Hirdetés
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
it Az elmúlt két évtized legnagyobb geomágneses vihara miatt csak gyengébb szolgáltatást képes nyújtani a SpaceX Starlink szolgálatása. Musk szerint pedig hamarosan újra repül a Starship.
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #204 üzenetére
Kőőszi
Egyébként hogy nehogy megszóljatok, hogy miért használom "országútinak", itt egy kép, voltunk a K3 on, úgyhogy megvolt az első nagyobb bevetése a gépnek.. 73 km hegyen völgyön, mondjuk már 45km nél úgy éreztem magam mint aki 150 nél jár a terepviszonyok miatt.. kapott komolyakat, volt ahol 40 centis sziklán bucskáztam át mert lecsúsztam az ösvényről.. mészköves iszonyat lefelék, dagonya, stb.. kis 8 as ment a hátsó kerékbe, egyébként jól teljesített.
Itt még a karbon cső van benne.. egy dirt nyeregbilinccsel, mert nem tudtam vele mit csinálni, hogy ne csússzon le. Mondjuk nem csak ez miatt cseréltem le..
Mennyire másképp fest ezzel a gumival..[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz hoffman_ #254 üzenetére
más. szívok itt a nyeregcsővel és stucnival...
a mostani nyeregcsövem helyére szeretnék egy könnyebbet/szebbet, mert most egy nagyon gagyi van. valami ritchey-t nézegettem 4-8k között. a baj ott van, hogy nincs méret. azok a csövek, amik tetszenek, azok legalább 27.2-esek, kisebbet gyakorlatilag nem is találok. neten utánanéztem, elvileg 28.6-os cső kell a Royalba, de ez baromság, most mértem, vonalzóval felületesen 25mm jött ki átmérőre, ha centivel mértem kerületet, akkor abból számolva(8,2cm) pedig 26,1mm a nyeregcső külső átmérője. így tehát fogalmam sincs, hogy hol nézzek. szerintem a 26mm jó érték, de nem találok ilyet...
ugyanez a kormányfejre. 1 1/8 a-head, viszont 25,4mm a befogó. erre megintcsak nem létezik vállalható minőségű ritchey vagy hasonló stucni, nem hogy még olyan is legyen, ami tetszik. illetve 20 ezerért van, de azért az sok, 4-6 a teteje.
ötlet?
mod:
ja, és kimaradt. nyáron szeretnék spd-re váltani. egy m520-as pedált szeretnék, és ezt a cipőt néztem hozzá. olyan 85-15 lenne a bringa-séta arány, és fontos, hogy ne atom bringásnak nézzen ki. ez szerintetek megfelel? vagy esetleg más alternatíva? szívem szerint rászánnék 30k fölött, de csak 15 körüli pénzem lesz. mármint a cipőre külön.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz hoffman_ #255 üzenetére
fú de mérges vagyok
nem lehet 25.4-es befogóval rendelkező a-head stucnit kapni.* egyik gyártónak sincs a középmezőnyben. vannak az olcsó vackok 2-3-5 ezerért, és annyi. vagy thomson meg fsa 20 ezer fölött. lecserélhetném a kormányom 31.8-ra, de erre a vékony gépre nem is illene, plusz olyan jó formájú bullhorn kormány, mint a csepel chrono, nincs még egy. 25,4-es, 25.8-as, 26-os nyeregcső sem.
végignéztem egy rakás webshopot, maszek oldalakat, aprót, amazont, ebayt, nincs. most nagyon mérges lettem
* olyan márkával és külsővel, amire én is azt mondom, hogy rendben, ez ér 6-8-10 ezer forintot. én egy ilyet - ilyet - ilyet szeretnék, miért nincs
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #270 üzenetére
Melyik villa volt az?
(#269) ---Lasali--- válasza andyTM (#259) üzenetére
Az oldaltartást úgy értettem (amit mondjuk nem jelent, szóval ezért írom a javítást XD) hogyha rézsűn mész oldalt, akkor nem csúszik úgy le alattam, mint egy magas mintás sár gumi.. tehát szépen stabilan lehet vele menni szárazon, vagy nedves földön.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #273 üzenetére
Pedig a mosso az nem noname márka, már ha nem úgy lett felmatricázva..
Egyébként hasonló formájú alu villa volt még a hőskorban is, az is törött mint a ropi.. nincs kiszámolva stressz pont terheléssel hogy hol fog terhelődik túl az ötvözet, rakás szar tervezés. Biztos rázhat is mint az álat.(#274) TripleB
Race Face XY
Thomson Setback[ Szerkesztve ]
-
rekid
addikt
válasz hoffman_ #255 üzenetére
M520-al nem nyúlsz mellé, sőt ha spórolni akarsz veszel használtan 4-5 ezer bármelyik komolyabb bringás boltban (Irány meme ahol van használt cucc. Így több pénzed marad normális cipőt venni. A páromét és az enyémet is használtan vettem és tökéletesen működnek kb. 3-4 ezer kilómeter után is. (persze komolyabb uraknak ez fél szezon )
Cipőből nekem egy tök alap shimano van ami igazából jó de hosszú távon 80+ zsibbad a kis lábujjam benne. Legközelebb Spécit veszek, a páromnak az van és imádja spininngen is és bringán is.[ Szerkesztve ]
Gyáva népnek nincs hazája!
-
fpeter07
veterán
válasz hoffman_ #317 üzenetére
Ez nem magasság-súly kérdése, hanem erőnlété, illetve stílusé. Próbáltam egy 29-est, meredekebb emelkedőn nekem nem jött be. Lejtőn nagyobb sebességet enged meg és mindegy melyik ösvényt választod, mert mindenhol le tud jönni.
Egyébiránt elég lomha, aminek "hátrányát" nem a gyorsulásban láttam, hiszen igen ritkán sprintelek montival. A hátsó lábaddal a geometria és a nagy kerék miatt szinte nem is kell rugóznod. Egyenes huplis úton kényelmesen lehet vele így haladni, ezért is ajánlják sokan maraton versenyekre.szerk: Huh, tegnap visszanéztem az Albstadti világkupa felét. Absalon hátsó kereke mindenestül leszakadt.
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #357 üzenetére
Ha úgyis új rendszert építesz, akkor miért nem a 10 sebességessel új SLX-szel indulsz, ahol van már gyárilag 2 tányéros hajtómű? A 9 sebességes rendszerből is van, csak ott a legnagyobb tányér helyére került bashguard,
így az áttételtartomány egy részét buknádígy nem lesz könnyebb a hajtóműved hiába csak két tányéros (elnéztem a nagyobbik tányér fogszámát elsőre ).Én a helyedben addig nem állnék neki 2 tányérral és egyedi fogszámú lánctányérokkal kísérletezni, amíg nincsen terepes tapasztalatom. Hajtsál meg párszor terepen egy kölcsöngépet, és csak azután álljál neki ilyenen agyalni. Ha már lesz, akkor előkotrom neked azt a linket, ahol egyedi megrendelésre titánötvözetből CNC-znek neked "olcsóért" tányért
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
D.Orion
veterán
válasz hoffman_ #357 üzenetére
Laikusként belegondolva:
A két és a három tányéros rendszer tuti, hogy gyárilag máshogy van pozicionálva a hátsó váltórészhez. Lánc keresztbefutás, váltók beállítása. Biztos, hogy egy háromból két tányérosra lecsupaszított rendszert nem tudsz úgy beállítani a hátsó váltósorhoz, mint egy gyárilag két tányérost. Az eltérés tuti csak mm-ben mérhető, de nem lesz olyan, mint a gyári. Persze, ha csak te is olyan lelkes amatőr vagy, mint én, akkor nem jelenthet gondot. Max a versenyzőknek számíthat.Ez így hirtelen csak két "apróság" ami nekem amatőrnek eszembe jutott.
-
nagyúr
válasz hoffman_ #425 üzenetére
Enyim is elég viszontagságos előéletről tudna beszámolni. 8 éve nyúzom, de kinyírhatatlan kb. Esett már le vároromról, úszott sebes folyású patakban, egyszer fél évre elveszett, kétszer két exnőnél maradt hónapokig hajráfként használva, borultam vele vagy 15-ször, de semmi karc, semmi deformáció.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #476 üzenetére
Mi a különbség egy noname és egy ilyen közt, ha amúgy mindkettő műszakilag kifogástalan?
Pont ugyanakkora erők dolgoznak mindkettőnél, ha a méretek megegyeznek. A noname sem hinném, hogy kevésbé lenne merevebb.
Kereskedő is lebeszélt róla engem, mint lelkes vásárlót a Deore-ról, hogy a logón kívül semmi különös az 1500 Ft-os Altrix-hoz képest.Mondjuk egy párhuzamosított XT V-fék azért más, de csak az extra funkcionalitás miatt sztem.
Mondjuk ezért nem adnék ekkora felárat.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #480 üzenetére
Mondom, hogy úgy értendő mind a kettő műszakilag kifogástalan.
Az enyém is teszi a dolgát, tudok vele satuzni, izomból meg szoktam tépni a csavarokat is rajta, a rugó is még erős 10+ évesen, a szar bovdenezést is visszahúzza ~1 m behajtogatott bovdenházon keresztül.
És mikor gondoltam fejlesztek mondjuk egy Deore-ra, akkor a kereskedő nemes egyszerűséggel lebeszélt róla.(#481) Jorus
Műszaki beállítottságú ember lévén engem most főként elméleti síkon érdekel a dolog. Értem én, hogy érzetre más, de hát az érzések azok nem egzakt dolgok.
Mert műszaki szemmel ezek faék egyszerűségű eszközök, nem látom indokoltnak egy V-fék esetében ezeket az árakat. Még csak nem is spéci ötvözetből készülnek. Olyan különleges megmunkálást sem igényelnek, lényegében egyetlen precíziós méret vagy felület sincs rajta, amíg drágítaná a gyártást.
Egy rugó, egy alu öntvény (esetleg kovácsolják talán?), meg egy bovden az apróságokat leszámítva.
Mégis miben különbözhetnek ezek, amik indokolják a többszörös árat?
Én elég sokat figyeltem az én fékjeimet is (néha szeretem csak úgy nézegetni a gépeket ) és soha nem tapasztaltam, hogy hajlana a pillangó. Szemmel nem látható legalábbis.
Na most mi kellhet még ennél több? Ennél hova tovább lehet még fejlődni műszakilag?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #484 üzenetére
Néha megyek a Neuzerrel is 50-60-as tempókat aszfaltos lejtőkön és meg tudok állni, ha akarok.
Meg is szoktam.
Épp ezért még mindig nem értem a dolgot.
72 kg vagyok és 18 kg a bringa. Ilyen sebességeken is igaz izomból, de tudom satuzni a hátsó kereket száraz aszfalton súlypont babrálása nélkül. Tehát ülve. Első fékről nem nyilatkozom, azt életemben nem satuztam még.
Helyesbítek: meg tudom csúsztatni a kereket (elvégre azért mégsem kell azonnal állóra fékezni ahhoz, hogy elérjem ezt a jelenséget).[ Szerkesztve ]
-
vicces
addikt
válasz hoffman_ #480 üzenetére
köszi a felhomályositást, akkor kihagyom
viszont még mindig nem tudom milyen gép is passzolna hozzám. a minap már versenybicókat is böngészgettem. csak aszfalt, minél gyorsabban ám a legkevésbé kényelmetlenül. a fixik illetve a single speed gépek azért bukkantak fel az ötletek között mert a futárok is ilyet használnak. ott pedig gondolom számit a gyorsaság és a kényelem. gondolom én:)
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #486 üzenetére
Én nem védem a noname fékemet, csak mondom, hogy épp ez is kifogástalanul működik és nem értem mi többet nyújt egy prémium V-fék.
Hát akkor a kíváncsiságom megint kielégítetlen marad.
Ebből azt veszem le, hogy nektek sincs fogalmatok róla, h miért, csak egyszerűen jobb.Amúgy én is jobbnak tartom a felniféket:
1. Nagyobb a "tárcsa" tömege, ezért nem lehet elégetni.
2. Olcsóbb megvenni, üzemeltetni és könnyű karbantartani.
3. Merevíti a kereket:
- nincs az a nyúlós rugalmasság, mint tárcsánál, hogy a küllők engednek egy kicsit és továbbfordul a felni az agyhoz képest;
- ráfogva a felnire a kerék ként ponton fixálódik, ugye az agynál és a féknél, így ellenállóbb az igénybevétellel szemben.
- ezekből adódóan nincs kitéve a kerék szélsőséges erőknek úgy, mint mikor az agyat fékezik le a tárcsával.Tényleg csak a nedvesség az egyetlen rákfenéje, meg a nyolcas.
Viszont a hidrós tárcsa vitathatatlan előnye, hogy nem fárad el a kezem a húzásától.
(#488) Jorus
Jó, aláírom, én is biztos jobbnak érezném akkora felárért cserébe.
De én ugye az érdeklődési körömből adódóan szeretem megérteni is a dolgok működését.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #491 üzenetére
Ezt is értem én, de én most itt papírforma szerint szeretném látni a különbséget!
(#493) raczger
Ha olyannyira húzod neki, hogy több száz fokot melegszik, akkor első körben csak a felületét égeted meg, ami egy lilás színfuttatásban mutatkozik meg. Majd az egész tárcsa kilágyul és eldobható.(#492) Jorus
Hát igen, ilyen tapasztalattal a hátad mögött elhiszem, hogy tudod miről beszélsz.
Csak nekem annyira nem beszédes a "műanyagos érzet", meg hasonlók.
Bár minden szakmához jár a hozzá való zsargon is, hifi-s korszakomból is olyan audiofil kifejezések maradtak meg, hogy egy laikus ember hülyének tartana, hogy színekről, hőmérsékletekről, meg képekről beszélünk a hangzásvilágot tekintve.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #507 üzenetére
Sokkal nagyobb erőhatások érik a triál bringákat, igaz csak pillanatokra.
De egy sikeres ugrás, egy trükk, vagy az egyensúly igenis ezeken a pillanatnyi dolgokon múlik, hogy a kerék fixálva van-e, vagy képes volt elforogni pár szögpercet, mert nagyon nem mindegy szerintem. -
nagyúr
válasz hoffman_ #528 üzenetére
Ma is használnak azért hidrás felnifékeket egyébként, jellemzően hátul és nagyobb kerékméretnél, mivel, ha nem tárcsás a kerék, akkor szélesebb agyperem alkalmazható, ami erősebb kereket eredményez ugye.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz hoffman_ #600 üzenetére
2004 óta Saint-et nyúzok, és nem volt gondom a csapágyakkal. Az elsőt 5 évig használtam, és teljesen rendben volt, mikor eladtam, a második szettet meg 2009 óta hajtom, minden probléma nélkül, pedig nem vagyok szikár. Szal csak azért, mert integrált, nem kell félteni vagy tartani tőle, igaz, ez Saint, nem outi.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
peter9228
aktív tag
válasz hoffman_ #633 üzenetére
Kb. 25k lesz a végösszeg, itt nézegettem, mert most jó kis akciók vannak.
Veszek két Continental Traffic II-t (Ez szerintetek jó választás? Akciós, 4000 /db) és egy Avid BB5/7-et.
Az Avid BB7 megéri a plusz 5k-t a BB5-höt képest? Ez és ez között annyi a különbség, hogy az egyiknek van csomagolása, a másiknak nincs?Ha már videókról van szó: [link]. De elmennék ide
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #684 üzenetére
Én pont fordítva tapasztaltam, és venember83-mal értek egyet. Többször tekertem esőben/közvetlenül eső után sárvédő nélkül. A sebességből visszavéve a hátam és fenekem tiszta marad (a teljesen kivágott SMP nyereg ellenére), míg elöl a nadrág és a mez kap rendesen a koszból, akármit teszek.
Csak nyeregcsőre rögzíthető sárvédőt tudok hátulra felrakni, az a semminél kicsit többet ér csak, városban rezeg-mozog, mellette simán fel tud jutni a kerékről kosz. Az első ellenben tökéletesen működik.
Országútira vegyetek Crudot, kulturáltan néz ki, hatékony, és ehhez a kickstartereshez képest nem is drága.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hoffman_ #700 üzenetére
Valaki linkelte már tavaly ezt a trailert. Már akkor is rendkívül primitív baromságnak tartottam az egészet, most is így vagyok ezzel. Ahogy látom pár napja is volt már ez a téma egy budapesti őrjöngés kapcsán. Én alapvetően azok oldalán állok, akik a legkevésbé sem tudják tisztelni az ilyesmit.
Nem azért, mert rend- és törvénypárti vagyok (pont ellenkezőleg), de a másik ember testének és vagyontárgyainak kockáztatását soha nem tudom elfogadhatónak tartani. A trailerben is látszik, hogy tükröket szakítanak le vagy éppen kisgyereknek mennek neki.
A bringás szemszögéből ez sem veszélyesebb, mint sziklákon lezúzni, de azokban legalább van annyi tökösség, hogy nem egy zsúfolt belvárosban lökdösik fel a járókelőket és zúzzák le az autóikat. Ha sérüléssel és rongálással játszol, akkor a sajátoddal, ne máséval.
-
axlfsi
veterán
válasz hoffman_ #1051 üzenetére
Sziasztok!
Van nekem egy Merida Matts Sport 300 bingam es mostanaban nagyon nyekereg a monoblokk. Megnezettem egy szervizben es azt mondtak, hogy kalap-kabat, ezt cserelni kell (mondjuk sejtettem, hogy nem a pedallal lesz a gond, egy kicsit mar mozog is). Szerelessel 4-4,5k JMF lesz az ara, ami nem is veszes, csak eppen nem kerdeztem ra, hogy ez milyen tipusu, minosegu, markaju monoblokk lesz, amit betesznek.
Gondoltam, elotte kicsit korbejarom a temat, hiszen latom, hogy vegulis eros 2ezer ft-tol 10-ig is latni alkatreszt, csak eppen nem tudom, hogy milyentipusu kellhet bele.
Tehat, a kerdesem annyi lenne, hogy esetleg tudna valaki segiteni, hogy milyet nezzek? (ISIS Drive, ISIS Howitzer, Négyszogtengelyes, Octalink, Powerspline; ilyen kategoriakat latok pl. ebike oldalan).
Tudom, Ti itt meglehetosen hardcore bringasok vagytok, en pedig csak egy szezonalis, hetvegi hobbi tekero; ezt vegyetek figyelembe, mielott a legdragabbat ajanljatok
Elore is koszonom!
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
vans?
őstag
válasz hoffman_ #1057 üzenetére
Igen, de az "amig van alatta beton" a problema. Belvarosban lakom Bp-n is meg Gyorben is, de ha mar veszek egy biciklit, akkor azt akarom, hogy nagy termeszetjaro valjon belolem.
@belaazallat: valamiert ezek sem.. talan a kerek teszi, esetleg egy fekete felnivel es traktorgumival mar tetszene is.
ti itt amugy a legtobben tobb szazezres bicokkal veretitek ugye?
hábm bábm
-
Daniel Alves
őstag
válasz hoffman_ #1203 üzenetére
Saját keró?! Nagyon baba!
A retro BCamerica comet bringám csinosítgatnám és mivel a gyári színe piros ehhez mérten rendelném a cuccokat
piros cyclocross karok
piros triatlon kormány (ugyanolyan mint a képen)
piros bandázzsalOrbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com
-
vicces
addikt
válasz hoffman_ #1203 üzenetére
ezzel milyen tempot lehet tekerni kényelmesen?? bár látom órád nincs.
nagyon tetszik a royal de nem lenne jó, ha csak a "háztömbök körülre" tervezték volna
mindenképp városon kívülre kellene, de nem bánnám ha haladós tempot tudnék csinálni vele.más:
az hogy lehet, hogy 5. sebességben - amikor kalimpálok a pedállal - ugyanannyi a sebességem, mint a 6. illetve a 7. fokozatban. gyenge még a lábam és nem tudok kevesebb csapásszámmal ugyanannyi erőt produkálni? vagy valami nagyon nem jó a bringámon? olyan kb 28-30 km/h megy az 5. fokozatban viszonylag könnyen majd amikor lejjebb rakom a láncot nagyon nem akar gyorsulni a gép alattam.:)
-
gmatti
csendes tag
válasz hoffman_ #1241 üzenetére
Nagyon jó!
Itt egy kis hazai. -
nagyúr
válasz hoffman_ #2155 üzenetére
Köszi! A váznak ez az ucsó szezonja. Jövőre újítok vmit, addigra csak sikerül kiválasztani. Ami most vonz, azok ezek (csak vázszett terén): ugyanaz a 180/180-as FR, ami eddig is, csak újabb teknyikával
- Specialized Enduro Expert Evo
- Mondraker Prayer
- Intense Uzzi
- Transition TR250
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest