Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Emericus Max

    tag

    válasz forumpista #59 üzenetére

    Nyilván senki sem tagadja, hogy az e-autó közvetlenül kevésbé szennyező, mint a hagyományos, ami eregeti a kipufogó-gázt a levegőbe.
    Csakhogy infrastrukturálisan még nincs megalapozva, illetve a horror árakkal nem lett széles körben elérhető.
    Teljesen mindegy mennyi a szervíz-költségbeli különbség, meg mennyi a töltés-üzemanyag ára közötti különbség. Amíg az e-autó sok-sok millió Ft-al drágább, addig az árkülönbözet kb. reális időn belül nem fog megtérülni.
    Ehhez jönnek még a kompromisszumok, amiket a jelenlegi e-autó jelent (pl. hatótávpara, töltő hálózat stb.).
    Egyszerűen nem vonzó alternatíva...

    Véleményem szerint csak akkor lenne megoldott a töltés dolog, ha akku-cellákat lehetne instantba cserélni a töltőállomásokon. Tehát minden e-autó szabványos cellával megy, megállok a töltőállomáson, kiveszem a lemerült vagy merűlő cellát az autóból, leveszem a polcról vagy töltőről a fullra-töltött csere-akksit és beteszem, majd hajtok tovább...
    Persze a cellákat a töltőállomáson, részben vagy egészben napelemekről vagy más megújuló energiával töltenék.

    Vagy jöhet a hidrogén stb. egyéb alternatíva...

    Meg az utak védelmében nem lenne az akksi-pakkal együtt 2,5 tonna az autó súlya. Tönkrevágja a szép magyar aszfaltot egyébként...

    Most tök jó, hogy a németek szén-erőmüvel állítják elő hozzá az áramot :W

Új hozzászólás Aktív témák