Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz Yahhher #17 üzenetére

    Tehát 13 perc alatt tudtál tölteni bruttó 14,6 kWh-t (a gyakorlatban az vajon mennyi? 13,5-14 kWh?), ami 100 km-re se elég. Mindezt kemény ~67 kWh-s átlagos töltési sebességgel, ráadásul gyakorlatilag 300 Ft/kWh-ért, ami az otthoni 36 Ft/kWh-s normál árnak alig 8,3-szorosa, de még az emeltnek is a 4,3-szorosa. :U Szarjanak sünt... Persze ez extrém eset, de akkor is, összességében talán 45-48 Ft/km-ért tudsz utazni, amivel már alig olcsóbb, mint egy régebbi szívó benzines autó.

    #26: Ugyanott. ;)

    Mondjuk inkább kellene a sima modell 6,5 milláért, mint az elektrikes kétszer annyiért. 6 millió Ft az rengeteg benya (még akkor is, ha drágább a karbantartása; de amúgy az elektronok se ingyen jönnek a legtöbb helyen, sőt!). Legyek jófej, 650 Ft-tal számolva 9230 liter, ami 8 literes fogyasztással számolva - mert jófej vagyok - 115 ezer km. Az nálam majdnem 8 évig lenne elég, de 6-ig kb. biztosan. 7 literes átlaggal meg amúgy már 130 ezer km. Persze egy 1000+ Ft-os benzinár megbolondítaná a számokat.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Kinder #29 üzenetére

    Mondjuk bevásárlás közben nagyon praktikus a töltés, és akkor még a valamivel lassabb sebesség is megbocsátható, de a brutálisan magas árat nehéz elfogadni. Nem tudom, hogy most pontosan mennyibe kerül az áram az ipari felhasználóknak (talán 1x0 Ft lehet, ahol x talán 2 és 5 közötti), meg nyilván ki is kellett építeni a töltőt, fenn is kell tartani, és néha azért némi haszon se ártana, ha már megcsinálták... de a 250+ Ft-os ár szerintem a rablás kategória, ráadásul akkor már drágább is egy EV-t használni, mint a legtöbb ICE-t.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Mr.Csizmás #32 üzenetére

    Láttam, olvastam is. És? Attól még, mert neki épp ott, épp akkor nem volt tényező az ár, akkor már másnak nem is lehet releváns? :W :U Nekem spec. igenis számít az, hogy ha vállalnám egy elektromos autó szarságait (hatótáv és macerás töltés), akkor legalább tényleg olcsóbb legyen már használni. Mert így nem igazán az, de legalább kifejezetten körülményes tud lenni. Nem mindenkinek csak az számít, hogy "letépi a fejed, úgy gyorsul 100-ra, egy emötösbömös is megirigyelné, pedig az sokkal drágább!".

    Sokan azért is akarnak, akartak venni elektromos autót, mert hogy milyen óccsó fenntartani, meg mindenki legalább évi 100 ezret megy vele csak városban. Ezzel szemben a legtöbb helyen brutál drága a töltés, otthon meg kb. megoldhatatlan, ha értelmezhető távolságokat mész napközben. Igen, már a 180 Ft is baromi sok egy kWh-ért, a 200-250 meg még inkább (bár nyilván még az is <<300) amikor otthon 36/70-ért is lehetne, még ha a sebesség nyilván nem is ugyanannyi.

    #36: "Hacsak nem hybriddel jársz, kizártnak tartom, hogy télen-nyáron 7 literrel járkálsz el Budapesten (itt minden benzines megeszik 10 liter körül télen, jobb időben mondjuk elképzelhetőnek tartom a 8 litert.)"

    Szerintem start-stop rendszerrel talán kijöhet a 8 liter télen is, pláne hibriddel. De tény, 10-zel sokkal könnyebb a helyzet. :DDD Egyébként éppen emiatt is vagyok nehéz döntési helyzetben. Van egy régi (2005), nagy (~470 centi), ma már sok szempontból elavultnak számító szívó benzines Mazda 6-osom, amivel ~vegyesben 8-9 literrel járok el (nyáron inkább 8, télen akár 10 is, függően attól, hogy mennyi és milyen a városi használat). 4 éve van meg, az eddigi összes szervizével talán 1,6-1,7 milliómba fájt. Ha vennék helyette bármi újabbat, szebbet-jobbat, akkor az legalább 5, de inkább 10 millióba fájna (vagy még többe), a valós fogyasztáson 1-2 liternél többet nem biztos, hogy sokat spórolnék (évi ~15 ezer km mellett pedig azért ez nem annyira kritikus), viszont cserébe sokkal drágábbak lennének a szervizek. :DDD Szóval egyelőre marad a kivárás, bár már talán nem sokáig.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz consono #43 üzenetére

    Nyilván abszolút egyéni élethelyzete válogatja, hogy mi áll rendelkezésre. A 2-3 km az kocsival egyáltalán nem sok, de ha mondjuk el kellene mennem egy töltőpontra >2 órára munka után, pl. este 8-9-kor csak azért, hogy másnap tudjak menni dolgozni... hát nem lennék vidám. :DDD (És tutira lenne ilyen, még ha nem is gyakran szerencsére.) Sajnos a fali töltők is baromi drágák (jogos felvetés!), szóval egyébként nagyon sok km meg elektron, amíg egyáltalán visszahozza az árát akár egy 300 Ft/kWh-s töltőhöz képest is, erre eddig nem is gondoltam.

    Az otthoni töltésnél (1-3 év múlva valószínűleg nálunk is lesz majd) azt értettem macerának, hogy többnyire 7-11 kW-tal tudsz tölteni. Ha majdnem teljesen le van merülve az akkumulátor, akkor azért elég sok óra rendesen feltölteni (és ha relatíve gyorsan kellene továbbmenned, az macera), de tény - és ez amúgy nagyon jó dolog! -, egy teljes éjszaka, sőt akár jóval kevesebb idő alatt is teljesen fel tudod tölteni az EV-det. Mondjuk egy 80 kWh-s akku 7 kW-tal már több, mint 11 óra lenne, az már valamelyest fejvakarós. De az már nagyon rétegigény, hogy előző napi ~teljes lemerítés után másnap is mindenképp kelljen a teljes hatótáv.

    #44: Na ez nagyon gáz, de sajnos nem (túl) ritka. Engem nagyon bosszantanának az ilyen helyzetek, pláne ha relatíve sietnék is.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz consono #46 üzenetére

    Én azon agyaltam, hogy kb. 50 km lesz majd az ingázásom nemsokára (ha átköltözünk végre a házunkba), ami nagyjából napi 2500 Ft (de talán egy kicsit több), és havi kb. 55 ezer. Van napelemes pályázatunk (bár kicsit megcsúszva), de ha megkapjuk, akkor lesz 10 kWh-s akkunk is. Az - abból kiindulva, hogy minden nap lenne ~10 kWh-nyi termelés - elég lenne arra, hogy fedezze az ingázásomat, ami azért tétel.

    #47: Én tutira nem vennék semmit :DDD... legalábbis az esetek nagyon nagy részében. De nem szeretnék órákat malmozni se, sőt akár csak fél órát se (úgy meg végképp nem, hogy várnom kell fél-két órát, hogy aztán tölthessek két órát). Szerencsére amúgy van a leendő közelünkben (~2 km) Supercharger, aminél szerintem majdnem mindig van hely is, és amúgy egy Auchan mellett van. Szóval az is pont kényelmes lenne, ha elég gyorsan kellene sok elektron. Ez a házbiztosítós dolog mondjuk nagyon nem hangzik jól :Y. Majd utánanézek, ha/amint aktuális lesz (valószínűleg >1 év). Dedikált garázsunk egyelőre nem lesz (illetve van egy garázs"kezdemény", kb. 15 méterre a háztól), de ott biztos, hogy nem lesz töltő (se).

    #48: Érdekes kérdés. Valószínűleg kell, legalább addig, amíg "ki nem fut" a támogatás (gondolom kb. 3 év itt is). És ebben az gáz, hogyha egyébként készpénzes fizető lennél (nem nagyon valószínű), akkor gyakorlatilag 3 év alatt odaadod az állami támogatást egy biztosítónak, nem kis eséllyel a semmiért. Egyébként már csak a kötelező - és baromi drága - Casco miatt se akaródzik nekem az elektromos autó vásárlás. Otthoni töltő kb. fél milla, Casco még 1 millió, abból a 1,5 millióból meg jelen állás szerint veszek kb. 2500 liter benzint, amivel vagy 30 ezer km-t tudok menni, ami nekem kb. 2 évre elég. Viszont mivel a Cascot a hitel végéig mindenképp fizetni kellene, ezért annak a kb. 1 milliójából is tudnék menni kb. 20 ezer km-t. Szóval csak a Cascora elvert pénzből többet tudnék menni évente, mint amennyit szoktam. :))

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Emericus Max #50 üzenetére

    "Majd ha nem lesz zöld-rendszám, meg ingyen parkolás, meg állami támogatás, akkor meg mégannyira se fog kijönni a matek."

    És erre már (sajnos) nem is kell túl sokat várni. Azok jártak még valamelyest (?) jól, akik ingyen tudták/ják tölteni a Teslájukat, és baromi sokat mentek. Csak ugye ehhez a fícsörhöz meg nagyon drága autót kellett venni, és ha az élettartamra levetíted a költségeket, akkor kijön az, hogy (sajnos) nem jön ki. Biztos nagy flash, hogy egy 40 milliós autóval ingyen parkolhatsz, meg hogy spórolsz évi 2 olajcserét, csak hát ugye ezekért a relatíve piszlicsáré tételekért nagyon magas beker árat kellett fizetni. :U

    De ezzel együtt nincs nagy baj az elektromos autókkal. Ha elsősorban nem anyagi oldalról közelíti meg az ember, akkor egész jók is lehetnek. Nem nagyon olcsók, de az ICE-k is egyre drágábbak, és azért vannak nagyon tetszetős fícsöreik (a lokális zéró emisszió tényleg nem olyan rossz azért), meg ami szerintem sokaknak sajnos a legfontosabb (pedig amúgy ez, mint szempont, baromi gáz): mennek mint állat :DDD. Már amelyik persze.

    "miért is kéne az adófizetők pénzéből finanszírozni, hogy amúgy is tehetősebb polgárok olcsóbban (...) jussanak e-autóhoz, amikor oly sok más társadalmi probléma van (pl. oktatás, egészségügy stb.), amikre inkább kéne közpénz költeni, mint az erőszakos villamosításra."

    Így van. Az erőszakos villamosítást amúgy jó eséllyel leginkább azért nyomatják, mert valószínűleg valahogy a politikusoknak is megéri :U, másrészt meg így lehet kevésbé eltérni a vállalt, a jelenlegi elcseszett életmódunk mellett amúgy vállalhatatlan emissziós céloktól. Fontos dolog a (környezet)tudatosság, de amíg nincs semmilyen szinten szabályozva, hogy egy-egy személy 100-200 ezer km-t is autókázhasson egyedül, akár kifejezetten sokat fogyasztó autókban, miközben havi szinten akár többször is utazik repülővel, és több 100 m2-es házban lakhat (=összességében mennyi energiát cseszhet el), addig pont tök mindegy, hogy közben egy OLED TV fogyasztását meg ~50 W-tal korlátozzák. :U

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz KAMELOT #52 üzenetére

    "Aztán még ott van az elektromos hàlózat. Nehogy túl legyen terhelve a sok toltő végett."

    Jobb helyeken azért próbálják követni az igényeket. Nyilván nem itthon. A háztartási akkumulátorok (~10-20 kWh) nagyon sok autós napi igényét tudnák fedezni.

    "Aksikkal majd mi lesz 10 év múlva?"

    Valószínűleg így vagy úgy, de újra fogják hasznosítani, legalább kis részben. Muszáj lesz!

    "nincs fék aztán megölsz egy komplett csalàdot. Ez itt a baj."

    Ez szerintem csak mentalitás kérdése. Aki ilyen paraszt elektromossal (is), az ugyanúgy kettészakít egy kerékpárost egy jó 700 lóerős tyúningolt AMG-vel.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Neurotoxin #55 üzenetére

    Hááátt... én is hibridet szerettem volna, avagy szeretnék... de talán egyre kevésbé. :DDD Érdemben drágábbak, a mild hibridnél kb. 0 a hozadék, a tölthetők meg még attól is jóval drágábbak, és talán az életben nem hozzák be az árukat, csak talán valami nagyon hülye peremfeltétel-rendszer esetében, ami nálam valószínűleg nem teljesülne.

    Nekünk ráadásul leginkább 7 személyes autó kellene. Az egyterűekért nagyon nem vagyok oda, de pl. az S-Maxot sokan dicsérték. Hibridben talán 18 millió körül volt korábban. A Kodiaq talán még drágább. Néztem Nissan X-Trailt, meg Kia Sorentót - ezek már jobban tetszettek, de pl. a Sorento rendesen felszerelve 23 milla körül volt. :( A Ssangyong Rexton, ami nekem nem annyira szimpi, 7 üléses változatban, jól felszerelve meg már megint csak majdnem 20 millió.

    A német prémiumoknak vannak valóban nagy dömperei, 5 méter körüli/fölötti hosszal, amit a 7 ülés mellé megkíván a csomagtér (a többinél, még 4,8-4,9 méteres hossznál is 250-300 liter körüli csomagtér marad maximum, ami konkrétan nevetséges). Ilyen az Audio Q7, a BMW X7, és Mercedes GLE, de (még) inkább a GLS. Ééés - nekem pláne bónusznak -, a Magyarországon újabban elvben nem forgalmazott, és most már talán nem is gyártott Mazda CX-9. (Azért itthon is van pár eladó példány.)

    Elektromosban pedig (általam ismerten) csak a Model X-ben van 7 személyes. Vagyis hát van az S-ben is, de az konkrétan gáz, egy az egyben a csomagtartóBA, menetiránynak háttal van betéve 2 ~"gyerekülés", amik talán egy síkban vannak a padlóval. A Model Y-nak meg elvben van 7 személyes változata, de Európában nem elérhető :( (mondjuk azt amúgy is sokan szapulták, hogy 7 személyesnek túl szűk).

    Egész olcsóért is van már amúgy i3, kicsit meg is lepődtem rajta. Mondjuk valószínűleg inkább egy Model 3-ra spórolnék helyette, mert azért az jóval jobb. (Persze sokkal drágább is, szóval racionálisan nem feltétlenül éri meg, pláne ha szűk a keret.) Aukciós oldalakon már simán lehet venni 10 milla alatt Model 3-at (talán már 9 alatt is vannak elfogadhatóak), ami az itthoni használtpiacon (hahu) még nem bevett szokás.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz flamich76 #65 üzenetére

    Az a K&H-s ajánlat nem is annyira rossz (persze B10-zel...), de a Generali az önerejével tényleg nevetséges, vagyis inkább felháborító. Az meg, hogy B10-zel 2 ajánlatot sikerült kibökniük... hát emésszük meg. :U

    Sajnos egy Teslával nagyon könnyű több milliós kárt szenvedni, és még csak nem is kell hozzá nagy dolog (köszi Gigapress), szóval azért valahol a biztosítókat is meg lehet érteni. A UK-ben pl. a Range Roverekre (elvileg a megszaporodott lopások miatt) a "megfelelő" helyeken, pl. Londonban EGYÁLTALÁN NEM lehetett biztosítást kötni. SEMMILYET, SEMENNYIÉRT. Annyira gáz lett a helyzet, hogy a Range Rover már saját biztosítást csinált kínjában, de még azzal is volt olyan eset, hogy valakinél még az se működött. :DDD :))

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz paatrick #66 üzenetére

    Azért egy full átlag nem baromi nagy teljesítményű (mondjuk 300+ LE) szívó benzinmotor se fogyaszt átlagban 10-20 litert, max. gyorsításkor - ami a közlekedésnek viszonylag kis hányada. Átlagra meg kijöhet mondjuk 6,5-8,5 liter. És kisebb fordulaton, kisebb sebességnél a maximális teljesítményének csak a töredékét (mondjuk 40-60 LE) adja le. De oda épp nem is muszáj több (meg persze nem is tud többet).

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz BandiT85 #70 üzenetére

    Nagyrészt jogosak az érveid... de azért bőven nem mindegyik. És már az elején szeretném leszögezni, hogy alapvetően szeretem a Teslát (még nincs saját, de remélhetőleg 1-2 éven belül lesz), de nem vagyok napellenzős se. És no offense :) (tényleg nem).

    "1, ott a szerviz a Vácin 2, van szervizkocsi, ha kisebb a probláma, kijönnek, megcsinálják, ott se kell lenned."

    1, Ha nekem Mucsajröcsöge-külsőn megy tönkre a Teslám, akkor spec. mi van?? Vontattassam fel Pestre 100+ k-ért? (Ha meg nagyobb gond van, akkor irány Bécs, ahol szintén meglepően töketlenek tudnak lenni. FB-os teslás csoportban vannak jó sztorik.)
    2, A szervizautó meg megint csak újkeletű dolog, nem volt mindig, és bőven nem mindenre jó. Ráadásul azokkal is jócskán vannak-voltak problémák.

    Majd ha országszerte lesz vagy 10 "rendes", kompetens Tesla márkaszerviz (alsó hangon minden 100 ezer feletti városban egy) gyors, megfelelő alkatrész utánpótlással, és úgy, hogy nem kell minden szar miatt Bécsbe vinni, mert ott még mindig nem jól, de már jobban értenek hozzá, akkor majd lehet azt mondani, hogy rendben van az ellátottság. Addig nem. Akkor se, ha (szerencsére) neked még épp nem volt semmilyen gondod.

    "Otthon is fűtök-hűtök, 2 villanyautó, meg ez előtt a plug-in, nagyjából már itt is megtérülés közelben vagyok."

    Magyarán te baromi burzsuj vagy (ami amúgy jó dolog), meg jó eséllyel az a cég is, ahol dolgozol. De a napelem akkor se magától, ingyen épült ki, pár millát azért abba is bele kellett tolni. Előbb a befektetés, és csak utána a megtérülés. Ha meg már meg is térült, akkor valószínűleg brutál nagy fogyasztók is vagytok. (Persze "ipari" árammal sokkal gyorsabb a megtérülés, mint az otthoni 36/70 Ft-tal.)

    "De ugye nyilván mindenki attasé, és Düsseldorfba jár nap mint nap."

    Nyilván nem, de ha az lenne, akkor gyakorlatilag nem tudna EV-vel közlekedni. Mert baromi kompromisszumos, hosszabb távon már-már kivitelezhetetlen. Tudom, 1 órás pisiszünet, vagy tabletezés 2 óránként igazán belefér. Pláne egy attasénak.

    "Remek, milyen sűrű is az SC hálózat itthon? Ha épp forgalmas időben toltesz (nincs hely vagy csak sokan vannak) akkor is 15p?
    Képzeld, magad is meg tudod nézni! (internet, de segítek, 10 van) Amúgy olyan sűrű, hogy bárhova el lehet menni Mo-n. Ráadásul folyamatos nyílnak az újak (lehet rá szavazni hol legyen), és nem két oszlop van, hanem 10-20."

    Benzinkútból meg van kb. 2000 (kétezer), vagyis ~200-szor annyi. Az azért elég jelentős különbség. És 2-3 éve még nagyobb volt az eltérés. Oké, a benzinkút a legtöbb helyen már full redundáns (nekem pl. munkába menet egy főút kb. 10 kilométeres szakaszán összesen van vagy 10 (!); mindkét oldalon van több is), de ettől függetlenül azért jó, hogy van választási lehetőség.

    Benzinkutaknál az árazás is sokkal kiegyenlítettebb. Kis falvak mellett is tudsz nem sokkal drágábban tankolni, mint egy városban, sőt még az autópályán se feltétlenül drágább 10-15, max. 20%-nál a "standard" árhoz képest. Elektromos "kutaknál" azért jóval nagyobb különbségek vannak, pláne az otthoni töltéshez képest (legyen 70 Ft). Egy Supercharger relatíve olyan, mintha én most 610 Ft helyett 1500 (egyezerötszáz) forintnál is drágábban tankolnék. És van, ahol 2000-nél is többet fizetnék érte. Mind a kettő brutál nagy különbség, bár amúgy megértem a szolgáltatókat is. Ők nem 36-70 Ft-ért veszik az elektronokat, mint én.

    Ráaádásul ez a "folyamatosan bővül" is egy nagy BS. Oké, évente talán 1, urambocsá' 2 új Supercharger is létesülhet országos szinten, ha ügyesen szavazunk. :DDD Tehát pár év múlva, mondjuk 2030-ban már akár 20 (!!!4) is lesz. Vóv. Az kb. feleannyi, mint ahány benzinkút van egy nagyobb városban. :U (Oké, szerencsére azért nem ennyire szar a helyzet, vannak alternatív szolgáltatók is, de bőven nem mindenhol.) Persze a Teslások kizárólag Superchargerek mellett meg autópályákon közlekednek. (Amúgy ez majd akár rám is igaz lesz. Tőlünk nem messze van autópálya, Supercharger meg szerencsénkre van vagy 2 km-re, ráadásul nekünk jó irányban. De otthon fogok majd tölteni, jobb esetben részben napelemről, ha minden jól alakul majd.)

    Ha meg kénytelen vagy Superchargeren tölteni, ami talán 180 Ft/kWh, akkor már egy 18 kWh-s fogyasztás is 32,4 Ft/km (kb. 5 liter benya), de Model S/X mellett én inkább 25 kWh körüli, vagy afeletti fogyasztásokról olvastam, mint az alattiakról. Úgy meg már 45 Ft/km (kb. 7,5 liter). Szépen skálázódik. Vagy még így is olcsó?? Biztosítással, Cascoval, félmillás fali töltővel, autó vételárral is??? Úgy már mondjuk 22-25 millió az a 17. Ráadásul csak a Casco önmagában elég vagy 10 ezer km-nyi benyára. Tudom, ha egy LaFerrarim lenne, ami kb. olyan erős, mint egy Plaid, akkor az még többet enne, és eleve jóval drágább is (és még úgy se lenne benne se 10 kamera, se Fart mode). Csak ez meg már a magyarázat ferdítése, mert ugye épp azért is fontos sokaknak egy elektromos autó - vagy legalábbis ezt hazudják, mert jobban hangzik, mintha azt mondanák, hogy "a gyorsulása miatt vettem" -, mert környezettudatos, és olcsó fenntartani.

    "Nekem ez most már 0 ft."

    Egészen addig ennyi a szervizköltséged, amíg nem történik semmi. Nekem se sokkal több szerencsére, csak az én autóm baromi olcsó volt még egy Model 3-hoz képest is (kevesebb mint a tizede). És kb. ugyanakkora, és ugyanannyi hely van benne (mondjuk frunk nincs, mert ott van a motor). Oké, nem úgy gyorsul (ami ugye nagyon fontos!!!), és még csak kamera sincs benne. Csak sok légzsák. Addig amúgy a ~10 kamera is pont totál felesleges, legalábbis baleset bizonyíthatóság szempontjából, amíg nem ér baleset. Aztán viszont hopp egy koccanás, máris másfél millió a száma, és 1-3 hónap várakozás. Ha nem te voltál a hibás, akkor a legvégén persze gyakorlatilag fixen nem neked kell kifizetned, de addig akkor is baromi sok pénz, ÉS idő. Ha tönkremegy a kilincs... 200 ezer. Az én csöves kocsimhoz szerintem 10-20 ezer Ft lehet egy. Könnyen megkopó fényezés (gyakori probléma), drága, gyorsan kopó gumik, de nem egy esetben hallottam már megrepedő tetőablakról se. Persze örök igazság, hogy akinek van pénze majomra, legyen pénze banánra is. És ez nagyon így van amúgy nem EV-kkel is.

    "De szeritem a te Toyotád se 5 litert eszik 180-nál..."

    Szerintem egy hibrid Toyotának az amúgy már kb. a végsebessége. :) (És amúgy már brutál gyorshajtás bárhol.) Mondjuk annyinál már egy Plaid se 20-22 kWh-t kér (sőt, városon kívül annyit szinte sehol). Egyszer láttam fogyasztásadatot egy Model 3-ról, aminek kipróbálták a végsebességét (talán az újabb fajta volt már, ami ~200-at bír). Azt hiszem 40 kWh körül nyelt be, pedig az elvben elvan 16-18 kWh-val is, sőt városban, nyugodt körülmények között talán 12-ből is.

    "Ne kelljen már megmagyarázni hogy miért is jó egy erős autó... ... de ha előzni kell, kurvajó."

    Elhiszem, hogy nagy flash, de ilyenkor csak a fejemet fogom, hogy bmeg, még egy paraszt. (Ettől persze komplexebb a dolog, de értsd jól.) A Tesla az új BMW már jó ideje. (Emiatt egyébként kicsit kevésbé szívesen lennék, leszek majd teslás. Pedig amúgy alapvetően a BMW-t is szeretem.) Szerintem ez a Teslák egyik, ha nem a legnagyobb vonzereje. A gyorsulás. Akárki akármit hazudik. És ez baromi gáz, mivel nem ennek kellene lennie, hanem mondjuk a nulla (lokális) emissziónak. De a sok boyracer megtalálta a piaci rést. :DDD Előzni simán tudsz egy 150-200 lóerős autóval is - persze egy 500-1000 lóerőssel könnyebb. De ennyi.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz BandiT85 #72 üzenetére

    Először is :R a korrekt válasz miatt.

    Másodszor - bár ez a legvégén szerepelt nálad. A megfogalmazásom ugyan lehetett félreérthető, de amúgy nincs azzal semmi baj(om), ha valakinek van pénze. (Szerencsére azért nekünk is van, még ha nem is brutál sok.) És pláne akkor nincs ezzel baj, ha "rendesen" megdolgozott érte. Az ilyen abszolút megsüvegelendő.

    Ha normálisan vezetsz, az szintén dicséretes. Sajnos erősebb, gyorsabb autókban ez végképp nem divatos. (Alapvetően én is előzékeny, segítőkész vagyok. A közút az nem versenypálya.)

    "Itt most kizárólag az új autóról, és annak bekerülési/fenntartási/használati értékéről, érték-arányáról van szó."

    Ez amúgy teljesen jogos. Csak amiatt szoktam felhozni az egyébként egyáltalán nem korrekt használt autós példát, mert valahol megkacagtat, amikor valaki úgy hivatkozik egy bő 17-30 milliós beruházásra (Model 3 SR-LR-Performance napelemmel vagy anélkül, fali töltővel), hogy utána milyen olcsón lehet vele közlekedni, miközben én leginkább 6-800 ezres, de akár 1 milliós Cascokról olvastam, meg ugye ha nem "otthon" töltöd napelemről vagy hálózatról, akkor már-már ICE árban tudod használni. (Ezzel szemben ugye egy régi csöves szívóbenzines autó akár 9-10 literes fogyasztással is kb. egy évig használható csak a Casco árából.)

    "A környettudatossághoz meg annyit, hogy szándékosan az RWD (LFP akkus) verziót választottam, ennek az ereje is bőven elég, hatótávja is, nem kell bele nikkel-kobalt-mangán, és kvázi nem tud kigyulladni sem. Pedig ki tudtuk volna fizetni a Long Range-et is."

    Racionálisan használva a Model 3 SR teljesítmény szinten gyakorlatilag mindenre elég. Nyilván vannak tőle erősebb, gyorsabb ICE autók is, de én nagyon nem szeretném, hogy bárki <4 másodperc akarjon 100-ra gyorsulni, és 200 fölötti tempóval menni bárhol, ami nem egy zárt versenypálya.

    Amúgy az összes új autó baromi drága lett, már egy sima középkategóriás ICE is nagyon megközelíti egy Model 3 SR árát, egy többnyire szánalmas hibrid meg akár jócskán meg is haladhatja azt. Ilyen peremfeltételek mellett nekem is sokkal inkább egy EV, tipikusan egy Tesla kellene. Már csak azért is, mert olcsóbb, és (nekem) többnyire jobb is a konkurens EV-ktől.

    Az meg amúgy megint csak baromi gáz, hogy a legtöbb "új" autó - akár 3-4 éves modellek mellett is - már-már olyan, mint egy maximum béta verziós szoftver. Kigurulsz vele a szalonból, nagyrészt működik-működget, de gyakorlatilag bármikor lehet vele bármi. :) Amit néha rendesen meg tud csinálni a szakszerviz, azonban gyakran nem. Egészen nevetséges, vagyis inkább kétségbeejtő. Nem tudtam, hogy ennyi gond van más EV-kkel is, igazán meglepő számomra. Meg persze el is gondolkodtat. Mondjuk eddig is inkább Tesla-párti voltam, ha EV-kről volt szó.

    "Hidd el nagyon jó érzés mikor verőfényes napsütésben rádugom, és tudom hogy ehhez semmit nem vételezünk a hálózatról."

    Elhiszem. Engem se csak a "spórolás" része motiválna, sőt talán az érdekelne kevésbé. Mert akkor ugye nem egy ~17 milliós autót vennék. :DDD (És újonnan nem is igen fogok.)

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Avicularia #75 üzenetére

    Normálisabb országokban az autó nem státuszszimbólum. Angliában pl. meglepően sok a relatíve gagyi autó is (kisebb Fordok meg Renault-k például - habár Range Roverből is sok van), de azok többnyire "eléggé újak" és viszonylag jól karban is vannak tartva. Nem csak azért nem veszik meg a levetett német prémiumot, mert macerás átjuttatni a La Manche-on (vagy az alatt), meg mert nem kell a balkormányos, meg a Fritz (azért az kell - újonnan), hanem nekik tényleg nem kell egy 10-15 éves, döglődő 7-es BMW. (A döglődésre ott vannak a saját Range Roverjeik. ;] )

    Ugyanitt amúgy elcserélném a 19 éves autómat egy svéd életszínvonalra. :U

    Egyébként egy 15 éves autó az már 2010 körüli, ami már teljesen vállalható minőségű, tudású. Aktív-passzív biztonságban nem sokkal rosszabbak, mint egy mai autó, és nem is feltétlenül fogyasztanak sokkal többet. Árban viszont egy akkori új, most már használt autó a töredéke egy mainak. Szóval nem csak arról van szó, hogy ne tudnának venni akár a svédek, akár a németek újabbat, jobbat, csak egyszerűen reálisan nézve értelmetlen, felesleges.

    Otthon nekem 4. generációs i5-eim vannak DDR3 RAM-mal. Nem játszom, nem vágok filmet. Minden másra meg bőven elegendőek.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Avicularia #77 üzenetére

    Nem, de jó lenne (?). :DDD Voltam 4 évig Angliában, de már ugyanannyi ideje újra itthon vagyok.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Avicularia #81 üzenetére

    Ingatlant venni jóval könnyebb (volt) itthon venni, mint bárhol külföldön. Én relatíve rosszabbul kerestem a szakmámban kint, mint itthon, bár összegben - akkor még - nyilván jóval többet. (De aztán a Brexit is bekavart; az azelőtt 410 körüli font 350-re is beesett, tehát forint alapon sokat buktunk.) Nekünk a kinti "létezésünk" (albérlet, autó biztosítás (közel 1000 font volt, itthon 40 ezer Ft alatti lett), kislányom bölcsije - mondjuk ez a költség megszűnt volna... hogy aztán a kisfiammal újra előjöjjön) kb. 2000 fontba került - több, mint a feleségem fizetése, amikor már épp nem volt otthon a kisgyerekeinkkel - , ami itthon gyakorlatilag 0 lett.

    Összességében nekünk az akkori helyzethez képest anyagilag (is) jobb lett. Persze ha a bölcsiért nem kellett volna már semennyit se fizetni (az volt vagy 800 font), és mindketten dolgozunk, urambocsá' vettünk volna valami csöves házat, akkor jóval jobb is lehetett volna. De akkor még mindig úgy lett volna, hogy nulla segítség, ami 2, most már 3 gyerekkel konkrétan kezelhetetlen lett volna. A feleségem itthonról - hazai szinten nagyon jó fizetésért (majdnem annyit keresett nettóban, mint kint, pedig itt több az adó) - home office-ban dolgozott, ami sokat segített tavaly előtt, amikor ősszel gyakorlatilag nem volt olyan hét, hogy legalább az egyik ne lett volna otthon. :DDD Ez Angliában kb. fixen kirúgással ért volna véget... :U

    Meg itthon nyilván jóval több a magyar ember. Aminek előnyei, és hátrányai is vannak. Én mindig is "külföldinek" éreztem magam Angliában, amin a Brexit sem segített túl sokat. Még lehet, hogy közöm is volt hozzá. Kimentem 2016 januárjában, júniusban meg már meg is szavazták. :DDD

    Külföldön szerintem leginkább úgy érdemes lenni, hogy gyerek nélkül legyen kint az ember, vagy pedig lehetőleg a gyerek(ek) születése előtt legyen saját ingatlan.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák