogy ne menjen hegynek felfele az ember. Ez az egyetlen bozsoki kör az ahol nincs különösebben kemény emelkedő (a dologban annyi a poén, hogy tavaly még ez volt a "hű de sok emelkedős" kör ).
ludsimon:
"Este meg túl későn kellene indulni, hogy elviselhető legyen ez a meleg."
Én tegnap 34 fokban indultam el, de igazából a menetszél hűt annyit, hogy ne legyen zavaró a meleg szerintem. Megálláskor persze halál, de minek megállni? Pedig én egyszinű, full fekete ruhában tolom (és a sisak kb. fele is fekete) Ma visszafele néztem is, hogy milyen jó hűvös most a menetszél, ránéztem órára, 29 fokot mutatott Relatív hőérzékelés meg tudja viccelni az embertcsabi94:
Naptej nem de erősen férfias karszőrzet segített nekik a kapaszkodásban[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
Igazából azt kell eldönteni / kideríteni, hogy az a térd izületed, a combizmod, a combizomhoz tapadó szalag, a vádlid, vagy az ahhoz tapadó szalag fáj? Ezeket mind érezheted nagyjából a térded környékén...
A három típusú fájdalom elkülönítésére ökölszabály (saját tapasztalat alapján, sajnos volt már mindben részem, de épp emiatt nem is szentírás):
- izület alapvetően csak mozgás közben fáj
- ínszalag akkor fáj a legjobban, amikor elkezded a mozgást (tehát ha nem mozgatod nem fáj, amikor elkezded mozgatni megőrülsz, de ha utána nem hagyod abba a mozgást, akkor fáj, de mérséklődik)
- izom meg akkor fáj ha megfeszíted, és akkor kb. folyamatos fájdalmat jelent. Vádlinál ez lábfej lefeszítését jelenti, combhajlítónál láb behajlítása (legjobb egylábon állva, combod függőleges legyen), combfeszítőnél meg a láb kinyújtása (mondjuk ülve emeld fel a lábad, és picit felemelve nyújtsd ki). Mondjuk ha a térded hátulja fele érzed, akkor a combfeszítő kb. kizárhatóHa az izület fáj, azon bemelegítés, nyújtás nem fog segíteni (de akár még ronthat is), csak a pihentetés (plusz esetleg valami porcerősítő), utána meg fokozotabb odafigyelés (optimális pedálfordulat, meg nem szabad full izomból tekerni)*
Ha ínszalag, azon segít a bemelegítés és nyújtás, de csak óvatosan (tekerés előtt és után is)
Ha izom, akkor bemelegítés és nyújtás lenne a legideálisabb (bemelegítésnek az is jó, ha első pár kilométeren a szokott tempódnál 5-6km/h-val lasabban tekersz, de a megszokott pedálfordulat mellett)Szerk:
* Félreértések elkerülése végett, hosszú távon a bemelegítés és nyújtás az izületeket is védi (mivel bemelegítés hatására biztosabban tartják az izmok az izületet, fel vannak készítve a terhelésre). De ha már fáj az izület, akkor nem lesz jobb.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz DonThomasino #29189 üzenetére
Patent szemnek épp az a lényege, hogy a lánc nyitható/csukható legyen. Anélkül ha egyszer már szét lett szedve a lánc, nem lehet újra összerakni.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Stauffenberg #29197 üzenetére
Amúgy ezt sose értettem teljesen, miért a futárok között lett népszerű a fixi? Logika nekem azt diktálná, hogy mivel nekik ez munkaeszköz, nekik érné meg a legjobban a normális váltó, jó fékek, stb...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz A_ScHuLcZ #29203 üzenetére
Annyiszor hallom ezt a "feketét ne" dolgot, hogy már nem tudom megállni, bár tudom, hogy valahol szélmalomharc
Minél világosabb egy szín, annál jobb visszaveri a beérkező napfényt, ez tény. Viszont minél sötétebb egy szín, annál nagyobb a kisugárzott hője, ráadásul mindez nagyjából arányban is áll egymással (abszolút fehér 100% fényt visszaver, de 0-t sugároz, abszolút fekete 0%-t ver vissza, ellenben mindent kisugároz amit elnyelt). Mit is jelent ez mondjuk egy ruhadarab esetén?
Tegyük fel, adott felületet 100J energia (napsütés) éri. Ebből a fehér visszaver 85J-t, és kisugároz 5J-t. Marad 10J a tényleges melegítésre. Fekete visszaver 5J-t, viszont kisugároz 85J-t. Tehát marad 10J a tényleges melegítésre...
Konklúzió: sötét ruhában semmivel sem kell többet dolgoznia a szervezetednek a hűtésen. Ami a különbség, hogy a kisebb hősugárzás miatt a fehér anyag hidegebbnek érződik (ha odatartod a kezed érzed a sötét anyagból kisugárzó hőt is).Ha annyit számítana a fehér vs. fekete, akkor a sivatagban élő népeknek eszükbe se jutna sötét ruhát felvenni, ellenben a gyakorlat mást mutat...
-
Cathfaern
nagyúr
Na mentem egy kicsit hosszabb kört (saját mércével, ourszágutis szekciónak ez a lazító kör ), cirka 1 évvel voltam utoljára ehhez hasonló köröm, idén max ~60km-t tekertem
Osztrák utakról továbbra is csak jókat tudok mondani, hihetetlen, hogy a legutolsó faluba vezető utak is milyen jó állapotban vannak. Egyik faluban eltereltek a főutról egy murvás útra (neem, nem útépítés miatt, hanem mert falunap (!) vagy valami olyasmi volt), nem hülyéskedek, azon jobb volt menni, mint amíg Körmendtől elértem Harasztifaluig...
Az újonnan beszerzett kulacstartó nagyon jól vizsgázott, betonstabilan tartotta végig a nyereg mögötti kulacsot, szóval aki nem gramm mániás, és szempont a biztos tartás, annak nyugodtan ajánlom, hogy ne költsön túl sokat kulacstartóra
A nap tanulsága, hogy ami a google mapson laposnak néz ki, az a valóságban nem feltétlen az... osztrák részen gondoltam a völgybe be és ki a hegyek között vezet az út, de mint kiderült nem, a hegyeken át. Kifele még nem is volt vészes, de befele kaptam egy olyan emelkedőt, hogy legkisebb áttételen se tudtam feltekerni Igaz tolni azért nem toltam, utolsó 5-10m-en jött egy kis beálló oldalra, ott leálltam, megvártam amíg a pulzusom 180+-ról lemegy használható szintre, aztán utána letekertem a maradékot is. De elég meredek volt, szó szerint (mondjuk lehet fel tudtam volna menni, de ez a 36. km-nél volt, nem akartam kockáztatni, mert nem ismertem a további terep jó részét sem, hogy már itt kiütöm magam).
Visszafele sajnos végig északi szelet kaptam, ami az átlagnak betett (ausztriából kijövet ránéztem, akkor 23,6 volt az átlag)
Szóval végeredménynek 4 óra menetidő, 2 megállás (6-7 perc volt mindkettő). Átlagon még lehet javítani, de ismeretlen terep miatt úgyse az volt most a célAmúgy érdekességképpen, endomondo elsőre 1200m felfelét írt, azért is korrigáltam garmin connect alapján, annyit biztos nem mentem felfele (na meg ígyis úgyis kellett korrigálni, mivel telefonom sajnos nem bírta végig)
-
Cathfaern
nagyúr
Köszönet
Egyébként ha már Garmin... valamit kell kell találnom, mert az nem jó, hogy 100%-ról 80km-ra alatt 0%-ra merül a telefonom. Melyik az a legolcsóbb Garmin, ami megbízhatóan alkalmas útvonal rögzítésre? Szóval nem kell kijelző, meg navigáció meg ilyenek (sebesség, pedálfordulat, barométeres magasságmérő se, bár ha később hozzá lehet ezeket rakni, az plusz pont), csak képes sok órán át folyamatosan tracket menteni?
Szerk:
Végigolvastam közben a topicot, én szerpentines (bár azért nem hajtű) kanyarban simán tartottam a 45km/h-t. Persze a sáv teljes szélességét kihasználva.Toomy:
Köszi Gyönyörű volt a táj az biztos, főleg hogy én nagyon szeretem a hegyeket Amikor kiértem az erdőből a völgy elején (még mindig jó magasan) és majdnem rá lehetett látni az egész völgyre, akkor fülemen túl ért a szám Legközelebb majd viszek fényképezőgépet van pár hely amit érdemes megörökíteni[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Lassan mész
Na igen, ez is egy nézőpontKm órám van, de teljesen alap, szóval nem fogok érte könnyeket hullajtani.
Nézegettem ezeket az i-gotU cuccokat, igazából nem lenne rossz, de a legalapabb is 12k, akkor meg már veszek inkább egy ilyet, váztáskában elfér (bal zsebébe úgyis csak a telefon van), kicsit univerzálisabb, és akkor nem kell töltögetni külön a trackeket...
(közben látom tvamos is bedobta ezt az ötletet, nem csak lassan megyek, hozzászólást is lassan írok )Szóval akkor ha Garmin, akkor az Edga500 alá nem érdemes adni, thx az infót (olyan meg jó eséllyel csak jövőre lesz, annyi mindenre tudnék költeni még a biciklire )
(néha jól jönne, ha menetközben jelezné, hogy csörög/csörgött a hátizsák belsejében lévő telefon)
Részemről rosszabb dolgot el se tudnék képzelni Én azért járok biciklizni, hogy senki se legyen körülöttem... Persze tudom nem én vagyok a mérvadó ilyen téren -
Cathfaern
nagyúr
"Részemről indulás előtt Google Maps, megnézem és megjegyzem az útvonalat"
Dettó. Meg ma írtam egy kis papírcetlit pár problémásabb résszel, de igazából nem volt rá szükség, mert szomszédban minden nagyon szépen ki van táblázva (vannak direkt biciklis táblák, amin fent van a szomszéd pár falu, ami autósokat jó eséllyel hidegen hagyja, de biciklis tájékozódáshoz nagyon hasznos. Mondjuk mentségünkre legyen mondva, ilyet Mo-on is elég sok helyen látok, legalábbis mifelénk).Közben eszembe jutott, van egy elfekvő windows phone-os mobilon, néztem arra is van endomondo (és mennyivel jobb, mint az iOS-es... nem tudom miért hanyagolják ennyire az endosok azt az oprendszert). Elég keveset volt használva, szóval elvileg jobban kell, hogy bírja az aksija, holnap teszt, aztán lehet ideiglenesen be lesz állítva erre a célra
-
Cathfaern
nagyúr
"Az a szép a pulzusban számomra, hogy terheléskor nem szalad az égbe, és utána nagyon gyorsan csökken vissza normálisabb szintre."
Érdekesmód, én magamon azt vettem észre, hogy az első ~40 percben eléggé ingatag a pulzusom, kis terhelésre is megugrik, viszont pillanatok alatt vissza is áll. Aztán 40 perc után kezd átmenni olyanba, hogy hirtelen terhelésnél (domb vége fele elfogy a lendület ezért beletekerek, hogy felérjek váltás nélkül stb.) nem ugrik különösebben meg (igaz én úgy vettem észre ilyenkor lasabban is áll már vissza).Müzliszeletről jut eszembe, aki szereti a banánt, az feltétlenül kóstolja meg a Corny Big banános müzliszeletet, tegnap volt nálam, hihetetlenül finom
Amúgy folyadéknak én is csak víz.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ludsimon #29409 üzenetére
"Az csinálom, de mondjuk ha lenne a lábamba már 22k mint szki-nek, lehet elégedett lennék."
Ez csak rajtad múlik Saját tapasztalat alapján mondom, tavaly mindig találtam valami kifogás (na most esőre áll, na most nagyon fúj a szél, na most hideg van, na most túl meleg van stb... ), idén meg elhatároztam, hogy egyetlen ok az eső lehet a nem elindulásra, meg is lett az eredménye: csak júniusban tekerni fogok annyit, mint tavaly összesen (és ilyenkor követem el azt a hibát, hogy ránézek szki statisztikájára, és rájövök, hogy ő meg ezen a héten tekert annyit, mint én egész júniusban respect )Téllel meg szerintem egyedül az esetleges hó a problémás (meg ha valakinek fázós a keze-lába, azokat nehezebb védeni). Szerintem egy esős ősz sokkal rosszabb biciklizés szempontból.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Jamby18 #29497 üzenetére
Napi 1,8l így nyári melegben kevés (szerintem), szóval azon nyugodtan lehet növelni
Más:
Beolajoztam ma a láncot, és közben észrevettem, hogy valami első váltóval nincs rendben, középső tányéron, illetve hátul is a közepe táján (3. - 4. tárcsán, a legnagyobbtól nézve, szóval azért ott még illene jónak lennie) surlódó hang jön a lánctól... némi bugkeresés után úgy nézett ki a dolog, hogy nem az oldalsó lemezekhez, hanem a belső lemez belső felén van egy kis kitüremkedés (gondolom felfele váltást könnyítendő), ahhoz ér hozzá. Főleg akkor jön ha hátrefele tekerem a pedált (nem olyan feszes), rendes tekerésnél pár mm-t elmozdul és már jónak tűnik (vagy csak épphogy hozzáér, nehéz volt eldönteni). Aztán közben állítgattam bowden feszességet is (igazából ezt feladtam, gondoltam megkérdem itt, mi a helyzet), és utána eltünt a surlódás Lehetséges ez, vagy nagyon hülyeség?
Akármelyik verzió is, érdemes esetleg lentebb rakni kicsit az első váltót? Csavarokon hiába állítgattam, a surlódó hangot nem sikerült vele megszüntetnem, azért gondoltam erre. Vagy meg kéne próbálnom az L csavart jobban megtekerni? (csak félek akkor meg ledobja majd befele a láncot, mert legkisebb tárcsán minden tökéletes volt már az állítgatás előtt is) -
Cathfaern
nagyúr
Többek között te ajánlottad
Ha már ergonomikus markolat: Hogy kell ezeknek állnia? (tudom, hogy pont jó legyen ) Múltkor mikor voltam szervízben rakattam fel, viszont nem vagyok meggyőzve arról, hogy ez teljesen tökéletesen sikerült nekik, viszont mivel sose láttam még ilyet közelebbről, nem tudom, hogy az én kezemnek furcsa csak (még), vagy rosszul lett felrakva.
Illetve az utóbbi a helyzet, akkor hogy lehetne utólag javítani ezen? -
Cathfaern
nagyúr
Akkor ma este bizony markolatállítás lesz Hihetetlen azért, hogy az ember vagy betanul mindenbe, vagy semmi se lesz tökéletes, mert egyszerűen nincs egy szakember/szervíz amelyik 100%-osan végezné a dolgát Érdemes valami trükköt bevetni markolat forgatáshoz (wd40-et írták páran ahogy néztem), vagy próbáljam meg először simán erőből?
-
Cathfaern
nagyúr
Nem volt ma szerencsém a biciklivel... markolatot egész könnyen sikerült belőni, majd utána gondoltam elindulok tekerni.
Tegnap szépen működött a váltó az állítás után, nem volt vele semmi gond... biztos ami biztos egy kicsi csavarhúzót vittem magammal. Kellett is, mert mint kiderült legnagyobb tányérra nagyon nehezen akart felváltani. Megállok, állítok rajta, nagy tányér ok... elindulok, most meg középsőn súrlódik valami Megállás 2, na itt már gondban voltam, de nagy nehezen sikerült egy használható (ha nem is tökéletes) állapotot összehozni, sajna kint terepen azzal a kis csavarhúzóval csodát nem tudtam művelni. Na eddig az én saram a történet, csak magamat hülyézhetem
Utána jött amitől kicsit elszállt az agyam, gondoltam ha már ennyi időt vesztettem, pörgetek egy kis tempósabbat, dombra fel kiállva... hallom valami nem oké... na az a helyzet, hogy ha kiállva kicsit megtekerem, akkor szó szerint tekerődik a bicikli, és a felni hozzáér a fékhez Tény, hogy a fékpofák relatív szorosra vannak beállítva, na de akkor is... Mondjuk ettől azért a nagyobb tempó nem maradt el, a körbe belevettem egy kis hegyet pluszba, illetve visszafele egy ~2km-es sík szakaszon 34-es átlag (hátszél nélkül)De lényeg a lényeg, úgy döntöttem, hogy ha találok 150 ezer Ft környékén jó állapotú outit, akkor lecserélem a mostani (félreértés ne essék, nem csak a teló miatt, korábban is gondolkoztam már a cserén, ez csak utolsó csepp volt). Szóval ha valaki tud, vagy esetleg lát ebben az árkategóriában jó 56cm-es országutit, akkor egy linket megköszönök (egyedül a fékváltókarhoz ragaszkodok, márka, stb mindegy. 150k fölé csak akkor mennék, ha olyan állapotban van, hogy biztos nem kell rákölteni semmit egy ideig).
Szerk: esetleg fitnessz is szóba jöhet, de koskormány szimpatikusabb akkor már[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Azt hiszem nagyon jó lenne egy átfogó, alaposan megírt útmutató bicikli szereléshez Miután az előző hsz-emet megírtam álltam neki az első váltó beállításnak. Előtte rákerestem pár guide-ra, mit hogy merre. Most végeztem... miután megértettem, hogy egész pontosan mit, hogy és merre kell csinálni, kb. 10 perc volt a beállítás, teszteléssel együtt. Na de mire rájöttem mindenre... nagyon sok útmutató van, de mindegyik kihagy egy-pár dolgot, és ha nem néz meg az ember 4-5-öt, akkor hülyeségen el fog bukni, és 3x újrakezdi az egészet, mert majdnem minden jó, csak 1 ponton hibás (pl. volt olyan verzió, amikor minden oks volt, kivéve a legnagyobb fokozat, ott beleért a váltó... na most nyilván ezt nem hagyom úgy, szóval előről ). Tényleg az a gáz, hogy pofonegyszerű az egész, de ha 1 apró dolgot rosszul csinálsz, akkor borul minden... szóval lehet az #1-es hsz mellé egy szerelési guide-ot is össze kéne rakni
Nah de a lényeg a lényeg, hogy végre jó az első váltó, és ennek örülök Holnap talán már lesz is időm a tekerés melletti outikat nézegetniSzerk:
Ha esetleg másnak is ilyen gondja van (vagy legközelebbi alkalomig elfelejteném ), akkor ez jött be a legjobban végül: [link]. Ez egyedül azt hagyja ki, hogy a váltóbeállítást elől a legkisebb tányéron végezzük, és kicsit félreérthetően is írja (mert közvetlenül előtte meg nagytányért használ)... (de mire ezt a guide-ot megtaláltam ez már bőven triviális volt)Szerk2:
Mondjuk már értem a futárok miért szeretik a fixiket... Azért ha egy sima biciklit odacsapsz valahova (és akár elég lehet az is, hogy durvábban / hülyén támasztod neki egy keményebb dolognak), akkor simán elállítódhatnak, ferdülhetnek a dolgok, amit lehet szerelgetni...[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- iPhone 14 Pro / Gold / 128 GB / 99% akkumlátor / Kártyafüggetlen / Számla + Garancia
- iPhone 14 Pro Max / Gold / 256 GB / 87% akkumlátor / Kártyafüggetlen / Számla + Garancia
- iPhone 14 Pro Max / Space Black / 256 GB / 92% akkumlátor / Kártyafüggetlen / Számla + Garancia
- Samsung Galaxy A55 5G / Awesome Navy / 128 GB / Kártyafüggetlen / Számla + Garancia
- Apple WATCH Ultra 2 2027.03.05. Apple garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen