- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
Hirdetés
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
ma Hosszabb szoftveres támogatás és garancia, az Android Enterprise ajánlott irányelvek kipipálása megvan.
-
Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
ph Az EPYC 4004-es generáció a kis- és középvállalkozások igényeire lett tervezve, figyelembe véve a költségeket.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Xantomas
őstag
Ki vél felfedezni ismerős arcot a videóban?
Szerk: itt a rossz idő, milyen szépen megritkult a hozzászólók, és a hozzászólások száma. Most már újra követhető a topic.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
van olyan 80-as rugoutas visszaut csillapitasu villa, ami vagy cserelheto nyaku, vagy 1"-os? (pl regi rst-ken szokas volt, de mar nem talalok)
Regi, 15,5-os crmo vazba kellene, aminek mar hosszu villakat fogad."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ---Lasali--- #38236 üzenetére
Tudom, hogy csak használtba, hisz kb 20 éve nincs szabványban a colos fejcső mtb-nél, és a váltás idejében, az olcsóbb előállítás miatt csinálta az RST a cserélhető fejű villáit.
Csak nem tudom, hogy létezik-e olyan villa, amiben már van csillapítás is, nem csak egy "nesze semmi, fogd meg jól" elasztomer.
Valami azt súgja, hogy a végén még egy kínai karbon merev villa lesz a befutó.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Szakbarbár #38257 üzenetére
2012-ben van olyan, aki komolyan tud venni bármit is, aminek köze van Tomcathez?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ---Lasali--- #38236 üzenetére
Van a Neuzernél raktáron új, olajpatronos csillapítású, 1"-os, menetes nyakú Suntour XCM V2 HLO ~10,5E Ft ajánlott kisker árért. Azt hittem, hogy valami elírás, de felhívtam őket, és tényleg van ilyen, csak nem annyi, hanem 13E Ft. A tőlünk egy köpésre levő bolt eladója meg azt mondta, hogy ilyen nem létezik, ne foglalkozzak vele, pedig csak annyit kértem, hogy lebeszéltem, hozza el.
Nagy kegyesen felhívták a nagykert, és azt mondta, hogy 20-ért hozza el. Nah elmennek a...Nem egy Dart3, de asszony városi tekerősébe kell, és nem akar merev villával szenvedni. Csak pont így tél elején?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ---Lasali--- #38302 üzenetére
Neuzer nagyker oldalán a villa
Nem volt? A SR Suntour már elég régen olajpatronos csillapítást használ, nem nyílt fürdőset. Az meg, hogy rétegigényt ki tud elégíteni egy villával, sztem teljesen érthető, hogy egy-egy szériában megcsinálja, hogy az M2050, M3010-es 1"-os nyakát, ami a villahíd rögzítésnél ugyan akkora, beleteszi.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ---Lasali--- #38305 üzenetére
60 kilos nonek varosba, meg evente 2x dongolt foldutra... Tokeletes lesz. Nem az en ~100 kilom ala kell.
Alap, hogy atomjaira kapom, es ujra kenem.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Xantomas #38309 üzenetére
pedig, en ugy tudtam, hogy a 2009-es xcm-nel mar opcio volt a csillapitas a lockouttal egybeepitve, ami annyit tesz, hogy a lock a tekerentyut forgatva egyre csokkenti az atfolyo res atmerojet, igy ido aranyosan kevesebb olaj folyik at a ket henger kozt.
Valami telo azert kell bele, mert nagyon panaszkodik arra, hogy a bunrossz erdi utak szetutik a kezet 1.75-os, jo ballonos varosi slick gumikkal is, rugalmas, hosszu elorenyulasu crmo varosi 26-os villaval.
Meg miota kiprobalta a noi montikat, meg egy fully-t a teszt napon, mar tudja, hogy milyennek kene lenni egy jo bringanak.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #38307 üzenetére
nem, nem lehet megerteni oket. Arrogans, bunko paraszt dolog mas tulajdonat rongalni. Sosem tudhatod, hogy egy autos tenyleg azert tesz neked keresztbe, mert taho, vagy mert egyszeruen nem tud 2 millio apro dologra figyelni, koztuk 1-2 tenyleg idegbeteg, kozossegben kozlekedni keptelen bringasra.
Valsz ha valami hulye onbiraskodasbol letori a tukrom, mert az este nem kapott pinat, es eppen frusztralt volt, nyitnam ra az ajtot, es meg rendort is hivnak, es jelentenem fl szandekos karokozasert, mert a 20-30e ft-os tukor mar nem szabalysertes.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz _seth_ #38311 üzenetére
RST-bol Gila alatt semmi. Amiket kapni azok szet vannak hasznalva, a becsuszokon a krom reteg eleve olyan vekony volt, hogy ami hasznalt piacon van, a cserelheto nyaku valtozatbol, az mar tiszta rozsdas. Nem beszelve arrol, hogy ezek 99%-a sosem volt karban tartva, plusz a gumi harmonikar is leszedtek rola, mert ciki.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz _seth_ #38316 üzenetére
Az a baj, hogy csillapítás nélkül egy rugós teleszkóp csak annyit csinál, hogy késlelteti az ütést. Besüllyed, de a rugó visszaútján majdnem ugyan azt az erőt visszaadja. Ebben az esetben sok értelmét nem látom a telónak.
Gila Pro alatt tényleg hulladékok az RST-k de ennyi pénzből ennyit lehet összehozni. Arra, hogy valami legyen benne arra jó.
(#38314) ---Lasali---
Majd szétszedem ha meglesz, mert kifejezetten érdekel. Eddig nem igazán járt olyan alkatrész a kezembe, amit ne kaptam volna atomjaira.
Apum NRX-D-LO-jában van egy érdekes csillapítás. Nem állítható a visszaút csillapítása, és a Lockout karja is csak akkor fordítható el, ha nincs rajta terhelés. Ha keményre van állítva az előfeszítés, akkor nincs baj, de szereti, ha picit beül a villa, és puhábban mozog.
(#38317) degu
Dinamó válogatja. Régiek 5V, 6V, 12V-osak. Nézd meg mi mi van ráírva."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #38816 üzenetére
baratnomnek, a nyar elejen rendet csomagja nem jott meg, nekem a szeptember elejen feladott csomag. Utobbiban a projektemhez szukseges alkatreszek (infras, ultrahangos tavolsagmero, 3A-es DC motorvezerlo H-hid, szervo, es DC motorok, es egy arduino nano, li-on cellak) nem jott meg. Legutobbi allitas szerint nem repulovel jott, hanem hajoval, es egy kontener leesett a vizbe.
Allitolag visszakapom a penzt, de ennyit tudok, semmi ujabb info.
Nagyon nem mindegy, hogy ugyan ez a Farnellnel 3x annyi lenne, a vammal egyutt.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Doki-HUN1978 #38842 üzenetére
Villamosmérnöki, modulos, utolsó féléves projekt -> diplomamunka.
Bluetoothon keresztül vezérelhető, giroszkópos stabilizálású, két keréken egyensúlyozó, robot.
Mikor belekezdtem, akkor azt hittem, hogy egy baromi innovatív dolog lesz, amit nem nagyon csináltak eddig, de utólag rájöttem, hogy sajna ez nem az, sőt, a monovasutak, a gyrocar, és újabban a Lit motors C1 is ugyan ezt az elvet használja, csak ezekben a lendkerék egyben tárolja is a belefektetett mozgási energiát is, amit pl kis méretben nem igen lehet megvalósítani, mert jóval komolyabb motorok kellenének hozzá.
Utóbbi fejlesztői korrektek voltak, mert pl, mikor a lendkerék méretezésre keresgettem rá, hogy fizikailag nekem mekkora lendkerék kell, és ráleltem erre az egész, már prototipusként létező, egy hangyányival nagyobb, már emberi szállítóeszközként is működő projektre, akkor próbaszerűen elkezdtem velük levelezni. Baromi segítőkészeknek tűnt Kevin, sőt, egy halom Berkeleys jegyzetet küldött át a témával kapcsolatban, meg kérte, hogy majd küldjem el, a projektem doksiját, és videókat, a kész robotról.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz lefkosia #41752 üzenetére
Csak egy ötlet 29er-re 200E alatt:
Épített Mongoose Sabrosa + Manitou Tower villa.A bringa nekem gyanusan olcsó, pláne ahogy nézem, idei XT fékekkel, amik újonnan kerülnek majdnem ennyibe, de lehet hogy ennyire kell neki a pénz.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Doki-HUN1978 #42625 üzenetére
johetnek a velemenyek, ugyis jon a tavasz, par het mulva megint porogni fog a topic, a temarol.
amugy nem szeretem ezeket a 29 utalkozos-imado marketing temakat.
van elonye, van hatranya. kezdo, ujrakezdo montisnak igazabol csak elonyei vannak.
annyirol szol, hogy jobban bele kell nyulni a penztarcaba.
minap a baratnom nyomasara tokig leengedtem a 29-es montimon a nyeregcsovet (188 cm vs. 163 cm) igazabol ugy nezett ki rajta, mintha egy gonosz kis mano ult volna ra egy velocipedre, de tudta hasznalni. remisztoen vigyorgott rajta, mig tekertunk.
neki, mint laikusnak, nagyon bejott. nem az ujdonsag miatt, hanem mert azt erezte rajta, hogy stabil teljesen, tapad ahol kell, ugyanakkor nagyon tud vele haladni, nincs semmi bizonytalansag erzete rajta, mint egy akarmilyen trekinggel, 26-os montival.
egyetlen kifogasa volt, (tipikus no): a szine. hogy nem csajos.konkretan egy masodik szerias, 2008-as tervezesu, de, meg kiforratlan 29-er bringarol beszelunk, aminek nem olyan jo a geoja, sarferohelye, mint a maiaknak.
turazni, maratonra, kozep, es hosszutavra nagyon jo. pont arra, amire egy atlag bringas hasznalja a montit. konkretan a jovoben a cross trekingeket, mint kategoriat ki fogja nyirni.
porgos versenyre, kanyargos xc-re, ahol allandoan gyorsitani, lassitani kell, oda nem."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz belaazallat #42838 üzenetére
miért nincs?
Az összes, 3 tányéros uti elso váltó 45mm-es."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Bati0501 #43009 üzenetére
kell egy mems szenzor, pl gyorsulasmero, az szepen aktivalas utan, egy adott gyorsulas felett (razkodas) jelez.
Festek patronnak semmi ertelme. Alatalaban, mikor a bringat lelakatolod valahova, parosaval lehet oda, a masik oldalra is lakatolni egy masik bringat. Mi van akkot, ha a masik tulajnak, kicsit el kell mozditania a bringadat, hogy a sajatjat is oda tudja zarni, mert pl a lakat nem fer el, de a tieden meg tud anynit mozditani? Kapja az arcaba, ruhajaba az aldast
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
-
Xantomas
őstag
Miutan sikerult 1,5 ev alatt felszedni magamra egy laza 15 kilot, eldontottem, hogy visszaszokok a nem veszek berletet, meg wc-re is bringaval jarok metudusomra.
Kivancsi vagyok, meddig tudom tartani.
viszont, ha valaki, unalmas idejeben vaterazas kozben talal, regi noi trekinget, 622-es kerekkel, olyan vazzal, ami dupla felsocsoves, 48- 50-es, vazzal, az linkelje.
donornak kell, paromnak, erdrol bejaros, bevasarlos, kosaras, csomagtartos bringahoz alapnak.
Ha veletlenul feltunik egy Puch Mistral Lady, noi vazas orszaguti, ne habozzatok, az lenne almai netovabbja.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz lsebestyen #43857 üzenetére
ha jot akarsz magadnak, ne a NIK-re, hanem a kandora gyere, ott is a muszer automatizalas, aut. gyartorendszerek modulra.
ugyan azt megtanitjak neked, mint a nik-en, es meg jobban az elektronikat, begyazott rendszereket.az allaspiacon joval tobbet er. Es utana, ha akarsz, mehetsz szinte barhova mesterre, mert az alapok meglesznek hozza.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz D.Orion #44224 üzenetére
3kF kondi?
Bházzeg, te milyen tankkal jarsz?
Megneznem azt a bringat, aminek a csoveibe, egy 0.5F-os, tantal, vagy egy alu elco kondi belefer XD
maga a kondi dragabb lenne, mint a bringa, ha tantal, akkor plane[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #44304 üzenetére
vagy nem lanyok...
Baratnom is a legfurabb indokokat tudja felhozni, hogy miert nem a legjobb xy ruha az xy kerekparhoz.
Mintha nem lenne mindegy, pedig o mar 25+... Fene se erti a noket.
Nezzen ki kecsesen, erezze magat szepnek a biciklin, harmonizaljon a ruha, es a vaz szine, ne emelje ki a csipojet, latszodjon vekonyabbnak"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz lsebestyen #45189 üzenetére
Nekem se volt a két felső kettes metsző tejfog alatt fogcsíra, már olyan a felső mosolyom mint Spongya Bobnak.
Mikor mondta a doki, hogy mennyi lenne a vége fogszabályozással, pótlással, műtéttel, akkor rámosolyogtam. Ebben ki is merült. Már a védjegyem
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Ha már itt a tavasz, és úgy pörög a topic, akkor én is posztolnék ide egyet.
Pénteken megjött a barátnőmnek rendelt váz, villa, és egyéb rendelt alkatrész, és a tavaly összerakott bringát szétbontva, összeraktam egy kis női montit.
* Csepel Adrenalin 16-os váz (kékeslila - fekete, mérve kormánycsapággyal, és nyeregcsőbilinccsel, nincs 2 kiló, szóval az árához képest könnyű volt.
* SR Suntour XCM V3 RLO olajpatronos villa (Centurion női montiból bontva, legpuhább rugóval, szétszedve, újra kenve) a vázzal passzoló színben.* Altus C10, régi fc-ct10 hajtómű, régi, keménykalapos kemény fiúknak való 48-26-as tányérokkal
* BB-UN26 monoblokk
* Régi Alivio parallax kazettás agyak, hátul 135 mm-es papucstávolsághoz hézagolva
* Régebbi weimann felnik, típus már nincs meg
* Sherpa húzott 2-1.9-2mm-es küllők,
* CST belsők, szmötyis defektgátlóval
* A képeken még 26x1.5 Schwalbe , de már kevláros 26x1.75 Continental Travel Contact gumik, de ki van nézve egy pár 26x2.1 Maxxis Crossmark is
* 7-es rendszer
-> tavalyi, megerősített TZ hátsó váltó -- ez később cserés legalább Deore szintre, de előbb kopjon el. Ezt a szezont kibírja, pláne, hogy erősebb rugókat kapott, most még nagyon pontosan vált, aztán úgyis elkopnak a csapok.
-> idei Altus első váltó
-> régi STX/Alivio SL-MC40 váltókarok, örök élet plusz egy, a mai napig pontos szerkezet, nincs értelme cserélni
-> 14-32-as Shimano sor, fura, de több mint fél kiló
-> HG40-es lánc
* Balance, valószínűleg Logan rugós nyeregcső (27.2x300mm) -igazából csak nehezék, de ez volt a fiókban
* Integrált Ritchey kormánycsapágy
* Natur alu Zoom kormány, és 80 mm-es kormányszár
* Polírozott Promax fékek, és fehér Promax fékkarok Shimano betétes pofa, Ritchey betétekkel
* Fehér shimano váltó- és fékbowdenházak, fém betétes kupakokkal
* Rozsdamentes, köszörült bowdenek
* Virágmintás fehér Velo női montis nyereg, és Corratec ergonomikus markolat14.2 Kg lett mérve, de ez főként a nehéz felniknek, sornak, guminak, defektgátló szmötyinek, és a nyeregcsőnek köszönhető. Idővel úgyis tárcsás, Dinasys, vagy 9-es rendszert kap.
A hétvégén felavattuk, a jutalmunk napszúrás, és pipacsra pirulás volt, betört nyereg, sajgó fenék, és izomláz volt.
Pár kép:
Apró méretbeli különbség: Teljesen arányosan a méretkülönbség a két bringa között. 16" váz, 26" kerék, valamint 19.5"-os váz, és 29" kerék
A rohangálós montimmal:[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #47392 üzenetére
menettulajdonságbeli különbség főként csak a mintából, és a súlyából adódik a guminak. A szövetsűrűség a defektállóságával, és a nyomásálloságával kapcsolatos.
Nagyobb sűrűség esetén nagyobb nyomást bír, nem púposodik ki, jóval tartósabb lesz.
(#47387) Baltoafarkas
Ötödik éve használok 26-os Conti Travel Contactot, a könnyítet, vékony oldalfalú, hajtogatós verziót.
1.75-ös szélesség, ha 15000km nincs benne, akkor egy se, és szinte nulla kopás látszódik rajta. Jobban megviselték a futófelületbe ágyazott üvegszilánkok nyomai.
Anyagából adódóan a gördülési ellenállása szinte nulla, tapadása aszfalton nagyon jó, defektet, jó ha kettőt kapott, annyira vastag a gumi réteg, hogy nem megy át rajta csak a durva szög, azt meg úgyis kikerüli az ember. Döngölt földúton, murván is egész jó, de laza talajon csak halál.Igazából aszfaltozós bringára csak ilyet vennék újra városba.
Az ára már húzósabb, de ha ügyes az ember 3-4E ft-ért be tudja szerezni darabját, ha van egy boltban, még B szériás, raktáron maradt modell.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #47397 üzenetére
Persze, könnyebb, mert a sűrű szövés miatt erősebb, kevesebb gumi kell rá az oldalfalra, azzal is baromi sokat lehet spórolni súlyban.
Maxxis Ignitor? A drágább, kétkomponensű fajta? Középen keményebb kopásálló keverék, a szélén puhább, jobban tapadó.
Mondjuk szerintem hülye az anyaga, mert ahogy öregszik el, egyre kevésbé tűri az idegen anyagokat, és kilyukad. Tegnap reggelre leeresztett a belsőm. Kiszedtem, felfújtam, a szmötyi szépen tömített, de a friss lyukkal együtt 27 kis zöld pöttyöt számoltam. Ennyi defektem volt vele, ami azért elég sok, és mindegyik a puha keveréknél."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #47408 üzenetére
Suntour Raidon, Epicon vonalon nézelődtél már?
Epicon is néha felkerül 35 környékén, az levegős, könnyű, míg a Raidon rugós, de Rock Shox Tora szinten van.
legfeljebb tárcsásítod az első kereket egy Shimano BR-M495-tel. a BB5 szintjén van, minimálisan jobb is a fékereje mert nagyobb a betét.Raidon: [link] 25e Ft, ebből sztem alkudható.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Szakbarbár #47412 üzenetére
8 sebességes láncokon csak a Sramnak, és a Sunrace-nek, és a Connex láncoknak vannak patentszei.
A Sunrace nagyon nem passzol a shimano sorokhoz, ugrik rajta, sokáig tart míg összekopik, és addig szenvedés.
a Sram 830, patentszemmel tökéletes.[link], de ehhez meg kell venni a patentszemet, ami általában 100-200 Ft boltoktól függően.
Vegyél egy olyan kis bicskaszerszámot, amin van láncbontó, és legyen magadnál mindig egy pár plusz patentszem.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
-
Xantomas
őstag
válasz ---Lasali--- #47493 üzenetére
na igen. Ez is igen nagy dilemma, hogy mit visel el a villa, mi a gyari ajanlott.
Tenyleg, mint boltosnak, van tapasztalatod, hogy gyorsszaras tengely, gyorsszar csere mennyiben modositja a kerek, es a fek merevseget?
Gondolok itt arra, hogy a normal 9mm-es tengely, es atutos 15mm kozott oriasi kulonbseg van, de vajon 9mm-9mm-es kozott is van?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Doki-HUN1978 #47509 üzenetére
ocsem elvitte egy nyapra, es igy jott vissza. Panikolva hivott, hogy korbeforog a hajtomu, szettort a lanckerek, meg a lanc.
5 ev alatt ~40e km nem rossz, ugy, hogy 2 masik bringa is van mellete.
Nagyon figyeltem a kenesere, a racsnit is alkalmankent szetkaptam, atmostam, de egyszer nem vettem eszre, hogy repedt lenne :S
pedig, a tores feluletet nezve, volt ott mar nemi oxidacio."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ---Lasali--- #47513 üzenetére
3 kmc 410, es egy nikelezett Sram PC1, de az mar kicsit kopottan lett felteve, de fel evig, egy szezont azt is hasznaltam, de mikor mar harmadjara elszakadt, lecsereltem. A kmc sokkal jobban bejon, de robosztus is rendesen.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #47508 üzenetére
Nyertél.
38e összesen 4,5 év alatt, de ebben a 3 bringa benne van. (köszönhetően egy teljes évnyi, majdnem minden nap 60-65km-es távnak munkába be, és haza). Vissza is szoktam rá, egy hónapja heti 5 napot csak bringával járok, igaz, csak napi 30-35km, de tegnap, köszönhetően az alkatrészbeszerzős mókának, kerek 111 lett a vége.
A SS-sel csak 25e, és kimaradt a táblázatból, hogy előtte 3e-t kibírt a bronz színű 800 ft-os dicta. Így már nem olyan mókás, bár 22e se rossz egy 2000Ft-os racsnitól.
Tegnap vettem egy Sturmey Archer racsnit, kiváncsi leszek, hogy mennyit fog bírni. Olcsóbb, mint a Shimano, de drágább mint a bronzos Dicta. A Joytechbe nem akartam beleugrani, bár ilyet raknak a Csepel Royalokra is,de amilyen volt eddig olyat nem találtam, pedig elég megbízhatónak tűnt. Még a csapágy hézagot beállító alátétek is benne voltak.
Nem akartam szenvedni a racsni leszedő szerszámmal, és inkább egy 50 centis csőfogóval estem neki, az a jó erős, mély recés fajta, ami mindenbe belemar, és letépi a hatlapfejű anyák lapjait is, de ebben nem túl sok kárt tudott tenni.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz csabi94 #47558 üzenetére
9 sebességes hajtóművön 8 sebességes lánc: elmegy, de kicsit imbolyog rajta a lánc oldalra -> gyorsabban kopik. Acél tárcsánál nem vészes, de az alu már komolyabb falat. Gyakrabban kell cserélni a láncot, egyből, hogy a nyúlásmérővel nézve eléri a 0.75-ös nyúlást, és akkor nem lesz baj.
9 sebességes váltó: Deore elmegy vele vígan de ahogy mértem, pl a 9 sebességes XT kanalai közt a távolság kisebb, és bele tud marni az alu kanalakba a lánc. Nem árt a görgőket kicserélni 8 sebességes lánchoz.
Egyrészt lassabban kopik, másrészt javul a váltás minősége, jobban kíméli a sort, mert jobban meg tudja vezetni a láncot, és így egyből átdobni az adott fokozatra.
A láncfeszesség beállításánál figyelj, tartsd be a gyári ajánlásokat, hogy a soron, a legnagyobb lánckerékre, a hajtőművön a legkisebb tányérra váltva, akkora legyen feszítés, hogy a (felső) tererő görgő pont ne szorítsa a láncot a a görgő, és a lánckerék közé, de legyen annyi helye, hogy a kisebb lánckerékre át tudja dobni.(#47581) venember83, Nem sok az. Láttad tavaly hogy eltunyultam 24h-ra, de nem baj, idén revansot veszek
40e km? nem sok az. 4,5 évre, majdnem 5 leszámolva évi 8e, ennyit a többi topiclakó is lenyomott, pláne, hogy tavaly épphogy megvolt a 3000km.
Idén még csak kb 700nál járok, és ebből kb 500 ebben a hónapban.Csak fűzni kéne a lányokat, hogy induljon idén a Guruló Lyukas Kockák Team, de ha megint lesz olyan hülye letörés, mint tavaly, akkor esélytelen.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #47581 üzenetére
Apropó, 24 órás. Nézegettem barátnőmnek olcsó 26-os terepgumikat, amik ballonosak, de mégis elég bütykös, hogy ne kelljen annyira technikázni, lehessen élvezni a terepet, aztán majd idővel, ha jobban belejön, lehet váltani kevésbé agresszív, XC gumikra. Kézbevettem egy pár Deestone d210-et, 26x2.1 méretben. A kettő együtt volt 2460g.
Anyag az volt benne. Ilyen gumit tulajdonképpen miért adnak ki a piacra? Ok, olcsó, de már használhatatlanul nehéz.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz lorcsi #49080 üzenetére
kb sehol. Hasznaltban, bontottban nemes egyszeruseggel nincs xc geos, modern noi mtb.
2 honapig keresgeltunk a parommal. Mar majdnem abba vagtunk bele, hogy vettunk egy Kross noi mtb-t, es bontottuk el a vaz miatt, de pont belefutottam egy apro csepel adrenalin vazba, es xcm villaba.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen