- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Honor Magic V2 - origami
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Mindent vitt 2024 elején a Galaxy S24 Ultra (Androidon)
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Krisz79 #19411 üzenetére
Hát Krisz, erre nemigen lesz ajánlatod ebben a topikban.
Ez a 60k a keret, de újat, de még teló is legyen benne, hát ez... ilyen nincs.
Még használtan is nehéz árkategória ez (tudom, először én is ennyiért szerettem volna biciklit használtan okosba, aztán szép lassan duplája lett belőle, ahogy kiműveltem magam a témában).
Munkába járni és városban lezárni meg eleve nagy érték még a 60k is. Oda vmi értéktelen vackot vennék. Kivéve, ha ajtótól ajtóig viszed és felügyelet alatt lenne.
Amúgy teló nem feltétlenül elengedhetetlen 100% aszfaltra. Mondom ezt úgy, hogy én a 80 mm-t tövig ki tudom használni városban. De amúgy az aszfaltos városi menettulajdonságok általában nem indokolják a felfüggesztést, se a kéz védelme - az megy kis odafigyeléssel is: bár ha át akarnál menni minden kátyún és/vagy száguldozni szeretnél és kell a teló a jobb tapadás miatt mégis csak, akkor meg eleve magasabb (ár)kategóriában kellene gondolkodnod.
Szerintem.szerk: az első dolog amit megtanul egyébként a kezdő bringás, ha kicsit is komolyan gondolja, hogy nagyáruházból nem vesz kerékpárt. Még Decathlon-ból sem (Se Hervis, se Intersport, se stb). Nem is annyira a minőség miatt, mert amúgy már vállalhatóak kezdő gépnek, sokkal inkább az áruk miatt. Decában vmelyik héten végigmentem a bringás részlegen, hát igencsak túl vannak árazva a bringáik. Hervis-ben régen jártam, mondjuk szerintem ott nem voltak elugorva az árak, a 100k körüli gépeik egész tűrhetőek voltak. Mondjuk öregapám is volt egyszer...
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz Krisz79 #19420 üzenetére
tessék akkor megvenni az elsőt, már írtam, hogy a forumtagoknak mások az elvárásaik amiktől nehezen tudnak elvonatkoztatni, egy egyszerű munkába járós cangának és hétvégi kirándulásra tökéletes lesz neked a btwines
ismerős tavaly vett egy használ szakadt vackot 12000-ért tókört menni a családjával, boltba járni jó neki, esze ágában sincs többet költeni, az itteni tagok némelyikének a szelepsapkája többe került...[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Krisz79 #20152 üzenetére
"Az biztos,hogy Nekem a 28as treckingek nagyok,igy 26os MTB-at nézegetek. (170cm)"
A kerékméretnek semmi köze nincs a kerékpár méretéhez. Szóval hacsak nem vagy 150cm-nél kisebb, akkor ugyanolyan jó lehet a 28-as meg a 26-os kerékkel szerelt biciklik neked. Ne ez alapján dönts trecking és mtb között. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Krisz79 #20161 üzenetére
48-as váz az elvileg 150cm magas embereknek való, és neked nagy volt?
"Kroos Hexagon X sorazat bringáira 26" mérteben"
A 26" az jó eséllyel a kerékméret, azt lenne jó tudni, hogy a váz mekkora volt... (26"-os vázak 2m feletti embereknek valók)pomk:
Ha ellopják a biciklit, akkor meg pontosan a kétszeresét kell ráköltened egy olyan lakat árának. Persze a lakat biztos kiadás, a biciklit meg vagy ellopják vagy nem. Szóval nyilván lehet ezen gondolkozni, csak ezt is bele kell kalkulálni.[ Szerkesztve ]
-
pomk
őstag
válasz Krisz79 #20264 üzenetére
Váz függőleges oszlopára raktam a tartót egészen a felső részére. Ide bepattintva, nem fér be a váz belsejébe, viszont be tudom hajtani félig, és így semminek nincs útban. Ill. ha nem hajtanám be, pedál és a váz között akkor is pont elférne. Fotóm jelenleg nincs róla, de jövő héten szívesen készítek róla.
(#20268) pengemetal
Szt. Kristóf Ladába való.[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
válasz Krisz79 #20472 üzenetére
mér nem veszed mega rockridert 60ért a dekába..és alakítgathatod is saját igényeidre ha valami idő előtt tönkremegy.
átnézegettem teljesne rendben van egyedül tán a hajtás gázós rajta....alap kerékpárnak hobby szintre elég.
ha a hajtás ódaszámolom 5500ért már van shimi bele és kész.ezt kipróbáltam bitang jó kis bicaj-mindne további nélkül kéne...
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Because
őstag
válasz Krisz79 #20477 üzenetére
inkább azt írd le a szakiknak mire szeretnéd használni, mert ha úgy mint én inkább aszfalton akkor semmi értelme még ennyi pénzt se beleölni 1-2 dimbes-dombos túrától ettől függetlenül nem fog szétesni egyik se ha odafigyelsz és ésszel mész
hidraulikus rendszer nekem nem kellene, engem a mechas tárcsa is megfog és bármikor elugrok bowdent venni hozzá 5 perc kicserélni, a másiknál légteleníteni stb stb minél bonyolultabb valami annál több vele a gond, ha nincs ilyenekre feltétlen szükséged inkább kerüld
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Krisz79 #20482 üzenetére
Erre a célra inkább cross trekkinget néznék, nem 26"-os montit.
Ha mindenáron monti, akkor valami ilyesmit néznék: [link]
Nálunk volt 130-ért Bergamont monti akciósan, hidraulikus tárcsával, de az már elfogyott a kisebb méretben.
Ha magasabb lennél akkor 29"-es monti is szóba jöhetne, de 170 centihez nem javasolnám.[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Krisz79 #20497 üzenetére
Ha használt is lehet a bringa, akkor Vácon mindenképpen nézzél be a Crazy Biker's-be. Ne a weboldalukat nézd, az aktuális kínálat karbantartása a minőségi szervizeléssel ellentétben nem az erősségük.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
golyós
őstag
válasz Krisz79 #20504 üzenetére
Nekem pont ez van, 1 hónapja vettem (akkor még 80 volt) pont arra amire te használnád,
szinte csak város, illetve bicikli út.
Rögtön cseréltettem a terepgumit betonra mert iszonyatosan üt és szétráz.
Én a 21" -est vettem 187cm vagyok.
V fékes de teljesen jól megfogja a 100 kilómat.Én meg vagyok elégedve vele, nyilván jobban esne egy minőségibb teleszkóp de erre volt keret.Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Krisz79 #20523 üzenetére
Azért annak nem árt utána járni, hogy mik a pontos garanciális feltételek.
Ha oda jutsz hogy eltörik a váz, előfordulhat hogy mindenbe bele fognak kötni ami épp eszükbe jut, nem megfelelően használtad, módosítottad a felszereltséget, bármi.. nem pont a decathlonnál, de más hasonlóan sok váz garanciát adó üzletláncnál tapasztaltam ezt.
Egyszerűen elakad náluk a folyamat a garanciális ügyintézéskor, tapasztaltam hogy nincs is kidolgozva náluk rá módszer. Egyszerűen visszaviszed a biciklit, nem tud hozzá vázat adni! Mert honnan adjon? Nem tárolnak központi raktárba hozzá el vázakat mikor te megveszed a kerékpárt, hogy majd ha te eltöröd ki lehessen mire cserélni. Egy váz sorozatot általában 1 évig gyártanak, egy limitált darabszámig, a kedvedért nem fogja taiwan újra elindítani a gyártó sort.. ezek a garanciák legtöbbször óriási nagy kamuk, mert arra számítanak hogy sose fognak egy darabot se vissza vinni! Kérdezd meg az üzletekbe hány darab garanciális váz cseréjük volt az utóbbi 5 évbe, max 1 et mondanak.Ha valaki oda kerül hogy mégis cserélni kell, nagyon felkészülten menjen vissza az üzletbe! Olvassa el az összes kisbetűs részt, készüljön fel hogy mindenbe bele fognak kötni. Legjobb ha jogász vagy ügyvéd ismerőssel, valamint kerékpárszerelővel megy be az üzletbe, mert ki fogják filézni!!
Ha kötekedni kezdenek, te is kötekedj azonnal, pl minden garanciális átvételről, ügyintézésről jegyzőkönyvet kell írniuk, 10 ből 10 szer nem írnak! Erre azonnal rá kell szállni, mert utána semmire nem fognak emlékezni, arra sem hogy ott jártál, meg hogy mikor meddig miért..Egyébként meg egy 60 ezer ft os biciklinél a váz, meg ezek a túlépített egyszerű kiegészítők fognak a legkésőbb tönkre menni. Minden más széthullik rajta 5 ször mire a váznak valami baja lesz.
Ha meg túlhúzod a nyeregcsövet, és azért töröd el a vázat, vagy mert nagyobb beépítésű magasságú teleszkópot raksz bele, akkor pedig kiröhögnek ha vissza akarod vinni.Szóval ez a garancia kb semmit nem ér, csak vevő csalogató!
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz Krisz79 #20523 üzenetére
Az élethosszig tartó garancia az nem az, hogy örök élet, hanem, az, ha eltörik, és még forgalmazzák, akkor kicserélik, ha nem, akkor bizony buktad.
Nem szerettem volna ehhez a szálhoz hozzászólni, de ez már évek óta megy a topicban, és főként minden tavasszal előjön.
Minél több anyag van a vázban (ergo vastagabb a csőfal a hegesztés környékén), minél alacsonyabb hőmérsékletű a hegesztés, és a töltőanyag amivel a hegesztést végzik, a legkevésbé különbözik a cső anyagától, és minél kevesebb épül be a védőgázból, és a végeztével minél jobb a végleges hőkezelés, annál jobb lesz a váz tartóssága.
Az optimális hegesztés drága, az alsó szegmensben utóhőkezelés lényegében nincs, így egyszerűen ezek a vázak össze vannak hegesztve, és csókolom. Jobb esetben porfestve vannak, és a festék ráégetésekor némileg kap egy hőkezelést, de ez még nem az igazi.Lehet variálgatni ezzel-azzal, de komoly, napi sportolásra alkalmas bringát nem árulnak 300e alatt.
Kompromisszumokkal igen, hétvégi kocabringásoknak hétvégénként 20-30 km megtételére az említett Rockrider megfelel egy évig, de utána a karbantartására, hogy funkcionálisan újra ugyan olyan állapotú legyen mint újkorában, többet kell rákölteni, mint az eredeti bringa ára.Többen felvetették már régebben, hogy a "SIS" váltóval szerelt 20 éves bicikli a mai napig tökéletesen teszi a dolgát. Igen, de az a 20 éves TY, TZ széria, ami csupa fém volt, minőségben, tartósságban ugyan ott van, mint a mai Alivio. Meg is hálálják a folyamatos karbantartást, 100km-kénti olajozást, a lánc kopásakor a lánc cseréjét.
Jobban nem is szeretnék belemenni.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
razzorr
őstag
válasz Krisz79 #20883 üzenetére
Én is a Kross x3-ast venném. Teljesen jó normál napi használatra. Egyébként meg Acera váltó alá ne add (pl.Tourney,Altus gyengébbek)
Ha meg inkább aszfalton használod, akkor érdemes majd lecserélni a gumit egy vékonyabbra,mert az a 2.1-es nem túl haladós. De lehet neked mondjuk pont jó lesz. Én is elvoltam ilyen bütykös gumival 3évig.[ Szerkesztve ]
-
razzorr
őstag
válasz Krisz79 #20903 üzenetére
Én amúgy is V-fék párti vagyok, nincs vele sok macera és ugyanúgy gyorsan meg lehet vele állni valamint a karbantartása is pofon egyszerű.
A külsőt én is most cserélem le, majd úgyis leírom, hogy milyen lett. 2.1 bütykösről váltok 1.75 trekking gumira. Azt a kis terepet,amire megyek, szerintem ez is bírni fogja.[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Krisz79 #20951 üzenetére
"nincs nagy bicajos forgalom"
"természetben"
"kb 1 hónapja stabil még csak a 20 colosával"
A javasolt útvonalra csak ezek nem teljesülnek.bigdady: szerintem nem igazán fogsz ilyet találni, mert ahol jó az infrastruktúra, az tele van emberekkel. Talán még Normafánál a fenti buszvégállomás és a Libegő végállomása közötti szakasz lehet jó, mert nyugis, erdőben van, eléggé sík, két autósáv szélességű, de pár helyen az aszfalt minősége pocsék, és még valószínűleg sokan vannak pár hétig hétvégente (a jó idő varázsának elmúlásával a tömeg is csökkenni fog).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Krisz79 #21116 üzenetére
Ez a bringa nem is terepre való, tehát a murva még oké, meg a jó minőségű döngölt földút.
Amúgy inkább aszfalt. Telót érdemes e? Hát valami olcsó suntour rugós villát végül is lehet bele tenni, kicsit komfortosabb lesz tőle, de ettől még nem lesz belőle mtb.
A hobbi használat meg nagyon nem egyértelmű, a hobbi használatba nagyon sok minden belefér, végül is aki nem indul versenyen az hobbi szinten bringázik vagy nem? Hobbi és hobbi használat között hatalmas különbségek lehetnek.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Krisz79 #21119 üzenetére
10-e-ig teló? Kb mindegy, na jó, azért nem teljesen, Suntour alá ne add, mert azok már tényleg egy az egyben tesco kategóriás cuccok, bár ez a minimál suntour se sokkal különb a tescos-s teleszkópnál.
Ilyen kategóriában ne sok komfortra számíts, valamivel talán jobb lesz mint a merev villád, de nehezebb is.
Én nem biztos, hogy lecserélném azt a merev villát egy 10 ezer ft-os teleszkópra. Az kb egy nehezék, ami mocorog pár centit, annyit nem ér az egész. Persze ez az én véleményem.2.1 terep gumi valóban egy halál az aszfalton, én a helyedben, ha olcsón akarod megúszni, márpedig gondolom olcsón akarod megúszni, akkor cst gumit vennék.
Amikor városba használtam 26"-os montit én ezt használtam: [link]
Ez mondjuk full slick, 1.4, de elég jól tapadt, remekül suhant, én enyhe földútra is simán rámentem vele, kanyarban észnél kell lenni, de aki nem kezdő kerékpáros és van terep rutinja, az tudja hol van a határa és nem csinál vele meggondolatlan manővereket terepen. Aszfalton pedig hibátlan, kanyarban is, úthibákat is jól tűrte. Egy hátránya van, kicsit nehéz, ebben a kategóriában van könnyebb gumi is, ami nyilván jót tesz a gyorsíthatóságnak, de ezen az áron ez egy jó gumi. Ha javarészt aszfalton mész, én valami ilyet vennék, ezzel valóban érezni fogod,hogy suhansz, ráraksz egy 1.9 vagy 2.0 félterep külsőt, az sokkal nem lesz gyorsabb, legalább is nem olyan drasztikusan mint egy 1.4-es slick-el. Fél terep külsőhöz, 1.75-ig jó lesz a gyári belső, mert ami most is benne van gondolom az 1.75-2.125 standard méret. Viszont ha 1.75-nél keskenyebb külsőt akarsz, akkor értelemszerűen keskenyebb belső is kell. 1.0-1.5-ös méret.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Krisz79 #21144 üzenetére
Javarészt aszfaltra szerintem a 26"-os monti nem egy optimális választás, persze ha te azt szeretnéd, vedd, de a kis keréknek inkább csak hátrányai vannak az aszfalton, hiába a keskeny külső, azért egy 28-as kerék csak jobban gurul. Legalább is jobban tartja a tempót. Szóval 100-ig inkább nézz egy belépő kategóriás cross trekkinget, már ha le akarod cserélni, pl valami gepidát, azok 100-ig versenyképesek.
Bár igazán olyan 120-130 körül kezdődnek a minőségibb cross trekkingek, de ez a 26"-os montinál is így van.ígyvanferi: 1.95-öt 1.75-re, hát sok értelmét ennek nem látom, szerintem a lehető legkeskenyebbet nézd, én még az 1.4-nél is keskenyebbet tettem volna rá, csak akkor 1.4 volt az elérhető legkeskenyebb, amúgy schwalbe kojak-ből van 1.25-is ráadásul pehely súlyban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Krisz79 #21150 üzenetére
Esetleg a 29-es monti? Bár az inkább 150-160-tól indul, viszont az jobb választás lehet mint egy 26-os, ha sokat mész aszfalton is, persze ha nem vagy nagyon alacsony.
Rengeteg típus, márka van, annyi a lényeg, hogy ha jó ár/értékű bringát akarsz, akkor soha ne a legújabb modellt vedd, hanem 1-2 évvel régebbit, azok mindig akciósak. Most per pillanat 130-ért sehol nem látok hidraulikus tárcsafékkel 26-os montit, de nálunk volt akcióban 2013-as modell 130-ért, hidraulikus tektro tárcsafékkel, ami ezen az árszinten nagyon jó vétel, ezt mondanám best buy-nak. Sajnos az már elfogyott, most kb 150 ezer egy ilyen gép.
Ha nem kell tárcsafék, hanem elég a v-fék, akkor 100 körül indulnak az elfogadható montik, pl Kross. De nálunk is van még Bergamont vitox 6.3, az is 100. Illetve vannak egyéb márkák is, 100 körül acera váltó a jellemző, az már egy kulturáltan működő váltó. Ami még best buy lehet, az szintén egy tavalyi modell: Bergamont Vitox 9.3 bár ez 160, de ha megnézed a felszereltségét, szerintem jó vétel. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Krisz79 #21157 üzenetére
170cm-nél valóban nem előnyös a 29-es mtb.
130-ig hidrós tárcsával nem hinném, hogy találsz új bringát. Csak akciósan régebbi modellt, ha szerencséd van. 150-160 körül vannak inkább.
Lock-nak szerintem nem sok értelme van egy 10cm-t mozgó, alap, rugós suntor villánál.
Kross-nál ez a legolcsóbb hidrós fékkel szerelt 26"-os monti: [link] -
razzorr
őstag
válasz Krisz79 #21275 üzenetére
Helyi bringás boltban rendelték nekem. [link]
Ha pontosabban érdekel, alulról a 12.sor. (980 grammos, 29-es szövetsűrűségű, ultimate defektvédelemmel)
Tudom nem egy könnyű darab, de valamit valamiért, jobb a strapabíróbb, de nehéz, mint a könnyű, de hamar elkopó gumi.
Jövő héten beszámolok róla, mert még nincs fent a kerón. -
razzorr
őstag
válasz Krisz79 #21282 üzenetére
Kb.én is annyiért kapom meg,mint amennyiért te linkelted a deca-s külsőt. Mondjuk nekem ez baráti áras biznisz
A Rubenáról sok jót hallok egyébként. Főleg hogy az ára korántsem Schwalbe,Conti szint, de a minősége azokhoz közelít. De majd az idő megmondja.
Az asszonynak Schwalbe van,nekem Rubena, ugyhogy indulhat a tartós teszt -
D.Orion
veterán
válasz Krisz79 #21520 üzenetére
Nem rossz, kezdő gépnek jó lehet. Feltéve ha tényleg 500km-es és alig használt.
Néha néha ki lehet fogni 100K-ért Deore felszereltséget is, de az ritka. Így, hogy full Alivio és gyári legalább azt tudni, hogy egyben van a gép.Én az előbb ezt találtam 130K-ért magasabb felszereltséggel, állítólag ez is alig használt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Milyen TV-t vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Motoros topic
- Politika
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Windows 10
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Fotós könyvek (Scott Kelby, Joe McNally, A digitális fotózás műhelytitkai)
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen