Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Puttyos

    csendes tag

    válasz Batman2 #203 üzenetére

    Hali!
    Á sajna nem csak én olvastam ezt a cikket, már több ismerősömtől hallottam a "ződcséges" kifejezést.
    Egyébként Keresztfaterom, mint utólag kiderült elég nagy szaki ebben a típusban és ő kifejezetten ajánlja a padlógázas menetet: azt mondja, hogy néha- de csak rövid távon-, még jót is tesz a motornak. Mindenesetre én még nem próbáltam ki, de tegnap este egy kicsit tapostam neki és a 140-es utazó simán tartható és még a hangja sem elviselhetetlen.
    Ja a túlméretezettségről meg csak annyit, hogy van a futóműben az un. "gömb"-nek nevezett valami (ami kb. akkora mint egy emberes ököl) a kasztni alá rögzítve és egy rúddal csatlakozik a futóműhöz. Na nekem az egyszer tönkrement, erősen kopogott. Hát mi kis naívan azt gondoltuk, hogy miért ne cserélnénk ki mi itthon. Nekiálltunk. Szétkaptuk a futóművet, a rugót kivettük stb.. Amikor össze akartuk rakni, akkor derült ki, hogy a szerelő haverom hagyományos karmos rugóösszehúzója nem bírja: állandóan szétpattant. Hajnali 1-ig szenvedtünk vele, amikor letettünk róla. Kiderült, hogy ehhez típusspecifikus összehúzó kell. Jól megszívtuk! Végül négy emelővel, enyhén balesetveszélesen, a kocsit ráemeltük a rugóra és úgy sikerült, csak közben a haveromnak más dolga is volt, úgyhogy majd két hétig állt az autó, felbakolva. Azt hittem megőrülök Nélküle. Úgyhogy egy jó tanács: ha valaki a futóműnek nekiáll, előtte szerezzen be gyári összehúzót, vagy csináltasson egyet: én a legközelebbire tervezem, hogy gyártunk egyet, mert a gyári, állítólag 100-150.000 Ft körül van.

Új hozzászólás Aktív témák