Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gliskard

    senior tag

    egy dolog az ígéret egy másik pedig a a tényleges teljesítés és annak minősége.

    Andrdoidos gyártóknál az erősen fragmentált portfólió miatt a support növelése az OS/SW csapat skálázását kellene, hogy jelentse. Ez pedig a profit rovására is mehet.
    Elvileg a készülék árába van beépítve az X évnyi support támogatás költsége (fejlesztés, tesztelés, stb.) ez alapján kétséges a jó minőség és a relatív gyors szállítás.

    Ez inkább olyan mint a projekt háromszög, ahol a GYORSAN, OLCSÓN, JÓ MINŐSÉGBEN lehetőségekből csak kettőt lehet választani – tippre az olcsón az egyik...

    Samsung-ra támogatás tekintetében az Apple ráver egy kicsit – 2017-ben kiadott iPhone 8-nak most fog majd megszűnni a támogatása az iOS 17-tel.

    [ Szerkesztve ]

  • gliskard

    senior tag

    válasz Atee94 #11 üzenetére

    Apple esetében az OS, driver és az SW fejlesztés is náluk van.

    Az androidos gyártók "csak portolják" a Google+OHA (open handset alliance) által készített alap verziót a saját HW-jükre, felhasználva a komponens gyártóktól kapott driver-eket.
    Apró probléma, hogy a komponens gyártók (pl. aki az SoC-ta adja) nem érdekelt 1-2 évnél tovább érdemben foglalkozni a témával, mivel addigra jó eséllyel kifut a termék. Ezért ha problémás a driver vagy csak erősen optimalizálatlan, akkor az úgy is fog maradni mert a komponens gyártó csak a legszükségesebb frissítéseket fogja elvégezni. A telefon gyártó pedig ezt a driver-t használja minden új verzióhoz (kivéve ha változik a HW támogatás módja az OS-ben).

    Kamera gyártók esetében kb hasonló a helyzet, ők adják a driver-t. Ehhez kell a telefon gyártónak hozzáigazítani a kamera SW-t ami vagy az AOSP google vagy saját fejlesztés. Itt is végtelen időt el lehetne tölteni az optimalizálással minden egyes kamera és soc páros esetében. Valószínűleg nem teszik.

    A fentik miatt Android telefon esetében a support idő kitolása egy olyan marketing fogás amit nagyon nehéz számon kérni a gyártón. Megcsinálja, nagyjából teszteli majd kiadja és a komolyabb hibákat lassan javítja. Drive optimalizálás valószínűleg nem lesz, kamera SW csiszolás valószínűleg nem lesz.

    pl. OnePlus is beígér minden modeljénél mindent is, aztán az új verziók kiadása egyre lassabban jön. Csinálják, kiadják, de lassan. Samsung ebből a szempontból aránylag korrekt (főként az S vonallal).

    [ Szerkesztve ]

  • gliskard

    senior tag

    válasz sfefe #17 üzenetére

    kevesebb telóra (támogatott iPhone és iPad modellekkel együtt azért az nem kevés), de ők fejlesztik az OS-t és a driver-eket is meg az összes default SW-t. Valamint ők tervezik az SoC-t és több-kevesebb sikerrel ökoszisztémába is integrálják.

    Persze az Apple esetében kicsit más a felállás, mert nekik nem csak a HW eladásból van bevételük, hanem a szolgáltatásokból is ami az Androidos gyártóknak nincs (ezt a Google viszi el).

  • gliskard

    senior tag

    válasz Atee94 #30 üzenetére

    gondolom igen... a modem az apple esetében valószínűleg egy stratégiai pont. Ha lesz saját, jól működő (és jogilag védhető) design és driver, akkor valószínűleg elkezdik a "megszokott apple külön utat járni" és belepakolják a saját ötleteiket, illetve kiterjesztik a teljes ökoszisztémára (iphone, ipad, mac(s), apple tv, apple watch, apple home...) és így már HW oldalon is lesz lehetőségük új megoldásokat, protokolokat fejleszteni amire a konkurenciának nem vagy csak nagyon nehezen lesz esélye.

  • gliskard

    senior tag

    válasz Atee94 #30 üzenetére

    egyébként érdemes úgy szemlélni az Apple-t mint egy vertikális vállalatot (mint anno az IBM - a HW, OS, SW, stb egyetlen kézben volt) ez egy nagyon költséges és bizonyos szempontból rizikós felépítés...
    Viszont mindenki más aki érdekelt az smart phone szegmensben horizontális gyártó (és nem csak a készülék, de a komponens gyártók is) – egy bizonyos területre fókuszálnak és "kooperáció" utján hozzák létre a termékeket. Kooperáció azért van idézőjelben, mert sok esetben eltérőek az érdekek (pl. ezért is akar saját modemet az Apple).

    Ebből kicsit kilóg a Goole és a Huawei mert ők átmenetet képeznek a horizontális és a vertikális között, de már a vertikálishoz vannak közel (szerintem).

    Apple esetében az iPhone és az iPad (és a Mac is) csak egy (jól profitáló) HW platform amin keresztül értékesíteni tudják a szolgáltatásaikat amelyek a készülék eladás után is bevételt termelnek. Ráadásul nagy eséllyel aki Mac-et vagy iphone-t használ az be fog ruházni más apple termékbe is (tehát van egy extra selling point) ami a többieknél csak félig meddig működik (pl. Samsung és a Huawei igyekszik 'platformt' építeni, de inkább kevesebb mint több sikerrel - egyenlőre). Ez az értékesítései elv megjelenik az apple esetében mindenhol és pont ezért sikeres a tablet üzletáguk és a smart watch üzletáguk is.
    Illetve pont az ilyen "mainstream szemlélet" miatt nem fektetnek látványos erőforrásokat a Professzionális vonalba, mivel a MacPro-ból valószínűleg nem adnak el sokat (erről nincs adat, mert az Apple nem osztja meg) és nem is igazán illik az ökoszisztémájukba.

    Viszont rendelkeznek mellékágakkal amik elég ígéretesnek látszanak (kivülről) mint az AppleTV összekombinálva az Apple Arcade-dal. Akinek nem kellenek a AAA játékok, azoknak ez bőven megfelel, ráadásul amit elkezdtél iPhone-on vagy iPad-en azt tudod folytatni az AppleTV-n és fordítva (lassan az M sorozatú SoC-vel szerelt Mac-ecen is jó lesz az élmény – vagy már az).
    De ez megint egy olyan szolgáltatás amit a mainstream-re lőttek be és gamingnek ebben a szegmensében nincs igazi verseny, mert az Apple és a Google "diktálnak".

    Samsung, OnePlus, Xiaomi, stb. viszont pont ezeket a lehetőségeket nélkülözi, mert szinte minden a Google-nél csapódik le (nem véletlenül vásárolta fel 2005-ben Goolge az Android Inc-et – pletykák szerint Andy Rubin előzőleg tárgyalt a Samsuggal és a HTC-vel is, de nem voltak nagyon elragadtatva).

    Google kiterjesztette erre a platformra a szolgáltatásait és élvezi ennek a használt, a többi gyártó csak morogni tud (főleg a samsung mert ő legfajsúlyosabb gyártó). Apple elvileg hátrányból indult mint egyedi készülék tervező és OS gyártó a többiekkel szemben (Android, Symbian, WindowsPhone, stb.) de a stratégiájuk célt ért, mert már elég készüléket adtak el, hogy saját szolgáltatásokat építsenek rá, sőt az AirTag-hez hasonló lefedettséget a többiek nem tudnak produkálni (amíg a Goole és a OHA nem épít erre egy közös szabványt – az viszont megint csak a google-nek fogja megérni).

    TL;DR – érdemes a vállalat "struktúrát" is nézni, nem csak a termékeket.

    [ Szerkesztve ]

  • gliskard

    senior tag

    válasz sfdrakex #34 üzenetére

    🤣🤣 számoljunk! értem, hogy irónia, de azért érdekes felvetés

    A készülék netto kiskereskedelmi árából fedezik a R&D, a gyártás előkészítést és a gyártást (de ezt általában kompletten a bérgyártó intézi, megfelelő haszon ellenében). Ebből fizetik a marketinget és persze a logisztikát is, plusz a szükséges engedélyek megszerzését. Illetve ebből jut pénz az OS/SW support csapatnak az X éves támogatásra, fizetik az irodák bérleti díját és a gyártásban, tervezésben közvetlenül nem résztvevő emberek munkabérét és amenyiben minden jól megy, akkor marad egy kis nyereség is.

    Ha olcsón tudnak felhúzni és üzemeltetni egy aránylag nagy kapacitással működő OS/SW fejelsztő és tesztelő csapatot, akkor nem feltétlenül jár áremelkedéssel, de szinte biztos, hogy csak bizonyos készülékek fogják megkapni ezt a támogatást. Az egész portfólióra kiterjeszteni elég komoly költség lenne. De ha engednek a minőségből és a kiadási gyorsáságból akkor azzel elég sokat megtakaríthatnak 😉

    [ Szerkesztve ]

  • gliskard

    senior tag

    válasz Viktor0610 #37 üzenetére

    anno a model szám növelése egyfajta 'előre' menekülés lehetett – részben a piac lefedése miatt, másrészt pedig az működési költség előteremtése miatt is szükséges lehetett (nehéz előre megmondani, melyik model lesz sikeres és a veszteségeket sem lehet végtelenségig befektetésekből finanszírozni).
    Az egy másik kérdés, hogy a nagyobb termék paletta elvileg nagyobb support csapatot is igényel ami megint a működési költséget növeli.

    pPéldául a Xiaomi, OnePlus (és most a NothingPhone) indulásnál és az után elég sokáig csak 1-1 modelt dobtak piacra és korrekt supportot tudtak biztosítani kis cégként, kis költségekkel. Aztán eljött az a pont, amikor szakítottak ezzel a stratégiával (kíváncsi leszek, hogy a Nothing-nál lesz-e ilyen és az mikor.

    Ha most model számot csökkentenek, akkor annak valószínűleg negatív hatása lesz a bevételre is. Nagyon jól kellene kiválasztani azokat a kategóriákat amikből kivonulnak és ahol maradnak, hogy a csökkenő bevétel csak minimális nyereség csökkenéssel járjon. Ez pedig nem csak az adott gyártótól függ, hanem a többi szereplőtől is. Valamint a gazdasági helyzettől és annak hatására a választott célcsoportjaikra.

    Szerintem az Androidos telefon gyártók abba az irányba fognak lépni, hogy lesz egy 'prémium' design amit az ő leginkább fizetőképes célcsoportjuknak szánnak és lesz még 1 vagy 2 "framework" szerű model ahol az egyes komponensek relatív könnyen cserélhetők és készítenek a framework-höz 1-3 készülék házat és ezekből legozzák össze a telefonjaikat. Valószínűleg az OS oldalon is költséget lehet ezzel megtakarítani.
    A telefonok jelenlegi teljesítménye mellett a fentiekből adodó 'optimalizálatlanság' már nem lenne feltűnő az átlag vásárlónak.

  • gliskard

    senior tag

    válasz pusszycat #41 üzenetére

    ennek főként csak marketing költsége van, de hozhat nyereséget, különben nem csinálnák...

  • gliskard

    senior tag

    Az xda-developers.com cikke a közvetve érinti a topikot – The iPhone has won over casual users. Android flagships must win over enthusiasts to survive.

    TL;DR 2021-es kutatás szerint a legtöbb átlagos amerikai alapértelmezés szerint az iPhone-t választja, beleértve az amerikai tizenévesek 87%-át. Android-os modelleket a rajongók vagy az alapcsony jövedelműek választják (USA-ban).
    Az iPhone Nyugat-Európában is hasonlóan domináns státuszt élvez, Japánban viszont még nagyobb a piaci részesedés, mint Amerikában, és az iPhone Kínában és Dél-Koreában is egyre nagyobb teret hódít, amit az millelnial és a Z generáció vezet.

    A kutatási adatok szerint Kínában és Dél-Koreában még mindig a Huawei és a Samsung áll a piaci részesedések élén, a valóság az, hogy ezeket a számokat az idősek vagy az alacsonyabb jövedelműek által használt középkategóriás vagy olcsó készülékek támasztják alá. A fiatal, jómódú kínaiak és koreaiak körében a nagyvárosokban az iPhone lett a legkedveltebb telefon.

    Az érem másik oldala, hogy az androidos zászlóshajók rendelkeznek a legjobb kamerákkal és kijelzőkkel. Az androidos márkák viszonylag jobb ár-érték arányt is kínálnak, mint az iPhone-ok; a kínai márkák gyakran mellékelnek képernyővédőket, tokokat és töltőket a zászlóshajóikhoz, míg az iPhone-oknál minden külön megvásárolható. De az emberek mégis az iPhone-ok mellett döntenek, számtalan olyan tényező miatt, amelyek túlmutatnak azon, hogy az egy "jobb telefon".

    Redmi K60 Ultra az iPhone-nál olcsóbb model, de pont ez a sáv amit prémium modellek kaniblizálnak. Ez alapján még inkább érthető a támogatási idő kitolása, a sima átnevezéssel létrehozott új model, stb.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák