- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Telekom mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- Samsung SmartTag2 teszt
- Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
- iPhone topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
-
Végre megjelenési dátumot kapott a Zenless Zone Zero
gp A teljes változat PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre lesz elérhető ingyen.
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
maximilian4
addikt
válasz Runner_fxr #147030 üzenetére
És a jelenlegi modernebb dh/enduro bicajokba lehet értelme előre 29-ces kereket rakrni, vagy ami eleve a gyárból így érkezik valami speckó geóval rendelkezik? Igazából a 27 plusos kerék simán bement így is előre, még maradt sárférőhely, lehet egy 29-ces is belemenne.
Maxi
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #147030 üzenetére
Igen, a trend egyértelműen a 29 felé mutat, hiába egyben nem tudták letolni a gyártók a torkunkon. Emlékeim szerint a 26 után egyből a 29-et tolták (Specivel az élen) és mintha a nagy kerékkel szembeni ellenállás miatt dobták volna be köztesre a 27,5-öt és a Speci mindig csak kényszerből csinált 27,5 kerékkel bringát.
A múltkor olvastam pont ezekről a sram féle nyílt boost szabványokról (15x110, meg 12x148) és ezeknek a kerék stabilitásra (küllő szög) való hatásáról, hogy milyen sokat kompenzál a 29"-on. Elvileg a boos-os 29"-os kerék olyan erős mint a nem boost 27,5. Ez így elsőre jól is hangzik, de ma már a 27,5" kerekek is boost-osak, tehát attól megint gyengébb a 29"-es. Lefelé tovább nézve a 27,5 kerekén annyit javít, hogy egál a régi 26"-os kerék (15x100, 12x142) küllő stabilitásával, vagy jobb?
Játékosság: fizikai oldalról nézve és feltételezve, hogy a váz geókat mindkét kerékmérettel fejlesztik, akkor a súlyra könnyebb bringa mindig "játékosabb" és fordulékonyabb lesz a kisebb tehetetlenségi értékek miatt. A geometria oldalról pedig egy rövidebb tengelytávú bringa is fordulékonyabb a hosszabbtól, míg a hosszabb stabilabb.
Ahol a stopper számít ott ma a stabilitás további fokozása felé megy még mindig a fejlesztés a lejtőzős versenyeken is, és az időket nézve még mindig nem billentek át a geometriák arra az oldalra, hogy a stabilitás ára a fordulékonyság már nem lenne elégséges a versenyzőknek.
Ellenben én nem vagyok versenyző, nem is leszek, tudásom fényévekre van mögöttük, így ahogy az ő felfüggesztés beállításaik se valók nekem, mert nem tudom úgy terhelni a bringát, pont ezért a bringával szembeni elvárások se azonosak az élvezhetőség és használhatóság szempontjából.
Ettől még igaz a 29" felé haladás, valamit ezután is kapni fognak a hobbisták, akik hajlandók fizetni a jó gépekért.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs